کوچکترین مدل شاسیبلند هیوندای در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت برای اروپا معرفی شده است. اگر توسان و سانتافه برای کارهای شما بیش از اندازه بزرگ هستند، هماکنون هیوندای با یک کراساور بسیار کوچک به سراغ شما آمده است.
این مدل جدید، شبیه به i20 است که ارتفاع آن اندکی بالا آمده باشد (۲۰ میلیمتر افزایش ارتفاع از سطح زمین). در واقع، این خودرو یک پنج در هاچبک است که سعی کرده با لایههای پلاستیکی بدنه و صفحات حائل جلو و عقب، به نوعی روی پنجه پاهای خود بایستد و با ریلهای سقفی مانند برادران بزرگترش جلوه کند. در همین حال، نباید انتظار یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک داشته باشید؛ چرا که i20 اکتیو تنها به صورت دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد و بنابراین شاید بهتر باشد که کمتر وارد مسیرهای سخت شود. این مدل جدید برگرفته از i20، راه را برای استفاده از موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر هموار خواهد کرد؛ چرا که اولین مدلی است که این پیشرانه جدید را دریافت میکند. موتور جدید یک لیتری کاپا T-GDI دارای انژکتور مستقیم است و به دو صورت خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسببخار در اختیار قرار میگیرد. در همین حال، در هر دو حالت، حداکثر گشتاور خروجی برابر ۱۷۱/۶ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. امّا تفاوت در سیستم انتقال قدرت خواهد بود که برای موتور ۹۸ اسببخاری از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده میشود، در حالی که برای نسخه ۱۱۸ اسببخاری، نمونه ۶ دنده آن به کار برده میشود. هیوندای برای مصرف سوخت و آلودگی دیاکسید کربن i20 اکتیو با موتورهای جدید نیز آماری به ترتیب، برابر ۴/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۱۰۶ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است.۲۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
...
۴ مهر ۱۳۹۴خوب الان ایران هم جای پراید 111 یا پژو 206 اینو مونتاژ کنه بده … مسِیولین یکم بیش تر به فکر باشن…
احسان(احسان)
۴ مهر ۱۳۹۴مسولین ایران فکر کنن؟!مسولین ایران؟!مگر که خورشید به زمین برسه و جای شب و روز عوض بشه که مسولین ایران از ریز و درشت بخوان کمی به فکرشون زحمت کار کردن بدن
farzad
۴ مهر ۱۳۹۴از لحاظ ظاهری که بد نیست باطنشم الله اعلم
امیر مرادی
۴ مهر ۱۳۹۴چه شیک و آنتیک هستش. یعنی خوراک این جووناست
ali ayat
۴ مهر ۱۳۹۴این اگه توش یکم دورنگ بود یا چرم یا هرچیزی به غیر از این پلاستیک یک دست بود بهتر میشد
احمد باقری
۴ مهر ۱۳۹۴ماشین کم هزینه و کاربردی هست.
سید ابراهیم شریفی نیا
۴ مهر ۱۳۹۴پیشرفت کره در زمینه خودرو قابل تحسینه، یادمه در گذشته همه دنبال لوازم صوتی و تصویری ژاپنی بودند، حالا کره با محصولات متنوع و با کیفیت خوب. ، بازار رو قبضه کرده با این سرعت مطمئنا در زمینه خودرو هم دیگر با اطیمنان نمیشه گفت جنس ژاپنی…..
mohsen
۴ مهر ۱۳۹۴ببخشید ایا انقدر که کره ای میاد ژاپنیم میادکشور؟ اخرین تکنولوژیهای کره مثلا تلویزیونش میاد ایران ولی واقعا اخرینای شارپ و سونی و … تو بازار هست؟ من نمیگم بده کره خوب تو موبایل که عالیه با این که خودم استفاده نکردم ولی خوب میبینم کاربراشون راضین ولی همشو نمیشه گفت به نطر من
سعید
۴ مهر ۱۳۹۴نمیگم هیوندای شرکت بدیه
اصن تا وقتی خودم ایرانی سوارم نباید قضاوت کنم ولی این هیوندای هم دیگ خزشو در اورده هر هفته ای یه ماشین رونمایی میکنه من که اصن خوشم نمیاد مث این بچه پوادارای جو گیر که هر روز یه چیز جدید میخرن بگن ماهم اره…
امیررضا عبدالهی
۴ مهر ۱۳۹۴دور از حضور لیاقت برخی از ما ایرانی ها اینه که پرایدو 30 سال با همون قیافه تولید کنند بعد هر سال کیفیشتو ببرن عقب و قیمتشو افزایش بدن
///
۴ مهر ۱۳۹۴والا به نظرم بد نیست که یه خودرو ساز هر چند وقت یبار خودروهاشو نو کنه … حداقل یه تنوعی میشه … به طور خصوصی در مورد این خودرو و خودروهای سطح پایین به نظرم چند وقت یبار نو کردن طرح کلی برای رقابت نیازه … البته نظر شما هم محترمه
محمد رحیمی
۴ مهر ۱۳۹۴توانایی یک شرکت در عرضه مدل های متنوع و کاربردی در چند کلاس و پوشش دادن قسمت بیشتری از بازار تقاضای جهانی هیچوقت ضعف محسوب نمیشه. این که سعی میکنه هر بار با تغییراتی مدل های قبلی را بهبود ظاهری و باطنی ببخشه هم ضعف نیست بلکه امتیاز محسوب میشه.این که شما و بسیاری دیگه در ایران حس بدی راجع بهش دارید مسئله مهمی نیست،چون در کل در جهان موفق ظاهر شده.در کل من هم طرفدار هیوندای نیستم،خودم ال اف دارم،واقعا از هر لحاظ ماشین خوبیه و به قیمتش می ارزه.این که من رو راضی نگه داشته مهمه،همین.انشالله بعد این هم بنز میگیرم چون طرفدارش هستم.اما فعلا نسبت به قیمت توی ایران هم حداقل اگر در نظر بگیریم ماشینای خوبین.
mohsen
۴ مهر ۱۳۹۴اقا سعید بیا ول کن خر ما از کره گی اگزوز نداشت!!
بیا چشمامونو بشوریم جور دیگه ببینیم اره اقا کره ای محشره روش ماشین نیس اون عزیزیم که گفته بود جنسیس از سری 5 بهتره درست میگفت
دو دوتا پنج تا کی به کیه؟؟
ali
۵ مهر ۱۳۹۴به علت اینه که هنوز به اون اصالت طراحی نرسیدن و برای همین مدام تغییر شکل میدن از نظر کارخونه و مصرف کننده جدید بد نیست ولی کسی که ماشین 2 سال پیش رو داره براش گرون تموم میشه جون ماشین سا بعد یه شکل، سال بعدش هم یه شکل دیگه
تامین قطعات اینها تو کشوری مثل ایران یا بقیه جاها فاجعه میشه باید سفارش بدی و بعد جند ماه و…
واینکه وقتی نمونه جدید میاد نمونه قدیمش خیلی افت قیمت پیدا میکنه
امیرحسین
۴ مهر ۱۳۹۴امیدوارم به لحاظ قدرت و شتاب و توانایی های فنی مثل i20 نباشه.مدل هاچ بک i20. که واقعاً افتضاح هست
نوید
۴ مهر ۱۳۹۴انگار کم کم کره داره از چین تقلید میکنه ((:
شبیه گریت وال m4 هستش که الان تو کشورمون هم موجوده
اگه قبول ندارید و یا گریت وال m4 رو ندیدید تو گوگل سرچ کنید تا متوجه بشید
Archi KHAN
۴ مهر ۱۳۹۴بقول شما هم شبیه m4 شده، و هم کمی تو حال و هوایِ رنو کپچرِ
البته بستگی به قیمت اش هم داره ، اگه هم قیمت باشه من شخصا رنوی اروپایی را ترجیح میدم. تا نظر دوستان چی باشه ؟!!
parham
۴ مهر ۱۳۹۴یه ماشین خیلی معمولی با قیمت پایین و کم استهلاک که ما ایرانی ها باید حسرتشو بخوریم در حالی که اونور بزور نگاشم نمیکنن ????
mds
۵ مهر ۱۳۹۴خیلی ماشین قشنگیه..، میزان آلودگی دیاکسید کربنش از فولکس واگن که خیلی بهتره… :)
180000000000000000 میلیارد دلار$!!!!!
محمد
۵ مهر ۱۳۹۴داشبوردش کوپی لیفان X50
Just iPhone
۸ آبان ۱۳۹۴کل ماشین هاى چینى دوزار نمیارزه.
مخصوصاً این شاسى بلنداى تک دیفرانسیل ۶۰_۷۰تومنى که به نظر من همون پرایدن در ورژن مثلاً شاسى بلند و اکثراً هم ****
آیا عقل حکم میکنه هیونداى از این ماشینهاى بنجل چینى تقلید کرده یا برعکس؟؟؟
من از تمام کسانى که این کامنت را مطالعه کرده اند به خاطر این ادبیات پوزش میخواهم.
:o
۶ مهر ۱۳۹۴آیا هیوندای عمری هست ؟ یعنی موتور گریبوکس و جلوبندیش درست حسابیه ؟
mohsen
۷ مهر ۱۳۹۴خیر
Just iPhone
۸ آبان ۱۳۹۴به نظر من براى حداکثر۶_۷سال
بد نیست