اکنون زمانی است که مسیر واردات خودرو تقریباً بسته شده و در نبود نسل جدید هیوندای وراکروز (پالیسید)، فونیکس تیگو ۸ پرومکس پادشاهی میکند. در این سری از مقالات تست و بررسی به سراغ هیوندای وراکروز (ix55) رفتهایم تا شما را با مزایا و معایب این کراساور محبوب آشنا کنیم؛ با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: تست و بررسی لکسوس RX350
همچنین بخوانید: تست و بررسی هیوندای سانتافه
هیوندای در مسیر پیشرفت
در سال ۲۰۰۶ میلادی شرکت هیوندای با معرفی سانتافه به فکر تولید یک نسخۀ لوکستر و قدرتمندتر افتاد تا بتواند بازار فروشش را گسترش دهد؛ این گونه شد که وراکروز برادر بزرگ سانتافه معرفی شد. هیوندای این خودرو را در بازار آمریکا و آسیا با نام وراکروز و در بازار اروپا با نام ix55 معرفی کرد؛ اما تفاوتی که میان آنها وجود داشت، در ظاهر چندان مشخص نبود و تفاوت آنها بیشتر در کابین نمایان بود.
وراکروز (به اسپانیایی: Veracruz) یکی از ۳۱ ایالت کشور مکزیک است. هدف اصلی شرکت هیوندای با تولید وراکروز فتح بازار اروپا بود، ولی با شکست این آرمان، تولید آن متوقف شد. بااینحال هیوندای دست از تلاش برنداشت و در سال ۲۰۱۸ اولین نسل پالیسید را معرفی کرد.
پالیسید بزرگترین کراس اور هیوندای و بهنوعی جایگزین وراکروز بود. هیوندای پالیسید توانست برخلاف وراکروز محبوب واقع شود. بهطوریکه در سال گذشته نسل جدید پالیسید معرفی شد. هیوندای وراکروز در طول این شش سال که به تولید رسید با سه تیپ به بازار جهانی عرضه شد که عبارتاند از: GLS که تیپ پایه بود، SE و Limited که میان این سه لوکسترین بود. پالسید به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به ایران، هنوز نتوانسته است وارد مرزهای ما شود. اما نمونههایی از آن بیشتر با تیپ Limited و پلاک دیپلمات در سطح کشور تردد دارند.
طراحی ظاهری هیوندای وراکروز
تفاوتی که میان ظاهر وراکروز و ix55 وجود دارد بیشتر در چهرۀ جلوی خودرو نمایان است؛ نسخههای وراکروز از جلوپنجرۀ لانه زنبوری بهره میبرند. اما ix55 جلوپنجرهای با خطوط افقی دارد. نمای جلویی وراکروز چنگی به دلی نمیزند و بحثبرانگیز نیست. زههای طوسی رنگ در کنار خودرو نمای جذابی ندارد و با رنگ سفید بدنه کمی توی ذوق میزند. خط و خطوط روی درها بسیار کم و ساده است. دور قاب پنجره هم نوار باریک کروم کشیده شده است. رکاب زیر درها به علت ارتفاع بلند مفید است. اما عدم وجود دستگیره برای راننده بر روی ستون A و سقف آزاردهنده است. در عقب خودرو چراغها و قاب پلاک بزرگ به همراه شیشه عقب مورب ظاهر عصبی به خودرو بخشیده است. لوگوی هیوندای زیر خط کروم دیده میشود. در کل با این که طراحی وراکروز بسیار ساده و یکنواخت است، اما خطوط بدنه با طراحی کلی آن هماهنگ هستند.
کابین و امکانات هیوندای وراکروز
طراحی کابین هیوندای وراکزوز از اکثر رقبا بهتر است و در عین سادگی در مقایسه با رقبای خود لوکس است. از نظر اکثر افراد ix55، فولتر از وراکروز است؛ چرا که ix55 علاوه بر امکانات پایه دارای ۴ گرمکن، مهشکن عقب، گرمکن آیینههای جانبی و سنسور نور و باران است. اما وراکروز علاوه بر امکانات پایه فقط سردکن صندلیهای جلو را دارد. هنگامی که وارد کابین میشوید متریال نرم داشبورد و رودریها به شما حس خوشآیندی القا میکند. داشبورد و رودریهای خودروی مورد بررسی ما که تا امروز حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرده، متأسفانه کمی به سروصدا افتاده، بهطوریکه طرح چوبی هم که بر روی داشبورد است، در سرعتگیرها و چالههای شهری سروصدا میکند.
