هیوندای با نسخه ارتقا یافته از وانت پیکاپ سانتاکروز در رالی ربل شرکت میکند. این خودرو از بهبودهایی در بخش آفرود و همچنین پوشش بدنه سفارشی سود میبرد.
کرهایها برای آمادهسازی سانتاکروز جهت حضور در رالی ربل تنها برخی تغییرات ملایم را اعمال کردهاند. لاستیکهای بزرگ و آفرود فالکن وایلد پیک A/T3W با رینگهای ۱۷ اینچی باعث افزایش ارتفاع سانتاکروز از سطح زمین شدهاند. خود هیوندای نیز کیت افزایش ارتفاع تراکس را در نظر گرفته تا جلو و عقب خودرو چند میلیمتری از سطح زمین فاصله بگیرند.
وانت موردبحث دارای فلاپ های محافظ و سپر جلوی سفارشی است. در این بخش چراغهای اضافی نیز نصب شدهاند. میلههای اسپرت بخش بار، وسایل جانبی اصلی هیوندای و روف راک دارای چراغ نیز جزو دیگر تجهیزات سانتاکروز برای رالی ربل هستند. این خودرو قرار است در کلاس ایکس کراس رالی ربل شرکت کند و در برابر آن خودروهایی همچون کیا تلوراید ایکس پرو قرار دارند، خودرویی که چند هفته پیش معرفی شد. کیا نیز ارتفاع شاسیبلند خود را بیشتر کرده و از لاستیکهای بی اف گوودریچ T/A K02، رینگهای ۱۸ اینچی و قلابهای مخصوص بکسل سود برده است.
هیوندای با معرفی تریم جدید XRT برای سانتاکروز ۲۰۲۴ روی گیرایی بیشتر این وانت تأکید کرده است. سانتاکروز XRT از قوس چرخهای متفاوت، پلههای جانبی، ریلهای فضای بار و برخی تزئینات جدید سود میبرد. وانت خبرساز کرهایها با دو پیشرانه در دسترس است که قویترین آنها از نوع ۲ لیتری توربو با ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همراه میکند. پیشرانه دوم هم از نوع ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که خروجی آن به ۱۹۱ اسب بخار میرسد.
هیوندای سال پیش نیز با نسخهای ارتقا یافته از سانتاکروز در رالی ربل حضور یافت. رانندگان این خودرو جیل سیمینیلو و کریستین شاو بودند و امسال نیز دوباره پشت فرمان این وانت خواهند نشست. رالی امسال که هشتمین دور برگزاری آن به شمار میرود پر از چالشهای آفرود خواهد بود و شرکتکنندگان باید مسافت حدود ۲۴۰۰ کیلومتری را در صحرای کالیفرنیا و البته بر اساس نقشهها طی کنند. از جمله قوانین رالی ربل میتوان به قطع ارتباط آنتنها به منظور عدم ارتباط جیپیاس اشاره کرد. همچنین استفاده از هرگونه دستگاه متصل به اینترنت ممنوع است.
Saeed
۲۱ مهر ۱۴۰۲ایران خودرو از هیوندای هم قدیمی تره پیشرفت هیوندای رو ببینید ایران خودرو رو ببینید واقعا چقدر عقب افتادیم
phonix
۲۱ مهر ۱۴۰۲اون اسمش ایران ناسیونال بود …
تقریبا تمام صنایع سنگینی که توی ایران بودن در زمان گذشته وضع بهتری داشتن چه هپکو چه ایران ناسیونال چه سایپا چه ماشین سازی اراک و تبریز و…
Amirmohammad
۲۱ مهر ۱۴۰۲همین الان یک پرشیا تولید ۹۲ کیفیت خیلی بهتری داره نسبت به پرشیا ۱۴۰۲
برای همه ماشین های تولید داخل همینه.فقط عقب گرد زدیم!
Deadman95
۲۱ مهر ۱۴۰۲ما عقب نیفتادیم .ما جاموندیم
Bmw
۲۱ مهر ۱۴۰۲واقعا اگر هیوندای تو این رالی شرکت میکنه زشته ک سایپا هم پراید وانت و شرکت نده و …
رالی هم رالی های قدیم
JDM
۲۱ مهر ۱۴۰۲هیوندای تو رالی افتخارات خفنی داره امیدوارم موفق بشه که میشه
Killer
۲۱ مهر ۱۴۰۲وقتی حتی روت نمیشه بگی ۳ چرخه فنی و پشت بیمر قایم میشی :)))
اره احتمال حضور سایپا هم هست کلا هر برندی که چرخش در نره میتونه شرکت کنه میدونی که توی رالی باید چرخ ها و زیربندی مستحکم باشن
amir
۲۱ مهر ۱۴۰۲هرکی ندونه فک میکنه تا الان لندکروز و این حرفا تا الان قایق بودن رو آب حرکت میکردن باشه فهمیدیم سهام دار شرکت مربا سازی هستی
Enzo Ferrari 2008
۲۱ مهر ۱۴۰۲قرار رقیب رنو و پژو بشه
parhamiof
۲۱ مهر ۱۴۰۲ایشالا که اتیش نمیگیره