اختصاصی پاریس: بعد از خداحافظی هیوندای از مسابقات جهانی رالی در سال ۲۰۰۳ بار دیگر این خودروساز کره ای برای حضور مجدد خود در WRC در تلاش است. خودرویی که هیوندای به پاریس ۲۰۱۲ آورد برپایه مدل i20 ارتقا یافته بود که البته به خاطر مفهومی بودنش هنوز نمای داخلی آن تکمیل نشده و به همین دلیل نیز شیشه های آن مات است.
هنوز از جزییات فنی آن خبری منتشر نشده اما گفته می شود یک موتور توربو دیزلی با قدرت تقریبی ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت. تقابل این خودرو با تویوتا یاریس R1A احتمالا دیدنی و جالب توجه خواهد بود.
هیوندای همچنین قرارست مدل ولاستر خود را نیز راهی مسابقات رالی ایالات متحده کند. این خودرو که قبل از پاریس ۲۰۱۲ اطلاعات کامل آن منتشر شد، توسط گروه رایز میلن ارتقا یافته است. رینگ های ۱۸ اینچی HRE با تایرهای هانکوک، بدنه ساخته شده از فیبرکربن و کولار که وزن نهایی ولاستر را به ۱۲۰۵ کیلوگرم رسانده، پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۱۳ نیوتن متر و نهایتا گیربکس شش سرعته ترتیبی ساخت Xtrac که وظیفه انتقال قدرت به همه چرخ های خودرو را دارد، ازجمله مهم ترین ویژگی های ولاستر رالی خواهند بود.
ماشین باز
۱۲ مهر ۱۳۹۱خیلی قشنگه البته باید بیاد تو طرود خودمون ببینیم چند مرده حلاجه!
hesan
۱۳ مهر ۱۳۹۱208 بهتره.
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۱زمانی که ایران کادیلاک و چیپ چروکی چیف و شورلت تولید میکرد این کره ای ها فرقون میساختن
حالا اونا میرن wrc شرکت میکنن ما پراید و ماشین چینی میسازیم،واقعا برای صنعت کشورمون باید گریه کرد
سایه
۱۳ مهر ۱۳۹۱در جواب دوست عزیز بگم که ما باید برای خودمون گریه کنیم که روز به روز بدبخت تر میشیم و هیچ حرفی نمیزنیم
هنوز در رفع مشکلات اولیمون موندیم
کاشکی میتونستیم در مقابل این فرقون ساز ها باستیم و کاری میکردیم
SUNMARTIN
۱۳ مهر ۱۳۹۱i20 جزو ارزانترین هاچ بک های دنیاست البته در مافیای خودرو در اینجا این حرف ها بی معنی هست طرف هنوز تو آرزوی خرید مزخرف ترین خودرو یعنی پرایده ..مردم ایران خیلی بی چاره هستن و عده ای هم خیلی ثروتمند این تقسیم نشدن نا عادلانه موقعیت و ثروت، شکاف طبقاتی رو داره به حد گسل های بزرگ سوق میده که نتیجه ش چالش های زیادی هست که ما در زندگی باهاش روبرو هستیم وقتی مایحتاج و اصلی ترین کالا ها را نشه خرید و یا بسادگی از کنارش عبور کرد..حرفی برای گفتن نمیمونه وضع ازینی هم که هست بدتر میشه الان روز خوبمون هست …
حسین
۷ بهمن ۱۳۹۱اصلی ترین کالا رو شما اگه نتونی بخری که زنده نمی مونی!
فرهاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۳با سلام
تو را بخدا تبلیغ این ماشینهای خوش ظاهر کره ای رو نکنید بلا استثنا شرکت در مورد مصرفشون دروغ میکه و بعد از صد تا کارکرد میشه مصیبت
روی این ماشینها تو امریکا خیلی تبلیغ میکنن چون خودشون سهامدارن اما اگر نظر کابر ها رو بخونید اصلا راضی نیستند
الکترونیک اونها بسیار ضعیفه و در صورت اشکال فاجعه به بار میاره
و تازه هیچکدوم از دو شرکت هیوندای و کیا تا الان ماشین شاخی رو ازنظر تکنیکی بیرون ندادن که در جایی کار خاصی کرده باشه فقط و فقط روی ظاهر و تبلیغات کار میکنند و ماشینها اون پارامتر های واقعی ماشین که راحتی دوام ایمنی و کم مصرفی رو ندارن
بطور مثال هیچ ماشین جدیدی از این دو خودروساز رو سراغ ندارید که 800.000 کیلومتر بدون دردسر راه رفته باشه اما سری به فرودگاه امام بزنید فولکس های کدی رو میبینید که بین 600.000 تا 800.000 هزار بار و مسافر ان هم با گاز جابجا کردن و هنوز سر پااند در حالی سوناتا های 2011 رو کافیه دست به موتورشون بزنی که دیگه به لعنت خدا نمی ارزن