چرم صندلی راننده در این مدت افت کیفیت داشته، اما چرم باقی صندلیها سالم است و رنگ هیچکدام از کلیدها به جز آیینه تاشو برقی هم نرفته. باید گفت که دستهدنده و دورفرمان هم سالم و تمیز است و اصلاً از کیفیت آن کاسته نشده است. هیوندای وراکزوز در ایران ۳ عدد طیف رنگی کابین دارد که عبارتاند از: کرم، مشکی و موکا که رنگ موکا کمترین و مشکی بیشترین رنگ موجود در ایران است. صندلیها از کیا موهاوی، پرادو ۲۰۰۸، لکسوس RX و تویوتا راوفور در برگیرندگی بهتری دارد و راحتی آنها از موهاوی و راوفور بیشتر و از لکسوس RX کمتر است. در سقف سانروف کوچکی وجود دارد که نهتنها شیشهای بر رویش نصب نشده، بلکه برای این ابعاد و اندازۀ کابین مناسب نیست.
در سمت چپ فرمان کلیدهای ESP، قفل دیفرانسیل، در صندوق برقی، مهشکن و تنظیم میزان نور وجود دارد. بر روی فرمان میتوانید کروز کنترل را تنظیم و صدای موسیقی را زیاد و کم کنید. کیفیت مواد سازندۀ کنسول به صورتی است که بروی قسمت نقرهای رنگ خطوخش زیاد میافتد. صفحهنمایش این خودرو فابریک است و سرعت عمل خوبی ندارد. ولی باتوجهبه ۱۰ بلندگو اینفینیتی کیفیت صدای بسیار خوبی را میتوانید تجربه کنید. مالک این خودرو شخصاً مانیتور پشت صندلی نصب کرده است. باید گفت تعداد اندکی وراکروز در ایران با پشت سری صفحهنمایش دار وارد شده است. صفحه کیلومتر آنالوگ و ساده با وضوح بالا است. صندلی راننده ۱۰ حالته برقی و شاگرد ۸ حالته برقی است. اما فقط صندلی و آیینۀ راننده دارای حافظه است. ستون فرمان این خودرو برقی است و دارای حالت Welcome است. سیستم تهویه هم در هیوندای وراکروز سه کاناله است. نکتۀ مثبت کابین این خودرو وجود محفظههای فراوان برای قرار دادن وسایل است. بر روی کنسول سقفی چراغ آبی رنگی با نور اندک وجود دارد که در شب به کار میآید.
هنگامی که بر روی صندلیهای ردیف عقب هیوندای وراکروز مینشینید، امکانات خوبی دارید؛ مانند: گرمکن صندلی، تهویۀ جداگانه از سرنشینان جلو، چراغ مطالعه، شارژر ۱۲ ولت و زیرآرنجی. دریچۀ تهویه برای سرنشینان عقب روی سقف و ستون B خودرو است که پرتاب باد خوبی هم دارد. راحتی صندلیهای ردیف عقب از تمام رقبا، حتی لکسوس RX هم بهتر است. جالب است بدانید پشتی صندلیهای ردیف دوم این خودرو قابلیت تنظیمشدن دارند. به لطف فاصله محوری ۲۸۰ سانتیمتری فضای پا و سر فوقالعاده است. شما با قرار گرفتن در ردیف سوم امکانات سادهتری نظیر دریچۀ تهویه هوا، جالیوانی و محفظهای برای قرار دادن وسایل دارید و جای پا هم نسبتاً خوب است و باید گفت امکانات رفاهی ردیف سوم از تمام خودروهای داخلی بیشتر است. وراکروز صندوق بسیار وسیعی همراه با در برقی دارد.
