هیوندای

رکورد سرعت هیوندای توسان هیدروژنی

ما ساکن زمین هستیم؛ تنها سیاره‌ای که در منظومه شمسی (و شاید کل کهکشان راه شیری) شرایط دلخواه انسان را دارد. اما این کره کوچک آبی رنگ این روزها حال و روز خوشی ندارد چراکه این موجود دو پا با اعمال نادرست خود فرصت نفس کشیدن را از او سلب کرده؛ علاوه بر دلایلی که ما و شما خوب می‌دانیم رشد قارچ گونه خودروها نیز تأثیری عظیم بر انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. امروزه اما بسیاری از فعالان این عرصه به خود آمده و در تلاشند تا با استفاده از سوخت‌های جایگزین و فناوری‌های نو این وسیله‌های چهار چرخ را تا حد امکان سبز کنند.

HYUNDAI TUCSON FUEL CELL SETS LAND SPEED RECORD FOR PRODUCTION FUEL CELL SUV IN THE CALIFORNIA DESERT
HYUNDAI TUCSON FUEL CELL SETS LAND SPEED RECORD FOR PRODUCTION FUEL CELL SUV IN THE CALIFORNIA DESERT
در همین راستا خودروهای هیدروژنی بدل به بخشی مهم از صنعت اتومبیل شده‌اند. تویوتا اخیراً میرای را معرفی کرد و هوندا نیز از Clarity پرده برداشت. اگر به یاد بیاورید دو سال پیش هیوندای توسان معرفی شد، خودرویی که نیرویش را سلول‌های سوختی هیدروژنی می‌گرفت.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Hyundai Tucson Fuel Cell
به هرحال برند ساکن کره جنوبی با اطلاعاتی تازه از SUV سبزش به صدر اخبار بازگشته چراکه توسان رکورد سرعت تازه‌ای برای یک کراس اوور هیدروژنی به ثبت رسانده است.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Hyundai Tucson Fuel Cell
ماه گذشته و در بستر دریاچه خشک Soggy در کالیفرنیا، توسان توانست به حداکثر سرعت ۱۵۲.۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با اینکه این عدد آن‌قدرها هیجان‌انگیز نیست، بعید می‌دانیم که در زندگی روزمره و مخصوصاً برای چنین خودرویی به سرعتی بیش از آن نیازی باشد. به‌هرحال خودروهایی که نیروی هیدروژن در اجزایشان در جریان است هنوز در اوایل راه‌اند تا اینکه در آینده با خودروهای الکتریکی و فسیلی به رقابت برخیزند.
Hyundai Tucson Fuel Cell
Hyundai Tucson Fuel Cell
اولین نمونه هیوندای توسان FCV ژوئن سال گذشته میلادی به صاحبش تحویل داده شد و از آن روز به بعد کمپانی نزدیک به ۱۰۰ واحد از آن‌ها را به فروش رسانده است. برد تخمین زده شده این SUV کوچک برابر با ۴۲۶ کیلومتر با هر بار سوخت‌گیری است و پر کردن باک آن با هیدروژن تنها چند دقیقه از وقت گران‌بهای شما می‌گیرد. نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا خودروهای الکتریکی و هیدروژنی توانایی غلبه بر انواع فسیلی را خواهند داشت؟ [دانلود ویدئو]


منبع: کاراسکوپز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    شاید باورش واسه شما اما هیوندای داره جزو 10 خودرو ساز برتر جهان میشه!..

    1. mds

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (406 ديدگاه)

      برادر من چطور دلت میاد بگی جزو 10 خودروساز آخه هیوندای جزو 5 خودروساز برتر جهان هست
      :mad: :mad: mad: :mad:

    2. aston martin

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      150 تا همش؟ :/ ناامید شدم
      من با سمند راحت 170 تا رو میزنم بد این فقط 150 تا میره؟؟
      مفتن بدن نمیگیرمش

    3. amir

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      هیوندای موتورز الانشم چهارمین خودرو ساز بزرگ دنیاس

  2. Sina

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من وقتی موفقیت های هیوندای رو میبینم خیلی عصبانی میشم،، میدونین چرا؟ چون یاد این میوفتم که ایرانخودرو و هیوندای با هم شروع به کار کردن

    1. aston martin

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اگ هنوز زمان king میبود چه بسا ایران خودرو هم جزو 7 8 تای اول دنیا میبود در زمینه ی خودروسازی :)

  3. mds

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    آ.ل کره ای، کره ایا با این امارو ارقام میخوان کیفیت پایین مواد پلاسیکی تو داشبرد و قطعات ماشیناشونو بپوشونن

  4. حامد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    افرین هیوندا (((خاک بر سر تویوتا))) که ساده ترین اپشن از جمله ایینه بغل برقی که جزو اپشن دیگه حساب نمیشه رو ماشیناش نمیزاره ((( تویوتا = ماشینهای پیرمردی)))

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      داداش وقتی میخوای بررسی کنی برو سایتای امریکا رو نگاه کن ببین چه آپشنی میزاره چ نمیزاره بعد بیا داد و بیداد کردن.
      از نظر من آخرین موردی ک مهمه آپشنه.متأسفانه سلیقه ی ایرانیا رفته توی آپشن. درصورتی که کیفیت رانندگی، استهلاک و مصرف پایین و دوام و قابلیت اعتماد مهم ترین مواردی هستن که ب راحتی نادیده گرفته میشن.
      نه تویوتا معصوم و بی اشتباهه و نه هیوندا و کیا شرکتای کوچک و پایینی هستن. رقابت همچنان ادامه داره و مصرف کننده انتخاب میکنه ک کدومشون نیازش رو بهتر براورده میکنه.

    2. luis

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خخخخخخخ عزیزم خودتو کنترل کن
      فعلا که این پیر مرد تو فروش اوله البته خودش و دوپسرشاااا نه مث هیوندا بیاد کیا رو بخره خودسو از 8 بیاره 5 نه مثل حضرت فولکس و خیلی های دیگه خودش با زیر مجموعه های خودش مثثثث شیر
      حالا فعلا این پیر مرد تو ارزش برندم اوله
      حالا که فعلا این پیرمرد تو ثبت اختراعم اوله
      حالا که فعلا این پیرمرد تو تولید و فروش و ایده و طراحی و…. همین سلول سوختی هم پیشگامه و اوله وحتما مقالشم تو پدال دیدی که تقریبا دیگر کمپانی ها سیستم هیبرید تویوتا رو ادامه میدن
      حالا که فعلا این پیر مرد تو کیفیت و دوام هم اوله
      حالا که فعلا این پیرمرد تو نگهداری توسط صاحبان هم در کنار حضرت هوندا اوله
      حالا که فعلا این پیر مرد تنها کمپانی بوده که تونسته بعد از سالها سلطه بنز بی ام و ائودی بر بازار لوکس درصدی از فروش لوکس جهانو به خودش اختصاص بده در کنار اون سه پیر مرد دیگه
      اصلا عشقه همین پیرمرد هاااا قربونشون بشی و بشم.
      حالا که فعلا همین پیرمرد پشت صدتا جوونو به خاک زده حالا که همین پیرمرد صد تا جوان جویای نامو در حسرت رسیدن به سه برند پر فروش جهان گذاشته حالا که همین پیرمرد ماشیناش 30 ساله داره تو همون خیابونا ایران راه
      میرن
      شما برو پارس تی یو فایو بخر هم اینه هاش جمع میشن هم رو فرمونش تکککککککمه داره هم بولوتوث داره هم خیلی خوبه
      این پیرمردا برا ما پیرمردا اره قربونت بشم قطب شمال و قطب جنوبم خیلی خنکه خاستی بری برو.

      1. shahab

        ۱۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        داداش واسه رفتن به قطب شمال باید لندکروز داشته باشی که آپشناش زیاد نیستن و این دوستمون باهاش حال نمیکنه چون تویوتاس????

    3. shahab

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      افرین به ایران خودرو که میدونه لیاقت تو و امثال تو بیشتر از گاری های تولیدیش نیست
      1.کی گفته تویوتا آپشن نداره برو مدلهای آمریکاشو ببین
      2.برند لوکس و غرق در آپشن تویوتا لکسوسه
      3.تویوتا بیشتر وقت و تلاششو توی ارتقای کیفیت،دوام و راحتی میذاره و زیبایی وآپشن بعد از اوناس
      4.برو چینی بخر که آینه هاش بسته بشه و ماهی یکبار به تعمیرگاه سربزنی که حوصله ت سرنره
      5.خلایق هرچه لایق

  5. mohammad_boss429

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    دلم واسه دختره سوخت… چقد خاک خورد

  6. محمد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (511 ديدگاه)

    چراتوسایت کلیک راست رو عکسا و…نمیشه انجام داد؟؟یاازمن اینطوریه؟؟؟

    1. mds

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (406 ديدگاه)

      برادر باید تو سایت ثبت نام کنی، بعد از لاگین شدن هر چقدر دلت خواست میتونی کلیک راست کنی

      1. محمد

        ۱۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (511 ديدگاه)

        ثبت نام که اوووو دو سال پیش کردم توسایت!!!

  7. mds

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    سردبیر آخه چطور دلت اومد اون عزیزی که گفته بود “لطفا فناوری کلیک راستو از ما نگیرید” پاک کنی؟! من از این جملش خیلی خوشم اومد خیلی دوست داشتنی بود

  8. نوید جهرمی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    همون طوری که باتری ها بخش محدود کننده ی خودروهای هایبریدی هستن ، هزینه ی تولید هیدروژن در حال حاضر محدود کننده ی این قبیل خودروها شده.
    سوخت های فسیلی محدودن و بالاخره جایگزین میشن. بایو دیزل ها و اتانول و انرژی خورشیدی و هوای فشرده و … از قبیل مواردی هستن که به جای سوخت های فسیلی روشون تحقیق شده و همچنان در حال آزمایشن.
    متأسفانه ما نه تنها اندر خم کوچه سوخت های فسیلی گیرکردیم بلکه خودروهای سوختیمون هم با استانداردهای روز دنیا اختلاف فاحشی رو داره که اگر بخواد ب همین منوال پیش بره آینده ای ب جز نابودی این بخش از صنعت باقی نمیمونه. کاش در کنار انرژِی هسته ای و فناوری های نانو و بایو به مقوله انرژی های پاک هم بها میدادیم.

  9. جامد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اکثر تویوتا های داخل ایران سفارش امریکا هستند که حتی ایینه تاشو ندارند از کمری بگیر تا شاسی بلندش راو ۴ ایینه تاشو ندارند نمایشکاه ماشین بنده زیر پل میرداماد هست نمایشگاه حامد دوست داشتید تشریف بیارید من یه کمری با یه تویوتا کمری هیبریدی و معمولی با یه اپتیما جلو نمایشگاه گزاشتم در عرض ۲ ماه من ۵ تا اپتیما فروختم ولی هنوز اون کمری ها سر جاشه منه فروشنده میگم تویوتا تو ایران تموم شدست با این طراحی شرایط کاری به امار فروشش تو امریکا ندارم .

    1. luis

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      شمای فروشنده درست میگی عزیزم فقط دو چیزو از من تویوتا سوار که الانم خارج کشورم پند داشته باش
      تازه از 2007 واردات خودرو تو ایران اوج گرفته که هنوز ده سالم نیست بزار مردم ایران هم مث خارج ایران و امریکا یه 30سالی همجور ماشینی بخرنو بفروشن تا اوضاع دستشون میاد
      جلو کسی که 30 سال گوشت نخورده گوشت بزاری خیلی زوده که فرق گاو گوسفندی بودن گوشتو درک کنه
      ایران که بازار خودرویی نیست که بخواد برای تویوتا خطری باشه یا برگ برنده ای ولی اینو بدون که امریکایی های ماشین سوار و اروپایی های ماشین سوار که خودشون تکنولوژی بالایی در خودرو سازی دارن خیلی وقته که بین تویوتا و هیوندا انتخاب کردن دلیلشم 17 سال پیاپی پرفروشترین برند غیر اروپایی در اروپا و امریکا هم مشخصه
      وقتانتخاب بدیم به ملت ایران خودشون اوضاع دستشون میاد جناب نمایشگاه دار خیلی زوده برا کری خوندن
      حرفت در مورد ماشین های ایران سفارش امریکاست جک ساااااله من خودم الان قاره امریکام اصلا اینجا اریون نیست لندکروز نیست و خیلی های دیگه مارکت خاور میانه کاملا با مارکت امریکا متفاوته چرا جککک میگی اخه مگه مجبوری ؟؟؟ تویوتا تو امریکا کلی کارخانه داره تویوتا های ایران ساخت استرالیاست سفارش عمان و اماراته اب و هوا امریکا با امارات فرق داره تو خود ویکیپیدیا در هر تویوتا یی سرچ کنی نوشته مارکتش کجاست اصلا کرولا های 2015 اینجا از نظر ظاهری با کرولا ایران و خاور میانه متفاوته واااااااااای مردم از جک گویی . البته شما حق داری اینجور کامنت بزاری فروش بیشتر سود بیشتر سیستم مالیاتی هم که نداریم اااا مشالا

      1. luis

        ۱۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        اگه اینجایی که من هستم این کامنتو میزاشتی فردا صب پیدات میکردن مالیات این 4 تا اپتیما که فروختی رو اگه نداده بودی ازت میگرفتن
        هیچ اولی بی دلیل نیست هیچ برتری به حکمت نیست بحث هم بین بنزو تویوتا نیست که هم قیمت نباشن بحث بین تویوتا و هیونداست من بی عقل اگه عقل داشته باشم و ببینم یکی که از اولش تا حالا از این ماشینها همهجوره استفاده کرده و همچنان هم به یکی وفادارتره میفهمیدم دلیل وفاداری چیه ولی کسی که اونجاست و بعضا زیر پل میرداماد یا شریعتی یا…. و اطلاعاتشم از دنیای خارج از ایران یه ساتلایته با چند فیلم ترکییه ای نباید انتظار داشت ازش برا همینه که میگم گاماس گاماس تویوتا تو همین امریکاشم یه شبه اول نشد فرصت بده ملت دستشون میاد
        اینقدرم نگید عمر ماشین 3 ساله و سه ساله عوض میشه و…. سه ساله عوض میشه درست ولی پرس که نمیشه یه پنده خدای دیگه 4 سال دیگه سوارش میشه و الی اخر تو ایرانم با این شرایط اقتصادی بعید میدونم کمری 2007 و سونوتا 2007 و امثال اینا حالا حالا ها پرس بشه و از رده خارج اون موقعععع میشه اخر پاییز ایشالا میایم زیر پل میرداماد نمایشگاه حامد جوجه هارو میشمریم.

      2. amir

        ۲۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        باشه عزیز من فهمیدیم آمریکایی!

  10. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    چند سال دیگه، کارایی خودروهای هیدروژنی خیلی افزایش پیدا می کنه، البته اگه تا اون موقع، تکنولوژی دیگه ای در نیاد.

  11. حامد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    Luis جان شما هر جوری دوست داری فکر شما برو تویوتا بخر. قصه حسن کرد شبستری نوشتی!!!!؟

    1. king tiger

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودتو ناراحت نکن
      طرف نمیتونه ببینه تو همه سایتای معتبر از کار اند درایور گرفته تا موتورترند و کارادوایس، تویوتا همیشه از کیا و هیوندا پایینتره
      استدلال هایی هم که میاره خیلی جالبه
      میگه تویوتا تو ثبت اختراع اوله :))))))
      چندبار تو همین سایت سند ارایه شده کمترین نواوری مربوط به تویوتاس
      خیلی توجه نکن، طرف میگه بی ام و کیفیت نداره ولی همون تویوتا دست به دامان موتورای پراستهلاکه بی ام و شده
      موتورای بنز اینقدر بی کیفیتن که اینفینیتی از موتور و گیربکس بنز استفاده میکنه

    2. shahab

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      آقای نمایشگاه دار شما ترجیح میدی آینه ماشینت بسته بشه؟؟؟ یا ماشینت تحت هر شرایطی نرم و روان کار کنه و تو شرایط سخت آب و هوایی یا تموم شده بودن کارکرد روغن یا وزن زیاد و فشار بیش از حد دستتو تو حنا نذاره؟؟؟

  12. حامد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یکی از اشناهامون پراید مدل ۸۳ داره ۵۰۰،۰۰۰ کیلومتر راه رفته با ماشین هنوز هم ماشینش سر حاله چون به ماشین رسیدگی کرده هر چیزی لازم بوده عوض کرده سر وقت .این حرف قدیمی خواهشا نزنید دیگه ( تویوتا کیفیت داره با و قارتره و …مخترعههه ادم خندش میگیرهههههه من ۲۲ ساله ماشینهای تویوتا هیچ جور جذبم نمیکنه همه ماشینا دم دستمه ولی نمیدونم چرا هیچ کششی نداره منو جذب کنه تویوتاهای الان.

  13. کیوان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیدروژنی شدنو وقتی میفهمیم که سوخت گرون شه و خرجی زیادی رو دستمون داشته باشه حالا آلودگی و. … بماند .خلاصه خواستم بهم هر با توجه به شرایطش یه ماشینیو میخواد
    بعدشم هر کسی یه ماشینیو دوس داره مثلا بنده عاشق ماشین های بنز و فورد هستم و هیچوقت نظرم عوض نمیشه
    پس لطفا به سلایق توهین نکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا