سال ۲۰۰۱ هیوندای برای نفوذ بیشتر در بازار آمریکا و رقابت با محصولات شاسیبلند، سانتافه را معرفی کرد که نام آن از مرکز ایالت نیومکزیکو و به اسپانیایی به معنای ایمان مقدس گرفته شده است. این خودرو برای اولین بار توانست در سال ۲۰۰۸ به بازار ایران راه پیدا کند. در آن سال سانتافه با یک موتور ۲۷۰۰ سیسی و گیربکس ۴ دنده اتومات وارد شد. این موتور و گیربکس برای هیوندای توسان هم استفاده شد؛ درست است که هیوندای سانتافه موتور و گیربکس قدرتمندی نداشت، اما از همان اوایل وارد شدنش به ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛ تا اینکه سال ۲۰۱۰ رسید. هیوندای سانتافه فیسلیفت شد و با یک موتور ۳۵۰۰ توانست جای پای خود را محکم کند. واردات این نسل هم تا سال ۲۰۱۲ هم ادامه داشت. در سال ۲۰۱۳ نسل بعدی سانتافه با موتور ۳۳۰۰ سیسی با یک طراحی بسیار جذاب به بازار ایران راه پیدا کرد؛ اما متأسفانه در همان سال، واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سیسی ممنوع شد و از آن سال به بعد سانتافه با موتور ۲۴۰۰ سیسی در بازار ظاهر شد که به سلطان یاتاقان ایران شناخته میشود. البته تعداد محدودی هیوندای سانتافه نسل سوم با موتور ۳۳۰۰ سیسی نیز در بازار وجود دارد که برخی سفارتی و برخی با مدل ۲۰۱۳ است. اگر سانتافه ۲۰۰۸ پرفروشترین خودروی وارداتی نباشد، حداقل جزو پنج خودروی پرفروش وارداتی به کشور ما به شمار میآید. اما جدا از تمامی این بحثها باید دید این کرهای پیر شش سیلندر، ارزش خرید دارد و آیا میتواند با رقیب بزرگی همچون تیگو ۸ پرو مکس رقابت کند؟
طراحی ظاهری هیوندای سانتافه ۲۰۰۸
تیگو ۸ پرومکس، لاماری ایما، فونیکس FX و… خودروهای رقیب در بازه قیمتی هیوندای سانتافه هستند؛ چینیهایی که علاوه بر آپشن، امکانات و طراحی جذاب و زیبا را هم به رخ میکشند. سانتافه در بحث طراحی در مقابل چنین خودروهایی حرفی برای گفتن ندارد و هیچ فردی هم برای طراحی این نسل از سانتافه آن را خریداری نمیکند. بعد از سال ۲۰۱۰ هیوندای توانست با یک فیسلیفت، ظاهر سانتافه ۲۰۰۸ را قابل تحملتر کند! البته عیب طراحی در آن سالها فقط منحصر به هیوندا نیست بلکه لکسوسRX 350 و تویوتا راوفور و سوزوکی گرند ویتارا هم دستکمی از این مدل نداشتند.
وقتی از جلو به این خودرو نگاه میکنید ظاهری خشن میبینید که با کروم و پلاستیک مشکی رنگ تزئین شده. هیوندای سعی داشته با افزودن خطوط شکسته بر روی سپر و گلگیر و درها، ظاهر کپلتری به خودرو ببخشد. در نمای کناری، رینگهای پنج پره نمایان است که در بعضی از نسخهها، طراحی سادهتری دارد. قاب آیینهها دقیقاً همانند وراکروز است و جالب است بدانید دستگیره درها در نسخه فیسلیفت دارای کیلس است. در عقب هم مثل جلو ظاهری مقبول و سادهای به چشم میخورد. نوشتهٔ سانتافه هم در گوشه در صندوق خودنمایی میکند؛ پنجره عقب بسیار بزرگ بوده و چراغهای مستطیلی با فیسلیفت، جذابتر از قبل شدهاند. در عقب خودرو مانند جلو با کروم و دیفیوزر و پلاستیک مشکی رنگ تزئین شده و پایین سپر هم دو عدد خروجی اگزوز مشاهده میشود که مانند اکثر چینیها فیک نیست.