مشخصات فنی هیوندای وراکروز
هیوندای وراکروزی که در ایران وجود دارد از قویترین پیشرانه ممکن بهرهمند است که Lambada MPI نام دارد. جالب است بدانید این موتور بر روی هیوندای آزرا، کیا اپتیما، کیا سورنتو، کیا کارنیوال، هیوندای انتورج و حتی هیوندای سنتنیال هم زمانی قرار گرفته. هیوندای وراکروز در بازار جهانی علاوه بر این موتور، دارای دو موتور دیزل هم هست. شرکت هیوندای از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ بر روی وراکروز از یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربو دیزل که D6EA نام داشت، استفاده میکرد. هیوندای از سال ۲۰۱۲ به بعد این موتور را تقویت کرد. اما تنها موتور بنزینی این خودرو، موتور ۳۸۰۰ سیسی است که میتواند قدرت ۲۶۰ اسببخار و تقریباً ۳۴۷ نیوتنمتر گشتاور تولید کند؛ این موتور متصل به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین است و میتواند در ۸.۵ ثانیه از صفر به صد برسد. این قدرت به چهار چرخ منتقل میگردد. مصرف سوخت هیوندای وراکروز طبق گفته کمپانی به طور ترکیبی ۱۱.۵ لیتر است البته که این عدد در واقعیت تا ۱۵ لیتر هم بالا میرود!
تجربه رانندگی با هیوندای وراکروز
ابعاد آیینهها بسیار بزرگ است و نقطه کور وسیعی را ایحاد میکند که عدم وجود سنسورهای مکرر در اطراف خودرو و نیز نبود دوربین ۳۶۰ درجه رانندگی شهری را برای راننده دشوار کرده است؛ البته باید ذکر کنم که رانندگی با لکسوس RX به دلیل وجود سنسور و دوربینها در شهر راحتتر است. فرمان وراکروز همچون برادر کوچکش سانتافه سفت است که این نکته هم رانندگی در شهر را آزاردهنده میکند.
هیوندای وراکروز سواری بسیار نرمی دارد و حرکات عرضی نسبتاً زیادی هم در این خودرو مشاهده میشود. ادوات کابین در جادههای بحثبرانگیز کشور سروصدای زیادی از خود تولید میکنند. ترمزهای این خودرو از رقیب اصلیاش یعنی کیا موهاوی بهتر است البته که باتوجهبه این ابعاد و موتور پر قدرت خیلی تعریفی ندارد. نکتهای که لازم به ذکر است این است که سازنده گیربکس وراکروز و لکسوس RX شرکت آیسین است؛ اما به دلیل این که شرکت هیوندای برای وراکروز، و شرکت لکسوس برای RX سفارش ساخت داده عملکرد و سرعت عمل گیربکس وراکروز بهپای RX نمیرسد.
عایقبندی کابین هم فوقالعاده است و باتوجهبه این موتور حجیم و پرقدرت، صدای وارد شده به کابین بسیار کم است. با اینکه موتور وراکروز حجیمتر از سانتافه است، شتاب سانتافه ۲۰۱۱ از این خودرو بهتر است. کولر هیوندای وراکروز بسیار عالی است و با وجود بزرگبودن کابین، پرتاب باد بسیار خوبی هم دارد. وراکروز اصلاً پرفورمنس بالایی ندارد ولی هندلینگ خوبی به نسبت رقبای هم سن و سال خود مانند کیا موهاوی و پرادو دارد؛ اما به نسبت رقبای جدید حتی تیگو ۸ پرومکس عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان میدهد.
موتور شش سیلندر وراکروز بهخوبی از پس این کابین بر میآید. هرچند به گرد پای لکسوس RX و هیوندای سانتافه شش سیلندر نمیرسد چرا که این خودرو وزن بیشتری نسبت به سانتافه و گیربکس کندتری در مقایسه با RX دارد.
