هیوندای سانتاکروز و فورد ماوریک تقریباً در یک بازه زمان مشابه روانه بازار شدند و خون تازهای را در کلاس وانتهای یونی بادی تزریق کردند. طبیعتاً خریداران به دنبال مقایسه این دو خودرو با یکدیگر خواهند بود و پس از برگزاری تست حمل بار و شکنجهی ماوریک حالا نوبت به سانتاکروز رسیده که چنین تستهایی را پشت سر بگذارد.
متأسفانه هیوندای نتوانسته در این تستها به اندازه ماوریک خوش بدرخشد. این خودرو دارای پوشش خاص محفظه بار بوده که باعث ایجاد محدودیت در حمل بار میشود. به همین خاطر سانتاکروز بجای حمل الوار یک بسته ۴۰۸ کیلوگرمی یونجه را حمل میکند. هدف از چالش موردبحث این است که ببینیم وانت کوچک هیوندای در زمان بالا رفتن از تپهها با شیب حدود ۳۰ درجه چه عملکردی خواهد داشت. بخشیهایی از مسیر دارای پوشش شنی بوده و باقی آن نیز کاملاً آفرودی است.
سانتاکروز در این تست بسیار خوب عمل میکند. لاستیکها تنها یکبار در زمان بالا رفتن از مسیر هرزگردی داشته ولی همین فقدان کشش نتوانسته باعث توقف سانتاکروز شود. همچنین سیستم کنترل حرکت در سراشیبی باعث شدهاند وانت کرهایها در زمان پایین آمدن از مسیر نیز عملکرد خوبی داشته باشد.
به نظر میرسد مجری برنامه تحت تأثیر این وانت کوچک قرار گرفته است. البته او به فکر تعویض وانت اصلی خود با سانتاکروز نخواهد بود اما میگوید سانتاکروز میتواند گزینهای ایده آل برای افرادی باشد که از وانتها بهصورت روزمره استفاده نمیکنند. در انتهای کلیپ نیز آنها سانتاکروز را با دو سرنشین و یونجه یاد شده وزن میکنند که ترازو عدد ۲۴۸۶ کیلوگرم را نشان میدهد. قیمت این وانت کوچک در آمریکا از ۲۳۹۹۰ دلار برای نسخه پایه SE دیفرانسیل جلو شروع میشود و مدل فول لیمیتد هم قیمت ۳۹۷۲۰ دلاری دارد.
Amard
۲۱ آذر ۱۴۰۰کسی که پیکاپ دو کابین میخره دنبال حمل بار نیست یه جورایی حکم صندوق عقب داره براش میتونه بره افرود پول کمتری هم برای خرید شاسی بلند بده
کیان
۲۱ آذر ۱۴۰۰فقط 408 کیلو ؟ شوخی میکنه حتما
بابا اینجا با همین وانت پراید بیشتر از این و بار میزنن و …
شوخیشم زشته
AMG GT R
۲۱ آذر ۱۴۰۰نیسان در ایران خیلی راحت ۲ تن رو بار میزنه 500 کیلو رو ما با ماشین سواری جابه جا می کنیم 😂😂😂
ممد فابریک متعال یگانه
۲۱ آذر ۱۴۰۰ترو خدا سانتافه و لندکروزو نزارین دوباره برن خونه خالی !
میثم
۲۱ آذر ۱۴۰۰درسته که ما اینجا با وانتهای خیلی کم جونتر، بارهای خیلی سنگینتری جابجا میکنیم، ولی تعریف اونا از جابجایی بار با ما خیلی فرق داره.
اونجا ایمنی اولویت اول رو داره.
وقتی همون ۵۰۰ کیلو رو به یه وانت پراید بزنی، واقعا از نظر هندلینگ و فرمان پذیری و ترمز، خیلی افت وحشتناکی میکنه.
یا مثلا وانت نیسان که همینطوری هم نه ترمز درستی داره، نه فرمون، حالا ۲ تن بار بزنی این وضعیت بدتر هم میشه.
البته همین وانتهای خودمون هم ظرفیت مجازشون خیلی کمتر از چیزیه که مردم بار میزنن. اگه اون استاندارد رعایت بشه وضعیت خیلی بهتر میشه ولی برای راننده و صاحب بار نمیصرفه.
کلا قیاس شرایط ما با اونا واقعا اشتباست
new reventon
۲۱ آذر ۱۴۰۰نیسان 5 تن عادی بار میزنه
میخاستم خونه بسازم یه چن باری که رفتم سیمان بخرم همشون عادی 5 تن میزدن
6 تن هم دیدم!
میثم
۲۱ آذر ۱۴۰۰من 6 تن رو ندیدم ولی 4 تن رو خودم شاهد بودم
استاندارد کارخانه که 2800 کیلو است
ولی خیلی شنیدم که تا 5 تن هیچ مشکلی نداره
اگه اشتباه نکنم لاستیک 14 لا خاوری میندازن برای چرخهای عقب وگرنه میترکه
در کل بنظر من برای بارهای بیش از 3 تن بهتره چرخهای عقب جفت باشه مثل خاور
mm-yarlou
۲۱ آذر ۱۴۰۰فقط ۵۰۰ کیلو سوسول نیسان کف بار ۶ تن بارمیزنه کره ای لوس
البته شوخی میکنم اونا در هر زمینه ای استاندارد و ایمنی رو در اولویت میزارن
محمد
۲۷ آذر ۱۴۰۰یکی از این هیوندا ها را بدن من یه سال دست من باشه من باهاش کار کنم بگم که به قول خودمون چند مرده حلاجه با چهارصد کیلو تست نمیشه که ! من راننده وانت هستم با این پیکان وانت تقریبا همه جا رفتم اون هم با بار تقریبا بیشتر مملکتو بار بردم بدونه چونو چرا رفته اومده با یک تن بار تو هر جوری گردنه خاکی شیب همه جوره تست می گیرم