پس از پشت سر گذاشتن بازار خوب هیوندای I30، هیوندای این بار تصمیم گرفت تا نسخهٔ سه درب آن هم به محصولاتش اضافه کند. این نسخه قرار است در اروپا عرضه شود. شباهت ظاهری و باطنی این خودرو با کیا پرو سید هم چیزی طبیعی است!
طبق اعلام هیوندای طراحی این خودرو در آلمان صورت گرفته است تا به سلیقه مردم اروپا سازگار باشد. هم اکنون اعضای خانوادهٔ i30 عبارت اند از: نسخه هاچ بک سه درب، استیشن و هاچ بک پنج درب. همانند نسخه واگن این سری هم در کارخانهٔ Nosovice واقع در جمهوری چک تولید خواهد شد. به طور کلی هیوندای افراد میان سال را هدف خود قرار داده است، اما یک هاچ بک سه درب باید ظاهری جذاب و اسپرت و جوان پسند داشته باشد، بدین منظور i30 جدید تغییراتی را به خود گرفته است که می توان به تعویض سپرها، رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ های LED جلو برای خودنمایی در روز، مه شکن های جدید، جلو پنجرهٔ جدید و اضافه کردن اسپویلر عقب اشاره کرد، همچنین فرم شیب دار سقف ظاهری اسپرت تر به این خودرو بخشیده است.
اما پیشرانه، به طور کلی اطلاعات دقیقی درباره پیشرانهٔ خودرو منتشر نشده است، اما احتمالاً چهار پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها موتور ۱.۶ لیتری دیزلی است که قادر است ۱۲۶ اسب بخار نیرو تولید کند و در هر کیلومتر تنها ۹۷ گرم گاز کربن دی اکسید تولید کنید، این خودرو بدون شک یکی از پاکترین خودرو های هیوندای می باشد، پیشرانهٔ دوم یک موتور ۱.۴ لیتری است که هنوز هیچ اطلاعاتی دربارهٔ این پیشرانه منتشر نشده است، اما پیشرانهٔ سوم، یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربو شارژر دار است و دربارهٔ پیشرانهٔ چهارم هیچ مشخصاتی منتشر نشده است. لازم به ذکر است که تمام ۴ پیشرانه از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده خواهند کرد. این خودرو می تواند رقیب سرسختی برای گلف gti باشد. اگر می خواهید دربارهٔ پیشرانه این خودرو بیشتر بدانید، باید تا اتو شوی پاریس صبر کنید.
دانیال
۳۰ شهریور ۱۳۹۱باشه صبر می کنیم . کار دیگه ای که نمی تونیم بکنیم . صبر می کنیم ببینیم چی میشه . ماشین خوشگلیه اگه پول داشتم چند تا شو می خریدم میزاشتم واسه فروش . جوونا از ماشین ها خوششون میاد
hojjat.panahzadeh
۳۰ شهریور ۱۳۹۱بازم به گلف نمیتونه برسه. الکى نیست که پرفروشترین هاچ بک دنیاست.
آمار چهارماهه سال2012:
golf:161762
i30: 33046
hojjat.panahzadeh
۳۰ شهریور ۱۳۹۱از طرف خود و تمام دوستان پدالیم از سایت پدال و آقاى سید علیرضا سیادتى تشکر فراوان میکنم.
سایه
۳۰ شهریور ۱۳۹۱خیلی دلم میخواست تو ایران روزی میرسید که ما هم مثل بقیه جونای دنیا بتونیم ماشین ها رو با قیمت کارخونش بخریم یا با تعرفه 15 و 18 درصد
m.a.t
۳۱ شهریور ۱۳۹۱در این کشور این یک امر محال به حساب میاد.
حامد
۲ مهر ۱۳۹۱اونوقت ما هم مثل جوونای اونجا بنزین رو با قیمت واقعلی ، یعنی لیتری 3 یا 4 هزار تومن میزدیم،هر سال n تومنم بابت مالیات و گسترش هوای پاک میدادیم.
واقعا کاش ما هم مثل جوونای خارج بودیم.
parham 15
۳۰ شهریور ۱۳۹۱برای بازار اروپاخوب طراحی شده ولی با تمام خوبی هاش به گلف نمیرسه .
ناصر
۳۰ شهریور ۱۳۹۱این که همش شد : هیچ مشخصاتی منتشر نشده است :-)
خب برادر من بیکاری وقتی اطلاعات دقیق نداری مطلب میزنی یه هو بذار بعد اتو شو پاریس مطلب بزن که تمام اطلاعات منتشر شده باشد
Designer
۳۰ شهریور ۱۳۹۱خیلی زیباست عقبش مثل آلفا میمونه
علی قضایی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱هیوندا پیشرفت فوق العاده ای داره .ولی هنوز فاصله ی زیادی داره با خودرو سازی آلمان خیلی زیاد خییییلی .