هزینههای نگهداری هیوندای وراکروز
هیوندای وراکروز به نسبت خودروهای رقیب چینی هزینههای نگهداری کمتری دارد. در صورتی که مالک یک وراکروز باشید، هزینۀ هر تعویض روغن و فیلترها حدود ۲.۵ میلیون تومان میشود. شما باید بعد از هر سه تعویض روغن، صافی بنزین را به قیمت تقریباً ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعویض کنید. یکی از پرمصرفترین قطعات هیوندای وراکروز لنت ترمز است و قیمت لنت جلوی اصل تقریباً ۴.۵ میلیون است. هزینۀ تعویض روغن گیربکس هم تقریباً ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
نتیجهگیری
اگر به دنبال خودرویی بادوام و کمدردسر هستید و از سوی دیگر وجود آپشن مزیت مهمی برایتان به حساب میآید، وراکروز جزو گزینههای پیشنهادی است. در غیر این صورت میتوانید از گزینههای بهروزتر، پرآپشنتر و پرشتابتر مانند تیگو ۸ پرومکس استقبال کنید. اما باید این موضوع را ذکر کرد که هیچگاه کیفیت تیگو ۸ پرومکس به گرد پای وراکروز و یا لکسوس RX نمیرسد. در خرید وراکروز باید به این نکته توجه کرد که غالباً این خودروها در جادههای بینشهری تحت فشار بودهاند. پس باید به دنبال نسخۀ تمیز و کم کارکرد باشید. اگر که در حدود این قیمت به دنبال گزینهای برای سفرهای معمولی هستید و نمیخواهید بیراههنوردی کنید وراکروز گزینۀ خوبی است؛ تقریباً با همین میزان بودجه میتوانید به سراغ لکسوسRX 350، تویوتا راوفور و کیا موهاوی هم رفت. اما اگر علاقه به بیراههنوردی دارید، میتوانید پرادو چهار در ۶ سیلندر و لندکروزر دنده دستی هم انتخاب کنید.
مزایا | معایب |
موتور پر قدرت | سروصدای ادوات کابین |
کابین بزرگ | مصرف سوخت بالا |
هزینۀ نگهداری نسبتاً پایین | طراحی ظاهری قدیمی |
عدم حساسیت به بنزین کمکیفیت | عدم وجود امکانات رفاهی متعدد |
سواری نرم | عدم وجود تنظیم ارتفاع |
در پایان از مالک این خودرو سرکار خانم آسیه کازرونی بابت صرف وقت سپاسگزارم.
حسن
۲۹ دی ۱۴۰۲مطمئنی با این قیمت rx350 بهت میدن!! چند بار هم تاکید کردی!!!
اونی که سالمش رو داره نمی فروشه و بقیه این ماشین ها اینقدر دویدن که تبدیل به سرطان شدن
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۴۰۲یادتون هست هی من میگفتم مصرف سوخت لگنهای مربایی بالاست در تمامِ مدلهایش بخصوص یا.تا.قا.نیهایه ۲/۴ لیتری و عدهای بیسواد و نفهم پارازیت مینداختن !
امروز خداروشکر تو افق مَحو شدن !
البته بچه مچهها هستند تَهباقیماندههاشون که البته به کوچیکیشون بهتره احترام بگذاریم و محل نگذاریم ، گناه دارن ، دل نازکی دارن !
پیام
۲۹ دی ۱۴۰۲اون لگنای تویوتا هستن که به خاطر برقی بودن تولید سرب و … می کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۴۰۲سالهایی که صفر این خودرو ۲۳۰ میلیون بود برای دو نفر از نزدیکانم خریدیم در صورتی که میخواستند سانتافه ۲۰۱۴ بخرند دورهای که تازه وارد ایران شده بودن !
یکیشون فروختش و خودرویی دیگر خرید .
یکی دیگرشون هنوز سوارِ و به شدت راضیه ، داغونش کرده ولی خدایی هنوزم خوش سواری با شتاب بالاست و یه چرخش به کل مدیرانخودرو و جک جونورا چینی میچربه !
البته برخی وراکروزها به مشکل کیت ABS میخوردند که شانسی بود و یادم میاد اون زمانها که تازه اومده بود حتی تا ۶ماه هم در نمایندگیها میخوابید تا بر حسب گارانتی مشکلش برطرف بشه !
اگر تروتمیزشو گیر آوردید ، در خریدش شک نکنید !
