سوناتا ۲۰۱۶ برای دومین سال متوالی جایزه بالاترین رده ایمنی خودرو (Top Safety Pick+ award) را از IIHS (موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها) در کلاس خودروهای اندازه متوسط اقتصادی دریافت کرد. این در شرایطی است که الزامات برای سال ۲۰۱۶ سختگیرانهتر شده بودند. بهمنظور تأیید صلاحیت خودرو برای دریافت این جایزه، خودرو میبایست امتیاز بالا در هر پنج سانحه تصادف آزمایشی کسب کند، که شامل تست تصادف همپوشانی کوچک (small overlap crash test)، تست تصادف همپوشانی متوسط، تست استحکام از کنار و سقف و درنهایت تست مقاومت در تصادف از جلو است.
از همه مهمتر، برندگان این جایزه میبایست از سیستم پیشگیری از تصادف جلو بهمنظور امتیاز گیری بالا برخوردار باشند.مایک ابرین، رئیس برنامهریزی محصول و شرکت هیوندای میگوید:
ایمنی سرنشینان، بیشتر از هر مورد دیگری، یکی از عوامل مهم در هنگام طراحی و مهندسی خودروهای هیوندایی است. دریافت این جایزه محکی برای ما بود تا به مشتریان اعلام کنیم که تأکید هیوندای بر ایمنی خودرو در هر بازه قیمتی وجود دارد و این یکی از ویژگیهایی است که کمپانی بزرگ هیوندای به آن افتخار میکند.
در مدلهای ۲۰۱۶ سوناتا تمهیدات ایمنی بیشتری لحاظ شده است که میتوان به قابلیتهای ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو در لاین جاده و شناسایی نقاط کور خودرو اشاره کرد.
در سوناتا ۲۰۱۶ سیستم مدیریت پایداری به شکل استاندارد بر روی خودرو وجود دارد که شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ترکشن است. همچنین سیستم هشدار نقاط کور بر روی آینههای کناری، ایمنی بالاتری را به ارمغان میآورد. سوناتا ۲۰۱۶ تجهیزات استانداردی نظیر ۷ ایربگ، ترمز دیسکی چهار چرخ، ترمز ABS، ترمز EBD، دستیار ترمزگیری و سیستم پایش فشار تایرها را در خود جمع دارد. نماینده IIHS آدریان لاند سوناتا را مورد تقدیر و ستایش قرار داد و تصریح کرد:البته سوناتا تنها محصول هیوندای نیست که عنوان Top Safety Pick+ را کسب کرده است. در لیست ۵۲ خودرویی که این عنوان را تاکنون برای مدلهای ۲۰۱۶ خود کسب کردهاند، نام جنسیس در کلاس خودروهای لوکس بزرگ و توسان در بین SUV های کوچک نیز به چشم میخورد.ساختار خودرو به شکل مناسبی ارتقاء یافته بهطوری که در تست تصادف همپوشانی کوتاه امتیاز این خودرو از قابلقبول به خوب رسیده است در مقایسه با مدل ۲۰۱۵. با انجام تستهای بیشتر و سختگیرانهتر بر روی مدلهای ۲۰۱۶، سوناتا توانست جایزه بالاترین ایمنی را که مربوط به ایمنی سرنشین است دریافت کند که این جایزه تماماً مدیون ارتقاء کیفیت و استحکام خودرو در مدل ۲۰۱۶ است.
