هیوندای سانتافه یکی از مهمترین خودروهای وارداتی به کشورمان است و میخواهیم شما را با ۱۰ نکته مهم درباره این شاسیبلند کرهای آشنا کنیم.
سبد محصولات کنونی هیوندای شامل طیف وسیعی از کراس اورها و شاسیبلندهاست و یکی از محبوبترین آنها را میتوان سانتافه میان سایز دانست. این خودرو در کلاسی بسیار رقابتی حضور دارد و تا به اینجا نیز عملکرد موفقیتآمیزی داشته است. سانتافه از فضای بار و کابین مناسب، مصرف سوخت پذیرفتنی و راحتی خوب سود برده و قیمت آن نیز از اکثر رقبا کمتر است. این خودرو همچنین اخیراً وارد نسل جدید خود شده هرچند شاید طراحی آن باب میل همه نباشد. مدلهای کارکرده هیوندای سانتافه نیز مناسب خریدارانی است که به دنبال گزینهای ارزان در بازارهای جهانی هستند. البته برخی نسلهای سانتافه گزینهای بهتر از نسلهای دیگر آن هستند و ما نیز میخواهیم با توجه به دادههای موجود درباره قابلیت اطمینان و ارزش فروش مدلهای کارکرده سانتافه شما را راهنمایی کنیم. درصورتیکه واردات خودرو بهصورت کامل و بدون محدودیت آزاد شود احتمال دارد سانتافه بازهم به یکی از محبوبترین گزینههای خریداران بدل شود.
دگرگونی کامل سانتافه در سال ۲۰۲۴
نسلهای پیشین سانتافه از نظر طراحی خیلی متمایز و چشمگیر نبودهاند اما نسل جدید این خودرو داستان دیگری دارد. سانتافه جدید ظاهر جعبهای خود را از آفرودرهای کلاسیک گرفته و درعینحال شکیل و پر زرق و برق به نظر میرسد. چراغهای H شکل جزو ویژگیهای منحصربهفرد سانتافه جدید هستند. در بدنه این خودرو نشانههایی از لندرور دیفندر به چشم میخورند و همچنین برخی عناصر کابین نیز از مرسدس بنز گرفته شدهاند. واقعیت این است که چنین چیزی ضرورتاً بد نیست مخصوصاً اینکه سانتافه بهطورکلی کار خود در ارائه پکیجی منسجم را به خوبی انجام داده است. با اینکه طراحی ظاهری نسل جدید سانتافه کاملاً جدید است اما شاید مالکان نسل قبلی این خودرو تجربه رانندگی مشابهی را تجربه کنند که یکی از دلایل آن استفاده از پلتفرم مدل قبلی است. پیشرانهها نیز تغییر چندانی نسبت به نسل قبل ندارند و امکان انتخاب دو پیشرانه ۴ سیلندر توربو وجود دارد. نسخه استاندارد سانتافه جدید از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده میکند هرچند امکان انتخاب گزینه ۱.۶ لیتری هیبریدی هم وجود خواهد داشت.
قیمت پایه حدود ۳۵ هزار دلاری
ارزانترین نسخه سانتافه جدید که از نوع SE بدون هیبرید است با قیمت حدود ۳۴ هزار دلار عرضه میشود. به این مبلغ باید هزینه تحویل ۱۴۱۵ دلاری را نیز افزود که قیمت شاسیبلند هیوندای را به فراتر از ۳۵ هزار دلار میرسد. یک پله بالاتر مدل SEL قرار دارد که حدود ۲۵۰۰ دلار گرانتر است و از تجهیزات بیشتری همچون شارژر بیسیم و کلید دیجیتال هیوندای سود میبرد. تریم XRT نیز با قیمت ۴۲ هزار دلاری عرضه شده و بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و لاستیکهای کاراتر سود میبرد. مدلهای لوکستر بعدی با نامهای لیمیتد و کالیگرافی شناخته میشوند. مدل کالیگرافی به عنوان فول ترین نسخه سانتافه جدید از صندلیهای چرم ناپا و صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم برخوردار است. برای این مدل باید ۴۸ هزار دلار پرداخت کرد و در صورت انتخاب همه آپشن ها بهای آن حدود ۵۲ هزار دلار خواهد بود. نسخههای هیبریدی سانتافه تیپهای کمتری دارند و تنها به مدلهای SEL، لیمیتد و کالیگرافی خلاصه میشوند. قیمت مدل پایه از حدود ۳۷ هزار دلار شروع شده اما برای مدل کالیگرافی باید حداقل ۴۷ هزار دلار پرداخت کرد.
مصرف سوخت بهتر سانتافه هیبرید
با اینکه هیچیک از نسخههای سانتافه جدید مصرف سوخت بالایی ندارند اما نسخه هیبریدی آن بهترین گزینه برای خریدارانی خواهد بود که به هزینه سوخت اهمیت زیادی میدهند. کممصرفترین گزینه در این خانواده از نوع سانتافه هیبریدی دیفرانسیل جلوست که مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ترکیبی آن بر اساس تخمینهای EPA برابر با ۶.۵/۶.۷/۶.۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. انتخاب سیستم چهار چرخ محرک اندکی مصرف سوخت را بالا میبرد. باید دانست نسخه بنزینی این شاسیبلند هم مصرف سوخت ۱۱.۷/۸.۱/۹.۸ لیتری خواهد داشت. پرمصرفترین نسخه سانتافه جدید هم از نوع XRT است که علت آن به لاستیکهای کاراتر و سیستم چهار چرخ محرک مربوط خواهد بود. به این ترتیب سانتافه XRT مصرف بیشتری نسبت به رقبای غیر هیبریدی همچون تویوتا گرند هایلندر و فولکسواگن اطلس خواهد داشت.
نسل قبل سانتافه با ویژگیهای خوب
افرادی که طراحی نسل جدید سانتافه را دوست ندارند میتوانند نسل پیشین را انتخاب کنند. این مدل با پیشرانه پلاگین هیبریدی هم عرضه شده و در حالت برقی توان پیمایش حدود ۵۰ کیلومتری دارد. نسخه استاندارد سانتافه نسل قبل هم گزینهای مطلوب است زیرا تجهیزات استاندارد زیاد و فضای کابین خوبی دارد. به لطف گارانتی طولانیمدت هیوندای، خریداران از این بابت نگرانی خاصی نخواهند داشت. بزرگترین تغییر نسل قبلی و جدید سانتافه به جز طراحی ظاهری به پیکربندی کابین مربوط میشود به گونهای که نسل قبلی فقط بهصورت دو ردیفه عرضه شده درحالیکه نسل جدید دارای ردیف سوم صندلیها نیز هست.
قیمت پایین نسلهای پیشین سانتافه
درحالیکه نسلهای قبلی سانتافه در کشورمان با قیمتهای گزافی خرید و فروش میشوند اما این مدلها در بازارهای جهانی قیمت نازلی دارند. چهارمین نسل این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ عرضه شد و تا مدل ۲۰۲۳ روی خط تولید قرار داشت. البته خریدارانی که بودجه محدودتری دارند میتوانند سه نسل اول را در نظر بگیرند. سانتافه اولین بار با مدل سال ۲۰۰۱ عرضه شد و نسل دوم آن با مدل ۲۰۰۷ و سومین نسل هم با مدل ۲۰۱۳ راهی بازار شدند. هر نسل بر پایه موفقیتهای نسل پیشین خود توسعه یافت و با پیشرفت هیوندای شاهد تولید محصولاتی باکیفیتتر و کاراتر بودیم. قیمت سانتافه کارکرده به عوامل متنوعی همچون شرایط بدنه و کارکرد بستگی دارد اما در مجموع این خودروها را میتوان با قیمتهای پایینی خریداری کرد. برای مثال KKB آمریکا قیمت فروش سانتافه نسل دوم ۲۰۱۰ را حدود ۴ هزار دلار تعیین کرده درحالیکه قیمت مدل ۲۰۱۵ آن نیز حدود ۶۵۰۰ دلار است. البته همانند خرید هر محصول دستدوم دیگر باید در زمان خرید سانتافه کارکرده نهایت دقت را داشت تا درگیر هزینههای سنگین تعمیر و نگهداری نشد.
عدم انتخاب برخی مدلهای کارکرده مشکلدار
با اینکه بسیاری از نسخههای دستدوم سانتافه را میتوان با قیمتهای نازل خریداری کرد اما همه آنها گزینههای مناسبی نیستند. همانند هر خودروساز دیگری هیوندای نیز با برخی مشکلات کیفیتی درگیر بوده و برخی مدلهای سانتافه میزان شکایت مشتری بیشتری داشتهاند. بر اساس دادههای NHTSA، مدلهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ این خودروی کرهای بدترین عملکرد از نظر کیفیت را داشتهاند. اکثر شکایات سانتافه ۲۰۱۷ به خرابی زودهنگام پیشرانه مربوط بوده درحالیکه مالکان سانتافه ۲۰۰۷ هم بیشتر از مشکلات برقی و سیستم کنترل پایداری و روشن ماندن چراغ هشدار پیشرانه گلایه کردهاند. از دیگر مدلهای سانتافه که میزان شکایت آنها بیشتر از حد متوسط بوده میتوان به مدلهای ۲۰۰۸، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اشاره کرد. اکثر مدلهای سانتافه حداقل یک یا دو بار فراخوان شدهاند و بنابراین باید این موضوع را بررسی نمود.
تولید سانتافه در آمریکا
از نسل اول سانتافه تابهحال، فرایند طراحی و تولید آن با در نظر گرفتن ذائقه و سلایق مشتریان آمریکایی صورت گرفته است. طراحی نسل اول این خودرو حاصل همکاری استودیو طراحی هیوندای در کره و هیوندای بوده هرچند نسلهای بعدی با طراحی جهانیتر تولید شدهاند. کار طراحی نسل جدید این خودرو را نیز مرکز طراحی جهانی هیوندای در کره جنوبی انجام داده است. سانتافه یکی از سه خودروی هیوندای است که در آمریکا تولید میشود. کرهایها ۱۹۰ میلیون دلار را صرف بازسازی و ارتقای کارخانه خود جهت تولید نسل جدید این شاسیبلند کردهاند و بنابراین سانتافه تا آیندهای نسبتاً درازمدت همچنان در آمریکا تولید خواهد شد. دو محصول دیگر هیوندای که در این کشور تولید میشوند توسان و سانتاکروز هستند.
افت قیمت متوسط
اگرچه چنین چیزی در کشور ما رخ نمیدهد اما تقریباً تمامی خودروهای صفرکیلومتر در دنیا با گذشت زمان افت قیمت پیدا میکنند هرچند افت قیمت برخی خودروها شدیدتر و سریعتر است. سابقه هیوندای در تولید خودروهای اقتصادی و ارزان کمکی به حفظ ارزش محصولاتش در گذشته نمیکرد اما محصولات مدرن این کمپانی وضعیت بسیار بهتری دارند. بر اساس دادههای KBB، یک خودروی صفرکیلومتر پس از ۵ سال بهطور متوسط حدود ۶۰ درصد ارزش اولیه خود را از دست میدهد و این رقم برای سانتافه جدید حدود ۵۹ درصد خواهد بود. این رقم فقط یک تخمین است و ارزش واقعی خودرو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد هرچند بهطورکلی خریداران سانتافه نباید نگران چنین چیزی باشند.
وجود یک شاسیبلند میان سایز دیگر در سبد محصولات هیوندای
سانتافه تنها شاسیبلند میان سایز هیوندای نیست و پالیسید را میتوان در کنار آن جزو گزینههای مطلوب این برند دانست. با اینکه پالیسید کمی گرانتر است اما فضای کابین بهتر و استایل عامهپسندتری را ارائه میکند. این خودرو در تیپهای متنوعی عرضه شده و همچنین با پیشرانه بزرگتر و قویتری در دسترس است. البته خبری از گزینه هیبریدی نیست و به همین خاطر پالیسید مصرف سوخت بیشتری دارد.
وجود گزینههای متنوع در کلاس شاسیبلندهای میان سایز
افرادی که به دنبال بررسی گزینههای مختلف هستند میتوانند با پرداخت پول بیشتر خودروهای بهتری بخرند. برای مثال کیا تلوراید از پلتفرم مشترک با پالیسید استفاده کرده و چند هزار دلار گرانتر از سانتافه است. کارشناسان تحت تأثیر نسخه فول تلوراید قرار گرفتهاند چراکه از متریال باکیفیت در کابین این خودرو استفاده شده است. گزینه عالی دیگر در این کلاس مزدا CX-90 است که یکی از خودروهایی خواهد بود که لذت رانندگی در آن اولویت بالایی دارد. تریم های فول این خودرو نیز کیفیت بالایی دارند.
Sina
۱۲ شهریور ۱۴۰۳دوست دارم نظرم رو از زبان اون بابابزرگ خیاطه بگم
قیافه این ماشین خییلی *****
دوست دارم اون کسی که اینو طراحی کرده از توی جاش بکشم بیرون آ این چرخ خیاطیو بکنم تو ک***😅
Kiarash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳😅🙌
ولی خدایی فقط سانتافه نیست بلکه الان ۷۰ درصد خودروهای دنیا به شکل عجیب و زشت و فضایی و نصف کابین فقط برای صفحه نمایش هست
Mohsen
۲۵ شهریور ۱۴۰۳باورم نمیشه این طراحی واسه جدیدترین مدل سانتافه باشه..انگار تمام تلاششون رو کردن که یه طراحی زشت کنن..مثل هیلمن قدیمیا میمونه…چقدر زشته این ماشین
هراکلیوس
۱۲ شهریور ۱۴۰۳یه دونش صفرشو تو نمایشگاه توخیابون مطهری دیدم جلو عالی پشت فاجعه
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۴۰۳عین تویوتا که گند زد به نسل قبل پرادو که توضیح کاملش دادم و که نسل قبلش منحصر به فرد بود با رانر الان همپوشانی داره سر افرود مکعبی بودن و هر جوری حساب کنی رانر جذاب تر پرادو نسل جدید
هیوندام با مکعبی کردن سانتافه گند زد بهش که نسل قبلش منحصر به فرد خودش بود الان با پالاسید که خیلی هم جذاب تر همپوشانی داره اونم مکعبی
نمیدونم چرا هر چیزی مد میشه همه ع..شو در میارند همه برمیدارند داشبورد پر مانیتور سینما خانگی میکنند همه بر میدارند مکعبی میکنند اصلا وقتی همه یه شکل میشند دل زده میشه اگه مانیتور مکعبی فروش بالا داشته چون تک و توک بودند
حیف کابین کادیلاک اسکالید به اون زیبایی نسل قبل الان ادم میبینه حالت تهوع بهش دست میده چیکار میکنند واقعا الان کابین مزدا و نیسان سنترا جدید و ائودی و پورش صد هیچ از اسکالید و بنز و بی ام و جدید جلوترند
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳Pov: وقتی پولت به تویوتا پرادو نرسیده کره یاتاقانی خریدی…
ممد ژانگولر
۱۲ شهریور ۱۴۰۳طراح این ماشین فکر کنم وسط طراحی الخصوص قسمت عقب ماشین دل پیچه وحشتناکی گرفته بخاطر لوبیا خوردن شب قبلش . به هر حال ی واقعیتی که وجود داره همه ماشینها که نباید شبیهه هم باشن . اینکه بتونی ی طراحی خاص از دل این همه خودرو بکشی بیرون خودش هنره .
mmd@
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من از نزدیک دیدمش یعنی پراید خداشه آنقدر زشتش کردن که طراحش باید کشته شه چیشد پیام چیوندایت بد از آب در اومد🤣🤣
رضا
۱۲ شهریور ۱۴۰۳باید از نزدیک ببینیش، خداییش خیلی زشته.
froG-driVer
۱۲ شهریور ۱۴۰۳به نظر من طراحی بدی ندارد.فقط نباید نگاهش کنی.تمام
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ای گفتی
Ali
۱۲ شهریور ۱۴۰۳جلوی سانتافه ی جدید منو یاده رنجرور اسپرت میندازه عقبش یاده دیفندر.
JaMsHiD_R1988
۱۲ شهریور ۱۴۰۳جلوش طراحی چراغاش کپی از طرح هدلایت توی چراغ پورشه هست
عقبشم کپی از مینیبوس های قدیمی هیونداعه که تو ایران زیاده
amir-p
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من تویوتا FJ 60 چهل سال پیش رو میگیرم ولی این رو نه
خدایی اون از این قشنگ تره💪
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ولی بهت قول میدم اگه هر دوش هم قیمت بود و پولش داشتی عمری این نمیخریدی اونو میخریدی کاری به تو حرفش ندارم تو واقعیتش میگم
Soroush
۱۲ شهریور ۱۴۰۳از نزدیک زیباتر از عکساشه
با اینکه طراحی عجیبی داره ولی ابهتش بیشتر از قبل شده
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مگه یاتاقان ابهت داره 😂😂😂
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳همه ماشینا یاتاقان میزنن
Puriya
۱۲ شهریور ۱۴۰۳رییییی استارت کردن تو طراحیش خیلی چرته این مدلایی که تو ایرانه خوشگلن
car lover
۱۲ شهریور ۱۴۰۳طراحی مینی بوس
datsun
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مثلا خاسته جعبه ی بسازه
Cert
۱۲ شهریور ۱۴۰۳این همه در باره سانتافه گفت و در نهایت می گوید cx90 خودرو ی خوبی است. 😅
Shayan
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام جناب اشتری بزرگوار وقتتون بخیر. الان که این پست رو بارگذاری کردید کلا ۵ تا مطلب کار کردین چهار تاش مربوط به خودرو های کره ایی هستند.یعنی واقعا تو این سیاره هیچ اخبار و مقاله ای از خودرو های اروپایی یا آمریکایی یا ژاپنی منتشر نمیشه که از سانتافه یاتاقانی مقاله گذاشتین؟
یه عرض دیگه ای که داشتم اینکه شما خودتون بهتر از من میدونید دوست عزیز و بزرگوار یک خودروی کره ایی نهایتا مهمون ۳ ساله.بعدش باید بره واسه بازیافت. به خاطر فنی آشغال و یاتاقانیش ، این قیمتا برای یک خودرو کره ایی ارزش نداره بخدا.و واقعا پست گذاشتن نداره.موفق و سربلند باشید همیشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ شهریور ۱۴۰۳در 24 ساعت گذشته بیشترین مطالبی که کار کردیم خودروهای چینی بودند
هیچ قانونی خاصی در این مورد نداریم
—————————————–
پاراگراف دوم شما راجع به خودروی چینی و ژاپنی هم زیاد شنیدم…
خودروی کره ای که من مدت زیادی رانندگی کردم و در اختیار یکی از اعضای خانواده ام هست هیوندای سانتافه 2015 که الان 170 هزار کیلومتر کار کرده و مطلقا هیچ ایراد فنی تداره
Shayan
۱۲ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری عزیز احتمالا شما بسیار مراقب سانتافه خودتون هستین ، برای کسی مثل من که روزی دو بار بیرونه و هفته ایی ۳ روز پارکینگه سانتافه یعنی سرطان.
اتوبان ها لاین سبقت که هیچ ، لاین سرعت هم برای ما نیست ، خصوصا اگر لاین سرعت باشی ترس از اینکه یاتاقان بزنی هوش و حواس از سرت میپره. اگرم که پشت سرت ماشین هم باشه نور بالا هم بزنه سمت سپ هم ماشین باشه واویلا.
الان بنده ۲ ماهه فروش فوری گذاشتم تا الان ۵ بنگاهی عوض کردم
خلاصه زیاد گول فضای مجازی و جو اینستاگرام حرفای دلال هارو نخورین ماشین کره ایی برای استفاده روزمره مصیبته خالصه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من سانتافه ندارم دوست عزیز
انواع ماشین چینی و کره ای راجع بهش صحبت می کنم متعلق به دوستان نزدیک، همکاران یا اعضای خانواده هست
ممنون که راجع به گول نخوردن از فضای مجازی هشدار دادید
محمد
۱۲ شهریور ۱۴۰۳این مساله ای که راجب یاتاقان زدن توسان و سانتافه های 2013 تا 2018 گفته میشه مربوط میشه به ضعف پمپ روغن و کیفیت بد روغن هایی که تو این ماشین ها میریزن شما بین 130 تا 150 تا پمپ روغن رو عوض کن و روغن باکیفیت تو ماشین بریز این مشکل حل میشه از صحبت هات معلومه دستت هم به فرمون این ماشین نخورده ، اولا از یه شاسی بلند بزرگ با موتور چهار سیلندر فناوری بیشتر از ده سال پیش نباید انتظار عجیب غریب داشت دوما حداقل تو مدل های gdi اینقدر کند نبود که داری میگی دوما تو بازاری که هیوندای ترکیده هم آگهی کنی میخرن پنج تا بنگاه رفتی ماشینت رو نخریدن؟ اینجا سایت خودرو هست ،داستان های تخیلی تون رو به سایت های کودک بفرستید
JaMsHiD_R1988
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ماشین کره ای هرچقدر آشغال و پوکیده و قدیمی باشه تو مملکت ما یعنی سرمایه و پول نقد که مشتری براش مثل مور و ملخ ریخته
همین فامیل ما یه هیوندا آزرا داشته فروخته داده کیا سورنتو
یک هفته هم نکشید که آزرا رو فروخت
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۴۰۳اقای اشتری عاشقتم 😂👌
بهترین پاسخ میدی یه کمدی عجیبی تو پاسخاتون و اصل مطلب میرسونه
عالیییی 👌 ای کاش بیشتر کامنت بزارید دهن بعضیا را ببندید مثل مهران مدیری هم حقیقت با صراحت میگید هم یه طنز خاصی داره
amir
۱۲ شهریور ۱۴۰۳کلا برای آقای اشتری چیزی به اسم ایراد فنی وجود نداره بیخودی بحث نکنیم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ شهریور ۱۴۰۳با بنز و پورشه هم اگر مشابه نیسان گاوی رفتار کنیم نابود می شه
ایراد فنی یعنی مشکلی که حداقل 10-20 درصد کل تیراژ یک ماشین داشته باشن
amir
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ولی یک چیزی بی خود بین مردم مشهور نمیشه
وقتی میگن پراید کم استهلاکه واقعا هم کم استهلاکه چون چیز پیچیده ای چندان نداره اگه میگن ۴۰۵ واشر میزنه واقعا هم واشر میزنه خیلیاشون اگرم یاتاقان سانتافه اشاره میکنن لابد شایعه
رادیات چری رو میگن شایعه اگر ما یه مورد داشتیم که اذیت نکرده و یا یه مورد داشتیم که اذیت کرده دال بر صحت اون موضوع نیست اکثریت رو باید نگاه کرد
ماکان
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام . با شما درباره خودروهای کره ای موافقم آقای اشتری .
هومن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳احسنت خیلی خوبه، که تعارف و بی خودی مودبانه حرف زدنو ادم بزاره کنار یا مثلا بگن تو مسئول سایتی نباید اینجور و اونجور حرف بزنی، آدم باید شجاعت داشته باشه، اینا همه رو برای همون مزخرفاتی که گفتی گفتم آفرین😅 من طرفدار ماشین کره ای نیستم اصلا برام مهمم نیست.. ولی خب ..
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳داداش شما توی مقاله نبکا گفتی اخباری از ماشین های کره ژاپن آمریکا و اروپا پیدا نمیشه الان میگین کره هم آشغاله حتما در مورد آمریکایی هم بزارن میگین آمریکایی بدرد نمیخوره اول تکلیفتون رو روشن کنید
بعد ماشین کرهای هم بد نیست بستگی به نگهداری داره
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هیچ ماشینی به اندازه کره ایی ها و چینی ها به یک اندازه ذلیل و بی ارزش نیستن دوست عزیز.
پژو سگش شرف داره به کره و چین
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۴۰۳احمد محسن ایشالله یه روزی بخری دست از اینعقده و حسادت که همه اش زیر کامنتاست برداری تو برسی مام از شر این کامنتات راحت شیم
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳فعلا که پژو اندازه یه نژاد سگ هم محبوب نیست
ایمان
۱۲ شهریور ۱۴۰۳یه مشکل هیوندا اینه که طراحیاش هویت خاصی دنبال نمیکنن و در هر نسل دیگه هیچ اثری از طرح قبلیش دیده نمیشه و کاملا تغییر میکنه یعنی اگه لوگوش روش نباشه نمیشه فهمید این ماشین ساخت کدوم شرکته معمولا در خودروهای موفق طراحی نسل بعد تکامل طراحیهای نسلهای قبلیشون هست
car lover
۱۲ شهریور ۱۴۰۳این یعنی بی اصالتی
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هیوندای اصالت نداره به خاطر همینه هیچ طراحی پایداری نداره.
Siyavash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳🤮🤮🤮🤮🤮🤮
محمد
۱۲ شهریور ۱۴۰۳کل مقاله یه طرف قیمت مدل های دست دومش تو کشور های دیگه یه طرف ، البته مدل های صفر کیلومتر هم با 35 هزار تا واقعا قیمت مناسبی داره ، حالا یه عده پیدا میشن میگن دوام تویوتا رو نداره ، خب نداشته باشه مگه میخوایم ماشین رو با خودمون تو گور ببریم همین مدل های نسل سوم 2014 2015 که تو ایرانه اگه مصرفی هاشو به موقع عوض کنی و سرویس هاشو سر وقت انجام بدی تا دویست هزارتا یا ده سال بعد مشکل خاصی باهاش نداری بعدشم عوض کن یه ماشین جدید بگیر
مسعود
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من این ماشینو تو اروپا از نزدیک دیدم. قیمتش هم از پنجاه هزار یورو شروع میشه. به نظر من با توجه به دیزاین بیرونی افتضاحی که داره اصلا خرید این ماشین توجیحی نداره و شاسی بلندهای مزدا مثل سی ایکس ۶۰ یا سی ایکس ۵ از این ماشین خیلی سرتر اند. کلا هیوندا چند سالیه که گند زده به همه محصولاتش و اون دیزاین های قشنگی که قبلا داشت رو نداره. قیمت های ماشین هاش هم خیلی فضایی شده و ایرادهای کیفی زیادی هم داره.
Ali.d
۱۲ شهریور ۱۴۰۳به طرز عجیبی منو یاد پیکان میندازه عقبش
Taha Ayoobi
۱۲ شهریور ۱۴۰۳عقبش شبیه فیس لیفت سانگ یانگ موسو شده.
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تو نگاه اول رنجروور رو دیدم ولی قبلا گفتم که ای کاش چراغ های عقبش رو اونقدر پایین طراحی نمیکردن وگرنه خیلی خوشگل میشد هیوندای به اون پختگی در طراحی محصولاتش نرسیده برعکس کیا
Narimani
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هرجوری نگاه میکنم نمیتونم بگم که زشت نیست مردم چطور اینو با این ظاهر میگیرن
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مردم دنیا عقل دارن ، میانگین هوش مردم دنیا ۱۰۰ هست ، ۲۰ نمره بیشتر از ایرانی های بنجل پرست.
محمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اصلا مزدا cx90 یه دنیای دیگه داره واقعا بی نظیر طراحی شده
ایاد ثامری . آبادان
۱۳ شهریور ۱۴۰۳سانتافه ماشین خیلی خوب وعالی هست من از دو نسلش داشتم و راضی بودم این اخرین نسلش هم فقط از عقبش خوشم نیومده وگرنه جلوش عالی سواریش عالی داخلش خیلی خوب کار شده
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نسل قدیمی تر سانتافه که تو ایرانم هست واقعا جذابه
نمیدونم یهو چیشد اینطوری گند زدن
هرچند این اتفاق برای بی ام وه هم افتاده
امیر کریمی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳وای چقدر زشته از پشت و از بقل. نمیدونم چرا هرروز زشت تر میشن ماشینا و فقط بعضی برندها هنوز خوبن این طراحی چیه اخه