البته اگر به مصرف سوختش حساس نیستید و فکر این را هم بکنید که بنزین در آخر گران میشود و اینطور نمیماند !
net
۳۰ دی ۱۴۰۲زمان خودش وراکروز طراحی بیرونی خوبی داشت و زه سفید اطراف شیشه دربها که سرتاسر به یک انداره بود قشنگ بود و از بغل که نگاه می کردی زه سفید اطراف شیشه دربها قشنگش کرده بود
علی
۲۹ دی ۱۴۰۲قبل از اینکه بگی خودمون میدونستیم این حرفا چیه میگی برای خودت کاربر NAVID۰۰۹۸ صرفا جهت این میگم که گمان نکنی خبریه تکرار مکررات میکنی شما معمولا تکرار کامنتای اشتباه چرا آخه
مصرف سوخت وراکروز از همون اوایلش به وضوح مشخص بود ولی ماشین کم استهلاک و با هزینه نگهداری نسبتا پایینی بود نسبت به هم رده هاش ولی مصرفش نرمال نبود.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۴۰۲حالا گیریم وراکروز مصرف سوختش به دلایلی بالاست !
پس اون ۲/۴ لیتری لگن چیه که مثل آب خوردن بین ۱۵ تا ۲۰ میسوزونه در واقعیت !
البته از کسی که دوچرخه چینی لاستیک بزرگ سوار میشه ، توقع این نمیره که آدرس نمایشگاه ماشین حتی ایرانی چینی بپرسیم اَزَش چه برسه به لگن کرهای و در آخر آلمانی جاپونی !
علی
۳۰ دی ۱۴۰۲لزومی نداست کامنت اول ریپلای کنی بد مواردی که بهتر میدونیم را بگی کاربر NAVID۰۰۹۸ عرض کردم که صرفا جهت این میگم که گمان نکنی خبریه تکرار مکررات میکنی بد چون شما معمولا تکرار کامنتای اشتباه چرا آخه
مصرف سوخت وراکروز از همون اوایلش به وضوح مشخص بود ولی ماشین کم استهلاک و با هزینه نگهداری نسبتا پایینی بود نسبت به هم رده هاش ولی مصرفش نرمال نبود.
البته از کسی که دوچرخه چینی لاستیک بزرگ سوار میشه ، توقع این نمیره که آدرس نمایشگاه ماشین حتی ایرانی چینی بپرسیم اَزَش چه برسه به کرهای و در آخر جاپونی آلمانی !
صدرا رمضانی
۳۰ دی ۱۴۰۲کد موتور ۲۴۰۰cc تتا هس ساخت چین میشه
viper2
۳۰ دی ۱۴۰۲یه وراکروز ۲۰۱۳ داریم ۱۸۹ تا کار تا الان جز سرویس های دوره ای خرجی جز دسته موتور نداشته اونم با اون شتاب هایی که من میگیرم و اینکه اینم بگم حواستون باشه موقعی که میخواین سر دور برگردون با این ماشین دریفت کنین کاملا حواستون باشه چون خیلی یهویی در میره و تکون شدیدی میده و من خودم چندین بار نزدیک بوده رو حالت ای اس پی اف برم تو بلوار باهاش اما وقتی یک نفر داخلش نشسته باشید شتاب عالی ای داره اما طراحی داخلی زیبا نیست کیفیت دکمه ها خوبه من راضی ام به عنوان ماشین کره ای و اینکه تو شتاب گیری صدای جذابی هم داره در کل ماشین پر استهلاکی نیست مصرفشم تو شهر اروم رانندگی کنید نه خیلی اروم من خودم رو کیلومترش نگاه کردم ۱۲ و ۸ دهم لیتر میسوزونه اصلا تو ترافیک و اینا ماشین فقط خلاص کار میکنه امکان نداره ۲۸ لیتر و ۳۵ لیتر باهاش بگازید بله این مقدارم میسوزونه ولی بازم میگم هر وقت میخواید باهاش حرکت نمایش بزنید حتما اول جای خلوت بزنید بعد تو خیابون چون رو حالت ای اس پی اف خیلی بد در میره
۲۹ دی ۱۴۰۲قبلاً یه نفر بود میگفت این از لندکروز بهتره
Moca
۲۹ دی ۱۴۰۲مصرف ۳۵ لیترررر ؟!!
امریکاییا دهه ۶۰ و ۷۰ اینقدر مصرف داشتند . اونم با انجین ۸ سیلندر حجیم .
فرود
۳۰ دی ۱۴۰۲چه خبره ۳۵ برادر،من دارم و از این خبرها نیست،این ماشین کلا برای داخل شهر ساخته نشده،بیرون هم بسته به شتاب و..از ۱۰ تا ۱۳،۱۴ مصرف میکنه که نوش جانش ،موتوری که پا رو پدال میزاری میگه در خدمتم بزار ۱۳،۱۴ بسوزونه
۲۹ دی ۱۴۰۲وراکروز یه ماشین بی ریخته!
من میگم میخواید واسه خانواده بخرید جنسیس ۲۰۱۳ فول بگیرید رنگشم مشکی یا سفید و نقره ای باشه که فقط اینا رخ دارن
اگه خانواده پر جمعیت دارید نیازی به خرید وراکروز هم نیست رقبای بیشتری تو بازار هستن
مثل اوتلندر و کولیوس
پول دادن واسه این ماشین بی ریخت آشغال تو سال ۲۰۲۴ تو ایران حماقت محضه
لاقل جنسیس ۲۰۱۳ یه آپشنی داره
خوشگل
زیبا
قشنگ
کیفیتش بدک نیست
آپشن هاشم بیشتره😌😌
به قرآن اگه یه روزی وسعم از آزرا ۲۰۱۱ هم بالاتر رفت میرم سراغ جنسیس!
ولی حیف که همون آزرا نمیتونم بگیرم
امیدوارم هممون بتونیم ماشینای خوبی و جذابی رو بگیریم به جز بعضیا 😂
راستی یه چیز جالب هم کشف کردم
صندلی های *عقب* سوبا M4 رو میشه تنظیم کرد و عقب و جلو بردشون!
رضا
۳۰ دی ۱۴۰۲سلام من ماشینهای مختلفی داشتم و دارم ولی ۱۲ ساله که یک وراکروز دارم که حرف نداره و تمایلی به به روزکردنش با چینی های شکننده ندارم.
۳۰ دی ۱۴۰۲با چینی نمیخواد بروز کنی
اونی که وراکروز داره شاید بخواد با پرادو ۲۰۱۰ یا لندکروز ماشینشو عوض کنه بعد چند سال
Sina
۲۹ دی ۱۴۰۲صدی ۳۵ لیتر!!
همه موتورهای حجم بالا مثل لندکروز یا پرادو۴ شش سیلندر توی ایران این وضعیتو دارن یا فقط موتور۳.۸ این اینجوریه
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۴۰۲در تمام این سالها دیدید که کاملاً مخالف لگنهای کرهمربا بوده و هستم ! اما :
اما این لگنسازها شانسی یه خودروهایی هم داشتن که خدایی خوب در اومده ، مثل همین وراکروز ، سوناتا NF ، اپتیما توسان اسپرتیج ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ .
در غیر اینصورت سمت لگنهای کرهمربا نروید که در آخر باید فرش تو خونتون رو بفروشید تا از پس مخارجشون بر بیاید !
سانتافههای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به شدت ماشینای خوبی ( بودن ) و دلیل قیمت ارزانش امروز به نسبت مشخصات فنیای که دارند دلیل دارد و اون هم چیزی نیست جز هزینهی استهلاک بسیار بالای این مدل سانتافهها !
آرین
۳۰ دی ۱۴۰۲کدوم هزینه استهلاک برادر من سالیانه سال که سانتافه 2011 داریم و واقعا هزینه انچنانی نداشته با اینکه حسابی ازش کار میکشیم و واقعا اذیتش میکنیم بعد از 200 تا کار کردن فقط یک مقدار گیربکس به مشکل خورده ک هنوز باز نکردیم ک اونم تو تخته گاز دنده یک یه ذره میلرزه واقعا استهلاک خاصی نداره
viper2
۳۰ دی ۱۴۰۲اینا همش الکیه من خودم دارم ۱۸۹ تا کار کرده مصرفش تو ترافیک شهر بین ۱۲ و ۸ دهم هست تا ۱۳ و ۷ دهم و بله اگر بخواید تیک بندازید و بگازید بالای ۲۰ میسوزونه و یکی از بدی هایی که داره تو جاده با سرعت معمولی ۱۰۰ تا ۱۱۰ تا یه مانع ریز باعت لرزش صندلی های عقب میشه و چون اونا چرمی ان باهم صدای خیلی خوبی تولید نمیکنن وگرنه از لحاظ داشبورد سر و صدا اصلا نداره
مجتبی .
۲۹ دی ۱۴۰۲شنیده بودم مصرفش بالاست ولی ۳۵؟ اینطوری تومسیر جندق به دامغان بک پمپ وسط مسیر کم میاد.
مهردادکمال
۲۹ دی ۱۴۰۲فکر نکنم هم قیمتRX باشه!!
18:45
۲۹ دی ۱۴۰۲ممنون از نویسنده محترم مطلب خیلی عالی و کاربردی و بدردبخور بود🙏🌹🌹
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۲کلا از سال ۲۰۱۷ به پایین با هیچ اتاق کره ای موافق نیستم. زیر و بند خیلی زود مستهلک میشد و اتاق شدیداً تو صدا میفتاد اما تو نسل های بعد کاملا متفاوت شدن و میتونم بگم حتی بهتر از بعضی رقبای آلمانی
-امیرحسین
۳۰ دی ۱۴۰۲(اما تو نسل های بعد کاملا متفاوت شدن و میتونم بگم حتی بهتر از بعضی رقبای آلمان)
مهدی جان فکر نمیکنی این دیگه خصومت شخصی؟
مقایسه کُره با آلمان؟صنعت خودروسازی؟منطق؟!!!!
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۲خصومت شخصی چرا ؟ خودروی شهری واسه من تو دوام و راحتی خلاصه میشه و از این بابت خیلی راحت بهتون میگم یه النترای ۲۰۱۷-۱۸ ممکنه جذابتر نباشه اما بادوامتر و البته راحتتر از سری ۳ و سی کلاس هست این رو خود مالکین آلمانی هم تایید میکنند
دانیال
۲۹ دی ۱۴۰۲چرا ما خودمون استقلال و صاحب یک نام تجاری و ماشین خوب نباشیم.؟ همچی داریم ؟؟ کارخونه.مهندس.ثروت.چرا .معلوم نیست وارد کننده هستیم مونتاژ کاریم مصرف کننده ایم وتولید کننده..نباید فکر اساسی کرد.چندین کارخونه و هیچ ماشین درخور نام ایران .پراید و نیسان آبی. تازه اونمبدون هیچ تغیر .حالا حساب کن بخواهیم صنعت هواپیما.هوانوردی .کشتی و قایق و موتر سنگین و حرفه ایی خیابانی برا پلیس یا آتشنشانی وامداد و یا مسابقه ایی درست کنیم.؟ اصل ۴۴ و یا نرفتن بانک ها به سمت تولید و صنعت بجای نزول و پول مردمرو گرفتن. واقعا باید استقلال و بومی سازی بشه توسط یک نفر که اراده و پشتیبانی کنه….خودمون باید مملکت رو از فروش نفت خام فقط در بیاریم.و شاخصه های دیکه همداشته باشیم.چین وکره و ژاپن چیکار کردن.خاویار ما به اسم روسیه بسته بندی و فروش میره.البته پسته فرش طلا زعفران مرکبات خوبش صادر و درجه ۲ دست مردم هست..مثل مرغ .درشت ها آزاد ریز ها دولتی .تو یک بار..چرا….دلال بازی و نداشتن برچسب ونظارت
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۲35لیتر مگه میشه? نهایت 5لیتر فرق اعلامی با کارخونه
محمد
۳۰ دی ۱۴۰۲اون مصرف صدی ۳۵ لیتر رو نمیدونم نویسنده با چه واحدی اندازه که به این عدد رسیده ، مگه تانکه؟ توی بزرگراه به دلیل گشتاور خوبش با دور کم میتونی حرکت کنی مصرف کمتر از ده هم میتونه باشه توی شهر پرگاز ترین حالت ممکن و توی ترافیک سنگین هم رانندگی کنی ۱۸ تا ۲۰ . نسبت به سال تولید و تجربه کمتر هیوندای توی ۱۵ سال پیش واقعا ماشین خوب و بی آزاری بود اون دانشمندی که این ماشین رو با لکسوس rx مقایسه میکنه و تهش نتیجه گیری میکنه لکسوس بهتره تازه با ماشین ها آشنا شده درکی از قیمت و طبقه بندی کلاس خودرو ها نداره بذارید خوش باشه
