هیوندای

هیوندای سوناتا 2024 رسما رونمایی شد؛ تحول در طراحی داخلی و بیرونی

مدل جدید سوناتا چهره مدرن و آینده‌نگر دارد؛ اما در طراحی داخلی، تحت تاثیر بی‌ام‌و خواهد بود. این سدا کره‌ای از سال ۲۰۲۴ وارد بازار جهانی خواهد شد.

سوناتا یکی از قدیمی‌ترین خودروهای خارجی است که با آزادسازی واردات به ایران در سال ۱۳۸۴، به بازار کشورمان رسید. این مدل در تاریخ خودروسازی کره جنوبی نیز، به جهت قدمت و فروش جهانی، جایگاه ویژه دارد.

هیوندای سوناتا 1985
هیوندای سوناتا ۱۹۸۵

نسل اول سوناتا سال ۱۹۸۵ معرفی شد. این خودرو، پیشرانه متیسوبیشی و طراحی الهام‌گرفته از تویوتا داشت.  درواقع نخستین سوناتا، سدان ساخت دوو بود که توسط هیوندای مونتاژ می‌شد. با پیشرفت سریع خودروسازی کره جنوبی و خصوصا برند هیوندای، نسل‌های دوم و سوم سوناتا به موفقیت چشمگیر در بازار جهانی رسیدند.

هیوندای سوناتا 2004
هیوندای سوناتا ۲۰۰۴

تولید نسل چهارم (NF) و پنجم سوناتا (YF) بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ منجر به حضور گسترده‌ی سدان هیوندای در کشورهای مختلف، مثل ایران و امریکا شد. نسل هفتم (LF) نیز با پیشرانه‌های تمام بنزینی و هیبرید در بازار کشورمان حضور داشت.

هیوندای سوناتا 2019
هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

سوناتا نسل هشتم با طراحی کاملا متفاوت از گذشته، سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو نتوانست مثل مدل‌های قبل، موفق ظاهر شود و به دلیل ظاهر عجیب، مخاطب جذب نکرد. احتمالا به همین دلیل مدیران و مهندسان هیوندای، تغییر چهره اساسی را در اوایل سال ۲۰۲۳ اعمال کرده‌اند.

هیوندای سوناتا 2024
هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

از دیدگاه فنی، سوناتا ۲۰۲۴ یک فیس‌لیفت (تغییر چهره) از نسل هشتم محسوب می‌شود و خودروی کاملا جدیدی نیست. از سویی دیگر، سبک طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و خصوصا نمای داخلی، آنچنان متحول شده است که محصولی کاملا متفاوت را به نمایش می‌گذارد.

هیوندای سوناتا 2024 نمای پشت

استفاده از LED پیوسته و سرتاسری برای نمای روبرو، مهم‌ترین تغییر برای سوناتا ۲۰۲۴ است. این سبک، قبلا در سدان گرنجور (آزرا)، کراس‌اور کنا و مینی‌ون استاریا دیده شده بود.  نمای پشت، اگزوزهای دوقلو و سپر جدید خواهد داشت. فرم کلی درپوش صندوق و چراغ‌های عقب، مشابه سوناتا ۲۰۱۹ است؛ اما حالت تهاجمی‌تر دارد. چرخ‌های ۱۹ اینچ با طراحی جدید نیز به این خودرو اضافه خواهند شد.

هیوندای سوناتا 2024 نمای داخلی

در کابین، فضایی کاملا مشابه خودروهای مدرن بی‌ام‌و دیده می‌شود. نمایشگرهای ۱۲/۳ اینچ با طرح خمیده و پیوسته روی داشبورد هستند. ظاهرا نرم‌افزار گرافیکی مرتبط با مانیتورها نیز با همکاری بی‌ام‌و تهیه شده و مشابه iDrive 8 است؛ اما متفاوت از آنچه در کابین بی‌ام‌و دیده‌ایم، سوناتا ۲۰۲۴ دارای کلیدهای گردان فیزیکی و دکمه‌های معمولی نیز خواهد بود.

