هیوندای در نمایشگاه لسآنجلس از کانسپت سِون (Seven) پردهبرداری کرده است. این خودرو که SUEV (وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت کاربردی الکتریکی) خوانده میشود، پیشنمایشی از کراساوور میان سایز آیونیک ۷ محسوب میشود. این کراساوور که بر اساس پلتفرم E-GMP هیوندای ساخته میشود، بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد خواهد داشت و از قابلیت شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی برخوردار است که از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف تنها ۲۰ دقیق شارژ خواهد کرد.
بیشتر ویژگیهای جذاب این کانسپت در داخل آن هستند. چرخها تا حد امکان به سمت بیرون کشیده شدهاند تا همراه با فاصلهٔ محوری ۳.۲ متری، کابین بسیار جاداری را فراهم کنند. برای ایجاد فضایی مثل سالن استراحت، در اینجا بجای صندلیهای سنتی از نمونههای کاناپهای چرخان استفاده شده است. روی سقف خودرو هم یک نمایشگر OLED پانورامیک تعبیه شده که محتوای مختلفی را به نمایش درمیآورد و میتواند اتمسفر کلی کابین را تغییر دهد. صندلی راننده قابلیت چرخیدن دارد و کنترلها نیز میتوانند در صورت عدم استفاده جمع و پنهان شوند.
این جمع شدن فقط برای زمانی نیست که خودرو پارک است زیرا کانسپت سون از قابلیت خودران هم برخوردار است. این ویژگی موجب شده هیوندای بتواند قسمت راننده را جمعوجور طراحی کند که این کار فضای بیشتری را برای نمایشگرها فراهم کرده تا تجربهای شبیه به سالن فراهم گردد. تکمیلکنندهٔ همهٔ این ویژگیها هم فقدان ستونهای B و درهای خودکشی هستند که دسترسی بسیار راحتی را به کابین خودرو فراهم میکنند. در داخل این کانسپت همچنین از متریال سازگاربامحیطزیست مثل گچ معدنی، چوب بامبو و رزین ریستی استفاده شده و تقریباً همهچیز از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر ساخته شده است.
تیم هیوندای همچنین در داخل کانسپت سون بهطور گستردهای از مس به دلیل خواص ضد باکتریایی آن استفاده کردهاند. این کانسپت به سیستم جریان هوای بهداشتی هم مجهز است که هوا را از طریق ریلهای روی سقف و دریچههای پشت چرخهای عقب از کابین خارج میکند. پس از خروج سرنشینان از خودرو نیز این سیستم میتواند داخل ماشین را ضدعفونی کند.
نمای بیرونی کانسپت سون بهگونهای طراحی شده که هم ظاهری آئرودینامیک داشته باشد و هم با شاسیبلندهای معمول بازار متفاوت باشد. به همین دلیل، ارتفاع پایین لبهٔ جلویی کاپوت و خط سقف شیبدار و آئرودینامیک، استایل کلی خودرو را از شاسیبلندهای معمول دو جعبهای دور کردهاند. در همین حال، چراغهای پیکسلی که نماد محصولات سری آیونیک محسوب میشوند نیز موجب شدهاند بتوان بهآسانی سِون را بهعنوان عضوی از این خانواده شناخت. بدنهٔ این کانسپت نیز با رنگهای زیستی رنگآمیزی شده تا در اینجا هم سازگاری خود با محیطزیست را نشان دهد.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، هرچند سون فقط یک کانسپت است اما پیشنمایشی از کراساوور الکتریکی آیونیک ۷ را ارائه میکند که انتظار میرود در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. البته قطعاً برخی عناصر آیندهنگرانهٔ این کانسپت در نسخهٔ تولیدی تعدیل خواهند شد. آیونیک ۷ که ابعادی مشابه پالیسید دارد، به سگمنت رو به گسترش شاسیبلندهای میان و فول سایز الکتریکی خواهد پیوست تا با خودروهایی مثل بامو iX، ریویان R1S، کادیلاک لیریک و… رقابت کند.
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۷ آبان ۱۴۰۰خیلی خفنه خدایی
چرا برقی ها انقدر قشنگن
تو رو خدا در هاشو نگاه وااااااای
لطفا هم نویسندگان پدال وقتی یک ماشین معرفی میشه لینک تمامی عکس ها را زیر مطلب بگذارید
مزدا
۲۷ آبان ۱۴۰۰رسما دیگ توش مبل گذاشتند!!
اصلا حس ماشین بودم بهم نمیده
Sam
۲۷ آبان ۱۴۰۰سطح سرعت پیشرفت کره ایها غیر قابل تصور شده🤔 .آزادی باعث پیشرفت ه ،کاری که کره شمالی عکس برادر بزرگترش انجام داد
مسعود
۲۷ آبان ۱۴۰۰احسنت به گروه هیوندای و کیا
خیلی خوب دارن پله های ترقی رو بالا میرن برعکس ما که به سرعت در حال پایین اومدنیم :(
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰خوشم نیومد بی ریخته
رضا
۲۷ آبان ۱۴۰۰یه لاستیکش می ارزه به کل صنعت خودروسازی ایران
ناشناس
۲۷ آبان ۱۴۰۰یادش بخیر. قدیما یه چیزی نصب میشد رو ماشین به اسم چراغ
میثم
۲۷ آبان ۱۴۰۰هیوندای هم داره اخیرا کارای قشنگی میکنه که با آیونیک 5 استارت زد
متاسفانه برند مورد علاقه ام “تویوتا” اولین الکتریکی خودشو زیاد جالب طراحی نکرده. دیشب هم یه بررسی تو یوتیوب دیدم از طراحی و سیستم اطلاعات سرگرمی که متاسفانه بازم سیستم اطلاعات سرگرمیش مشکلات ریزی داره از جمله لگهای کوچیک و رزولوشن معمولی که تو در کره ایها خیلی وقته حل شده
ارین صاحب جمعی
۲۷ آبان ۱۴۰۰دیگه همه چی حال بهم زن شده اخه این چیه مگه خونس میز عسلی گذاشتی زندگی دیگه مفت نمی ارزه حالم بهم خورد بابا به مولا ماشین قدیم همین ازرا کالیفرنیا سگش صد شرف داره به این چیه اخه
ARMAN
۲۷ آبان ۱۴۰۰من طراحی کار ندارم
عجب پیشرفتی کردن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ آبان ۱۴۰۰دمشون گرم عجب پیشرفتی،من خوشم اومد، ساده و شیک…