عماد
۳۰ شهریور ۱۳۹۱چه فایده وقتی تو جادهامون نمی بینیمش!!
ali m
۳۰ شهریور ۱۳۹۱مثل ولوستر میمونه
بهزاد
۳۰ شهریور ۱۳۹۱نمیدونم ناشران مجلات خودرو یا سایتها در ایران چرا خودروهای معمولی برندهای آسیایی رو رو با بهترین های آلمانی قیاس میکنند و اینجور خودروهارو زنگ خطری برای آلمانها میدونند! گویا از علاقه مندی یا صلیغه ی جوانان اروپا خبر ندارند! در اروپا در رده ی خودروهای هاچ بک حساب خودروهایی چون گلف و شیراکو و بی ام و سری 1 و رنو کلیو و مینی از بقیه جداست.
هادی مرتضوی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱یه لحظه یاد مدیران خودرو سازی کشورمون افتادم که خودشونو با کره جنوبی مقایسه می کردن!خندم گرفت که چطور به خودشون حتی جرات مقایسه دادن!!!
هیوندا داره مطابق با سلیقه مردم اروپا و با هدف اون بازار ماشین طراحی و تولید می کنه!بعد این گاری سازای وطنی حتی به سلیقه مردم خودمونم احترام نمی ذارن!!!
hesan
۳۰ شهریور ۱۳۹۱امیدوارم با قیمت واقعی تو کشورتون ببینینش.
سام*
۳۰ شهریور ۱۳۹۱باید هزینه عوارض خودرو از 110% پایینتر بیاد تا دوباره خرید خودرو وارداتی و با کیفیت برایقشر بیشتری از مردم امکان پذیر باشه.برای شروع کاهش 30 درصدی میتونه یه شوک مثبت باشه در جهت کاهش قیمتها.
hesan
۳۰ شهریور ۱۳۹۱این خودرو های کره ای و ژاپنی و چینی رو اصلا با خودرو های امریکایی و اروپایی مقیاسه نکنید.
^ ^
این 2 کشور تو خودرو سازی یچی دیگه ان
امیرعلی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱بچه ها شما هم قبول دارین به بعضی ماشینا یه رنگ بیشتر از رنگای دیگه بهشون میاد.. مثله:
همین i30 = آلبالویی
جنسیس = زرد
بی ام و = سفید
بنز = مشکی
مگان = سبزه زیتونی
سمند ال ایکس = سفید
ال 90 = مشکی
ماکسیما = سفید
parham 15
۳۰ شهریور ۱۳۹۱پراید چه رنگی؟پیکان چه رنگی ؟چرا فرق میزاری ؟
سینا
۳۰ شهریور ۱۳۹۱خوب ما که باید تو کفش بمونیم ! 206 عهد بوق وقتی باشه 22 میلیون این دیگه معلومه چنده ! زنده باد ایران
H
۳۱ شهریور ۱۳۹۱کدوم خودرو ساز داخلی کدوم کشک پژو پراید که مال سی ساله پیشه فرانسه و کره ست که بیست ساله داره تو ایران تولید میشه که اخیرا چند ساله داره به کمک بران چینی تولید میشه کچلمون کردین با این خودرو سازان داخلی
مهدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۱هایوندای داره میترکونه هاا …
خیلی قشنگه …
پدال ، طراحی داخلش عوض نشده ؟
مهران
۳۱ شهریور ۱۳۹۱H کاملا درست میگه تو ایران اثلا خودرو ساز وجود نداره پژو زانتیا سمند پراید ماشینای دهیه هشتاد خارجی هاست که اسمشو زاشتن ایران خودرو!!!!
پوریا سلمانیان
۱ مهر ۱۳۹۱دیوانه اصلا این مدلیه
امين
۱ مهر ۱۳۹۱این هیوندا خودرو سازی رو با ویران خودرو شروع کرد البته ما در اون زمان خیلی جلو بودیم پیکان تالبوت انگلیس رو مونتاژ می کردیم ما هنوز داریم پیکان می زنیم ازنوع وانتش راستی پیکان وانت با سپر جدید رو دیدید گوه مالیده به هیکل پیکان وانت، پیشرو در امر تعویض سپر وچراغ ….
علي
۲ مهر ۱۳۹۱درسته ایران خودرو و هیوندای با هم شروع کردن،اما از کجا میگی که ایران جلوتر از کره بوده؟؟
هیوندای ماشین های فورد امریکا رو مونتاژ میکرده، اما ایرانخودرو بی کیفیت ترین خودروی انگلسی یعنی پیکان رو که بدترین خودروی تاریخ انگلیسه(خودتون مقایسه کنید با رولزرویس،بنتلی،لوتوس،جگوار و بقیه ماشین های انگلیس)اونوقت شما میگی ایرانخودرو در زمان خودش خوب بوده و الان بد شده؟؟؟
هدف تاسیس هیوندای برای تولید خودرو بود ، اما ایرانخودرو برای پر کردن جیب انگلیسی ها و نجات تالبوت از ورشکستگی بود.
میدونی ایرانخودرو موقع تاسیس و تا دهه 60 حتی مرکز تحقیقات و توسعه هم نداشته؟؟چون هدف گذاری اولیه اش فقط مونتاژ بوده
میثم
۱ مهر ۱۳۹۱تازه دلشون خوشه توساخت قطعات پرایدو پیکان و … به خودکفایی رسیدن
حالا حالاها ما با این ماشینها کار داریم،خیالتون راحت باشه.
حامد
۲ مهر ۱۳۹۱این که پشتش دقیقا عین آلفارومئو هست!!
پس چرا هیچ کس اعتراض نمیکنه؟؟!!
خدائیش خیلی نامردین.
حالا دنا اومده بود، همه میگفتن سپرش شبیسه بنزه،پیچ رینگش شبیه فلان ماشینه،طلق چراغ های جلوش شبیه اون یکی ماشینه و …
اما چون این ماشین خارجیه، عالیه و هیچ مشکلی نداره؟؟؟
مهران
۲ مهر ۱۳۹۱غلط رو غلت نوشتم بیا تصحیح کن Devaneh
تو احتمالا با خودرو سازان وطنی در ارتباطی
حقیقت تلخه دیگه
مهران
۲ مهر ۱۳۹۱مدیر سایت چرا سلمان رو پاک نمیکنی فقط نظر منو پاک می کنی
فرهاد
۱۶ مهر ۱۳۹۱هیوندای النترا کوپه رو ببینید واقعا کیف میکنید، اونجا 17000دلاره،اینجا میشه 100میلیون!من نمی دونم اون 60 میلیون کجا میره!؟!
فرزاد
۲۹ آذر ۱۳۹۱چرا تاکنون این خودرو تا این لحظه با وجود اینکه در ایران هم هست بفروش نرسیده است ؟
بهنام
۲۸ بهمن ۱۳۹۱چرا باید در مملکتی که بیشترین منابع را دارد و مردمش بالاترین هوش را دارد و بیشترین نفت و گاز را دارد و صادر میکند و درآمدش از خیلی کشورها بیشتر می باشد مردمش به این خودروها با حسرت نگاه کند خوب طبیعی است مشغول کردن فکرمردم به چیزهای پیش پا افتاده در اثر ایجاد محرومیت با قوانین دست و پا گیر باعث عقب ماندگی می شود
سیّدعلی ذوالفقاری
۲ مرداد ۱۳۹۲هم قشنگه هم زیبا
دختر خوب
۱۳ مهر ۱۳۹۲آقا بهنام باشما موافقم….
چرا بابای من ک 3 دکتری داره و رئیس دانشگاه هس باید سمند داشته باشه؟؟؟؟؟
چرا حقوق بابای من باید ماهی 3 میلیون باشه ک شب و روز برا دانشگاه جون میکنه و دانشجوها برامون آسایش نذاشتن نمیتونیم راحت بریم بیرون و تفریحی هم نداریم اونوقت پسر عمه بابام ک لیسانس داره تو شرکت نفت ماهی حداقل 9 میلیون دریافتیش باشه؟؟؟؟؟خدا وکیلی انصافه؟؟؟؟چرا بابای من نباید اونقد داشته باشه ک ابجی کوچولوم گریه نکنه بگه چرا بابای آرین ماشین شاسی بلند داره ولی ما نداریم؟؟؟؟
بابا قیمتا رو کنترل کنین…این چ وضعشه؟؟؟با 100 تومن حداکثر بشه مزدا3جدید خرید درصورتی ک قبلا میشد با 100 تومن هیوندا جنسیس خرید…..
بااااااااااااابااااااااااااااااا مسولین رسیدگی کنین….جواب ابجی کوچولومو چی بدم ؟؟؟؟؟
اااااااااااای خداااااااااااااااااا
پویا
۴ آبان ۱۳۹۲ای بابا شما کجا کاری تو این مملکت آدمایی هستند که ماهانه سیزده میلیون پول عضویت استخر می دهند
پویا
۴ آبان ۱۳۹۲یکی باید به خود مسوولین رسیدگی کنه