پویان
۲۸ دی ۱۳۹۴یه بنده خدایی بود با اسم کاربری هیتلر تو پست مربوط به ایمنترین ماشینا تو کلاس خودشون دنبال کره ای ها میگشت:))
رضا
۲۸ دی ۱۳۹۴کره خیلی مونده تا به ژاپن وآلمان برسه البته الان چندتا از سهامداران (الکی) کلان هیوندای و کیا پیداشون میشه و توهین می کنند. آقا حقیقت تلخه ، ژاپنی دست دوم سروره کره ای نو. موافقاش لایک
امیر سابق
۲۸ دی ۱۳۹۴آخه داداش مجبوری یه چیزی بگی اینهمه منفی بگیری؟
کمری 4 ستاره ایمنی داره سوناتا 5 اونوقت اومدی سنگ ژاپنی رو تو سر کره ایا میزنی؟
همه ما قبول داریم ژاپن از لحاظ کیفیت ساخت از کره خیلی جلو هست ولی جز همین مورد مذکور هیچ چیزی خاصی نداره که بشه نسبت به کره ای ها اولویت داد
رضا
۲۸ دی ۱۳۹۴عزیزم شما یه نگاهی به آمار فروش کمری بنداز و با هی یون دا مقایسه کن این که مثل روز روشنه. بدبختیه ما ایرانیا اینه که احساسی حرف میزنیم. من نه سهامدار کره هستم نه ژاپن ولی آمار فروش میگه کره تا رسیدن به ژاپن خیلییییییییی راه داره
محمدرضا777
۲۸ دی ۱۳۹۴داداش لطفا تو هم اگه اطلاعات ضعیفه نظر نده کمری از 2015 به بعد تو تمام تستها این موسسه حتی small overlap هم نمره خوب گرفت و top safety +گرفته…
محمدرضا777
۲۹ دی ۱۳۹۴الان این دوستان که منفی دادن یعنی میخوان بگن که کمری 2015 top safety pick+ نگرفته؟؟یا واسه تعصب دکمه منفی رو زدن…
مهران
۲۹ دی ۱۳۹۴استاد شما از کجا میفرمایید کمری 4ستاره ایمنی داره؟؟؟
کمری اگه 5 ستاره نگیره مهندسای تویوتا به صورت دست جمعی خودکشی میکنن
Hitler
۲۸ دی ۱۳۹۴جناب پویان:بدون تعصب اگه قراره یک تصادف یکسان با دوخودروی هم قیمت اتفاق بیفته،که اولی آلمانی یا ژاپنی هست و دومی کره ای،شما ترجیح میدی تو کدوم باشی؟
من که دوست داشتم در اون شرایط تو بنز یا آئودی باشم تا هیوندا
شما چطور؟
چیه؟داری با شک کامنت میزاری؟با طرفداری متعصبانت بازم دستات با تردید تایپ خواهند کرد(هی یون دا)
پویان
۲۸ دی ۱۳۹۴تصادفات یکسان توسط همین موسسات بارها و بارها بررسی شده و میبینی که اینجا یا موردهای دیگه ماشینهای کره ای هم تونستن مقامهایی بیارن حالا بعضی اوقات اختلافات میلیمتری بیشتر از تویوتا و بنزی که شما گفتی مثل اینجا بعضی اوقات کمتر. یکسان بودن اینه که میبینی نه چیزی که تو ذهنت طی سالها شکل گرفته و متاسفانه تغییر پذیر نیست درحالیکه دنیا دائم در حال تغییره. من یه زمانی فکر میکردم این ماشینای معمول(سوپراسپرت ها رو نمیگم) آسیایی و اروپایی در مقابل آمریکاییها هیچی نیستن. ولی بواسطه این منطقه آزاد شدن اهواز الان که میبینمشون نه تنها تفاوتی نمیبنم بلکه بعضا خیلی پایینترن از لحاظ کیفیت ساخت. احتمالا شما هم تا حالا تویوتا سوار نشدی. با بنز کاری ندارم چون کیفیتش بالاتره به همون اندازه قیمتش هم بیشتره همچنین هزینه نگهداریش هم وحشتناک بالاتره. در آخر بگم نه هیوندای ارث بابامه و نه تویوتا نه بنز ولی تویوتا و هیوندای زیاد سوار شدم چیزی که تجربم بوده بنظرم هیوندای تا حد مطلوبی به تویوتا رسیده.
Hitler
۲۸ دی ۱۳۹۴اولا جواب سوالمو ندادی
بعدشم خب آذربایجانشرقی هم منطقه آزاده و چیزی که توش مشهوده کیفیت بالا و خرابی بسیار کمتر خودروهای ژاپنی و آلمانی در برابر رقبای هم قیمت کره ای هست
((با بنز کاری ندارم چون کیفیتش بالاتره به همون اندازه قیمتش هم بیشتره همچنین هزینه نگهداریش هم وحشتناک بالاتره.))این دقیقا یعنی چی؟شاید تو ایران صدق کنه ولی در خارج افت قیمت پس از سه سال و قیمت قطعات یدکی و …. در بنز تقریباهمتا نداره.