هیوندای سوناتا 2024 طراحی داخلی

علاوه‌بر تحول در سبک طراحی، ظاهرا کیفیت ساخت و مواد کابین سوناتا جدید هم نسبت به مدل ۲۰۲۲ تغییر اساسی خواهد داشت. فرمان کلاسیک، خرجی هوای باریک زیر داشبورد، بازطراحی تودری‌ها و نصب کلیدهای لمسی که عمدتا برای تنظیم امکانات رفاهی هستند، حس یک خودروهای مدرن را برای سوناتا ۲۰۲۴ فراهم می‌کند.

هیوندای سوناتا 2024 نمای اصلی

از دیدگاه فنی، هنوز اطلاعات دقیق برای سوناتا ۲۰۲۴ منتشر نشده است. این خودروی سدان، احتمالا تولید با پیشرانه هیبرید ۱۹۲ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن‌متر مجهز به موتور ۲ لیتر را ادامه خواهد داد. سوناتا هیبرید ۲۰۲۲ در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر داشت. مدیران هیوندای، تولید سوناتا توربو دو دیفرانسیل با قدرتی حدود ۳۰۰ اسب بخار را وعده داده‌اند.

عرضه‌ی سوناتا جدید، تابستان امسال در کره جنوبی آغاز می‌شود و اواخر پاییز به بازارهای جهانی مثل امریکا خواهد رسید. هم‌اکنون سوناتا هیبرید با مشخصات ذکر شده، ۲۸ هزار دلار قیمت دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    مدل 1985 قشنگتر از بقیه شونه

    موافقم 29
    مخالفم 112
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      طراحیش قابل تحمل شده فقط یه چیزی ؟!
      نه فقط سوناتا ، بلکه تمام این سدان‌هایی که LED پیوسته دارند وقتی تصادف کوچکی هم کنند از جلو ، چه به روزگارشون میاد !!!

      موافقم 81
      مخالفم 21
      1. محمدرضا

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        LED های جلو ارزون قیمت هستند چون کاربردشون روشن کردن جاده نیست.ولی دوربین ها و رادار ها و .. که در جلو خودرو نصب میشوند موقع تصادف بسیار دردسر زا هستند.
        در تصادفاتی که شیشه جلوهم میشکنه رادار های شیشه جلو باید عوض بشن.

        موافقم 71
        مخالفم 2
      2. MASOUD 0099

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (424 ديدگاه)

        مثل تویوتا چرخش در نمیره

        موافقم 18
        مخالفم 60
    2. وزیر وقت گیری

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      البته درسته که مدل ۸۵ ش قشنگتره ولی به نظرم شرکت هیوندا باید این خودرو رو در سامانه تخصیص یکپارچه و هماهنگ خودرو عرضه کنه تا منصفانه و مدبرانه و عدالت علی وار و در جهت حمایت از خلق محروم عرضه بشه . کسانی که به شرکت هیوندای دسترسی دارن و زبان کره ای هم بلدن بهش بگن ، آن سون هان رو ، وا نا تو سیستم رو ، از سا ۸ تا سا ۸،۱”

      موافقم 38
      مخالفم 13
      1. Genius

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        متاسفانه هیوندای تو نیمه جنوبی شبه جزیره کره قرار داره اگه بتونه مرزها رو بشکونه و بره نیمه شمالی اونجا میتونه با راهکارهایی که امید قالیباف به رفیق کیم ارائه داده آشنا بشه و سیستم جذاب و هیجانی قرعه کشی رو با اولویت دادن به هر کی بیشتر زاییده برقرار کنه!!!

        موافقم 38
        مخالفم 3
        1. رامین

          ۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (257 ديدگاه)

          😅😅😅👌👌

        2. اکبر

          ۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          امید قالیباف 🤣

    3. آرین

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (444 ديدگاه)

      آخری هم بیرونش و هم داخلش عالی شده. تا حد زیادی با سلیقه من جوره.

      موافقم 23
      مخالفم 5
    4. net

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      طراحی بیرونی ماشینهای کیا و هیوندای داره روز به روز بدتر میشه.از سال ۲۰۱۸ تا به امروز طراحی بیرونی ماشینهای هیوندای و کیا بد شده

      موافقم 13
      مخالفم 28
    5. net

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      چرا در عکسها سوناتا ۲۰۰۹ نیست

      موافقم 5
      مخالفم 6
  2. Rerace777

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    هیوندای گفته بود که سوناتا نسل جدید نخواهد داشت ولی الان فیس لیفت کرده.یعنی امکان داره نسل جدید هم بده بیرون و پا رو حرفش بزاره.

    موافقم 35
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2851 ديدگاه)

      چیزی که محتمل هست اینه که تولید همین نسل با فیس لیفت های مختلف 5 تا 10 سال آینده ادامه داشته باشه

      موافقم 54
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        خیر جناب اشتری !

        عموماً فیس‌لیفت‌های محصولات کره‌ای برای ۳ سال و کمتر استفاده و سپس نسل بعدی ارائه میشه !

        تنها SUVها هستند که ژاپنی‌ها به سبب شاسی مُستقل بین ۵ تا ۱۰ سال فیس‌لیفت ادامه پیدا میکند مثل پاجیرو یا لندکروزر ۲۰۰ یا پرادو و … !

        اما جالبه برام که فیس‌لیفت بیشتر مُختصِ آسیایی‌هاست و اگر توجه کنید محصولات آلمانی کمترین فیس‌لیفت را دارند و برای بهبود محصول هر سال تغییر ورژن کمی دارند تا به یک تکامل نسبی برسند و سپس نسل عوض میکنند !

        برای همین میگم هر کشور و هر قاره ، فلسفه‌ی ساخت مخصوص به خودش را داره !

        موافقم 28
        مخالفم 45
        1. MASOUD 0099

          ۷ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (424 ديدگاه)

          لند کروز از سال ۲۰۱۳ تا الان فقط چراغ عقب و جلو رو عوض کرده و هیچ ……..

          از اون موقع تا الان ۱۰ سال گذشته بعد الان هیچی ……

          تویوتا اومده حرف زده گفته GR فرقش چیه با لندکروز معمولی ….آه یادم اومد مدل GR چرخش دیر تر در می‌ره ……..

          نوید واسه من حرف نزن که تویوتا تویوتا .
          یه ماشین برقی بلد نیست درست کنه یه ماشین برقی !!!

          واقعاً متاسفم برات نوید

          موافقم 21
          مخالفم 41
        2. حسین

          ۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          چراغ مدل 2013 لندکروز رو با کل صنعت گاری سازی کره عوض نمی کنه هیچکس. شرکت بمب سازی هیوندا هم تا صد سال دیگه نمی تونه یه آفرود بسازه چون باید درگیر جای پارک ماشیاش تو بیابون باشه که یه وقت انفجارش ملت رو به کشتن نده

          موافقم 7
          مخالفم 9
    2. محمدرضا

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      امیدوار م به حیاط خودشدن ادامه بدن.
      ولی وقتی گفته که نمونه دو دف تولید میشه احتمالا حد اقل یک نسل جدید تولید بشه.
      از طرفی با توجه به این گه گرنجور پرفروش ترین خودرو کره هست احتمالا سدان های سایز بزرگ در اون کشور فرخته بشن.

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. بهنام

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (904 ديدگاه)

        اینووو . بخاطر سوناتای بی اصالت و عجق وجق به لندکروزر میگه چرخش در میره 😂 یعنی اگه خدایی نکرده یک مدل خودرو مثل لندکروز یا جی تی آر یا لنسر اوو یا ان اس ایکس داشتین فکر کنم دیگه حتی به آلمان و آمریکا هم رحم نمیکردین 😂

        موافقم 10
        مخالفم 10
  3. Saji

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    هیوندا نسل طلاییش همون ۲۰۱۲ ۱۳ بود چه آزرا چه سوناتا تو خیابون قشنگ همه نگاش میکردن یهو از اون سبک طراحی تهاجمی شد رسمی‌طور….

    موافقم 46
    مخالفم 12
    1. net

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      اوج طراحی هیوندای، سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت ۲۰۱۷ و ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت ۲۰۱۷.سانتافه اسپرت نسل سوم و ازرا گرنجور نسل پنجم زیباترین طراحی بیرونی تاریخ ماشینهای هیوندای داشت که هر دو ماشین در ایران هم موجود هست و خیلی طرفدار داره، حیف که تولید هر دو متوقف شد

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    طراحی فضایی و چشمگیری داره ، احتمالا با این فیس لیفت چهار سال دیگه رو خط تولید بمونه و بعدش با مدل برقی جایگزین بشه

    موافقم 29
    مخالفم 8
  5. AHMADREZA

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (877 ديدگاه)

