هیوندای

10 نکته مهم درباره شاسی‌بلند هیوندای سانتافه که باید دانست

هیوندای سانتافه یکی از مهم‌ترین خودروهای وارداتی به کشورمان است و می‌خواهیم شما را با ۱۰ نکته مهم درباره این شاسی‌بلند کره‌ای آشنا کنیم.


سبد محصولات کنونی هیوندای شامل طیف وسیعی از کراس اورها و شاسی‌بلندهاست و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها را می‌توان سانتافه میان سایز دانست. این خودرو در کلاسی بسیار رقابتی حضور دارد و تا به اینجا نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. سانتافه از فضای بار و کابین مناسب، مصرف سوخت پذیرفتنی و راحتی خوب سود برده و قیمت آن نیز از اکثر رقبا کمتر است. این خودرو همچنین اخیراً وارد نسل جدید خود شده هرچند شاید طراحی آن باب میل همه نباشد. مدل‌های کارکرده هیوندای سانتافه نیز مناسب خریدارانی است که به دنبال گزینه‌ای ارزان در بازارهای جهانی هستند. البته برخی نسل‌های سانتافه گزینه‌ای بهتر از نسل‌های دیگر آن هستند و ما نیز می‌خواهیم با توجه به داده‌های موجود درباره قابلیت اطمینان و ارزش فروش مدل‌های کارکرده سانتافه شما را راهنمایی کنیم. درصورتی‌که واردات خودرو به‌صورت کامل و بدون محدودیت آزاد شود احتمال دارد سانتافه بازهم به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های خریداران بدل شود.

دگرگونی کامل سانتافه در سال ۲۰۲۴

نسل‌های پیشین سانتافه از نظر طراحی خیلی متمایز و چشمگیر نبوده‌اند اما نسل جدید این خودرو داستان دیگری دارد. سانتافه جدید ظاهر جعبه‌ای خود را از آفرودرهای کلاسیک گرفته و درعین‌حال شکیل و پر زرق و برق به نظر می‌رسد. چراغ‌های H شکل جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد سانتافه جدید هستند. در بدنه این خودرو نشانه‌هایی از لندرور دیفندر به چشم می‌خورند و همچنین برخی عناصر کابین نیز از مرسدس بنز گرفته شده‌اند. واقعیت این است که چنین چیزی ضرورتاً بد نیست مخصوصاً اینکه سانتافه به‌طورکلی کار خود در ارائه پکیجی منسجم را به خوبی انجام داده است. با اینکه طراحی ظاهری نسل جدید سانتافه کاملاً جدید است اما شاید مالکان نسل قبلی این خودرو تجربه رانندگی مشابهی را تجربه کنند که یکی از دلایل آن استفاده از پلتفرم مدل قبلی است. پیشرانه‌ها نیز تغییر چندانی نسبت به نسل قبل ندارند و امکان انتخاب دو پیشرانه ۴ سیلندر توربو وجود دارد. نسخه استاندارد سانتافه جدید از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند هرچند امکان انتخاب گزینه ۱.۶ لیتری هیبریدی هم وجود خواهد داشت.

قیمت پایه حدود ۳۵ هزار دلاری

ارزان‌ترین نسخه سانتافه جدید که از نوع SE بدون هیبرید است با قیمت حدود ۳۴ هزار دلار عرضه می‌شود. به این مبلغ باید هزینه تحویل ۱۴۱۵ دلاری را نیز افزود که قیمت شاسی‌بلند هیوندای را به فراتر از ۳۵ هزار دلار می‌رسد. یک پله بالاتر مدل SEL قرار دارد که حدود ۲۵۰۰ دلار گران‌تر است و از تجهیزات بیشتری همچون شارژر بی‌سیم و کلید دیجیتال هیوندای سود می‌برد. تریم XRT نیز با قیمت ۴۲ هزار دلاری عرضه شده و به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌های کاراتر سود می‌برد. مدل‌های لوکس‌تر بعدی با نام‌های لیمیتد و کالیگرافی شناخته می‌شوند. مدل کالیگرافی به عنوان فول ترین نسخه سانتافه جدید از صندلی‌های چرم ناپا و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم برخوردار است. برای این مدل باید ۴۸ هزار دلار پرداخت کرد و در صورت انتخاب همه آپشن ها بهای آن حدود ۵۲ هزار دلار خواهد بود. نسخه‌های هیبریدی سانتافه تیپ‌های کمتری دارند و تنها به مدل‌های SEL، لیمیتد و کالیگرافی خلاصه می‌شوند. قیمت مدل پایه از حدود ۳۷ هزار دلار شروع شده اما برای مدل کالیگرافی باید حداقل ۴۷ هزار دلار پرداخت کرد.