کابین و امکانات هیوندای سانتافه
هنگامی که وارد کابین هیوندای سانتافه شوید، با طراحی بسیار ساده و البته کمی زشت روبرو خواهید شد. بر روی داشبورد، نواری با طرح کربن کشیده شده که در برخی از مدلها طرح چوب است. این خودرو به طور فابریک مانیتور ندارد و فقط یک صفحه نمایش قدیمی و کوچک بر روی آن نصب شده است. نکته خوبی که در کابین سانتافه وجود دارد این است که شما فضای زیادی برای قرار دادن وسایل مختلف مشاهده میکنید و نکته بد آن هم سروصدای نسبتاً زیاد ادوات کابین است که بعد از ۱۱ سال طبیعی به نظر میرسد. کنسول خودرو ۲ پله است و در طبقه زیرین کولباکسی وجود دارد که فقط هنگامی که کولر روشن است با باز کردن دریچهای با هوای خنک کولر، نوشیدنی یا مواد غذایی شما را خنک نگه میدارد. برخلاف برخی خودروهای کرهای که محفظه شارژر کلید خودرو داخل کنسول است در سانتافه بر روی داشبورد نصب شده که دسترسی راحتتری را میسر میکند.
صندلی راننده ۸ حالته برقی و سرنشین جلو ۴ حالته برقی است که عرض خوبی داشته؛ اما دربرگیرندگی خوبی ندارند و در طولانیمدت مانند اکثر کرهایها باعث خستگی میشوند. هر ۲ صندلی جلو مجهز به گرمکن سهحالته هستند که البته در نسخههای فول، سردکن و گرمکن صندلیهای عقب به همراه گرمکن فرمان اضافه میشود. صفحه کیلومتر آنالوگ بوده و کنتراست خوبی هم دارد و در وسط آن کامپیوتر سفری قرار دارد. این صفحه کیلومتر همانند هیوندای وراکروز است. بر روی کنسول سقفی آیینهٔ محدبی قرار دارد که راننده به تمام سرنشینان کابین دید داشته باشد.
اگر از آپشنهای آفرودی بخواهیم بگوییم میتوان به قفل دیفرانسیل و کنترل حرکت در سراشیبی اشاره کنیم. هرچند که سانتافه خیلی برای آفرود توصیه نمیشود. برای فعال کردن چراغ شور شما هیچ کلیدی مشاهده نمیکنید و باید آن را از روی دسته راهنما در هنگامی که چراغها روشن است فعال کنید.
در بحث کیفیت سانتافه ۲۰۰۸ مشاهده شد که رنگ دکمه استارت رفته، کلیدهای روی فرمان کمی شل شده، رنگ دستهدنده رفته، چرم صندلیها مستهلک شده، دور فرمان براق شده و حتی در برخی نقاط که رنگ نقرهای دارند، کمکم رنگشان در حال مستهلک شدن است. بهعلاوه این که نوشته روی دکمه آیینه تاشو برقی و برخی کلیدها رفته است؛ و وقتی این کیفیت ساخت و مونتاژ را با خودرویی ژاپنی مانند لکسوس RX مقایسه کنیم تأسف میخوریم. البته باید بگوییم این خودرو ۱۱ سال پیش ساخته شده و تا امروز ۲۰۰ هزار کیلومتر کار کرده است.
از اینها که گذر کنیم ابعاد کابین سانتافه چه برای سرنشینان جلو و چه مسافران عقب (از نظر فضای پا و سر) بسیار خوب است و هنگامی که به ردیف سوم هم بروید برای قد زیر ۱۷۰ فضای خوبی تعبیه شده است. دریچه کولرها در ردیف عقب بر روی ستون c قرار دارد و شارژر ۱۲ ولت بر روی کنسول قرار گرفته و قسمت پشتی صندلیهای عقب هم قابلیت تنظیم دارد. بر روی سقف هم دو عدد چراغ مطالعه و یک چراغ اصلی وجود دارد. در ردیف سوم میتوانید میزان باد کولر را تنظیم کنید و بهعلاوه در آنجا محفظهای برای قرار دادن وسایل، جالیوانی و شارژر ۱۲ ولت هم قرار دارد.
مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۰۸
هیوندای سانتافه یک موتور ۳۵۰۰ سیسی ۶ سیلندر دارد که متصل به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است و میتواند قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر را تولید کند و باید در ۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ برسد؛ ولی در حقیقت این زمان را ۱۱ ثانیه اندازه گرفتیم. حداکثر سرعت سانتافه ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف ترکیبی سانتافه به گفته کمپانی ۱۰.۳ است؛ اما در شهر تقریباً ۱۳ و در جاده ۹ لیتر بوده که نسبت موتور 2GR تویوتا که بر روی تویوتا آریون و لکسوس RX350 نصب شده زیاد است.
تجربه رانندگی هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه ۲۰۰۸ برخلاف تصور افراد، ارتفاع به نسبت بالایی دارد که سبب میشود سواری کشتی طوری را تجربه کنید؛ و البته برای سوار و پیاده شدن به علت عدم وجود دستگیره بر روی ستون A و B داخل کابین کمی دشواری خواهید داشت. ابعاد آیینه بغلهای این خودرو بسیار خوب است و بهخوبی میتواند تمام خودرو را پوشش دهد؛ ولی برخلاف آن نقاط کور وسیع فراوانی دیده میشود که با ابعاد بزرگ سانتافه و نبود حداقل سنسور جلو، رانندگی در شهر را واقعاً سخت کرده است.
هنگامی که تختگاز میکنید گیربکس با کمی تأخیر معکوس میکشد و به کمک موتور شش سیلندرش میتواند ۰ تا ۸۰ را بهخوبی طی کند و خیزش خوبی دارد؛ اما وقتی سرعت از ۸۰ عبور میکند افت توان نمایان میشود. البته برخلاف شتاب مطلوبش، ترمزهای خوبی به کار گفته نشده بااینحال نسبت به پرادو مدل ۲۰۰۶ راضیکنندهتر است. این خودرو عایقبندی خوبی دارد و صدای کمی از موتور به داخل کابین وارد میشود و با تختگاز کردن غرش موتور شش سیلندر را به شما هدیه میدهد. هنگامی که به ظاهر عقبی سانتافه مینگرید شیشه تخت را مشاهده میکنید که در شب وقتی در جاده در حال حرکت هستید نور زیادی از خودرو های عقبی به کابین وارد میشود هرچند آینه الکتروکرومیکش شدت نوری که به چشم راننده میتابد را میکاهد. در مورد سیستم تعلیق باید بگوییم کمی خشک بوده؛ ولی نسبت به اسپورتیج ۲۰۱۲ نرمتر است.
این نکته را باید بگویم که فرمان هیدرولیک این خودرو برای مصارف درونشهری نسبت به خودروهای امروزی خستهکننده و خشک است.
هیوندای سانتافه گیربکس خوبی دارد؛ اما در مقابل آلمانیها و ژاپنیهای همنسلش خیلی حرفی برای گفتن ندارد؛ گیربکس هم نسبت به نوع رانندگی راننده خود را تطبیق میدهد.
هزینههای نگهداری هیوندای سانتافه ۲۰۰۸
تعمیرکار و قطعات هیوندای سانتافه به دلیل بازار فروش خوب در تمام شهرها و شهرکها موجود است؛ اما قیمت قطعات و هزینههای نگهداری برخلاف تصور از قیمت بهشدت بالایی برخوردارند. مثلاً هر تعویض روغن با روغن و فیلترهای اصلی چیزی در حدود سه و نیم میلیون برایتان آب میخورد درصورتیکه هزینه هر سرویس لکسوس RX با اینکه این خودرو قیمت بالاتری هم دارد چیزی در حدود دو میلیون و هفتصد خواهد بود؛ یا مثلاً هزینه هر سرویس تیگو ۸ البته بدون احتساب هزینه اکتان و بنزین سوپر تقریباً نصف سانتافه است.
سه ماه است که مالک، این مدل سانتافه که توسط پدال تست شده را خریداری کرده و تا امروز ۲۰ هزار کیلومتر زیر دست وی پیمایش داشته؛ ولی خوشبختانه تاکنون هزینهٔ خرابی نداشته است. نکته که ارزش خرید سانتافه را بالا میبرد عدم نیاز به امتحان و بنزین باکیفیت است.
نتیجهگیری
اگر به دنبال خودرویی شهری هستید که مصرف پایین داشته باشد و بهروز باشد هیوندای سانتافه به درد شما نمیخورد؛ بلکه باید به سراغ تیگو ۸ و ماشینهای بهروز چینی بروید. اما اگر به دنبال کراس اور پرقدرت با ابعاد متوسط میگردید و آپشن و طراحی برایتان مهم نیست و میخواهید فضای کابین بسیار داشته باشید و همزمان از موتور شش سیلندر هم لذت ببرید بهشرط خریداری نسخهی تمیز به سراغش بروید. رقبای هیوندای سانتافه عبارتاند از: تیگو۸ پرو مکس، سوزوکی گرند ویتارا، کیا اسپورتیج ۲۰۱۲، کیا سورنتو ۲۰۰۹، تویوتا راوفور ۲۰۱۰ و دایون Y5 پلاس
مزایا | معایب |
فضای بزرگ کابین | هزینههای نگهداری بالا |
موتور قدرتمند | طراحی قدیمی |
شتاب صفر تا صد مناسب | کیفیت مونتاژ پایین |
قیمت رقابتی | مصرف سوخت بالا |
صندلی ردیف سوم | امکانات رفاهی کم |
ارتفاع بلند | نبود سنسور نقطه کور و جلو |
نیازمند نبودن به بنزین سوپر و اکتان | نبود مانیتور و دوربین دنده عقب فابریک |
وجود قطعات یدکی انبوه | ترمز ضعیف |
هندلینگ ضعیف |
در پایان هم باید از جناب آقای رضا تویسرکانی بابت صرف وقت و همکاری با تیم مجله پدال تشکر کنم.
خلیل
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اون کیلومتر آل نود اتومات تو وسط عکس ها چی میگه اگه عکس ها رو با دقت ببینید پیداش میکنید
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/santafe-2.jpg
کیان
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اولش عکس و دیدم گفتم ااا، مگه میشه اینکه ال ۹۰ هست، بعدش دیدم پایینتر عکس خودش و گذاشتن
ولی خیلیم فرق ندارن انصافا، تازه مال ال ۹۰ بهترم هست، زنده تر هست
Ehsan
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تو سه ماه اسنپ هم باهاش کار میکرد ۲۰ هزارتا نمیرفت!
برخلاف نظر به شدت انتقادی نویسنده من طراحی سانتافه رو قطعا ترجیح میدم به چینی هایی مثل لاماری و غیره.هر طراحی به روزی صرفا قشنگ نیست و حتی بنظرم طراحی RX اون نسل هم خیلی شیکه.همچنین چیزی که شنیدم اینه قطعات چینی ها خیلی سخت گیر میاد و اگر هم گیر بیاد فقط نمایندگی اونم با قیمت دوبله سوبله میده! و اینکه مقابسه یک ماشین اقتصادی با ماشین لوکس اشتباهه چون توی قسمت های زیادی از متن با ار ایکس مقایسه شده!
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲مقاله بالا بیشتر تبلیغ تیگو بود تا هیوندا . خدا قوت پدال
علی جردن
۲۲ خرداد ۱۴۰۲سوزوکی گرند ویتارا ازین خوب تره هم آفرود بهتری داره هم توی رانندگی شهری راحت ری
Car love
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اگه به اینه ۲۰۶ یا پراید بخر تو رانندگی شهری از جفتش راحت تره!!
کی با ویتارا میره افرود! با همین سانتافه هم کسی نمیره! کسی هم که دنبال ۶ سیلندره اصلا به ۴ سیلندر فکر نمیکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خیر
اصلاً موافق شما نیستم !
سوزوکی ویتارا خیلی سواری بدی داره و از هر نظر نمیپسندمش با اینکه ژاپنی دوست هستم !
سانتافههای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بهترین سانتافههایی بودن که اومدن ایران با موتور قوی اما پُرمصرف !
سواری بسیار نرم و دلچسب با شتاب عالی !
فقط برام عجیبه که چرا هیچگاه بازار خوبی نداشت حتی زمان عرضه از مدلهای اولیه هم کمتر استقبال شد و مالکان به سختی میفروشنش !
به نظر من از هر نظر نسبت به حتی ۲۰۱۷ هم بیشتر ارزش خرید داره !
البته زیربندی هم بسیار سریع به استهلاک میوفته و قطعات اورجینالش هم گرانه !
Muty
۲۲ خرداد ۱۴۰۲سانتافه هیچگاه بازار خوبی نداشت ؟!!
به این میگن نرمش قهرمانانه !!!!!!!!
کرگدن باواریا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲سواری نرم؟؟ نرررم؟؟؟
MR.JD
۲۲ خرداد ۱۴۰۲کاش یک مقاله مفصل و کامل هم در مورد تویوتا پرادو اتاق 120 بنویسید چون از آن ماشین هایی هست که به شدت کم به آن پرداخته شده است و هیچ کدام از سایت ها تجربه رانندگی و … از آن ندارند و صرفا خواندن اطلاعات کاتالوگ هستند
ترجیها 2009 شش سیلندر پنج درب اس اسپشیال
اما در کنار آن حتما یک مدل 2005 چهارسیلندر دنده دستی هم تست کنید چون نصف قیمت آن است و از مدل اتوماتیک آن زنده تر و قبراق تر هست ببینیم هر کدام ارزش خریدشان در چه حدی است
ممنون
Killer
۲۲ خرداد ۱۴۰۲دیگه ژاپنی فن چیزی غیر از این بگه عجیبه!
MR.JD
۲۲ خرداد ۱۴۰۲و یک نکته اضافی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/santafe-2.jpg
این عکس مال داچیا هست بردارید
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۲یه چیزی هست که خیلی برام عجیبه و اون هم اینه که چطوری مردم تیگو ۸ میخرند ولی کرهایهای مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ نمیخرند که اتفاقاً نمونههای تمیزش در بازار زیاده !
در مقاله از اسپورتیج و پرادو ۲۰۰۶ نام برده شده و حقیقتاً تعجب میکنم ، چرا ، آخه اصلاً اینها چه ربطی به هم دارند ؟!
از اسپورتیج که خیلی خیلی بهتره !
اما پرادو مدل ۲۰۰۶ چهاردر دنده دستی جدا از اینکه ژاپنی و کماسنهلاکه حتی اگر پُکیده هم باشه میشه با زیرِ ۲۰۰ میلیون نو و روپاش کرد و تا حداقل ۱۰ سال حالش را در جاده و آفرود برد ( اما سواری نرم و راحت پرادو چهار در حتی در پکیدهترین حالتش هم با سانتافه قابل مقایسه نیست ) پرادو جدا از ظاهر جذاب و سادش که هیچگاه قدیمی نمیشه ، یک آفرودر گردن کلفت هست که میشه به سادگی تجهیزش کرد و جالبه که بدونید مصرف سوختش با اینکه از سانتافه سنگینتره و آیرودینامیک خوبی نداره ولی باز کمتره !
سانتافههای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ دو کولرِ هستند و اتاق را سریع یخ میکنند اما مصرف سوختش را تجربه کردم که اگر زیاد با پدال گاز بازی کنید مثل اَلکُل میپره و سریع باک خالی میشه !
هرچقدر سانتافه ۲۰۱۲ خوب راه میره ، در عوض مدلهای بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ آشغال به تمام معنا هستند و از رنو و ژیان هم کمتر شتاب میگیرند !
یه مشگل دیگهی سانتافه ، متریال پلاستیکی و چرمی داخلی هست که زود به زود باید اوورهال بشه و شکستگی هم در آن بالاست !
MR.JD
۲۳ خرداد ۱۴۰۲سلام آقای نوید
یادم هست شما زیر یکی از پست ها چیزی شبیه این نوشته بودید که من امروز یک پرادو شش سیلندر 2009 (j120) را به اتاق جدید آن 150 ترجیح میدهم …
چند سوال داشتم
اینکه چرا اتاق 120 را ترجیح میدهید . اتاق 120 پرادو چه مزایای منحصر به فردی دارد ؟
و بهترین نسخه این اتاق برای استفاده روزمره و مسافرت های بین شهری کدام است ؟
خودم با توجه به قیمت ارزان تر آن به پرادو 2005 دنده دستی علاقه مند شده ام . احساس میکنم نسبت به مدل اتوماتیک چالاک تر باشد ولی مطمئن نیستم
میخواستم بدانم از نظر شتاب و کشش نسبت به شش سیلندر چطور هست
مثلا با 5 نفر سرنشین و وسایل پر در مسافرت کم می آورد ؟
مصرف چطور ؟
سواری آن با مدل های شش سیلندر چقدر تفاوت دارد ؟
و در نهایت آیا ارزش خرید دارند یا بهتر است به دنبال مدلهای بالاتر و شش سیلندر رفت ؟
MR.JD
۲۳ خرداد ۱۴۰۲سلام آقای نوید
یادم هست شما زیر یکی از پست ها چیزی شبیه این نوشته بودید که من امروز یک پرادو شش سیلندر 2009 (j120) را به اتاق جدید آن 150 ترجیح میدهم …
چند سوال داشتم از شما …
اینکه چرا اتاق 120 را ترجیح میدهید . اتاق 120 پرادو چه مزایایی نسبت به 150 دارد ؟
و بهترین نسخه این اتاق برای استفاده روزمره و مسافرت ها کدام است ؟
خودم با توجه به قیمت ارزان تر آن به پرادو 2005 دنده دستی علاقه مند شده ام و احساس میکنم نسبت به مدل اتوماتیک چالاک تر باشد ولی مطمئن نیستم
+میخواستم بدانم از نظر شتاب و کشش نسبت به مدل شش سیلندر چطور هست ؟
(مثلا با 5 نفر سرنشین و وسایل پر در سربالایی کم میآورد ؟)
از لحاظ مصرف سوخت مدل 4 نسبت به 6 چقدر اختلاف دارد ؟
+ سواری آن با مدل های شش سیلندر تفاوت دارد ؟
+ و در نهایت آیا ارزش خرید دارند یا بهتر است به دنبال مدلهای بالاتر و شش سیلندر رفت ؟
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲شما چطوری موتور ۲۵۰۰ سی سی را با موتور ۳۵۰۰ سی سی V6 مقایسه کردین؟ بعدش این خودرو برای ۱۰ سال پیشه که اون زمان ۵۰ میلیون بود.
علی جردن
۲۲ خرداد ۱۴۰۲شما تکنولوژی کره و ژاپن رو یکسسان می دونی؟
Killer
۲۲ خرداد ۱۴۰۲میشه تفاوت های تکنولوژی کره و ژاپن رو بگی؟ چون تا جایی که میدونم مقابسه فروش سوزوکی با هیوندای چیزی جر شوخی نیست! مقایسه جوایزشون هم چیزی جز شوخی نیست! دقیقا چه تکنولوژی برتری داره ژاپن اونم سوزوکیش ؟؟چه تفاوت تکنولوژی هست که فقط تو دیدی؟ کل برند سوزوکی اندازه صندلی عقب ازرا تکولوژی توش هست؟
هوندا و نیسانش تو فروش امسال زیر گروه هیوندای بودن بعد تو از سوزوکی میگی که تو خود ژاپن هم توی بازی راش نمیدن!
Amirmohammad
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اقا علی تکنولوژی ژاپن و کره قطعا یکسان نیست و قطعا هیچکدوم یرتر مطلق نیست.دیگه از کسی که سایت پدال رو چک میکنه و اخبار رو میبینه بعیده این حرف مگر اینکه تعصب اینقدر زیاد باشه که خودش رو گول بزنه
اگر از ژاپن منظورتون سوزوکی هست که خب برندی نیست که توی تکنولوژی حرف خاصی برای گفتن داشته باشه من تجربه سواری ویتارا رو دارم.
اما اگه کلا ژاپن منظورتون هست که بازم با توجه به این امار و ارقام و نقد و بررسی ها حرف شما راحت نقض میشه.تو هیچ بررسی که انجام شده چنین چیزی گفته نشده.اوج تکنولوژی کره و ژاپن میشه لکسوس و جنسیس که توی مقایسه ها دیدین که نتیجه ها به چه صورت بود
راجع به مقایسه تکنولوژی سایپا و فراری صحبت نمیکنین که! برندی که رتبه ۳ جهان هست در بحث فروش و توی ۵ سال گذشته فکر کنم ۲/۳ بار خودرو برتر سال و امریکا شده و این همه نقد و بررسی هست قطعا حرف برای گفتن داره توی تکنولوژی
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲نه چون ژاپن از کره جنوبی بهتره ولی گرند ویتارا یا همین سانتافه پیرمرد شدن(البته همین نسل)همین الان ۱/۴۰۰ پولشه.
Python
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اره دقیقا
سوزوکی گرند ویتارا ارزش بالایی داره
امین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲دیگه عمر این ماشینها به نوعی تموم شده.مثل گذشته هم نیست که ماشینها رو عمری میساختن.اکنون بصورت تجاری و مصرفی شده.هزینه های این ماشین با تورم روزافزون آزار دهنده هست.شخصا تیگو هشت پرومکس رو ترجیح میدم. ولی بحث لکسس و تویوتا و ژاپنی ها ، یه چیز دیگری تا کره ای ها
RX
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خودروهای جدید چینی رو به این ترجیح میدم .
خودروی ژاپنی کارکرده اما تمیز رو هم به ماشینای چینی ترجیح میدم .
زیزیگولو
۲۲ خرداد ۱۴۰۲همین پیرمرد داره با قیمتای میلیاردی خریدو فروش میشه
RX
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خدایی ولی چرا کلمه ی چین رو فیلتر کردین 😑😑
امیر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲سه ماه ۲۰/۰۰۰ کیلومتر؟!
تو عکس ها چرا کیلومتر ساندرو گذاشتین ؟
Killer
۲۲ خرداد ۱۴۰۲عاشق این نسلشم،طراحی قلدری داشت.
^MSP^
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تیتر رو یک بار بخونید ؛
پیرمرد دوست داشتنی کره ای
فکر کردم سایتو اشتباه اومدم ، دیدم پداله
کرگدن باواریا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲وایی این ماشین تقریبا بیشتر از نصف ایرانی هارو شاستی بلد سوار کرد…🤦♂️🚮
موتور دو نیم لیتری چهار سیلندر حلزون خالصه.
اگه پولتون رو میخواین دور بریزین بخرین ؛ یا حداقل تیگو ۵ بخرین در این حالت اگه یه ال ممد ازتون سبقت گرفت فشاری نشین که چرا پول بیشتری پرداخت کردم.
اگر حلزون نمیخواین نیسان مورانو ۲۰۰۷ هیولای ۳ لیتری واقعا برای صد سال عمرتون جوابه.
کرگدن باواریا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تازه نیسان مورانو باکلاس تره و پرستیژ خوبی داره
Farhadx
۲۴ خرداد ۱۴۰۲آقای باواریا
موتور سانتافه اون دوره دو نیم لیتر نبوده ۲۷۰۰ سی سی شش سیلندر وی شکل بوده
دوما موتور نیسان مورانو هم هیولاااای ۳ لیتری نبوده بلکه شش سیلندر و سه و نبم لیتری یا همون ۳۵۰۰ سی سی بوده ولی همون هیولا خرید و فروشش ب سختی صورت میگرفت همون زمان ک دورش بود چه برسه به الان و یک عمر هم جواب نمیده
گیربکسcvt مورانو قشنگ وقتی نو بود درست جواب نمیداد و خرابی داشت وای به حال الان که بالای ده سال حداقل ازش گذشته
م
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تو سه ماه ۲۰ هزار کیلومتر راه رفته 🙄 مسافر کش انقدر راه نمیره
Amirmohammad
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ماشین خیلی خوبیه معمولا مالکینش راضی به فروشش نیستن،خیلی هم فروش خوبی داشت تو ایران
از اکثر رقبایی که نام بردین بهتره بنظرم ولی خب ۱۱ سال سن بالایی هست
محسن
۲۲ خرداد ۱۴۰۲من یه ۲۰۰۸ دارم با موتور ۲۷۰۰ از صفر دست خودم بوده باهاش همه جا هم رفتم ازش خیلی راضیم تا حالا فقط یبار جلو بندیش رو تعمیر کردم ماشین استخون داریه تا حالا هم جایی کم نیاورده
علی
۱ تیر ۱۴۰۲۳۵۰۰ خیلی خوب البته وراکروز از همه بهتر
علیرضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۳با سلام من سه ساله سانتافه ۲۰۰۸ دارم
در جاده بسیار راحت با کنترل پذیری عالی
فضای داخل بسیار جادار
فضای صندوق عالی
افرود در حد عبور از رودخانه و سنگ و گل ولای خوب بود و نیاز به وینچ پیدا نکرد
تنها عیبش شتاب کم نسبت به وراکروز و پرادو و سانتافه ۳۵۰۰ است.
کیفیت قطعات بسیار عالی
از اسپورتیج نرم تر بزرگتر و افرودتر ولی شتابش کمتر
بهنام
۱۶ تیر ۱۴۰۳بخرین صد یا صد و پنجاه خرج کنین میشه صفر بهترین ماشینه