    واقعا هیوندای داره خودکشی میکنه
    یه خودرو دارای قدمت و سابقه نباید انقدر چهرش هر سری دگرگون بشه
    باید یه طراحی با اصالت داشته باشه یه طراحی که به نسل های گذشته بیاد
    این فیس بدرد یه شرکت تازه وارد شرقی میخوره نه هیوندای

    موافقم 29
    مخالفم 27
  6. سلام

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اگه اون تویوتا فنه از شدت فشار میترکه باید بگم خیلی خوشگل و نازه

    موافقم 18
    مخالفم 39
  7. Ehsan

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    تا عکساش تو خیابون نیاد شخصا نظری ندارم. ولی بنظرم حداقل به اپتیما باخته

    موافقم 6
    مخالفم 23
  8. R

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 18
    مخالفم 27
  9. مهدی

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    گشتاور 188نیوتن متر برای موتور دو لیتری هیبریدی کم نیست ؟؟!!

    موافقم 29
    مخالفم 8
    1. محمدرضا

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      قطعا اشتباه شده احتمالا ۲۸۸ باشه

      موافقم 10
      مخالفم 5
  10. سالار فصل

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقای اشتری لطفا پست موتوروان در خصوص رشید زیاد فروش محصولات میتسوبیشی در سال 2022 رو کار کنید

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2851 ديدگاه)

      لینک بدید لطفا

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. سالار فصل

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        https://www.motor1.com/news/650872/mitsubishi-global-sales-results-2022/

        Year-on-year production and sales are up significantly in all markets despite supply chain issues.

        جمله بالا در جواب دوستانی که تصور میکنند میتسو بازار خودرو را رها کرده

        موافقم 16
        مخالفم 1
  11. محمدرضا

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    سوناتا ۲۰سال کار کرده تو ایران ۱.۴ میلیارد .این سوناتا هم با دلار امروز ۱.۴ میلیارد.

    موافقم 28
    مخالفم 3
  12. امین

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (464 ديدگاه)

    خیلی از نسل هشتم طراحیش بهتر شده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. Genius

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    بریم برای معرفی اطلس پلاس آر ام تی سایپایی رو همون شاسی بدنه و موتور کوئیک یا تیبا۲ یا در اصل کیا پراید ۱۹۹۰ با چراغهای پیوسته ال‌ای‌دی هم قیمت سوناتا!!!

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. رامتین

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    بنظرم طراحیش بد نیست. خصوصا جلو خوب شده.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  15. shetab-car

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحی اش قابل قبوله از آزرا جدید به مراتب شیک تر و زیباتره
    مدل 2004 اش هم من دوست دارم طراحی با ابهتی داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. SS

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (818 ديدگاه)

    زبان طراحیش شبیه آیونیک 6 شده که اکثر مجلات اون رو تحسین کردن
    البته از رو عکس نمیشه قضاوت کرد ولی آیونیک 6 رو میبینم یا هیوندای کوپه میافتم
    این به نظر بهتر میاد

  17. amir-mr

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    از نمای جلو شبیه لوسید ایر شده

  18. کوروش

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    نسبت نسل فاجعه قبلی عالی شده

  19. Hamilton1970

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    یادش بخیر. سال ۹۲ یه سوناتا ۲۰۰۷ شش سیلندر داشتیم، فوق‌العاده بود زمان خودش… مسیر ۱۰۰ کیلومتری رو تو بیست دقیقه طی می‌کرد…
    دقیقا بعد سه سال کار خریدیمش… الان با سه سال کار لپ‌تاپ هم بهت نمی‌دن…
    هعی…
    #برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. i.am.mohamad

      ۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اره دیگه با سوناتا 300 تا می رفتی
      اصلا که بره، تو کدوم جاده؟
      😐

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Hamilton1970

        ۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (541 ديدگاه)

        داداش اشتباه تایپ کردم ۴۰ دقیقه بود منظورم
        جاده هم جاده کرمان-رفسنجان بود مسیرش خیلی پیچ نداره

  20. ب ت bugatti

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    یک چیزی رو دقت کنین
    اون هیوندای سانتا ۲۰۰۴ هست
    بعدش یک سانتا بود که عکسش زو نذاشتن
    توی ایران هم وارد میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا