هیوندای توسان پلاگین هیبرید با وزن ۱۹۲۱ کیلوگرمی خود خودروی سبکوزنی محسوب نمیشود اما در تست ایمنی گوزن عملکرد جالبی را نشان داده است.
وزن بالای توسان پلاگین هیبرید نباید موجب تعجب شود چراکه کراس اوور کامپکت کرهایها از پیشرانه درونسوز، پیشرانه برقی و باتری استفاده میکند و مجموعه قوای محرکه آن وزن بالایی را به خودرو تحمیل میکنند؛ اما آیا این موضوع باعث تأثیر منفی روی رفتار توسان در جاده میشود؟ قطعاً اینطور است چراکه کسی نمیتواند فیزیک را شکست دهد اما واقعیت آن است که توسان پلاگین هیبرید در تست گوزن بسیار بهتر از انتظارات ما عمل میکند.
پیش از آنکه به نتایج تست گوزن خودروی موردبحث بپردازیم نگاهی کوتاه به آمار و ارقام خواهیم داشت. اگرچه هیوندای توسان پلاگین هیبرید خودروی سنگینوزنی است اما با شعاع حرکتی ۵۳ کیلومتری در حالت برقی که به مدد باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی حاصل میشود راندمان بالایی دارد. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و واحد برقی در مجموع ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکنند و آن را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها میفرستند.
این قدبلند خانوادگی در زمان تست عملکرد بسیار خوبی را در عبور از مخروطها به نمایش میگذارد. بالاترین سرعت ورودی به مسیر ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده که اگرچه جزو بهترینها نیست (کیا نیرو سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است) اما سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت ثبت شده در میانه مسیر احساسبرانگیز جلوه میکند. راننده خودرو میگوید سیستم پایداری الکترونیکی توسان عملکرد نرمی دارد و به شاسیبلند هیوندای اجازه دستیابی به سرعت بالاتر را میدهد. در کل تیم تست km77 تحت تأثیر خودروی یاد شده قرار گرفتهاند و میگویند واکنشهای ناگهانی و عصبی در توسان وجود ندارد. این خودرو در تست اسلالوم نیز بر عملکرد خوب خود صحه میگذارد و سرعت آن بالاتر از خودروهای اسپرتتری همچون بی ام و i4 با مرکز ثقل بسیار پایینتر نسبت به توسان است.
R/T
۱۳ اسفند ۱۴۰۱خب خب نظر دوستان چیه ؟
البته از نظر من عملکرد متوسطی داره
Ehsan
۱۳ اسفند ۱۴۰۱نظر برگزار کننده مهمه که تو تیتر واضحه
حسین
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ماشین خوبیه
هم طراحی هم
مشخصات و عملکرد
باقی موارد دیگ به عهده
اونایی ک تجربه استفاده ازش رو دارن
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱اقا یکم اصلاح کنم حالا
فقط نسخه هیبرید متاسفانه
اوکیه اونم
ولی باز ژاپنی ها قطعا دست بالا رو دارن
تو جزئیات فنی و
عملکرد و
کیفیت
مشتاقی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱توسان و کیا نیرو جزو بهترین ها هستند و بسیاری از برندهای معتبر مثل بی ام و، هوندا، تویوتا و فولکس رو پشت سر گذاشتند.
ستاد مبارزه با ماواد مخدر
۱۳ اسفند ۱۴۰۱مصرف بی رویه کار خیلی بدیه .
روابط عمومی ستاد مبارزه با ماواد مخدر
محمدرضا
۱۳ اسفند ۱۴۰۱روزانه ۱۰ تا اکانت جدید با ایمیل جدید اضافه میشه همه هم هیتر کره
حسین
۱۳ اسفند ۱۴۰۱طراحیش بنظرم بهتر از تمامی محصولات
هیوندای تقریبا جزو بهترینا
طبیعیه چون کلاسش …
قوای فنی و عملکردی ک الان هم ب نمایش گزاشت قابل اتکا و تحسینه
به نظر تجربه خوبیه
AHMADREZA
۱۳ اسفند ۱۴۰۱یه گذر موقتش رو دیدم باید بگم برخلاف تصور یا عکسا طراحی فضایی و فوق العاده زیبا و جذابی داره
طراحیش جوریه که تو خیابون همه سرها رو سمت خودش بر میگردونه
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱داداش تو عکس هم
من مجذوب طراحیش شدم
ولی واقعا
جزو زیباترین کراس اوور ها تو این کلاس بود
ک من دیدم
نظر خودم
واقعا تا الان بهش توجه نکرده بودم
قطعا انتخاب خوبیه برای خرید
فقط به خاطر طراحی خالیش
باقی موارد هم تحقیق کردم
فنی اوکی شده
نسخه هیبریدش فوق العادس
در کل خواستنیه 😂
حمله کنییییید
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱فوق العاده نمیشه گفت
ولی خوبه
فقط نسخع هیبرید
طراحی اگر قلقلکتون میده نسخه هیبریدشو بخرید
( کی بخره 😂)
ظاهر خوب و عملکرد خوب و عادی نرمال
اگر ماشین جون دار میخواید
ژاپنی
اینطو بگم راحت تر متوجه شید
TESLA
۱۳ اسفند ۱۴۰۱قطار پیشرفت واقعی اینه 👏👏👏
Fuel tech
۱۳ اسفند ۱۴۰۱کاش به امنیت و ایمنیش هم توجه میشد .
Ehsan
۱۳ اسفند ۱۴۰۱کاش به وضعیت ساخت اکانت های جدید هم توجه میشد
Car love
۱۳ اسفند ۱۴۰۱چرخش سر جاشه که :))))
Fuel tech
۱۳ اسفند ۱۴۰۱آرم کمپانی رو چرا زدن رو شیشه عقب ؟ :/
Zcar908809
۱۳ اسفند ۱۴۰۱به جا. این کارا یه قفل فرمون و قفل پدال میدادن رو ماشین کپسول آتش نشانی هم لازم میشه
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱درسته ولی
ماشین خوبیه
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱نسخه هیبرید
Hamilton1970
۱۳ اسفند ۱۴۰۱در کل ماشین جالبیه. این چندسال اخیر تونسته میزان اطمینان مردم به برندش رو بالا تر ببره. درکل شاید ماشین کره ای از ژاپنی بهتر نباشه ولی همیشه برای من شخصا یه حس جالبی داره. دو سه سال یه سوناتا ۲۰۰۷ شش سیلندر داشتم، باهاش زیاد مسافرت رفتم. حالا هرچی هیوندای میبینم احساس ماشین سفر بهم میده (با اینکه سوناتا کم اذیتم نکرد ولی بازهم میرزید)
حسین
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تعداد لایکا به طرز عجیبی دستکاری شده :)
آقا نوید ..
حسین
۱۳ اسفند ۱۴۰۱البته منظورم دیس لایک بود
MC20
۱۳ اسفند ۱۴۰۱دیدن تصویر آهسته لحظاتی که ماشین از کنترل خارج شده ، وهم انگیزه … اصلاح مسیر ، سخت ترین کار در رانندگی هست … در تصاویر آهسته معلوم میشه از لحظه شروع انحراف ( لحظه مرگ تعادل ) تا لحظه شروع تعادل ( لحظه مرگ انحراف ) در تمام طول مسیر انحراف ( که چند دهم ثانیه هم بیشتر طول نمی کشه ) ، ماشین میلی برای برگشت به مسیر درست نداره ، یعنی اینرسی اجازه نمیده و این جاست که مهارت فرمون دادن راننده کارکشته / شوک دادن به ماشین ، تنها راه نجاته … تماشای اون چند دهم ثانیه ای که ماشین اختیارش دست اینرسی هست ، وهم انگیزه و مسیر سرنوشت خیلی از انسانهایی که امروز در گور خوابیدند رو عوض کرده … فرمون دادن و ترمز کردن ، به غایت سخت ترین بخش رانندگی هستند و سالها تمرین ، شاید در یک لحظه به کمک شما بیاد ، تا حکم مرگ / زندگی رو امضا کنه …
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱سختیش با علاقه تبدیل به لذت میشه
و ایجاد هیجان و تولد یه راننده ماهر
تشکیل رقابت های فرمول وان
سختی ک شما میگی اسمش سختی نمیشه گف
ترس
همه چیزو بهم میریزه
ربطی ب سختی نداره
سختی در اصل به روایتی
گذر از مراحل کشف شدنه
و بعد تسلط
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱حسین جان منظورم از سختی در اون لحظات بحرانی ، گاها دست نیافتنی بودن نتیجه درست هست … رسیدن به اون مرحله از استادی یا تسلط یا تبحر که 100 % نجات جان رو تضمین کنه ، در اون لحظات … حتی بزرگترین راننده ها هم در پوزیشن هایی قرار گرفتند که دچار ترس نشدند ، اما باز تصمیم غلط رو گرفتند …
Alireza
۱۳ اسفند ۱۴۰۱واقعا از همه لحاظ چه ظاهر داخل و بیرون چه فنی و قیمت ماشین خیلی خوبیه