هیوندای از محصول جدیدی بنام استارگیزر (Stargazer) در اندونزی رونمایی کرده است. این خودرو یک مینیون سه ردیفه با قیمتی مقرونبهصرفه، طراحی فانتزی و فضای کافی برای یک خانوادهٔ پرجمعیت است. هرچند هیوندای هنوز گالری کامل تصاویر این خودرو را منتشر نکرده است اما همین تصاویر محدود هم بهخوبی طراحی بیرونی و داخلی استارگیزر را نشان میدهند. هرچند این ماشین از فرم کلی مینیونهای سنتی استفاده میکند اما آن را با دماغهٔ آئرودینامیک و فاصلهٔ زیاد از زمین ترکیب کرده است.
در جلوی خودرو، نوار LED سراسری مشابه ون بزرگتر استاریا است درحالیکه کمی پایینتر چراغهای اصلی در قابی بزرگ تعبیه شدهاند. در پروفیل جانبی، دهانهٔ گلگیرهای مربعی، خطوط تیز و رینگهای آلیاژی مدرنی با اندازهٔ ۱۶ یا ۱۷ اینچی به چشم میخورند و برای عقب هم چراغهایی مثلثی مشابه کراساوور بایون طراحی شده است. این چراغها با شیشهٔ عقب ادغام و توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند. از دیگر ویژگیهای ظاهری استارگیزر هم میتوان به سقف مشکیرنگ، دیفیوزر آلومینیومی مانند و دستگیرههای در کرومی اشاره کرد.
این مینیون کرهای در داخل شش یا هفت صندلی را ارائه میکند که در سه ردیف چیده میشوند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، فضای بار ۲۰۰ لیتر خواهد بود اما با خواباندن صندلیهای ردیف سوم این رقم به ۵۸۵ لیتر افزایش پیدا میکند. در جلو، شکل کلی داشبورد و غربیلک فرمان شبیه دیگر محصولات هیوندای است و یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. همچنین در بین صفحه آمپر هم یک نمایشگر ۴.۲ اینچی تعبیه شده است.
استارگیزر در چهار تیپ مختلف بنامهای اکتیو، ترند، استایل و پرایم ارائه میشود و بسته به تیپ، تجهیزات آن شامل مواردی مثل پد شارژر بیسیم به همراه سیستمهای کمکرانندهٔ هیوندای همچون دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور و دستیار جلوگیری از برخورد عقب خواهد بود. این مینیون جدید هیوندای ۴,۴۶۰ میلیمتر طول، ۱,۷۸۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۹۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۸۰ میلیمتر است. این اعداد بسیار شبیه به مینیون کیا کارنز هستند که از نسخهٔ کشیدهٔ همان پلتفرمی استفاده میکند که در کراساوورهای هیوندای کرتا و کیا سلتوس به کار رفته است.
استارگیزر فقط با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد که ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. استارگیزر در اندونزی تولید میشود و هیوندای پذیرش سفارشات خرید آن را در این کشور آغاز کرده است. قیمت این مینیون کرهای از ۲۴۳ میلیون روپیه اندونزی معادل ۱۶,۲۰۰ دلار برای نسخهٔ پایهٔ دستی آغاز شده و نهایتاً به ۳۰۷ میلیون روپیه معادل ۲۰,۵۰۰ دلار در نسخهٔ اتوماتیک پرچمدار میرسد.
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱فقط واسه بازار آسیا شرقی و اندونزی و کره و مالزی میچسبه
Reza Waffen SS
۲۵ تیر ۱۴۰۱تو ترکیه هم طرفدار زیاد داره این کلاس
Kato
۲۵ تیر ۱۴۰۱به هیچ درد نمیخوره با این قدرت ….
۱۱۵ اسب برای ون هفت نفره سنگین …با دنده cvt…
من یه اس ۳ دارم با تقریبا همین قدرت و دنده cvt ناله میکنه موقع شتابگیری
تازه ماشین خیلی سبک طراحی شده فقط ۱۲۰۰ کیلوگرم….
مضخرفه…
نوید AJ
۲۶ تیر ۱۴۰۱اتفاقا برای ایرانیا ک اینقدر سفر با خانواده یا دوستان میرن هم مناسبه. اما بازار ما اقبالی به کلاس ون و مینی ون نشون نمیده.
دکتر استاپ
۲۵ تیر ۱۴۰۱اگر اشتباه نکنم تویوتا هم یکی اینطوری داشت که موتور یاریس روش بود و بدنش هم دولایه
خودش میدونه نمیتونه توی بازار های توسعه یافته فروش کنه چون ژاپنی ها هستند برای همین فرمون راست زده برای هند درحال توسعه
phonix
۲۵ تیر ۱۴۰۱بالاخره به عنوان خودرو ساز ملی و تحت حمایت دولت کره باید بازار کره رو هم تامین کنه
ضمن اینکه مدل های تویوتا بیشتر کارین تا برای خانواده ها اون بخش رو هوندا در اختیار داره و واقعا هم فروش خوبی داشته
این ماشین اصلا برای رقابت با تویوتا نیست.
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱بله دقیقا البته در هند اندونزی مالزی و تایلند که همگی در حال توسعه هستند بسیار این خودرو ها طرفدار دارند چون اکثرا خانواده پر جمعیت هستند چین هم که هیچی تا برند های چینی هستن کسی نمیتونه فروش کنه
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱دیگه دیگه اینجاست که تفاوت هیوندای و تویوتا مزدا بنز مشخص میشه
downfall
۲۵ تیر ۱۴۰۱یکی از ویژگی های برندهای رده پایین این هستش که نمی تونن یک محصول خوب، محبوب و پر فروش بسازن چون خارج از تواناییشون است. به همین دلیل سعی می کنن این مسئله را با ساخت خودروهای مدل های زیاد که بعضا با همدیگه همپوشانی دارن جبران کنن. ماشین هایی که صرفا ساخته شدن برای اینکه یک مقدار فروش داشته باشن اما مراحل تحقیق و توسعه طی نکردن.
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱هیوندای رده پایین نیست عالی هم نیست در سطح خودش خوبه
downfall
۲۵ تیر ۱۴۰۱تا چند سال قبل رده پایین نبود و به نظر بنده هم با توجه به قیمتش در سطح خودش برند خوبی بود. اما الان با رشدی که خودروسازهای چینی داشتن، دارن به سمتی میرن که ارزش خرید شون بیشتر از خودروهای کره ای است. مزیت خودروهای کره داشتن آپشن های زیاد در کنار قیمت پایین بود که این مزیت در حال کم رنگ شدن و از دست رفتن است
phonix
۲۵ تیر ۱۴۰۱برا چی باید گروه هیوندایی رو با چینی ها مقایسه کنید؟
برای بالا کشیدن ژاپنی ها؟ این خودش بزرگترین توهین ممکن به برند های قدیمی ژاپنی هست که یه نفر بخواد اینطور ازش دفاع کنه
از اون ور ارمان هست از این ور هم بقیه
بخدا کره و ژاپن با هم مشکل خاصی ندارن تنها مشکلشون ماله زمان جنگ جهانی و جنایات جنگی ژاپنه
وگرنه تو همه چی تقریبا با هم همکار میکنن .
برند هایی ژاپنی همشون حداقل100 سال فعالیت داشتن بقیش هم هستن نیاز به دفاع کور کورانه ندارن.
شما به من یه برند چینی با خدمات پس از فروش هیوندایی نشون بده من اصلا از سایت میرم( در باقی کشور ها بجز کشور مادری)
downfall
۲۵ تیر ۱۴۰۱فونیکس جان بنده اصلا اسمی از ژاپن نیاوردم. لطفا اشاره کنید در کدوم قسمت نظرم اسم از ژاپن یا برندهای ژاپنی آوردم
phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱بله گفتم شاید مثل بعضی ها جهت دار صحبت می کنید
ببخشید اشتباه کردم درست میفرمایید
downfall
۲۵ تیر ۱۴۰۱البته برای اینکه سوء تفاهم پیش نیاد این رو اضافه کنم که بنده منکر پیشرفت های خودروسازهای کره ای نیستم و امیدوارم به پیشرفت ادامه بدن تا بالاخره روزی بتونن خودشون رو در کنار سه قطب بزرگ این صنعت ببینن
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱کره خیلی طول میکشه تا یک قطب بشه
مزدا
۲۵ تیر ۱۴۰۱ون میزان رو موتور 115 اسبی 🤣
مهدی
۲۵ تیر ۱۴۰۱دقت کنید 20000 دلار!!