ممد سوناتا
۳۰ دی ۱۴۰۲غول نیست پس چیه ؟
حتماً rav4 و ایکس تریل غولن🤣
کرگدن باواریا
۳۰ دی ۱۴۰۲غول مناطق محرومه وراکروز
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۲سال ۱۳۹۰ یدونه وریکروز ix55 مشکی صفر فول آپشن زیرم بود خیلی موتور پر توانی داشت ۷ نفر بزرگسال سوارش بودیم تو سر بالایی پرواز می کرد اندازه تویوتا لندکروز واسه ۷ نفر بزرگسال واقعا جادار بود
شروین پولادوند
۳۰ دی ۱۴۰۲با درود و احترام
ضمن تشکر از مطلب مفید ارائه شده،من مالک یکدستگاه IX55مدل ۲۰۱۰هستم با کارکرد ۴۱۰هزار کیلومتر،لیکن بدلیل نگهداری وسواس در سرویسهای دوره ای ،ضمن رضایت کامل از خودرو هیچگونه سروصدایی از اتاق شنیده نمیشه و تمامی ادوات درون اتاق بدون هیچگونه رنگ رفتگی بسیار تمییز و سالم هستن ، قطعا خودروی مورد تست از نگهداری صحیح بدور بوده و همچنین کیلومترکارکرد واقعی نیست.
با آرزوی اوقاتی خوش برای دارندگان این خودرو دوست داشتنی
Gabriel
۳۰ دی ۱۴۰۲ج.ا.ایران: سال 2006 درحال تولید سایپا پراید 131 سال 2024: در حال تولید سایپا 232(ساینا) که نبیره همون پرایده!!!
جرمی کلارکسون
۳۰ دی ۱۴۰۲لند کروز که صد در صد بهتر از اینه
BMW
۳۰ دی ۱۴۰۲الان دیگه بچه غول کره ای نیست ها خیلی بزرگتر شده😁👍
سهراب
۱ بهمن ۱۴۰۲من که ۵ ساله ۲۰۱۱ شو دارم و هم راضیم از داشتنش هم خوشحال که تونستم چهار جهت ایران رو باهاش سفر کنم هر ماشینی نگهداری میخواد و یه راننده خوب میتونه یه ماشین رو سالها سالم و سرحال نگه داره و استفاده کنه ویه راننده نا آگاه میتونه همون ماشین رو تو یه سال به لگن تبدیل کنه .
فرهاد
۱ بهمن ۱۴۰۲حقیقت امر سال 91.من از چابهار آوردم حدود 172تومن .خدایی ماشین خوبی بود برامن چون تویوتا نداشتم تازگی داشت و پرقدرت جادار ولی سال 96 ی لندکروز 2007کارکرده خریدم حدود 355.انموقع متوجه شدم که عربا میگن شتربیابون .عروس خیابون معنیش چیه نسبت ب بازار وتورم قیمت نسبت ب تویوتا که صعودی میره بالا قیمتی نداره
سیدی
۱ بهمن ۱۴۰۲این آشغال های چینی را به قیمت بهترین ماشینهای اروپایی و امریکایی به مردم قالب نکنید. اگر تمساح جای شماها بود تابحال سیر شده بود. مردم دشمن شما نیستند ، پس برای فرداتون دشمن تراشی نکنید و فکر آینده خوداتون و زن و بچه هاتون باشید . آسمون همیشه ابری نمیمونه هموطن . البته اگر بشه اسم شما بیوجدانها را هموطن گذاشت
ali
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ماشین کره ای هستش دوست عزیز