نسل جدید هیوندای کنا با دو پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی و توربو، یک نسخهٔ هیبریدی و یک نسخهٔ تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد.
هیوندای ماه گذشته نسل جدید کُنا را رونمایی کرد و حالا مشخصات پیشرانههای این کراساوور کوچک را اعلام کرده است. البته این مشخصات متعلق به نسخهٔ بازار کره هستند و جزئیات نسخهٔ جهانی در ماه مارس اعلام میشود. نسل جدید کُنا در کره جنوبی با دو پیشرانه بنزینی، یک هیبریدی و یک نمونهٔ تمام الکتریکی عرضه میشود. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این ماشین یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور است که صرفاً با یک گیربکس CVT ارائه میشود.
کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ را انتخاب کنند که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ هیبریدی کنا به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی GDI به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخها تحویل میدهند. هیوندای فعلاً مشخصات نسخهٔ تمام الکتریکی کراساوور جدید خود را اعلام نکرده ولی بهاحتمالزیاد قوای محرکهٔ آن با کیا نیرو الکتریکی مشترک خواهد بود.
نسل جدید کنا با ۴,۳۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض، ۱,۵۸۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۶۶۰ میلیمتری، کمی بزرگتر از نسل قبلی است. در داخل نیز هیوندای ادعا میکند که این ماشین جادارتر و کاربردیتر از قبل شده و ۷۷ میلیمتر فضای پای بیشتر، ۱۱ میلیمتر فضای سر بیشتر و بهترین فضای شانه در این کلاس را برای سرنشینان عقب ارائه میکند. این مهم به لطف افزایش ۶۰ میلیمتری فاصلهٔ محوری و صندلیهای جلو باریکتر امکانپذیر شده است.
علاوه بر این، انتخابگر دنده نیز حالا به روی ستون فرمان منتقل شده و فضایی برای تعبیهٔ محفظهٔ اشیاء اضافی روی کنسول مرکزی آزاد کرده است. با خواباندن صندلیهای عقب، فضای بار این کراساوور کرهای به ۷۲۳ لیتر میرسد اما هیوندای ظرفیت صندوق بار آن در حالت عادی را اعلام نکرده است. در بخش تکنولوژی هم نسل جدید کنا از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به هم چسبیده بهره میبرد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است.
نورپردازی داخلی، درب صندوق برقی هوشمند، شارژر بیسیم گوشی و سیستمهای کمکرانندهٔ فراوانی مثل کروز کنترل هوشمند و دستیار رانندگی در بزرگراه هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. حال باید حدود دو ماه دیگر صبر کنیم تا بفهمیم که نسخهٔ جهانی نسل جدید هیوندای کُنا با نسخهٔ کرهای تفاوتی دارد یا نه.
❤BMW❤
۲۹ دی ۱۴۰۱نمیدونم چرا هیوندای انقدر علاقه شدیدی داره به تغییر سبک طراحی ؟
ولی رینگاش خوشگلن
محمدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۱خودرو های بنز هم تغیرات اساسی دارن هالا هیوندا هر ۵ سال بنز هر ۱۰ سال بنز مدل ۲۰۰۰ با ۲۰۱۰ زمین تا آسمون فرق داره همینطور بنز ۲۰۲۰ با ۲۰۱۰
سه نسل کمری به ایران وارد شد هیچ شباهتی به هم نداشتن
و…
همین زبان طراحی چراغ دوتایی
هیوندا الان همه گیر شده
شما هالا هی گیر بده به هیوندا
البته درمورد کیا صادق نیست
Moro
۳۰ دی ۱۴۰۱به نظر من هیچ کشوری در ۳۰ سال گذشته در صنعت خودرو قابل تحسین تر از کره شاید نیست
البته شما باید ژاپن در آسیا و آمریکا و آلمان و ایتالیا در غرب رو فاکتور بگیرید که استوانه های این صنعت هستن
Gabriel
۲۹ دی ۱۴۰۱پریروز یه آی_۱۰ مدل ۲۰۱۶ با صد و شصت هزارتا کار نشستم بعدش اومدم پشت ساینا مدل ۹۷ که فقط ۴۵هزارتا رفته؛اصلا غیرقابل قیاسن!ساینا رسما ترکیده بود از همه جاش صدا میومد اما اون هیوندای واقعا علیرغم پلاستیکی بودن داشبرد روپا بود.جنس خارجی چون مطابق استانداردهای سختگیرانه تولید میشه جسدش به صفر ایرانی و چینی می ارزه
زیزیگولو
۲۹ دی ۱۴۰۱هر سال که میگذره چراغای عقبو جلو ماشینا آب میرن و کوچیکتر و باریکتر میشن و انگار این به یک سبک و سیاق بین همه ی کمپانیای خودروسازی تبدیل شده
Ehsan
۲۹ دی ۱۴۰۱باز خبر از الکتریکی اونم از هیوندای و باز هم حسرت و فکر درباره اینکه چطور ۴ چرخشو حفظ میکنه 💔
طراحی نسل جدید خیلی بهتر شده،روند فروششم مثبته کاملا،۴ چرخشم اوکی هستن
ممد ژانگولر
۲۹ دی ۱۴۰۱هر چی با قبلی حال نمیکردم ولی این فوق العاده خوب شده
کلا دنیای خودرو خز شده احساس میکنم دیگه ماشین حال آدمو خوب نمیکنه
کشتی و قایق و هواپیما بیشتر میچسبه
هر کسی هم نداره
چین هم کپی نزده بازارشو خز کنه
روراست بگم اینا هم جواب منو نمیده
دوست دارم برم تو ی جزیره با ی کسی که خیلی زیبا باشه دست همو بگیریم بچه دار بشیم بچه های خوشگل
خسته شدیم از این همه گرونی گندشو در آوردن
Safa
۲۹ دی ۱۴۰۱😂😂😂👍👍👍
محمدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۱اون ۷ نفری که دیس دادن .
چتونه؟
Royal Driver
۳۰ دی ۱۴۰۱جالبه من میخوام برم توی یک جزیره، اصلا جایی که هیچ آدمی توش نباشه خودم تنها فقط یک خونه با ده ها تا ماشین کلاسیک دهه ۹۰ فراری، پورشه، جگوار و… داشته باشم زندگی کنم به هیچ چیز فکر نکنم.😄
reza-a
۲۹ دی ۱۴۰۱طراحیش جالب شده
SEPEHR
۲۹ دی ۱۴۰۱منتظر شکستن رکورد های جدید در زمینه فراخوان هستیم
مثل همیشه این اسطوره با اصالت کره ای قراره افتخار بیافرینده 👏
Car love
۲۹ دی ۱۴۰۱متاسفانه رکورد فراخوان دست تویوتا سلطان تغییر تعداد چرخ هست با ۵/۸ میلیون فراخوان
https://auto.hindustantimes.com/auto/cars/recall-woes-grow-for-toyota-1-5-million-us-vehicles-at-engine-stalling-risk-41603938270231.html
GMA
۲۹ دی ۱۴۰۱دوستان
به این جور حرفای بی منطق توجه نکنید
ایشون هدفش جز تخریب آرامش سایت نیست
دوست عزیز از شما درخواست دارم دست از این حرکات ناپسند برداری..
ساسان
۲۹ دی ۱۴۰۱کلا طراحها با چراغ جلو مشکل دارن انگار ، داره کلا حذف میشه!
Amiro
۲۹ دی ۱۴۰۱#نه_به_خودروی_الکتریکی
بابا نه صدایی دارن نه میشه درست حسابی شیطنت کرد باهاش
حالا نیاین تایکان و مثال هاشو بزنید در کل میگم
موتور فسیلی یه چیز دیگست⛽
911
۲۹ دی ۱۴۰۱شبیه ماشین های چینی شده. خیلی چینی مانند شده.
Mohmmad
۲۹ دی ۱۴۰۱نمیدونم کجاش جذاب یا خوشگله
اون مهتابی های جلوش قشنگه؟
یا اون کابین دیقا کپی از تسلا(بی روح)
یا اون صدای الکتریکی ؟
بهنام
۲۹ دی ۱۴۰۱منقل متحرک .