خودروی مسابقهای هیوندای آیونیک ۵ N TA میتواند عملکرد بهتری نسبت به تسلا مدل S در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک داشته باشد.
هر سال رانندگان و خودروسازان در مسیر مسابقه ۲۱ کیلومتری پایکس پیک در نزدیکی کلرادو شرکت میکنند. این مسابقه تپه نوردی دارای ۱۵۶ پیچ است و اختلاف ارتفاع مسیرهای طی شده نیز به حدود ۱۵۰۰ متر میرسد. در طول بیش از یک قرن گذشته، این نوع مسابقه یک چالش بزرگ برای پیشرانههای درونسوز سنتی بوده اما در سالهای اخیر خودروهای برقی توانستهاند تواناییهای خود را به نمایش بگذارند.
پس از بررسی ابر وانت فورد F-150 لایتنینگ، یکی از کانالهای یوتیوب اقدام به بررسی محصول مسابقهای هیوندای کرده است. آیونیک ۵ N برقی از همان ابتدا نظرات زیادی را به خود جلب کرد. با اینکه ابر وانت فورد یک هیولای تمامعیار به شمار میرود اما وجه اشتراک بسیار کمی با نسخه استاندارد تولیدی دارد درحالیکه هیوندای دو نسخه از آیونیک ۵ N را تولید کرده که یکی مدل ارتقا یافته آیونیک ۵ N TA است اما دومی نسخه استوک به شمار میرود. باید گفت هر دو مدل بر اساس ساختار و قوای محرکه آیونیک ۵ N جادهای توسعه یافتهاند.
مجری کانال یوتیوبی که این خودرو را بررسی کرده میگوید هر دو مدل وجه اشتراک زیادی با نسخه استاندارد دارند و در واقع یکی از آنها انگار همین الان از نمایندگی راهی مسابقه شده است. از جمله تفاوتهای این مدلهای مسابقهای میتوان به رول کیج، حذف تجهیزات غیرضروری کابین و اقدامات دیگر جهت کاهش وزن و پاس کردن قوانین مسابقه اشاره داشت. البته داشبورد، نمایشگر راننده، سیستم تعلیق، قوای محرکه و لاستیکها با نمونه استاندارد تفاوتی ندارند. سیستم تعلیق هیوندای آیونیک ۵ N مسابقهای کمی نرمتر شده تا هماهنگی بهتری با سطوح ناهموار جاده داشته باشد. حالت گرین بوست نیز حذف شده و خودرو دائماً با حالت N رانده میشود. تنها تفاوت واضح سختافزاری مدل مسابقه با نسخه استاندارد به اضافه شدن بلندگوهای بیرونی به منظور ایجاد صدای دیجیتالی دور موتور مربوط میشود. تمامی تغییرات دیگر نیز با هدف ایمنی و کاهش وزن اعمال شدهاند. یکی از مدیران هیوندای میگوید:
ما واقعاً عملکرد این خودرو را دوست داشتیم. به همین خاطر گفتیم اگر آن را راهی پایکس پیک کنیم چه میشود؛ بنابراین هدف اصلی هیوندای نمایش پتانسیل و عملکرد نسخه تولیدی در مسابقه بود و تنها برخی تغییرات نرمافزاری را اعمال کردیم و سختافزار خودرو دستنخورده باقی ماند
گفته میشود مالکان مدلهای استاندارد شاید این تغییرات را در آینده از طریق بهروزرسانی نرمافزاری دریافت کنند که قطعاً موضوع خوبی برای آنها خواهد بود هرچند چیزی بهصورت رسمی تائید نشده است. امسال رندی پوبست رانندگی خودروی موردبحث را بر عهده خواهد داشت. رسانهها اخیراً با رندی درباره خودروی هیوندای مصاحبه کردهاند و او گفته تسلا مدل S پلد که قبلاً رانده شده همواره با محدودیتهای گرمایی مواجه بوده است. پوبست درباره خودروی تسلا میگوید:
خودرو داغ میکرد و من مجبور بودم با محدودیتها کنار بیایم
این محدودیتها در اکثر خودروهای برقی سالهای قبل وجود داشته اما مدل TA آیونیک ۵ N تواناییهای بهتری دارد. این خودرو کماکان از باتری، بدنه، موتورها و سیستم خنک کاری نسخه استوک استفاده میکند اما ترمزها و سیستم تعلیق ارتقا یافتهاند. واضحترین تغییرات هم به پکیج آیرودینامیک بدنه مربوط میشوند. باید منتظر ماند و دید محصول مسابقهای هیوندای در مسابقه پایکس پیک چه عملکردی خواهد داشت.
ماکان
۵ تیر ۱۴۰۳سلام . انشاالله که در این مسابقه مقام خوبی بدست بیاورد .
پیام۲
۵ تیر ۱۴۰۳قیافش جالبه ولی به پای سوزوکی اسکودو و آئودی کواترو نمیرسه
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳مخصوصا پژو 208 T16 و تویوتا تاکوما
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳از بس که این ماشین داغه ممکنه هر لحظه منفجر بشه
😐
۵ تیر ۱۴۰۳میدونستید توسان با پکیج واکینگ دد داریم ؟ 😐
هیوندای توسان نسخهای سفارشی با نام واکینگ دد دارد. این خودرو دارای کیت زنده ماندن در برابر زامبی ها میباشد.😐
ناخدا
۵ تیر ۱۴۰۳فراخوان هیوندای آیونیک به دلیل خطر آتش سوزی
https://khabarkhodro.com/fa/news/661857/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C
Godziila
۵ تیر ۱۴۰۳اماده بر کسب مقام انفجار برتر 😂😂
زیزیگولو
۵ تیر ۱۴۰۳نسخه مخصوص آیونیک با این کیت بدنه واسه رالی پایکس پیک خیلی جذاب شده 👌
Car love
۵ تیر ۱۴۰۳جاپون فنا خیلی آشنا هستن با آیونیک 😂
ناخدا
۵ تیر ۱۴۰۳همه دنیا با خودروهای کره مربایی کاملاً آشنا هستن 🤭
یاتاقان
شاتون
آتشسوزی
کودکان کار
عمو مایک
عمو بهروز
و هزاران مورد دیگه که اگر بخوام بنویسم یک رمان میشه 🤭
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳یه پژو 208 T16 معذرت
سریع ترین ماشین درون سوز پایکس پیک
موتور شش سیلندر تویین توربو
875 اسب بخار ، 875 کیلوگرم وزن
شتاب صفر تا صد : 1.8
شتاب صفر تا دویست : 4.0
شتاب صفر تا دویست و چهل : 7.0
هر موقع ماشینی در حد و اندازه این داشتی بیا
شاید این افتخار رو بهت بدم که باهات بحث کنم کودک
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳تایم آیونیک توی نوربرگ رینگ : 7:45.59
تایم سیویک توی نوربرگ رینگ : 7:39.691
تایم GTR توی نوربرگ رینگ : 7:19.1
تایم LFA توی نوربرگ رینگ : 7:34
تایم NSX توی نوربرگ رینگ : 7:36
حالا اینجا و داشته باش
قدرت آیونیک ۶۰۱ اسب بخار
قدرت هوندا سیویک ۳۲۵ اسب بخار
ای خدا😂
M
۵ تیر ۱۴۰۳رکورد این بنده خدا رسمی نبوده مجله آلمانی رکوردگیری کرده.
در مورد سیویک هم لاستیک Michelin Pilot Sport Cup 2 هست که لاستیک اسلیک هست ولی ایونیک لاستیک 4s که خیلی فرق داره.
باید با ی لاستیک زمان بگیرن معلوم بشه
samurai
۵ تیر ۱۴۰۳اونی که یونجه دوست داشت با سر رفته بود تو یونجه ها کدوم لگن کرره بود :)))))))))