مصرف سوخت بهتر سانتافه هیبرید

با اینکه هیچ‌یک از نسخه‌های سانتافه جدید مصرف سوخت بالایی ندارند اما نسخه هیبریدی آن بهترین گزینه برای خریدارانی خواهد بود که به هزینه سوخت اهمیت زیادی می‌دهند. کم‌مصرف‌ترین گزینه در این خانواده از نوع سانتافه هیبریدی دیفرانسیل جلوست که مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ترکیبی آن بر اساس تخمین‌های EPA برابر با ۶.۵/۶.۷/۶.۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. انتخاب سیستم چهار چرخ محرک اندکی مصرف سوخت را بالا می‌برد. باید دانست نسخه بنزینی این شاسی‌بلند هم مصرف سوخت ۱۱.۷/۸.۱/۹.۸ لیتری خواهد داشت. پرمصرف‌ترین نسخه سانتافه جدید هم از نوع XRT است که علت آن به لاستیک‌های کاراتر و سیستم چهار چرخ محرک مربوط خواهد بود. به این ترتیب سانتافه XRT مصرف بیشتری نسبت به رقبای غیر هیبریدی همچون تویوتا گرند هایلندر و فولکس‌واگن اطلس خواهد داشت.

نسل قبل سانتافه با ویژگی‌های خوب

افرادی که طراحی نسل جدید سانتافه را دوست ندارند می‌توانند نسل پیشین را انتخاب کنند. این مدل با پیشرانه پلاگین هیبریدی هم عرضه شده و در حالت برقی توان پیمایش حدود ۵۰ کیلومتری دارد. نسخه استاندارد سانتافه نسل قبل هم گزینه‌ای مطلوب است زیرا تجهیزات استاندارد زیاد و فضای کابین خوبی دارد. به لطف گارانتی طولانی‌مدت هیوندای، خریداران از این بابت نگرانی خاصی نخواهند داشت. بزرگ‌ترین تغییر نسل قبلی و جدید سانتافه به جز طراحی ظاهری به پیکربندی کابین مربوط می‌شود به گونه‌ای که نسل قبلی فقط به‌صورت دو ردیفه عرضه شده درحالی‌که نسل جدید دارای ردیف سوم صندلی‌ها نیز هست.

قیمت پایین نسل‌های پیشین سانتافه

درحالی‌که نسل‌های قبلی سانتافه در کشورمان با قیمت‌های گزافی خرید و فروش می‌شوند اما این مدل‌ها در بازارهای جهانی قیمت نازلی دارند. چهارمین نسل این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ عرضه شد و تا مدل ۲۰۲۳ روی خط تولید قرار داشت. البته خریدارانی که بودجه محدودتری دارند می‌توانند سه نسل اول را در نظر بگیرند. سانتافه اولین بار با مدل سال ۲۰۰۱ عرضه شد و نسل دوم آن با مدل ۲۰۰۷ و سومین نسل هم با مدل ۲۰۱۳ راهی بازار شدند. هر نسل بر پایه موفقیت‌های نسل پیشین خود توسعه یافت و با پیشرفت هیوندای شاهد تولید محصولاتی باکیفیت‌تر و کاراتر بودیم. قیمت سانتافه کارکرده به عوامل متنوعی همچون شرایط بدنه و کارکرد بستگی دارد اما در مجموع این خودروها را می‌توان با قیمت‌های پایینی خریداری کرد. برای مثال KKB آمریکا قیمت فروش سانتافه نسل دوم ۲۰۱۰ را حدود ۴ هزار دلار تعیین کرده درحالی‌که قیمت مدل ۲۰۱۵ آن نیز حدود ۶۵۰۰ دلار است. البته همانند خرید هر محصول دست‌دوم دیگر باید در زمان خرید سانتافه کارکرده نهایت دقت را داشت تا درگیر هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری نشد.

عدم انتخاب برخی مدل‌های کارکرده مشکل‌دار

با اینکه بسیاری از نسخه‌های دست‌دوم سانتافه را می‌توان با قیمت‌های نازل خریداری کرد اما همه آن‌ها گزینه‌های مناسبی نیستند. همانند هر خودروساز دیگری هیوندای نیز با برخی مشکلات کیفیتی درگیر بوده و برخی مدل‌های سانتافه میزان شکایت مشتری بیشتری داشته‌اند. بر اساس داده‌های NHTSA، مدل‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ این خودروی کره‌ای بدترین عملکرد از نظر کیفیت را داشته‌اند. اکثر شکایات سانتافه ۲۰۱۷ به خرابی زودهنگام پیشرانه مربوط بوده درحالی‌که مالکان سانتافه ۲۰۰۷ هم بیشتر از مشکلات برقی و سیستم کنترل پایداری و روشن ماندن چراغ هشدار پیشرانه گلایه کرده‌اند. از دیگر مدل‌های سانتافه که میزان شکایت آن‌ها بیشتر از حد متوسط بوده می‌توان به مدل‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اشاره کرد. اکثر مدل‌های سانتافه حداقل یک یا دو بار فراخوان شده‌اند و بنابراین باید این موضوع را بررسی نمود.

تولید سانتافه در آمریکا

از نسل اول سانتافه تابه‌حال، فرایند طراحی و تولید آن با در نظر گرفتن ذائقه و سلایق مشتریان آمریکایی صورت گرفته است. طراحی نسل اول این خودرو حاصل همکاری استودیو طراحی هیوندای در کره و هیوندای بوده هرچند نسل‌های بعدی با طراحی جهانی‌تر تولید شده‌اند. کار طراحی نسل جدید این خودرو را نیز مرکز طراحی جهانی هیوندای در کره جنوبی انجام داده است. سانتافه یکی از سه خودروی هیوندای است که در آمریکا تولید می‌شود. کره‌ای‌ها ۱۹۰ میلیون دلار را صرف بازسازی و ارتقای کارخانه خود جهت تولید نسل جدید این شاسی‌بلند کرده‌اند و بنابراین سانتافه تا آینده‌ای نسبتاً درازمدت همچنان در آمریکا تولید خواهد شد. دو محصول دیگر هیوندای که در این کشور تولید می‌شوند توسان و سانتاکروز هستند.

افت قیمت متوسط

اگرچه چنین چیزی در کشور ما رخ نمی‌دهد اما تقریباً تمامی خودروهای صفرکیلومتر در دنیا با گذشت زمان افت قیمت پیدا می‌کنند هرچند افت قیمت برخی خودروها شدیدتر و سریع‌تر است. سابقه هیوندای در تولید خودروهای اقتصادی و ارزان کمکی به حفظ ارزش محصولاتش در گذشته نمی‌کرد اما محصولات مدرن این کمپانی وضعیت بسیار بهتری دارند. بر اساس داده‌های KBB، یک خودروی صفرکیلومتر پس از ۵ سال به‌طور متوسط حدود ۶۰ درصد ارزش اولیه خود را از دست می‌دهد و این رقم برای سانتافه جدید حدود ۵۹ درصد خواهد بود. این رقم فقط یک تخمین است و ارزش واقعی خودرو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد هرچند به‌طورکلی خریداران سانتافه نباید نگران چنین چیزی باشند.

وجود یک شاسی‌بلند میان سایز دیگر در سبد محصولات هیوندای

سانتافه تنها شاسی‌بلند میان سایز هیوندای نیست و پالیسید را می‌توان در کنار آن جزو گزینه‌های مطلوب این برند دانست. با اینکه پالیسید کمی گران‌تر است اما فضای کابین بهتر و استایل عامه‌پسندتری را ارائه می‌کند. این خودرو در تیپ‌های متنوعی عرضه شده و همچنین با پیشرانه بزرگ‌تر و قوی‌تری در دسترس است. البته خبری از گزینه هیبریدی نیست و به همین خاطر پالیسید مصرف سوخت بیشتری دارد.

وجود گزینه‌های متنوع در کلاس شاسی‌بلندهای میان سایز

افرادی که به دنبال بررسی گزینه‌های مختلف هستند می‌توانند با پرداخت پول بیشتر خودروهای بهتری بخرند. برای مثال کیا تلوراید از پلتفرم مشترک با پالیسید استفاده کرده و چند هزار دلار گران‌تر از سانتافه است. کارشناسان تحت تأثیر نسخه فول تلوراید قرار گرفته‌اند چراکه از متریال باکیفیت در کابین این خودرو استفاده شده است. گزینه عالی دیگر در این کلاس مزدا CX-90 است که یکی از خودروهایی خواهد بود که لذت رانندگی در آن اولویت بالایی دارد. تریم های فول این خودرو نیز کیفیت بالایی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (834 ديدگاه)

    دوست دارم نظرم رو از زبان اون بابابزرگ خیاطه بگم

    قیافه این ماشین خییلی *****
    دوست دارم اون کسی که اینو طراحی کرده از توی جاش بکشم بیرون آ این چرخ خیاطیو بکنم تو ک***😅

    موافقم 59
    مخالفم 13
    1. Kiarash

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      😅🙌
      ولی خدایی فقط سانتافه نیست بلکه الان ۷۰ درصد خودروهای دنیا به شکل عجیب و زشت و فضایی و نصف کابین فقط برای صفحه نمایش هست

      موافقم 37
      مخالفم 2
      1. Mohsen

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        باورم نمیشه این طراحی واسه جدیدترین مدل سانتافه باشه..انگار تمام تلاششون رو کردن که یه طراحی زشت کنن..مثل هیلمن قدیمیا میمونه…چقدر زشته این ماشین

    2. هراکلیوس

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      یه دونش صفرشو تو نمایشگاه توخیابون مطهری دیدم جلو عالی پشت فاجعه

      موافقم 38
      مخالفم 3
    3. MehdiTurbo

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      عین تویوتا که گند زد به نسل قبل پرادو که توضیح کاملش دادم و که نسل قبلش منحصر به فرد بود با رانر الان همپوشانی داره سر افرود مکعبی بودن و هر جوری حساب کنی رانر جذاب تر پرادو نسل جدید
      هیوندام با مکعبی کردن سانتافه گند زد بهش که نسل قبلش منحصر به فرد خودش بود الان با پالاسید که خیلی هم جذاب تر همپوشانی داره اونم مکعبی
      نمیدونم چرا هر چیزی مد میشه همه ع..شو در میارند همه برمیدارند داشبورد پر مانیتور سینما خانگی میکنند همه بر میدارند مکعبی میکنند اصلا وقتی همه یه شکل میشند دل زده میشه اگه مانیتور مکعبی فروش بالا داشته چون تک و توک بودند
      حیف کابین کادیلاک اسکالید به اون زیبایی نسل قبل الان ادم میبینه حالت تهوع بهش دست میده چیکار میکنند واقعا الان کابین مزدا و نیسان سنترا جدید و ائودی و پورش صد هیچ از اسکالید و بنز و بی ام و جدید جلوترند

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. احمد محسن

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        Pov: وقتی پولت به تویوتا پرادو نرسیده کره یاتاقانی خریدی…

        موافقم 14
        مخالفم 19
    4. ممد ژانگولر

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4193 ديدگاه)

      طراح این ماشین فکر کنم وسط طراحی الخصوص قسمت عقب ماشین دل پیچه وحشتناکی گرفته بخاطر لوبیا خوردن شب قبلش . به هر حال ی واقعیتی که وجود داره همه ماشینها که نباید شبیهه هم باشن . اینکه بتونی ی طراحی خاص از دل این همه خودرو بکشی بیرون خودش هنره .

      موافقم 18
      مخالفم 2
    5. mmd@

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      من از نزدیک دیدمش یعنی پراید خداشه آنقدر زشتش کردن که طراحش باید کشته شه چیشد پیام چیوندایت بد از آب در اومد🤣🤣

      موافقم 11
      مخالفم 3
    6. رضا

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باید از نزدیک ببینیش، خداییش خیلی زشته.

      موافقم 7
      مخالفم 4
    7. froG-driVer

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      به نظر من طراحی بدی ندارد.فقط نباید نگاهش کنی.تمام

      موافقم 7
      مخالفم 2
    8. amirkhanzadeh

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      ای گفتی

  2. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    جلوی سانتافه ی جدید منو یاده رنجرور اسپرت میندازه عقبش یاده دیفندر.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2985 ديدگاه)

      جلوش طراحی چراغاش کپی از طرح هدلایت توی چراغ پورشه هست
      عقبشم کپی از مینی‌بوس های قدیمی هیونداعه که تو ایران زیاده

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. amir-p

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من تویوتا FJ 60 چهل سال پیش رو میگیرم ولی این رو نه
    خدایی اون از این قشنگ تره💪

    موافقم 25
    مخالفم 16
    1. MehdiTurbo

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      ولی بهت قول میدم اگه هر دوش هم قیمت بود و پولش داشتی عمری این نمیخریدی اونو میخریدی کاری به تو حرفش ندارم تو واقعیتش میگم

      موافقم 9
      مخالفم 5
  4. Soroush

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    از نزدیک زیباتر از عکساشه
    با اینکه طراحی عجیبی داره ولی ابهتش بیشتر از قبل شده

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. احمد محسن

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      مگه یاتاقان ابهت داره 😂😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 15
      1. علی

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همه ماشینا یاتاقان میزنن

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. Puriya

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (568 ديدگاه)

    رییییی استارت کردن تو طراحیش خیلی چرته این مدلایی که تو ایرانه خوشگلن

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. car lover

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    طراحی مینی بوس

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. datsun

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    مثلا خاسته جعبه ی بسازه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. Cert

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      این همه در باره سانتافه گفت و در نهایت می گوید cx90 خودرو ی خوبی است. 😅

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. Shayan

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری بزرگوار وقتتون بخیر. الان که این پست رو بارگذاری کردید کلا ۵ تا مطلب کار کردین چهار تاش مربوط به خودرو های کره ایی هستند.یعنی واقعا تو این سیاره هیچ اخبار و مقاله ای از خودرو های اروپایی یا آمریکایی یا ژاپنی منتشر نمیشه که از سانتافه یاتاقانی مقاله گذاشتین؟
    یه عرض دیگه ای که داشتم اینکه شما خودتون بهتر از من میدونید دوست عزیز و بزرگوار یک خودروی کره ایی نهایتا مهمون ۳ ساله.بعدش باید بره واسه بازیافت. به خاطر فنی آشغال و یاتاقانیش ، این قیمتا برای یک خودرو کره ایی ارزش نداره بخدا.و واقعا پست گذاشتن نداره.موفق و سربلند باشید همیشه.

    موافقم 12
    مخالفم 22
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      در 24 ساعت گذشته بیشترین مطالبی که کار کردیم خودروهای چینی بودند
      هیچ قانونی خاصی در این مورد نداریم
      —————————————–
      پاراگراف دوم شما راجع به خودروی چینی و ژاپنی هم زیاد شنیدم…
      خودروی کره ای که من مدت زیادی رانندگی کردم و در اختیار یکی از اعضای خانواده ام هست هیوندای سانتافه 2015 که الان 170 هزار کیلومتر کار کرده و مطلقا هیچ ایراد فنی تداره

      موافقم 29
      مخالفم 14
      1. Shayan

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        آقای اشتری عزیز احتمالا شما بسیار مراقب سانتافه خودتون هستین ، برای کسی مثل من که روزی دو بار بیرونه و هفته ایی ۳ روز پارکینگه سانتافه یعنی سرطان.
        اتوبان ها لاین سبقت که هیچ ، لاین سرعت هم برای ما نیست ، خصوصا اگر لاین سرعت باشی ترس از اینکه یاتاقان بزنی هوش و حواس از سرت میپره. اگرم که پشت سرت ماشین هم باشه نور بالا هم بزنه سمت سپ هم ماشین باشه واویلا.
        الان بنده ۲ ماهه فروش فوری گذاشتم تا الان ۵ بنگاهی عوض کردم
        خلاصه زیاد گول فضای مجازی و جو اینستاگرام حرفای دلال هارو نخورین ماشین کره ایی برای استفاده روزمره مصیبته خالصه.

        موافقم 14
        مخالفم 23
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          من سانتافه ندارم دوست عزیز
          انواع ماشین چینی و کره ای راجع بهش صحبت می کنم متعلق به دوستان نزدیک، همکاران یا اعضای خانواده هست
          ممنون که راجع به گول نخوردن از فضای مجازی هشدار دادید

          موافقم 19
          مخالفم 4
        2. محمد

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          این مساله ای که راجب یاتاقان زدن توسان و سانتافه های 2013 تا 2018 گفته میشه مربوط میشه به ضعف پمپ روغن و کیفیت بد روغن هایی که تو این ماشین ها میریزن شما بین 130 تا 150 تا پمپ روغن رو عوض کن و روغن باکیفیت تو ماشین بریز این مشکل حل میشه از صحبت هات معلومه دستت هم به فرمون این ماشین نخورده ، اولا از یه شاسی بلند بزرگ با موتور چهار سیلندر فناوری بیشتر از ده سال پیش نباید انتظار عجیب غریب داشت دوما حداقل تو مدل های gdi اینقدر کند نبود که داری میگی دوما تو بازاری که هیوندای ترکیده هم آگهی کنی میخرن پنج تا بنگاه رفتی ماشینت رو نخریدن؟ اینجا سایت خودرو هست ،داستان های تخیلی تون رو به سایت های کودک بفرستید

          موافقم 15
          مخالفم 5
        3. JaMsHiD_R1988

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          ماشین کره ای هرچقدر آشغال و پوکیده و قدیمی باشه تو مملکت ما یعنی سرمایه و پول نقد که مشتری براش مثل مور و ملخ ریخته
          همین فامیل ما یه هیوندا آزرا داشته فروخته داده کیا سورنتو
          یک هفته هم نکشید که آزرا رو فروخت

          موافقم 8
          مخالفم 2
        4. MehdiTurbo

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2399 ديدگاه)

          اقای اشتری عاشقتم 😂👌
          بهترین پاسخ میدی یه کمدی عجیبی تو پاسخاتون و اصل مطلب میرسونه
          عالیییی 👌 ای کاش بیشتر کامنت بزارید دهن بعضیا را ببندید مثل مهران مدیری هم حقیقت با صراحت میگید هم یه طنز خاصی داره

          موافقم 2
          مخالفم 7
      2. amir

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        کلا برای آقای اشتری چیزی به اسم ایراد فنی وجود نداره بیخودی بحث نکنیم

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          با بنز و پورشه هم اگر مشابه نیسان گاوی رفتار کنیم نابود می شه
          ایراد فنی یعنی مشکلی که حداقل 10-20 درصد کل تیراژ یک ماشین داشته باشن

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. amir

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          ولی یک چیزی بی خود بین مردم مشهور نمیشه
          وقتی میگن پراید کم استهلاکه واقعا هم کم استهلاکه چون چیز پیچیده ای چندان نداره اگه میگن ۴۰۵ واشر میزنه واقعا هم واشر میزنه خیلیاشون اگرم یاتاقان سانتافه اشاره میکنن لابد شایعه
          رادیات چری رو میگن شایعه اگر ما یه مورد داشتیم که اذیت نکرده و یا یه مورد داشتیم که اذیت کرده دال بر صحت اون موضوع نیست اکثریت رو باید نگاه کرد

          موافقم 5
          مخالفم 8
      3. ماکان

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (789 ديدگاه)

        سلام . با شما درباره خودروهای کره ای موافقم آقای اشتری .

        موافقم 7
        مخالفم 3
      4. هومن

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        احسنت خیلی خوبه، که تعارف و بی خودی مودبانه حرف زدنو ادم بزاره کنار یا مثلا بگن تو مسئول سایتی نباید اینجور و اونجور حرف بزنی، آدم باید شجاعت داشته باشه، اینا همه رو برای همون مزخرفاتی که گفتی گفتم آفرین😅 من طرفدار ماشین کره ای نیستم اصلا برام مهمم نیست.. ولی خب ..

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1288 ديدگاه)

      داداش شما توی مقاله نبکا گفتی اخباری از ماشین های کره ژاپن آمریکا و اروپا پیدا نمیشه الان میگین کره هم آشغاله حتما در مورد آمریکایی هم بزارن میگین آمریکایی بدرد نمیخوره اول تکلیفتون رو روشن کنید
      بعد ماشین کره‌ای هم بد نیست بستگی به نگهداری داره

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. احمد محسن

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        هیچ ماشینی به اندازه کره ایی ها و چینی ها به یک اندازه ذلیل و بی ارزش نیستن دوست عزیز.
        پژو سگش شرف داره به کره و چین

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. MehdiTurbo

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2399 ديدگاه)

          احمد محسن ایشالله یه روزی بخری دست از اینعقده و حسادت که همه اش زیر کامنتاست برداری تو برسی مام از شر این کامنتات راحت شیم

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1288 ديدگاه)

          فعلا که پژو اندازه یه نژاد سگ هم محبوب نیست

          موافقم 6
          مخالفم 2
  9. ایمان

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    یه مشکل هیوندا اینه که طراحی‌اش هویت خاصی دنبال نمیکنن و در هر نسل دیگه هیچ اثری از طرح قبلیش دیده نمیشه و کاملا تغییر می‌کنه یعنی اگه لوگوش روش نباشه نمیشه فهمید این ماشین ساخت کدوم شرکته معمولا در خودروهای موفق طراحی نسل بعد تکامل طراحیهای نسل‌های قبلیشون هست

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. car lover

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1568 ديدگاه)

      این یعنی بی اصالتی

      موافقم 12
      مخالفم 11
    2. احمد محسن

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      هیوندای اصالت نداره به خاطر همینه هیچ طراحی پایداری نداره.

      موافقم 12
      مخالفم 9
  10. Siyavash

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (891 ديدگاه)

    🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    موافقم 4
    مخالفم 5
  11. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    کل مقاله یه طرف قیمت مدل های دست دومش تو کشور های دیگه یه طرف ، البته مدل های صفر کیلومتر هم با 35 هزار تا واقعا قیمت مناسبی داره ، حالا یه عده پیدا میشن میگن دوام تویوتا رو نداره ، خب نداشته باشه مگه میخوایم ماشین رو با خودمون تو گور ببریم همین مدل های نسل سوم 2014 2015 که تو ایرانه اگه مصرفی هاشو به موقع عوض کنی و سرویس هاشو سر وقت انجام بدی تا دویست هزارتا یا ده سال بعد مشکل خاصی باهاش نداری بعدشم عوض کن یه ماشین جدید بگیر

    موافقم 9
    مخالفم 4
  12. مسعود

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (115 ديدگاه)

    من این ماشینو تو اروپا از نزدیک دیدم. قیمتش هم از پنجاه هزار یورو شروع میشه. به نظر من با توجه به دیزاین بیرونی افتضاحی که داره اصلا خرید این ماشین توجیحی نداره و شاسی بلندهای مزدا مثل سی ایکس ۶۰ یا سی ایکس ۵ از این ماشین خیلی سرتر اند. کلا هیوندا چند سالیه که گند زده به همه محصولاتش و اون دیزاین های قشنگی که قبلا داشت رو نداره. قیمت های ماشین هاش هم خیلی فضایی شده و ایرادهای کیفی زیادی هم داره.

    موافقم 10
    مخالفم 9
  13. Ali.d

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    به طرز عجیبی منو یاد پیکان میندازه عقبش

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. Taha Ayoobi

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    عقبش شبیه فیس لیفت سانگ یانگ موسو شده.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. Galant.VR4(JDM)

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1288 ديدگاه)

    تو نگاه اول رنجروور رو دیدم ولی قبلا گفتم که ای کاش چراغ های عقبش رو اونقدر پایین طراحی نمیکردن وگرنه خیلی خوشگل میشد هیوندای به اون پختگی در طراحی محصولاتش نرسیده برعکس کیا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. Narimani

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هرجوری نگاه میکنم نمیتونم بگم که زشت نیست مردم چطور اینو با این ظاهر میگیرن

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. احمد محسن

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      مردم دنیا عقل دارن ، میانگین هوش مردم دنیا ۱۰۰ هست ، ۲۰ نمره بیشتر از ایرانی های بنجل پرست.

      موافقم 2
      مخالفم 4
  17. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اصلا مزدا cx90 یه دنیای دیگه داره واقعا بی نظیر طراحی شده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. ایاد ثامری . آبادان

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سانتافه ماشین خیلی خوب وعالی هست من از دو نسلش داشتم و راضی بودم این اخرین نسلش هم فقط از عقبش خوشم نیومده وگرنه جلوش عالی سواریش عالی داخلش خیلی خوب کار شده

  19. nima.jdm

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    نسل قدیمی تر سانتافه که تو ایرانم هست واقعا جذابه
    نمیدونم یهو چیشد اینطوری گند زدن
    هرچند این اتفاق برای بی ام وه هم افتاده

  20. امیر کریمی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    وای چقدر زشته از پشت و از بقل. نمیدونم چرا هرروز زشت تر میشن ماشینا و فقط بعضی برندها هنوز خوبن این طراحی چیه اخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا