مقایسه دو خودروی جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e عقبماندگی قابلتوجه ژاپنیها در تولید محصولات برقی را نسبت به کرهایها نشان میدهد.
ظهور خودروهای برقی را میتوان یکی از بزرگترین تغییرات کل تاریخ صنعت خودرو دانست. درحالیکه تسلا با تولید خودروهایی مطلوب در این زمینه حکمرانی میکند، دیگر برندهای تراز اول جهانی نیز سریعاً دست به کار شدهاند و خود را با شرایط بازار وفق دادهاند. در این میان شاهد ایجاد بحثهایی بین طرفداران خودروهای ژاپنی و کرهای دراینباره هستیم. برخی طرفداران خودروهای ژاپنی عقیده دارند هیوندای نمیتواند خودروهای باکیفیت بسازد، سوپ غذا نیست و اگر برندی بخواهد خودروی برقی باکیفیت بسازد احتمالاً آن برند تویوتا خواهد بود.
در مقابل برخی طرفداران افراطی برندهای کرهای نیز وجود دارند که دستاوردهای ژاپنیها در صنعت خودرو را رد میکنند. همانطور که میدانید هیوندای در دهه ۹۰ میلادی خودروهایی مزخرف تولید میکرد و اگرچه همچنان با چندین فراخوان و آتشسوزی محصولات خود و همچنین دردسر سرقت محصولاتش دستبهگریبان است اما در زمینه تولید خودروهای برقی کاملاً از رقبای ژاپنی پیش افتاده است. در واقع باید گفت تویوتایی که محصولات هیبریدی بسیار خوبی میسازد چرا در زمینه تولید خودروهای بدون آلایندگی ندرخشیده است؟
زمانی که دو خودروی جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e را مقایسه کنید احتمالاً بتوانید پاسخ برخی از این پرسشها را بیابید. جنسیس GV70 به عنوان یک خودرو که از پلتفرم محصولات درونسوز استفاده میکند و برخلاف مدلهای دیگر به پلتفرم E-GMP مجهز نیست حرفهای زیادی برای گفتن دارد؛ اما آیا راندمان، قدرت و دینامیک سواری این خودرو بهتر از رقباست؟ خود ما به شخصه نسخه بنزینی ۳.۳ لیتری توربوی این خودرو را دوست داریم و از آن به عنوان پورشه ماکان ارزانقیمت نام میبریم. ما میترسیدیم در تبدیل این خودرو به نسخه برقی بخش اعظم روح جذاب خودرو از بین برود اما این ترس بیدلیل بوده است.
در واقع نسخه برقی این خودرو شاید بهترین عضو خانواده GV70 باشد. سواری خودرو کاملاً نرم و لذتبخش است و تبحر خاصی در جذب ناهمواری نشان میدهد و این موضوع بههیچعنوان روی دینامیک سواری تأثیر منفی نمیگذارد. GV70 برقی درست به اندازه مدل بنزینی تیز و درگیر کننده است. ما با خودرویی سریع و درعینحال نرم روبرو هستیم. این خودرو بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما درست همانند G80 برقی، قدرت به نرمی منتقل میشود و اثری از ناهنجاری وجود ندارد.
محصول لوکس جنسیس در مقایسه با نوع و ابعاد خود راندمان معقولی دارد و مصرف انرژی آن ۱ کیلووات ساعت در هر ۴.۸ کیلومتر است که حتی در سرعتهای زیاد و زمان روشن بودن کولر رقم بسیار خوبی خواهد بود. GV70 در سفر از کلمبوس به دیترویت که مسافتی ۳۳۰ کیلومتری دارد بسیار خوب عمل کرد و ما در تمام مسیر به این فکر میکردیم که کرهایها چگونه توانستهاند چنین خودروی خوبی را بسازند؟ اندرو راوینویچ مدیر تولید ارشد جنسیس آمریکا میگوید:
کار زیادی برای تبدیل یک پلتفرم عالی به خودروی برقی انجام شده است. ما تلاشهای زیادی انجام دادیم تا یک خودروی برقی سطح بالا و درعینحال دینامیک تولید کنیم و البته ویژگیهای مثبت مدل درونسوز را هم از بین نبریم
اگرچه پلتفرم GV70 از همان ابتدا برای پشتیبانی از قوای محرکه برقی توسعه یافته اما مدیر این شرکت میگوید برای تولید خودرو باید بازنگریهای زیادی صورت پذیرد. در واقع جنسیس روی سیستم تعلیق جلو و عقب کار کرده تا موتورهای برقی بتوانند نصب شوند. GV70 برقی آلومینیومی بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد مصرف کرده است و از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای پایداری ساختار کلی خودرو استفاده میشود. در واقع این مدل حدود ۲۴ درصد مستحکمتر از نسخه بنزینی است. GV70 برقی بهطور شوکه کنندهای یک محصول کامل و رضایتبخش است و حرکتی غیرمنتظره از جنسیس به نظر میرسد.
اما طرفداران محصولات ژاپنی خیلی متقاعد نشدهاند. آنها استایل GV70 را دوست دارند و حتی با این حقیقت که از قوای محرکه برقی استفاده شده کنار آمدهاند اما زمانی که میپرسند جنسیس را چه کسی میسازد و ما میگوییم هیوندای، میتوانیم ببینیم که سریعاً علاقه خود به این خودرو را از دست میدهند. یکی از مالکان خودروهای تسلا فکر میکند هیوندای از نظر تولید خودروهای برقی از سایر رقبا عقب افتاده و این برند آماده عصر جدید نیست. افراد زیاد دیگری هم نظرات مشابهی داشتهاند. آنها خواهان تویوتای برقی بودند چراکه اگر برندی بتواند تسلا را شکست دهد نامش تویوتا خواهد بود.
هفتهای که با جنسیس GV70 برقی شروع شده بود با لکسوس RZ450e به پایان رسید. در روی کاغذ این دو خودرو رقیب مستقیم یکدیگر هستند چراکه در محدوده قیمتی ۶۵ هزار دلاری قرار میگیرند و شعاع حرکتی هر دو آنها تقریباً ۳۵۵ کیلومتر است. حتی ابعاد دو خودرو نیز مشابه یکدیگر به نظر میرسد. نکته اول اینکه RZ450e بر اساس پلتفرمی مخصوص محصولات برقی تولید شده و همین یک موضوع میتواند اساس نتیجهگیری باشد زیرا چالشهای مهندسی کمتری در مقایسه با پلتفرمی درونسوز وجود داشته است. این کار باید به معنی ارائه خودرویی با شعاع حرکتی بالاتر، راندمان انرژی بهتر و در تئوری تولید محصولی بهتر باشد اما…
اما از دیدن نارساییهای لکسوس شوکه شدیم. ما سفر خود را از دیترویت شروع کردیم تا بدون توقف به کلمبوس بازگردیم. جنسیس این کار را به خوبی انجام داد و شعاع حرکتی بیش از ۷۰ کیلومتری آن نیز باقی مانده بود. زمانی که ما پشت فرمان RZ450e با ۹۵ درصد شارژ باتری نشستیم نمایشگر شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتری را نشان میداد و زمانی که کولر را روشن کردیم این رقم به ۲۳۳ کیلومتر کاهش یافت. همین موضوع باعث نگرانی ما شد چراکه برنامهها را به هم میریخت. ما باید از مسیر منحرف شده و به دنبال یک شارژر سریع میگشتیم و این امر وقت بسیاری را تلف میکرد که باعث شد اولین برخورد ما با لکسوس خیلی خوشایند نباشد. ما در ادامه از لکسوس درباره مشکلات کولر خودرو پرسیدیم و نماینده این شرکت پاسخ داد:
شعاع حرکتی تخمینی RZ بر اساس فاکتورهای متنوعی از جمله روشن یا خاموش بودن کولر تعیین میشود. ما روشن شدن فن مصرف انرژی بیشتر میشود و بنابراین شعاع حرکتی کاهش خواهد یافت. میزان کاهش شعاع حرکتی در زمان روشن بودن کولر به دما و رطوبت هوا و همچنین دمای تنظیمی کابین توسط راننده بستگی دارد
فکر میکنیم این اظهارات منطقی هستند اما علت مصرف انرژی بیشتر لکسوس در مقایسه با جنسیس را نمیدانیم. ما پیش از این شاهد چنین افت شعاع حرکتی فاحشی در خودروهای برقی نبودهایم. در ادامه اوضاع با لکسوس RZ450e بهتر نشد. قطعاً این خودرو راحتی خوبی دارد اما فاقد حس سرزندگی و شتاب GV70 است. مصرف انرژی لکسوس به ۱ کیلووات ساعت در هر ۴.۳ کیلومتر میرسد که از حریف بهتر نیست و زمانی که از باتری کوچکتر در این خودروی ژاپنی استفاده کنید همواره به دنبال شارژ خواهید بود. دکتر پارتا گوسامی از شرکت تحلیل حملونقل PG میگوید:
من فکر میکنم تویوتا در نقطهای از تاریخ قرار دارد که از نظر استراتژیک هدف را گم کرده است. این موضوع در مونتاژ RZ450e و به شیوهای کاملاً غیر تویوتا مانند دیده میشود. خودرویی بههمریخته که حتی استانداردهای خودشان را هم پاس نمیکند. من فکر میکنم با راندن لکسوس این موضوع مشخص میشود چراکه کاری سریع و شلخته انجام شده است. حتی اگر شما یک دانشجوی خوب باشید و تمامی توضیحات را گوش کنید، اگر زمان کافی برای امتحان صرف نکنید افت خواهید کرد
البته اوضاع آنقدرها هم بد نیست چراکه چندی پیش تویوتا اعلام کرد جدیتر وارد بحث خودروهای برقی میشود و دستهای از کانسپت های بدون آلایندگی را به نمایش گذاشت که شامل یک خودروی اسپرت و وانت پیکاپ برقی بود. تویوتا سرمایهگذاری زیادی روی تکنولوژی باتری انجام داده و ادعا میکند باتری حالت جامدش به راحتی شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه خواهد کرد. اگرچه در آینده چنین وضعیتی میتواند تغییر کند اما در حال حاضر ما نمیتوانیم محصولات برقی لکسوس و تویوتا را توصیه کنیم.
طرفداران محصولات ژاپنی به دنبال خودرویی برقی از تویوتا با شعاع حرکتی مشابه تسلا و در پکیجی مطمئن و ساده و با ارزش هستند. آنها میخواهند با اطمینان خاطر و با خودرویی خوشساخت از نمایندگی خارج شوند. RZ450e گزینه خوبی به نظر نمیرسد و ما نمیتوانیم آن را برای خرید توصیه کنیم. قطعاً توضیح دادن این موارد برای طرفداران سرسخت خودروهای ژاپنی خیلی سخت خواهد بود؛ مانند اینکه بخواهیم به پسری هفتساله توضیح دهیم که بابانوئل وجود ندارد. شاید Bz4X و RZ450e تنها اشتباه تویوتا در این زمینه باشند و شاید قولهای تویوتا در آینده عملی شود و طرفداران آنها ثابت کنند حق داشتند اما فعلاً هیوندای بازی برقیها را جدی گرفته است و کرهایها نشان دادهاند که جلوتر هستند.
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲خب منتظر هنرنمایی و طوفان عده ای چند اکانت هستیم
نکته اینجاس اواخرا آمار همین سه چرخه های شکست خورده و فراخوان خورده و شعاع نصف شونده ده برابر شد و آمار فروش عقب مانده ها از یکی دو مدل گل سر سبد ها بیشتر بود اما سوال اینجاست در آینده ای نزدیک چه خبر خواهد بود؟
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲راست میگه آمار فروششون نسبت به پارسال ده برابر شد میدونین لکسوس و تویوتا پارسال رو هم چقدر فروختن؟ کلا ۱۴۰۰ تا!!!!!!!! الان ده برابر شد ۱۴۰۰۰ تا :)))))
وقتی میگی ده برابر بگو که فروش پارسالش چقدر بود! فروش امسال برقیای این ۲ تا روی هم ضربدر ۲ کمتر از فروش فقط آیونیک ۵ :)))))
حالا هی بگو ده برابر تا امار درخشان ۱۴۰۰ تا فروشو یادآوری کنم
عجب مقاله زیبایی بود،به به
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲آقای کیلر لینک دونی خفن
چطوری وقتی جنسیس جی هفاتا از ۳۰۰ تا آمارش مثلا میشد ۹۰۰ تا زمین و زمان رو پاره میکردی؟
چی شد الان به جاپون عقب مونده رسید اخ شد؟
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲امیر اون افرادی که رفتن تویوتای برقی بودن افرادی مثل تو و حسین و صاب جمعی و … بودن. قطعا همون تعداد هم با مشکلاتی رو به رو میشن. اینکه میگی رشد ۱۰ برابری اصلا عجیب نیست! چون برندی که سال اول در حد ۱۰۰۰ تا میزنه، عجیب نیست سال بعد بیشتر تولید کنه و چند هزار تا بهش اضافه بشه! فعلا که این مقاله حرفای من رو زده. انگار از حرفای من گردآوری شده. یه جواب دندان شکن بود!!! خوشم میاد تا چیزی میگید، یه مقاله میزنه تو پرتون.
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲امیر این روشن کردن سیستم تهویه همون چیری بود که گریبانگیر دودوتا شده بود! با زدن سیستم تهویه چهل درصد از کاراییش کم شده بود! بعد جالب اینجاست گوشاتون نمی شنوه و از بتهوون و شوپنهاور و موتزارت و … میگید! شما نمیخواد این چیزارو بگید فقط گوشاتون و چشماتون رو باز کنید! حرف فلسفی به شماها نیومده. برای خودتون بت درست کردید.
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲اره رشد بیشتر دودوتا و داستون و حوندا هم الکیه چون ۱۰۰ تا بیشتر نمیفروشن که چیز ببخشید یادم رفت بعد از چندین سال حضور در بازار بیشترشون ۵۰ درصد افزایش فروش میدن
اره همه چیز هیچیز نیست فراخوان ۳.۳ ملیونی هیچی نیست ده برابر شدن آمار سرقت هیچی نیست ایموبیلایزر نداشتنم هیچی نیست کاره نیم ساعته داشتم داشتمم حساب نیست دارم دارمم حساب نیست
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲نکنه جی هفتاد با ۱۳ هزارتا فروش بت فروشه؟ یا سانتافه بت پایداری و اطمینان موتوره ؟ یا موتورهای تتا لامبدا افسانه های موتوراسپرتن؟
net
۴ بهمن ۱۴۰۲g70 از عقب شبیه ماشین های استیشن المانی شده و بد هست.چراغ دو طبقه ای جلو و چراغ دو طبقه ای و شیشه مثلثی نزدیک ستون شیشه عقب بد هست. جلوپنجره و قسمت مشکی عمودی زیر چراغ جلو و نوار متصل چراغ عقب لکسوس بد هست اگر چراغ عقب لکسوس نوار متصل وسط نداشت قشنگتر میشد
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲بحث فراخوان رو دیگه نکن خداییش 😂😂😂😂😂😂 اون فروش بنزینی دودوتا هم مال خوش نامی قدیمشه که البته سال به سال داره این وضعیت بیشتر بالانس میشه. ۲۰۳۰ میبینیم دودوتا و هوندا کجای کارن! اون سال با سال ۲۰۲۳ مقایسش میکنیم! قبول؟ 😂😂😂 فقط اون موقع دبه نکنیدا
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲به خاطر اینکه جنسیس به برند نوظهور هست و برند لوکسیه. قیمتش به نسبت خیلی از ماشینا مثل یاریس خیلی بیشتره و مجبوره با برندای لوکس رقابت کنه!
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲آمار بنزینیا و اختلافشون رو هم جرئت داری بگی گل پسر ؟ :)
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲“قطعاً توضیح دادن این موارد برای طرفداران سرسخت خودروهای ژاپنی خیلی سخت خواهد بود؛ مانند اینکه بخواهیم به پسری هفتساله توضیح دهیم که بابانوئل وجود ندارد.”
:)))))) حجت رو تمام کرد این جمله
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲Killer
حجت وقتی تمام شد که نتونستی آمار بنزینیا رو بدی و خودتو زدی اتوبان علی چپ 😉
اصلا فرض محال من بچه هفت ساله و تو پیرمرد ۷۰ ساله . آمار فروش رو بگو دیگه تو که آمار بلدی 😉
حریف من ۷ ساله نمیشی یعنی ؟
حالا هم دلتو خوش کن به این پارگرافا و کلمات . اما یادت نره اختلاف آمارا رو . غصه نخور . یه روزی تو هم بزرگ میشی 😉
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲امار فروش بنزینیو پایین ۲ بار گذاشتم
“قطعاً توضیح دادن این موارد برای طرفداران سرسخت خودروهای ژاپنی خیلی سخت خواهد بود؛ مانند اینکه بخواهیم به پسری هفتساله توضیح دهیم که بابانوئل وجود ندارد.” :)))))
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲فروش امسال برقیای این ۲ تا روی هم ضربدر ۲ کمتر از فروش فقط آیونیک ۵ :)))))
آمار
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲مقاله زیبا فقط اونجاش که سفینه سازی کره جنوبی مجبور میشه ۳.۳ ملیون فراخوان آتش سوزی بده فکر کنم هرچی تاحالا تولید کرده بودن فراخوان زدن
هم وطنت که کانادایی بود دستش میرسید و اسپورتیج خریده بود مثل تو ریو ( همون با صدقه سر موتور مزدا) سوار نمیشد از بس فراخوان خورد و بچه های ۱۴ ساله دزدیدنش گذاشت نمایندگی پیاده اومد خونه به اشتباهش فکر کنه
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲مقاله زیبا میدونی کدومه؟ وقتی یکی دو سال شبانه روز ترول میکنی بعد میایی میبینی هرچی جاپونی عقب مونده اس آمار فروشش ۵۰ درصد افزایش داشته و ته فروش یه دونه کره ای چشمک میزنه تازه بعدشم آمار ده برابر شدن سرقت میاد و نمیشه اونجا آفتابی شی چون دیگه سه شده
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲اصلا تو بگو برقیا جاپون ۱ میلیون درصد افزایش فروش داشتن برقیا کره صفر درصد خوبه؟ دیگه بیشتر از این؟ تهش ولی اینه:
فروش امسال برقیای این ۲ تا روی هم ضربدر ۲ کمتر از فروش فقط آیونیک۵
توی بنزینی هم که سومین گروه پرفروش جهانن
حالا بگو ۱۰ برابر :)))
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲نوار ضبطو عوض کن چندروزه فقط همینو میگی نکنه همینو فقط بلدی بگی؟
کاملا تابلوعه که اصلا ناراحت نیستی از اینکه سه چرخه های جاپونی ده برابر شده فروششون
اگرم بحث فروش رو پیش میکشی لازمه یاد آوری کنم که فروش هیوندای +کیا باز هم ¾ تویوتا نمیشه تازه در آزادترین بازار جهان یعنی آمریکا نه هیوندای و نه کیا باز هم به نیسان فلک زده بیچاره نمیرسه
آقا ما نفهمیدیم بلاخره فروش مهمه یا نه؟تو بحث آیونیک ۵ مهم میشه منتها تو جی هفتاد مهم نیست یه چرخش به همه چی میرزه
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲فروش امسال برقیای این ۲ تا روی هم ضربدر ۲ کمتر از فروش فقط آیونیک۵ :)))))
فروش کلی جهانی : رتبه سوم پرفروش ترین گروه جهان :)))
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲Killer
رتبه اول پرفروش ترین جهان کیه ؟
حتی از گفتن اسمشم میترسی 🥺😂
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲اونقدر که توسط ژاپنیا به کره سوزش و فشار وارد شده اگه به کربن این فشار و گرما وارد میشد الان تبدیل به الماس میشد 🤣💎
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲امیر دنبال بابانوئل نگرد! این همون توهمی بود که بهتون می گفتم! این مقاله هم تقدیم به تو و حسین جی پی اس!
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲دنبال خودروی خوب کره ای نگرد .
چون از دهه ۹۰ همشون مزخرفن و پشت هم دچار سرقت و آتیش سوزی میشن .
این همونی بود که ما هم یه عمر میگفتیم پیامک و غارلاو و …
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/kia/kia-sportage-4-theft-incidents-in-2-years/
تقدیم به تو
احسان
۴ بهمن ۱۴۰۲کاش قابلیتی بود که میشد نظرات شما(امیر و پیام و چند نفر که همش میپرند بهم) رو میوت کرد،چون واقعا خسته کننده شدید.
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲یه کار ساده
فقط مقاله رو بخون
IR 57 | خسته ام ای دنیا
۴ بهمن ۱۴۰۲میوت یعنی بی صدا .
مگه کامنت میاد صدا میده ؟
در کل فرقی نمیکرد چون بازم میدیدی پیامارو
احسان
۵ بهمن ۱۴۰۲خسته جان توی اینستاگرام قابلیت میوت کردن رو دیدی؟ استوری ها و پست ها رو میشه میوت کرد ،استوری و پستی که ممکنه فقط یک عکس باشه،پس زرنگ جان خیلی شیرین بازی در نیار قند خونت میره بالا.
خدمت جناب امیر هم توی کامنت ها بعضا برخی دوستان اطلاعات خوبی میدن و من به خاطر خوندن اونها تو کامنت ها ،مجبور میشم چندین چرت و پرت شما رو رد بشم،وگرنه کل کل های شما برای کسب جایزه تی تاپ طلایی برام ارزشی نداره.
NAVID@@98
۴ بهمن ۱۴۰۲چه خبرتونه چههههه خََََبَََرتونه 🤯🤷
همون حرف فن های کره قبول درسته😝
خواهشاً بکشید بیرون از این بحثا آشتی کنید🤝
کره ژاپن چین نداره فرقی ندارن 🙅
NAVID@@98
۴ بهمن ۱۴۰۲هرکی هم نظری داره 🙌
ولی بد اینه که به بحث کره ژاپن چین دامن بزنه این بد و بد تره🤧💩
Bmw
۵ بهمن ۱۴۰۲من این خبر قبول ندارم هنوز زوده واسه قضاوت ولی حتی اگه ژاپن از کره عقب افتاده باشه که اینطور نیست بازم بهتر از اینه مثل صنعت خودرو آمریکا مغلوب چینی درجه ۳ بشه.
REZA
۵ بهمن ۱۴۰۲اگه به حرف شماست که نیست و بد جورم نیست که مدت هاست که صنعت خودروی کره و ژاپن هم به چین بقولشما درجه ۳ یا هرچی باختن و عقب افتادن بد هم باختن در آمار صادرات خودرو و نشانه های دیگه ولی اینطور نمیگیم.
چون خوب باید بدونید که اتفاقا ناخن انگشت کوچیکه آمریکا یا اروپا و از این دست حساب نمیشن چون خوب میدونیم که خیلی جلو بالا هستن.
Bmw
۵ بهمن ۱۴۰۲داداش یه نگاه به برقیای چینی بنداز از نظر برد تکنولوژی و امکانات فرسنگ ها جلوترن اونم با قیمت کمتر تعصب بذار کنار منطقی باش تاریخو ببین خیلی امپراطوری ها پیشرفته بودن توسط امپراطوریای دیگه مغلوب شدن تاریخ همیشه تکرار میشه نمی تونی رو حساب اینکه یه کشور اقتصادش قویه اونم با زور جنگ تحریم بگی تو همه چی برتره
REZA
۵ بهمن ۱۴۰۲اونم نظر شماست ولی من میگم اشتباهه
چون الان رو نگاه نکنید که تب برقی ها راه میوفته و هر اتفاقی ممکنه بیوفته
تکنولوژی های جدید و موج ها و تغییرات سریعی رو که باخودش به همراه میاره هر چیزی رو در هر زمانی ممکنه به هر شکلی تغییر بده و اونها هم قبل از ما این چیزا رو دیدن و هرچیزی دیگه ای رو میدونن و برتری رو دارن حتی که ما ازش خبر نداریم پس به موارد اینچنینی نگاه نکنید چون در هر صورت همون طور که گفتم درسته، وقتی که به کلیت مسئله بنگرید به این حرفا میرسید به هر حال بگذریم
REZA
۵ بهمن ۱۴۰۲برا همین همونطور که گفتم اونها هم قبل از ما این چیزا رو دیدن و هرچیزی دیگه ای رو میدونن و برتری در تکنولوژی و هر چیز دیگه ای فرسنگ ها جلو و بالا هستن میگم فرسنگ ها بالا تر و جلوتر هستن چون واقعا برتری هایی رو دارن حتی که ما ازش خبر نداریم پس به موارد اینچنینی نگاه نکنید چون در هر صورت همون طور که گفتم درسته، وقتی که به کلیت مسئله بنگرید اون وقت به اون که گفتم میرسید به هر حال بگذریم
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲در کوتاه مدت و حال حاضر بله کره زودتر وارد برقیا شد اما در آینده نزدیک همه چی تعییر میکنه .
زودگذر و یک شبه نباید به این داستان برقیا نگاه کرد .
دنیای صنعت دنیای حساب و کتاب و برنامه ست .
حتی فورد و جی ام با اون عظمت تو برقیا دچار مشکل شدن و توقف تولید زدن .
هنوز خیلی راه مونده و خیلی اتفاقات قراره بیفته .
ژاپنیا همیشه استراتژی و برنامه و خودشون رو دارن . اگه حرفه ای نبودن ، بزرگترین کمپانی خودروسازی دنیا تویوتا نبود و نهایت یه شرکت محلی به حساب میومد .
امیدوارم اون یکی دو نفر کره فنی که خیلی ادعاشون میشه ، در آینده نزدیک (۲۰۲۶) اینجا باشن و خودشون با چشم خودشون ببینن که چگونه وضع کاملا تغییر میکنه .
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲“زمانی که ما پشت فرمان RZ450e با ۹۵ درصد شارژ باتری نشستیم نمایشگر شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتری را نشان میداد و زمانی که کولر را روشن کردیم این رقم به ۲۳۳ کیلومتر کاهش یافت.”
تا الان تنها راه حل دودتا برای اینکه به شعاع مناسب برسه این بود که شعاع حرکتی رو الکی بزنه،این بار چندمه که دارن لو میرن.انشالله با باتری های ال جی این مشکل حل بشه :)))
“اما از دیدن نارساییهای لکسوس شوکه شدیم.”
البته هیچکدوم از اینا به زیبایی نقد کارشناس موتورترند نبود که گفت وقتی سوار محصول برقی دودوتا میشم دلم میخواد به برقی ها فحش بدم :)))
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲مانطور که میدانید هیوندای در دهه ۹۰ میلادی خودروهایی مزخرف تولید میکرد و اگرچه همچنان با چندین فراخوان و آتشسوزی محصولات خود و همچنین دردسر سرقت محصولاتش دستبهگریبان است
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲“مقایسه جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e؛ چرا ژاپنیها عقب افتادند؟”
:)))))
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲همین ماشینای ضعیف ۱۰۰۰ درصد افزایش فروش داشتن :)))))
چرا ؟ صرفا به دلیل اعتبار و اعتمادی که مردم بهشون دارن .
یکی دو تا کمپانی هم هستن که بچه ها زیر ۱۸ سال با usb میدزدنش و اونم ۱۰۰۰ درصد رشد داشته . اما تو سرقت . ۱ میلیارد دلار هم جریمه شده :)))))
Killer
۴ بهمن ۱۴۰۲مقایسه جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e؛ چرا ژاپنیها عقب افتادند؟”
:)))))
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/
((سرعت شارژ مدلهای الکتریکی گروه هیوندای هنگام اتصال به برق خانه به موضوع یک دعوای حقوقی جدید در سراسر ایالاتمتحده تبدیل شده است))
((به گفتهٔ یکی از مالکان، خودرو هر دو تا سه دقیقه یکبار پیغام توقف شارژ را میدهد.))
(( گفتهٔ مالکان، بهروزرسانی نرمافزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است زیرا سرعت شارژ را کاهش میدهد تا از داغی بیشازحد دوشاخه جلوگیری کند. این باعث شده زمان شارژ خودرو به ۱۰ ساعت و یا بیشتر افزایش پیدا کند.))
زیاد به این مقاله که نظرات شخصی و بی ارزش هست دلخوش نکن در عوض این لینک رو ببین که چجوری مشتری ها کلاه برداری چیوندا رو آشکار کردن 😂
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲مشکل اینجاست که عده ای محصولی که ناشی از فشار رسانه ها و عجولانه و بدون تمرکز کافی ارائه شد و در همون اول هم دچار مشکلات عدیده ای شد که باعث ناکامیش شد رو با محصولی که از همون اول سر فرصت و با حوصله اومد و جایزه و … گرفت مقایسه میکنن و تصور میکنن که تا ابد همینطوری این وضع باقی هستش و هیچ گونه تغییری به وجود نخواهد اومد
amir-mr
۴ بهمن ۱۴۰۲در زیر این پست شاهد بمباران کره و ژاپن خواهیم بود 🤦😂
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲this means war🤣🤣
رضا THP
۴ بهمن ۱۴۰۲امشب درگیریهای جبهه کره و ژاپن در این پستِ پدال شدید تر از جنگ اوکراین و غزه خواهد بود 😂
آرین
۴ بهمن ۱۴۰۲پدال خدا بگم چیکارت نکنه جنگ جهانی سوم شد
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲آدم اول فکر میکنه که این جنسیس GV70 و مابقی مدلای جنسیس خیلی خودروی شاخص و پرفروشین . طراحیش خوبه ، پر آپشنه و …
اما وقتی بازار خودرو رو نگاه میکنی چی میبینی ؟
همش ۲۵ هزار تا فروش سال ۲۰۲۳ در امریکا .
این همه هیاهو و خوشحالی کره فنا بخاطر همچین اعداد کوچیکی خیلی جالبه . اینا پول خرد هم برا امثال تویوتا نیست . کمپانی که بالای ۱۰ میلیون فقط ماطین میفروشه و از گروه فولکس و جی ام و فورد جلوتره . چه برسه به کره ای !
تویوتا ترجیح داده در کوتاه مدت بیخیال برقیا باشه تا سال ۲۰۲۶ توان خودش رو نشون بده . نهایتش این همه خوشحالیای بچگانه و حرفای احمقانه یه عده ، ۲ سال دیگه ادامه داره .
Car love
۴ بهمن ۱۴۰۲#تیتر > 2000 خط نوشتن 😂😂😂😂😂
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲وقتی هیچ حرفی نداری و از شدت فشار نمیدونی چی بگی 😂😂 :
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲تازه این رو هم حساب باید بکنیم که جی وی هفتاد مدل بنزینی هم داره و اتفاقا بخش بیشتری از همین ۲۶ هزار دستگاه رو بنزینی ها تشکیل میدن
وی
۴ بهمن ۱۴۰۲چه شود تو کامنتا🗿😂
Amirmohammad
۴ بهمن ۱۴۰۲فاصله خیلی زیادی دارن در زمینه برقی با هم و جبرانش بستگی به سیاست تویوتا داره که تا الان نشونه ای از آینده روشنی نداره.کره به بهترین شکلی که میتونست و میشد وارد برقیا شد و مسیر رو طی کرد و به موفقیت های خیلی خوبی رسید هم تو فروش هم تو بحث فنی
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲کره وارد شد و بازی رو برد و مسیر رو طی کرد و تموم شد و رفت و موفق شد و …
یه جور حرف میزنی انگار دنیا به پایان رسیده 😂
حالا تااااازه بازی شروع شده . به کجا چنین شتابان ؟
نمیدونم چرا شما کره فن ها انقدر از آینده وحشت دارین و همه چیز رو در همین حال خلاصه میکنین .
شاید چون خودتونم میدونید چه اتفاقی میفته 😉
Amirmohammad
۴ بهمن ۱۴۰۲من هرچی به کامنتم نگاه میکنم نمیبینم جاییش گفته باشم همه چی تمام شد
قطعا آینده نامشخصه
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲طرفدار های تسلام فکر میکردن تا ابد قراره پورشه رو تو پرفورمنس شکست بدن و دیگه به پاشون نمیرسه
تایکان سوسک کرد مدل اس رو تازه بنزینی اشم بازم زدش
Amirmohammad
۴ بهمن ۱۴۰۲حالا پورشه و تسلا یه رقابتی دارن،تویوتا با این وضعیت حتی به مرحله رقابت هم نرسیده.هر کارشناسی تست کرد برقیاشو همین حرفارو زد.عجیبه
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲تو یکی برو دعا کن وارد رقابت نشه وگرنه دوباره باید بی تی اس موتورز برگرده به همون دوران تتا لامبدا که حرفی برای گفتن نداشت
سالار خان فصل
۴ بهمن ۱۴۰۲همانطور که میدانید هیوندای در دهه ۹۰ میلادی خودروهایی مزخرف تولید میکرد و اگرچه همچنان با چندین فراخوان و آتشسوزی محصولات خود و همچنین دردسر سرقت محصولاتش دستبهگریبان است اما در زمینه تولید خودروهای برقی کاملاً از رقبای ژاپنی پیش افتاده است.
حرف حق متاسفانه.
ولی بازی ادامه دارد….
Car love
۴ بهمن ۱۴۰۲الان میخوان بیان ۲۰۰۰ تا کامنت بزارن تا این یک جمله رو فقط ماست مالی کنن:
“چرا ژاپنیها عقب افتادند؟” 😂😂😂😂😂 خودتونو خسته نکنین تیتر عوض نمیشه 😂لامصب تیتر نیست بمب اتمه 😍
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲آخه میدونی چیه از اونجایی که لینک دوس داری تصمیم گرفتم یه لینک خوب برات بفرستم
طبق این آماری که میبینی از نظر درامد ۱۰ میلیارد دلار از رقبای فلک زده عقب مونده برندهای مورد علاقه شما عقب هستن
تازه حساب کن اینا بدبختن عقب موندن باید از ال جی باتری بگیرن چیز ببخشید یادم نبود خوده تسلا از پاناسونیک باتری میگیره وقتی خواب بودی تازه یه خبر بد دیگه
تازه نیسان آریا بدون دادار دودور از هیوندای آیونیک ۶ با یه عالمه جایزه و ماشالا آمارش قویتر بود تو همون جدول
همین طور فولکس واگن ID 4 که منوشما هم نمیشناسیمش از بس حاشیه نداشته از گل سرسبد یعنی آیونیک ۵ بازم آمارش قویتره
آها یادم نبود راستی سه برند کیا هیوندای و جنسیس پس از درنوردیدن مرز های پیشرفت و جهش از نظر ارزش به پای هوندای بیچاره هم نمیرسن ای وای
https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-revenue/
Car love
۴ بهمن ۱۴۰۲تا الان حدود ۱۰ تا کامنت 100 خط نوشتی
ولی من بدون اینکه خودمو خسته کنم فقط یه چی میگم= تیتر 😂😂😂😂
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲کاربر امیر ، این اکانت پیام بازرگانی چیز ببخشید کارلاو ، هنوز بخوانیم رو از دوران ابتدایی پاس نکرده و سخته براش ۴ خط بخونه . بخاطر همین نمیفهمه چی نوشتی .
یکم صبر کن بقیه درساشو پاس کنه و بیاد کلاسای بالاتر تا بفهمه ایشالا .
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲زمانی بود که طرفداران تسلا شروع به توهین به پورشه ای که سالها در زمینه پرفورمنس و تایم و درگ و …. یکه تاز بود کرد و یادمون هست که عده ای مثل تسلا المیراژ سوشیانت پورشه ۹۱۱ رو قورباغه بد شکل و فراری ها رو زباله هایی با آلودگی صوتی نامیدند
بعد ها دیدیم که خوده ایلان ماسک عزیز برای شواف رسانه ای و جنجال ضعیف ترین نسخه پورشه رو برداشت و بکسل کرد به سایبرتراک و درگ گذاشت فن های تسلا چقدر خوشحال بودن و کری میخوندن بعدش گندش دراومد که ضعیف ترین پورشه رو اورده و مسیر مسابقه رو هم کوتاه کرده وگرنه بازم پورشه میگرفتش ارائه آپشن های غیرکاربردی مثل بدنه ضدگلوله رو کاربردی و نداشتن شیشه ضدگلوله رو با قیمت زیاد توضیح دادن اساتید امروزه هم که هی فیلم های گیرکردن سایبرتراک توی برف و تپه میاد بردشم که از اعلامی کمتره
این تحلیلگر عزیزمون هم یکی دوسالیه مدعی نابودی برندهای عقب مانده ژاپنی هستش منتها وقتی لیست های فروش اومد دیدیم که چقدر تحلیلاش درست بود به راستی که همه محصولات ژاپنی فروششون یک دهم شده بود
سوشیانت
۴ بهمن ۱۴۰۲مثل اینکه متوجه نشدی سایبرتراک یه پیکاپه و در حال یدک کشی درگ برگزار شده!!! انتظار داشتی قوی ترین مدل ۹۱۱ باشه و مسافت درگ هم زیاد باشه؟! همینکه همون پیکاپ شتابش از تمامی محصولات پورشه بیشتره خودش نشون میده که مهندسی تسلا چقدر فوق العاده ست
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲دقیقا درسته کابینت فلزی چزخ داری که ایلان ماسک عرضه کرده با هایپ های فراوان دقیقا یه پیکاپه که ازش انتظار داریم که بار بکشه و آفرود خوبی داشته باشه که توی هردو ناتوان و عاجزه و باید فورد اف ۱۵۰ بیاد از تو برفا جمعش کنه این مایه ننگو بردش هم که حداقل ۱۰۰ ۲۰۰ کیلومتر از اعلامی کمتره با اون وزنشم که همین خودشو بکشه هنر کرده حالا هی برو درگ با پورشه ببین ماشالا بگو البته همونم گندش دراومد دروغی بیش نیست
سوشیانت
۵ بهمن ۱۴۰۲در اینکه پیکاپ فورد بهتره شکی نیست در ضمن الان واسه چی داری حرصمیخوری حالا موقع یدک کشی نتونست بزنه بدون یدک کشی که حتی توربو اس هم حریفش نمیشه😂
Ehsan
۴ بهمن ۱۴۰۲هنر کار و تفاوت توانایی اینجا مشخص شد که جی وی ۷۰ با پلتفرم درون سوز نتیجه خیلی بهتری توی برقی داده نسبت به محصول لکسوس که پلتفرم برقی داره.این خیلی نکته مهمیه
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۲پدال جان میخوای مقاله را برگردان فارسی کنید لطفاً دست توی تیتر اصلی مقاله inside ev نبرید
Why Are Hyundai’s EVs So Good? And Why Are Toyota’s So Bad شما توی عنوان لاتین عنوان خیلی خوب و خیلی بد میبینید یا عقب افتادن ؟ نمیخوام کل کل کودکانه ای که توی سایت بین طرفداران ماشین های کره ای و ژاپنی هست رو شروع کنم ولی انصافاً این تعصب های بچگونه رو بذارید کنار شما سهامدار ژاپنی ها نیستی که براشون اینجا جنگ ژاپن و کره راه بندازید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ بهمن ۱۴۰۲ما هرگز در پدال، ترجمه صرف کار نمی کنیم
نویسندگان از چند منبع استفاده می کنند و اختیار دارند هم در متن و هم در تیتر، نظر کارشناسی داشته باشن
——————–
من خودم عاشق تویوتا و هوندا هستم. هیچ علاقه ای به کیا و هیوندای و جنسیس ندارم
اما خیلی مشخصه که در بحث تمام برقی، ژاپنی ها فعلا عقب افتادن
همون طور که به نظر من، هیبریدی های ژاپنی بهتر از هیبریدی های کره ای هستند
تب
۴ بهمن ۱۴۰۲البته بیشتر از اینکه نظر کارشناسانه باشه نظر سیاست مدارانه هست
اگر تیتر اصلی رو میزدید که هرج و مرج میشد
و البته به حال ملت خودمون متاسفم که درگیر اولیه ترین نیاز های زندگیشون هستن ولی جای اینکه بیان اینجا اندکی لذت ببرن شروع میکنن دعوا کردن ، عصبانی بشی که چرا فلان سایت گفته ژاپنی های برقی بدن یا گفته هیوندای راحت دزدیده میشه و … ، به ما چه واقعا ارزشش رو نداره
Anti BTS
۴ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری اون کلمه ی «فعلا» که به کار بردین خیلی هوشمندانه بود :)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ بهمن ۱۴۰۲به نظر من، آیندهی خودروهای تمامبرقی در اختیار چینیها خواهد بود.
نسبت عالی قیمت و کیفیت توسط شرکتهای چینی تامین خواهد شد، چون غالب افرادی که ماشین برقی میخرن، تعصب روی برند و اصالت و کیفیت خاص رانندگی و صدای پیشرانه ندارن.
چینیها خیلی زود، پادشاه بازار خودروهای تمام الکتریکی خواهند شد
ab0lf4zl
۵ بهمن ۱۴۰۲باو جان هرکی دوست داری یکاری کن این مسخره بازی های بچگونه زیر پست ها تموم بشه. این چ وضعشه
سامورايي
۴ بهمن ۱۴۰۲دوستان سامورایی من،الکی با نوشتن طومار ها متعدد دستان خودتون رو اذیت نکنین.بهترین راه در این مواقع کنار آمدن با حقیقت أست.گرچه این مطلب حقیقت خیلی تلخی رو یادآوری کرد برای سامورایی ها
باشد که رستگار شوید.
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲هروقت با حقایقی مثل ده برابر شدن آمار سرقت فراخوان ۳.۳ میلیونی آخرشدن توی لیست های فروش آتش سوزی در رالی و… کنار اومدی چشم
سامورايي
۴ بهمن ۱۴۰۲من از خداوند متعال میخوام به تمام سامورایی ها صبر بده که بتونن با این مطلب تلخ و غم انگیر کنار بیان
مثلا خود شما،از اون اول همه رو ریپلای کردی تا این اخر.این نشونه چه میباشد ای اهل تفکر؟
phonix
۴ بهمن ۱۴۰۲من فکر میکنم تویوتا در نقطهای از تاریخ قرار دارد که از نظر استراتژیک هدف را گم کرده است. این موضوع در مونتاژ RZ450e و به شیوهای کاملاً غیر تویوتا مانند دیده میشود. خودرویی بههمریخته که حتی استانداردهای خودشان را هم پاس نمیکند. من فکر میکنم با راندن لکسوس این موضوع مشخص میشود چراکه کاری سریع و شلخته انجام شده است. حتی اگر شما یک دانشجوی خوب باشید و تمامی توضیحات را گوش کنید، اگر زمان کافی برای امتحان صرف نکنید افت خواهید کرد
کاملا درست گفت .
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۲جمله آخر خیلی خوب متعصب های ژاپنی پدال رو توصیف کرد : مانند اینکه بخواهیم به پسری هفتساله توضیح دهیم که بابانوئل وجود ندارد 😂😂😂😂😂
Absurd Hero
۴ بهمن ۱۴۰۲کاش همه مثل ممد تعصب رو کنار بذارن و با منطق و دلیل کره فن بشن
مگه نه ممد جان؟
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۲حاجی اصلا آب سطح اقیانوس بیاد بالا کره و ژاپن غرق بشن ، چه فرقی به حال من میکنه ؟ اونجا فامیل دارم یا تو شرکت هاشون سهام دارم؟ کسی که فن یه برنده مثل برده اون شرکت میمونه وقتی یه مصرف کننده بفهمه اون شرکت ها نوکر شما هستن و مجبورن نظر شمارو جلب کنن نه شما نظر اونا رو عید منه
ارین صاحب جمعی
۴ بهمن ۱۴۰۲تبریک به کره ای ها نه بخاطر فروششون بخاطر تبلیغاتشون
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲تهه تبلیغاتشون همون جی هفتاده دیگه توقف فروش به علت فروش ناکافی
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۲«قطعاً توضیح دادن این موارد برای طرفداران سرسخت خودروهای ژاپنی خیلی سخت خواهد بود؛ مانند اینکه بخواهیم به پسری هفتساله توضیح دهیم که بابانوئل وجود ندارد.»
چکیده وضعیت
yaghoub
۵ بهمن ۱۴۰۲نتیجه یک مسابقه بعد از سوت پایان بازی مشخص میشه .
مهم نیست چقدر مشت خوردی . مهم اینه که سرپا میمونه .
آینده نه برای کره . که قطعا از آن سامورایی هاست .
بهنام
۵ بهمن ۱۴۰۲آقا تیتاپ بیارین .
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۲اگه بدون تعصب وطرفداری بخوایم نظر بدیم حقیقت اینه که هیوندای مطمعن بود در درونسوزهای نمیتونه به خواسته هاش برسه ووقت وهزینه خودشو برد سمت الکتریکیها وانصافا الآن خوب هم هست اما تویوتا ازبازار درونسوز وهیبریدیهای خودش مطمعن هست وازطرفی همه کارشناسان اعتقاد دارن الکتریکیها هنوز اول کارن وخیلی جای پیشرفت دارن لذا برا این نسل وقت نگذاشته ومنتظر نسل جدید باطریهاش وتکنولژی کاملتر برقیهاست تا اون وقت جدی وپایدار عمل کنه وفکر کنم ایده هرکدوم برای خودشون مناسب بوده.
یوسف
۵ بهمن ۱۴۰۲من هیچ کاری به کره ای ها ندارم….
اما دوستان باید یادتون باشه……………..
…. تویوتا 50 درصد……
دقیقا یک سال پیش همچنین شرایطی رو برای تویوتا پیش بینی کرده بودم
BMW
۵ بهمن ۱۴۰۲عجیب شده دنیا.کارندارم کره ای ها ایم چند وقت کولاک کردند👍ولی ژاپن هم کم چیزی نداره ها اون زمان قبل از دهه 2000 عشق رو تو ژاپن نمیشد خلاصه کرد،افسوس دنیا داره عوضی میشه و ما هم عوض داریم میشیم🥲😁