منم حرفی از آمریکانزدم چون هم خودروی فوق العاده داره،هم مزخرف،ولی آلمانی ها هیچ خودروی کم کیفیت گرون زشت ندارن.
من اشتباه میکنم؟یه مثال بزن نقض کنه.
بعدشم من در بقیه کامنتام ببینین همیشه پیشرفت فوق العاده کره ای ها رو تحسین کردم و میکنم،ولی اون چیزی که در خودروی کره ای بدست میاری،ظاهر فانتزی و قیمت اولیه کمتره در مقابل رقبا.همین
پویان
۲۸ دی ۱۳۹۴متاسفانه حرفتون درباره آمار خرابی ها مستند نیست. اگه مدرکی دارین ارائه بدین. همچنین جامعه آماری کره ای ها تو ایران با هیچ ماشین وارداتی دیگه ای قابل مقایسه نیست. مثلا این مقاله درباره قابلیت اطمینان که بنز ته جدوله ولی تویوتا صدره و هیوندای و کیا بالاتر از بنز و بی ام و هستن.
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88/
هزاران آمار مستند دیگه هم میشه اورد که کره ای ها در حد مطلوبین حالا براساس بعضی مقیاسها رتبش بین بزرگای خودروسازی جابجا میشه ولی بینشون هست. بعضی وقتا بالاتر بعضی وقتا پایینتر.
من درباره ایران و تو ایران حرف میزنم. ولی هرجای دنیا هم باشین قیمت ماشینهای بنز از سایر هم کلاسهای کره ای و ژاپنی و حتی سایر اروپایی ها مثل فولوکس بالاتره. کافیه یه سرچ کنین.
این IIHS مربوط به تست ایمنی تو آمریکاس. که سوناتا رو دوبار اول انتخاب کرده من چه مثال نقضی بیارم آخه؟ برین اینجا فیلمای تصادف انواع ماشینا از آلمانی و ژاپنی و کره ای و آمریکایی ببینین. اکثرن در یه حدن.
https://www.youtube.com/user/iihs
mohammad
۲۸ دی ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/2017-genesis-g80/
در جواب هیتلر عزیز که گفتی”بعدشم من در بقیه کامنتام ببینین همیشه پیشرفت فوق العاده کره ای ها رو تحسین کردم و میکنم،ولی اون چیزی که در خودروی کره ای بدست میاری،ظاهر فانتزی و قیمت اولیه کمتره در مقابل رقبا.همین”
بهتره دوستان یه نگاهی به کامنتای این صفحه بندازن
Hitler
۲۹ دی ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/09/2015-Hyundai-Genesis-3.8-2.jpg
من نه شما،یه نگا به کلیدای بالابر پنجره نگا کن،اولین چیزی که به ذهنت میاد،کلیدای پراید
((با اینکه عالی پیشرفت کردن،ولی لوکس و کره دو کلمه متضادن))
این رو من گفتم دیگه،عالی پیشرفت کردن،ولی به قول بعضی:آلمانی یه چیز دیگس.
ASTON MARTIN
۲۹ دی ۱۳۹۴سوناتا سوارا امسال حال میکنن پس
فک کن، یه پن ستاره بیاد کنار 405 تو خیابونا ویراژ بده
واقعا کجای دنیا اینطوریه که اکثریت باید پژو سوار شن اقلیت اینو؟
فرزاد
۲۸ دی ۱۳۹۴درسته هیوندا و کیا پیشرفت خوبی کردند اما وقتی بنده 200میلیون پول دارم 100تومن هم روش میزارم که مثلا مرسدس بگیرم. به عنوان مثال دیگه، وقتی شما با 5میلیون یه لپتاپ بسیار قوی سری N ایسوس میگیری، میشه با 6تومن لپتاپ بهتر اپل را بگیری. بنابراین همیشه باید سعی کرد بهترین را صاحب شد. بازم میگم این بحث برای کسایی هست که درآمدشون بالاست، برای کسی که خودش ماشین زیر 50تومن سوار میشه، بیشک طرفداری از هیوندا یا کیا را راحتتر انجام میده، چون امیدواره یروز به این ماشین برسه و از اون طرف هیچگاه این امید را نداره که به مرسدس و… برسه. ضمنا 99% افرادی که در سایتهای پدال و کلیه سایتهای ماشین نظر میدن و به بحث و مشاجره میپردازند (من جمله خود بنده) وضع مالی آنچنونی نداریم و افرادی که مثلا پانامرا دارند، نمیان در این سایتها بحث در مورد سوناتا کنن!!
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۴چرا صد میلیون؟؟با ۲۳۰ تومن ۳۲۸ میگیری سواریش در حد کاینه
مسعود
۲۸ دی ۱۳۹۴ببین داداش من آرزومه یه رولزرویس بخرم
ولی خب باید شرایط جیب و کشورو در نظر گرفت
و این که وقتی یه بنز 300 میلیونی یا هیوندای 150 میلیونی یا i8 دو میلیاردی میخری چقد از پولت میره توی جیب دلال.
من به شخصه زورم میاد پول الکی بدم به این مملکت و دلالاش. پس سعی خواهم کرد که ماشین ارزونتر با کارایی نسبتا خوب بخرم…
amir
۲۸ دی ۱۳۹۴هیوندایی ثابت کرد در دنیای امروز قدمت خودروسازی همه چی نیست بلکه نوآوری محرک پیشتاز بودن خودروسازهاست.
اگه به قدمت باشه ایران خودرو باید الان با رقبای کره ای نه با ژاپنی رقابت میکرد.
ASTON MARTIN
۲۹ دی ۱۳۹۴ایمنی سرنشینان، بیشتر از هر مورد دیگری، یکی از عوامل مهم در هنگام طراحی و مهندسی خودروهای هیوندایی است. دریافت این جایزه محکی برای ما بود تا به مشتریان اع
بنظرتون شرکتای ایرانی اگر بخوان عوامل مهم در طراحی و مهندسی خودشون رو بگن چ حرفی دارن بزنن؟
خسته شده
۲۸ دی ۱۳۹۴الان هیوندای خوبه؟
ممل
۲۸ دی ۱۳۹۴نه خیلی هم بده.
شما به جای سوناتا سمند بخر که خوبه.
خسته شده
۲۸ دی ۱۳۹۴حالا کی خواست سمند بخره
ممل
۲۸ دی ۱۳۹۴خوب عمو جون پولت به بنز و لکسوس و غیره و ذلک که نمیرسه! کره ای ها هم که خوب نیستن از نظرت!
میمونه سمند و 405 و لیفان و ته تهش جک!
لیفان و جک هم بخری رو دستت باد میکنند پولت هدر میره. 405 هم که قدیمیه!
میمونه سمند و کفاشهای زیرپات!
خسته شده
۲۸ دی ۱۳۹۴ممل خیلی باحالی اینو تا حالا کسی بهت گفته؟
ممل
۲۸ دی ۱۳۹۴بگذریم عمو. دشمنی که با هم نداریم. اما از کامنت های رو هوا خیلی بدم میاد دست خودم نیست.
الان واقعا حرف حسابت چی بود شما؟؟؟
king 918
۲۸ دی ۱۳۹۴بابا ایمنی تا چه حد یعنی میشد تو حلق راننده هم ایر بگ میذاشتن …..
باور کنین رفیقم پژو پارس داره با بودیم تصادف کردیم کیسه هوا باز نشد برای درست کردن ماشین رفتیم تعمیر گاه پرسیدم چرا کیسه هوا باز نشد وقتی قاب و چیزا فرمون رو باز کرد دیدیم اصلا کیسه هوا توش نیست
من :-o رفیقم :-( تعمیر کار :-)
hashem
۲۸ دی ۱۳۹۴ما ایرانیها اکثرا نظرات تعصب گونه داریم.
فرقی نمیکنه کره باشه یا المان و یا ژاپن در مقابل همت و پشتکار و پیشرفت باید سر تعظیم فرود اوورد.
کره که هیچ شما پیشرفت چین را نگاه کنید که با چه سرعتی در حال پیشزفت هشتش.
ای کاش ما ایرانیها هم یاد میگرفتیم.
ماها تواین مملکت هر کدوم یه کاره ای هستیم ولی کو وجدان کاری؟؟؟؟
ماها فقط متاسفانه دنبال این هستیم که از زیر کار در بریم پس پیشرفت هم نمیکنیم.
نه سنگ کره ای ها را به سینه بزنید نه سنگ المانیها و…….
فقط باید از اینها درس یاد گرفت.
Lambo
۲۸ دی ۱۳۹۴نه بابا مهم اینه 1 سری از دوستان مکانیک و همه چی بلد تشخیص میدن که محصولات کیا و هیوندای اشغاله.
رضا
۲۸ دی ۱۳۹۴در مقابل ژاپن و آلمان بله
Lambo
۲۸ دی ۱۳۹۴شما برو المانی بخر کره ای سوار نشو
moein
۲۸ دی ۱۳۹۴شما خودت مثلا چرا اسم پروفایلت رو از یه کمپانی خودرو ساز ایتالیایی انتخاب کردی
بله
حتما یه قضیه ایی هس که مردم عکس پروفایلشونو هیچ وقت از یه کره ایی یا ایرانی انتخاب نمی کنن از عکس های کره ایی به اشتراک نمی زارن چرا یه خورده فک کن راه درازه خیییلی
amir
۲۸ دی ۱۳۹۴به نظر من دوستان سعی کنن با حرف های بیخود و بی معنی خودشونو خراب نکنند بهتره دوستان متعصب از کیفیت هیوندای بد میگفتید جایزه ی کم استهلاک ترین برند رو دریافت کرد(مطلبش تو همین سایته) از موتور های بد ماشین های هیوندای میگفتید که موتورهیوندای سوناتا به عنوان 10 تا از بهترین موتور های سال انتخاب شد (مطلبش تو همین سایت موجوده) بعدش رفتید سراغ امنیت که جایزه ی بهترین امنیت رو هم گرفت دیگه از چی میتونید ایراد بگیرید خدایی؟؟؟
Sardar
۲۸ دی ۱۳۹۴قبول کنیم کره خوب که نه خیلی خوب پیشرفت کرده و تا ۱۰ سال دیگه به ژاپن می رسه و حتی ژاپنو جا می ذاره
saeid
۲۸ دی ۱۳۹۴مگه قرار خودرو سازی ژاپن مثله ایران خودرو درجا بزنه که کره ها بهش برسن و بقول شما حتی جا بزاره؟؟؟!!!؟؟ طرفداری هم حدی داره. شما فقط کافی به آمار فروش ژاپنی ها ( مخصوصا تویوتا – نیسان – هوندا) در سال 2015 در آمریکا نگاه کنی . آمار فروش تمام مدلهای هیوندا رو جمع کنی به اندازه کمری و کرولا نمیشه. ( خبرش تو همین سایت هست)
علی
۲۸ دی ۱۳۹۴برادر تاحالا کره جنوبی و ژاپن رفتی؟! پیداست نرفتی چون اگه حتی یک روز توی این دو کشور بودی میفهمیدی که کره برای رسیدن به ژاپن راه خیلی درازی داره.
حسن
۲۸ دی ۱۳۹۴ملت همه پراید یا فوقش 405 سوارن اون وقت دعوا روی مرسدس و کیا و تویوتا و هیوندایه. واقعا ملت جالبی داریم ما. وقتی وضع ماشن های هودمون اینه حتی نباید به خودمون اجازه بدیم ماشین های چینی رو مسخره کنیم.
میثاق
۲۸ دی ۱۳۹۴سلام دوستان لطفا. مشجاره الکی نکنید خودتون رو اذیت کنید،نه هیوندای ماشین مملک ماس نه ژاپن و المان و امریکا.هر ماشینی تو یه چیزی خوبه مثلا هیوندای با کمترین قیمت بهترین امکاناتو میده و خدای کیفت عالی داره من تو خوزستانم کل خوزستان همونطوری ک شما اساتید میدونید منطقه ازاد شده پشت کمری نشستم تا اپتیما و سوناتا واپلیما و بقیه اما خدایی همه خوب بودن جز پیشرفت نکردن ما و موندن تو سورن و سمند و پوز دادن پارس و کلاسش یا حق
احمد باقری
۲۹ دی ۱۳۹۴با تست یه ماشین و دو ماشین نمیشه در مورد برندها نظر داد، باید چندین و چند ماشین از هر برند تست بشن تا بشه مقایسه بهتری انجام داد.
MjM
۲۹ دی ۱۳۹۴هیوندا عنوان کم خرج ترین خودرو سال 2015 رو هم دریافت کرده و داره مسیری رو که ژاپن رفته رو خیلی سریعتر البته طی میکنه…..مثال کره ایها به دیگر برندها دیگه مثل سابق نیست…. اینو قبول کنید
فرشاد
۲۹ دی ۱۳۹۴دوستان تا بحث مقایسه میشه اینقدر فوری جدول لیست نکنین که مثلا هیوندای اول شد بنز آخر و در نتیجه هیوندای خیلی شاخه. البته این جمله ای من نفی کننده پیشرفت خیره کننده کره ای ها نیست.کره ای الان قطعا یکی از قدرت های خودروسازی جهان هستن.
این رتبه بندی ها بر اساس انتظار از اون خودرو مطرح میشه.مثلا میگین تو لیست قابلیت اعتماد بنز آخر واقعا خودتون به نظرتون بنز قابلیت اعتمادش کمه؟اینا بر این اساس هست که کسی 60 هزار دلار میده بنز میخره وباش هزار جور کار عجیب و غریب میکنه و در آخر انتظار داره اگه با نهایت سرعت کوبید تو دیوار سالم بیاد بیرون ولی خریدار هیوندای که همچین انتظاری نداره.
علی
۲۹ دی ۱۳۹۴از آمار که بگذریم رو تجربه شخصی تو مسیر طولانی و راحتی و استهلاک که ملاک اصلیم هس میگم کره ای ها خیلی راه دارن تا به ژاپنی ها برسن . چیزی که من دیدم اکثر طرفداران دو آتیشه هیوندای از خودرو ساخت داخل رفتن تو هیوندای و خب طبیعیه که خیلی براشون جالب بوده باشه اما باتجربه های این عرصه عموما میگن ژاپنی ها سرن …
Mostafa
۳ اسفند ۱۳۹۴من ال اف دارم.واقعا خوبه و حرف نداره.تنها مشکلش اینه که اگه رعایتش نکنی تو داشبورد و طاقچه عقبش صدا میوفته.
Mostafa
۳ اسفند ۱۳۹۴واقعا راحت و نرمه.گیربکس فوق العاده نرم و موتور بی صدایی داره.بی شک خیلی از رقباش سر تره
behnam
۲۱ اسفند ۱۳۹۴سلام . یه پراید مدل 83 دارم 130 تا 150 تو جاده باهاش میرم . کم خرج و راحت .یه کیسه پلاستیک توی ماشینم دارم موقع تصادف بادش میکنم میگیرم جلو صورتم . اینم ایربک
ولی با ال نودم 86سانتافه رو تو سربالایی ضایع کردم کلی بهش خندیدم
erfan
۲۳ بهمن ۱۳۹۵دوستان بدون تعصب میگم.
ایمنی خودرو کاره خیلی سختی نیست… فقط نیاز به فلزات مستحکم داره که باعث میشه سود شرکت بیاد پایین همین. و همه تکنولوژیشو دارن.
یه مبحث ایمنی هست مربوط به رادار ها و نحوه طراحی صندلی و ایناست که اون به شدت نیاز به مهندسی دقیق و روز داره که شرکتای بزرگ اونو دارن.
حالا به نظر من چون قدمت تویوتا بیشتر از هیونداست( تویوتا ۱۹۳۷ شروع به کار کرد)
ازین نظر من میگم چون تجربش بیشتره بهتره تومهندسی و کیفیت و من هیچوقت دوس ندارم کره ای سوار شم چون اکثرن که سوار شدم مال اطرافیانو ناراضی بودم