جدیدترین محصول هیوندای، قیمت بالا و قدرت فراتر از انتظار دارد. نسخهی N از هاچبک برقی آیونیک ۵، عملکرد فنی مشابه یک سوپراسپرت بنزینی فراهم میکند.
غول خودروسازی کره تصمیم گرفته است، محصولات سری N را برای بازار اروپا فقط با پیشرانه تمام الکتریکی تولید کند. با این شرایط، خودروهایی مثل النترا N یا ولوستر N احتمالا طی سالهای آینده به طور کامل از سبد هیوندای خارج خواهند شد.
دی ماه ۱۴۰۲، اولین تصاویر و پیش نمایش هیوندای آیونیک ۵ N به رسانهها رسید. حالا تصاویر رسمی و اطلاعات محدود منتشر شده است؛ اما جزئیات کامل، مثل گشتاور و زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، مشخص نیست. فعلا قدرت ۶۴۰ اسب بخار و آستانه قیمت ۶۷ هزار دلار، قطعی به نظر میرسد.
سیستم دو موتوره و چهار چرخ محرک، هیوندای آیونیک ۵ N را جذاب جلوه میدهد؛ اما قیمت ۲۵ هزار دلار گرانتر نسبت به مدل پایه، قابل توجه است. حتی کاملترین نسخهی هیوندای آیونیک ۵ از ۵ N حدود ۹ هزار دلار ارزانتر است. با این شرایط، خریدار هیوندای آیونیک ۵ N با آپشنهای سفارشی، احتمالا به بودجهی تقریبی ۸۰ هزار دلار نیاز دارد. این خودرو، حتی از تسلا مدل Y پرفرمنس، حدود ۱۴ هزار دلار گرانتر است؛ اما ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر فراهم میکند.
قیمت | |
هیوندای آیونیک ۵ N | $۶۷,۴۷۵ |
فورد موستانگ مک ای GT پرفرمنس | $۶۱,۸۸۵ |
جنسیس GV60 پرفرمنس | $۷۰,۹۰۰ |
کیا EV6 GT | $۶۲,۹۷۵ |
تسلا مدل Y پرفرمنس | $۵۴,۱۳۰ |
نکتهی جالب برای هیوندای آیونیک ۵ N، تجهیزاتی است که مخصوص این خودرو ساخته شده، مثلا ترمزهای قدرتمند با کالیپر ۱۵/۸ اینچ، سیستم خنککنندهی ویژه برای باتری، رینگهای اختصاصی و تعلیق مناسب رانندگی اسپرت در پیست، هیوندای آیونیک ۵ N را متمایز از مدل پایه نشان میدهد.
یکی از فناوریهای خاص هیوندای برای آیونیک ۵ N، شبیهساز تعویض دنده گیربکس است؛ درحالیکه این خودرو با سیستم تک سرعته عرضه میشود. دیگر موضوع مهم، تولید قدرت ۶۴۱ اسب بخار برای ۱۰ ثانیه است. این شرایط با سیستم بوست N Grin فراهم میشود و در شرایط عادی برای مدیریت شارژ باتری، قدرت کمتر وجود دارد. هنوز مشخص نیست هیوندای آیونیک ۵ N هنگام رانندگی عادی، چقدر قدرت و توان پیمایش ارایه میدهد.
پیشفروش آیونیک ۵ N برای بازار اوپا شروع شده است. این خودرو تولید محدود خواهد بود و اواخر سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهد شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۲یک مورد بگم برای دوستانی که علاقه مند مقایسه خودروها هستند
آیونیک 5 اصلا ماشین کوچکی نیست و مشابه یک هیوندای توسان، جادار و راحته
خصوصا مدل استاندارد با صندلی های سفید خیلی ماشین جالبیه
پیشنهاد می کنم به یاد گذشته، این ویدئو دوبله فراسی رو تماشا کنید
https://www.aparat.com/v/1APxy
اما مدل N کاملا مشخصه که فقط برای تعداد محدودی از آدم های عشق پیست ساخته شده و اصلا برای بازار عمومی نیست
یک جور محصول تبلیغاتی به نظر من
ar-ma-n
۲۳ اسفند ۱۴۰۲استاد اشتری سلام و عرض ادب مشکلی برای سایت پیش آمده؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۲با موبایل بعضی تصاویر باز نمی شن، تیم فنی درحال کار هستند
ولی با سیستم ویندوز و دسکتاپ مشکلی نیست
Killer
۲۳ اسفند ۱۴۰۲اقای اشتری دلیل مقاومت برای کار نکردن خبر فراخوان میلیونی تویوتا چیه؟ میشه بگین چرا جانب داری میکنین؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۲حوصله دعوا بین کاربرهای پدال نداریم
کلا تصمیم گرفتیم فراخوان تعمیرات خودروی خارجی کار نکنیم
ar-ma-n
۲۳ اسفند ۱۴۰۲خیلی ممنون بله چک کردم با ویندوز درسته ولی خب خیلی از کاربران هست بیشتر مواقع دستری به ویندوز بخاطر مشغله کاری ندارن و خیلی از مقاله هارو با موبایل چک میکنن.
و واقعا سر سام آور و خب من مطمئنم به تیم پدال و اعضا و جا دار تشکر کنم بابت خدمات و امکانت و همیشه پایدار باشید . 🙏🏼
parhamiof
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پدال از اول تا 96:نظرات تخصصی و کاربردی و مفید.
پدال از 97 به بعد:دعوا های بچگونه بین کره و ژاپن.
البته اون موقع ها هم یه کل کل ریزی بین آلمانی و آمریکایی بود.
کره و ژاپن رو هیت میکنن،ازشون دفاع میکنن،اسنپ میگیرن ال 90 سوار میشن میرن مدرسه برای امتحانات.
پیام
۲۳ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری اکثر خواننده های شما با گوشی وارد سایاتتون میشن. در اکثر موارد هیچ کدام از عکسای سایتتون بالا نمیاد
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۴۰۲امروز بازی دربیه .درسته ربطی به ماشین نداره ولی فرض میگیریم که ماشینن
هوادارها رای بدن خیلی میچسبه
استقلال ( فولکس قورباغه ایی) ++++
پرسپولیس ( ژیان سیتروئنی ) ——–
ar-ma-n
۲۳ اسفند ۱۴۰۲کاربر parhamiof
موافقم باهات ولی از 97 به بعد بار فنی کاربران پدال بیشتر شده بخصوص کاربران قدیمی ولی خب از اون طرفم کل گل های بچگانه زیاد شده .
اگه یادت باشه سال 92 تا 95 بیشتر کاربران سایت خودروی که بار فنی زیاد داشتن برا پدال بود خلاصه اون نسل فوقالعاده بود .
الانم کاربران عالی هستن و خیلی پیشرفت تر از قبل ولی خب کلکل ها زیاد تر شده و جوع پدال بهم میخوره ی موقع سر این موضوع البته کلکل خوبه که منطقی باشه نه از روی تعصب و علاقه .
چند روز بیش یک مقاله بود درباره پیشرانه کورت جدا از اینک مقاله فوقالعاده خوب و آموزنده بود کامنت ها خیلی جالب بود برام و بار فنی تخصصی دوستان از یک پیشرانه که شاید اکثریت از نزدیک دیدن حتا من چون محروم هستیم از این لذت ولی واقعا جالب بود
parhamiof
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بله منکر دانش و بار فنی کاربران نیستم ولی اصلا اونا دیگه نمیان تو پدال تقریبا.
الان کل بخش کامنتا شده طرفداری به شدت تعصبی هر برندی از هیوندای تا بوگاتی و پورشه.
حتی اون تعداد کمی از اعضای که قبلا اطلاعات خوبی و منتقل میکردن مثل علی شوی نوا،که الان واقعا اون نظرات مفیدشو نمیبینیم و جاش رو نظرات تعصبی گرفته.
شاید تو یکی دوتا مقاله مثل کوروت ببینیم همچین نظراتی رو.
بحث فقط سایت پدال نیست،باعث نابودی جامعه شده این تعصبای بیجا نمونش رو خیلی جاها میبینیم و دیگه گقتن نداره اصلا.
Dark Knight
۲۳ اسفند ۱۴۰۲کلا آقا اشتری نمیدونم چرا ماشین های برقی ارتفاعشون نسبت به بنزینی ها کمتر ! حتی یه غول مثل هامر ev هم که فکر کنم بزرگ ترین برقی دنیا باشه باز هم از نظر ارتفاع به هامر h2 یا h1 نمیرسه یا تسلا سایبرتراک با نزدیک ۶ متر طول ( ۵۷۵۰ میلی متر ) و ۲/۴ متر عرض که واقعا فرقی با کامیونت نداره ، کلا ۱۷۹ سانتیمتر ارتفاعش که در مقایسه امثال سیلورادو ۱۹۶ سانتی یا f150 رپتور تقریبا ۲ متری واقعا کوتاهه
parhamiof
۲۳ اسفند ۱۴۰۲احتمالا به دلیل وزن بالاشونه
امین
۲۶ اسفند ۱۴۰۲Dark KNightبدلیل بهبود آیرودینامیک هست که ارتفاع کمتر میکنن چون در برد تاثیر زیادی داره.
مرسدس اومد طراحی فدای آیرودینامیک کرد بهترین ضریب درگ گرفت اما بازار روی خوش نشون نداد.
بی ام و طراحی عادی تر داشت و نتیجه اش میبینیم
پیام
۲۳ اسفند ۱۴۰۲این یکی از همون چیزایی بود که گفتم رو ماشینای الکتریکی کار می کنن.
یکی از فناوریهای خاص هیوندای برای آیونیک ۵ N، شبیهساز تعویض دنده گیربکس است
ماکان
۲۳ اسفند ۱۴۰۲سلام . از نظر من این یکی از خودروهای خوب و قابل احترام هستش .
Killer
۲۳ اسفند ۱۴۰۲این ماشین خیلی جالبه هر وقت خبری ازش میاد منو یاد ۲ تا چیز میندازه.یکیش تعریف هایی اون قهرمان ژاپنی دریفت هست که از این ماشین کرد و میگفت چقدر خوبه و اون یکی هم اینه که فروش این ماشین از فروش کل برقی های تویوتا و لکسوس روی هم ضربدر ۲ بیشتره بازم :)
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲تویوتا لکسوس ختاب به کاربرkiller :
مارو دور ننداز ، بخدا ما اونقدرام بد نیستیم😢🤦♂️😂!
Ehsan
۲۳ اسفند ۱۴۰۲فروش عالی و پرفورمنس و جوایز عالی،ایرادی نمیشه ازش گرفت،آیونیک5 از بهترین برقی های هیونداس بنظرم
جومونگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بالای کامنتا قسمت مطالب مشابه رو نگاه کنید .
کلا ۴ تا خبره یکیش که اصلا کرمان موتوره . اون هیچ
یکیش معرفی محصوله
یکیش فراخوان جنسیس
یکیش غرامت بابت سرقت
ماشالا پرونده ی پاک و پر و پیمونش یه لحظه از جلو چشم پاک نمیشه 😂
Killer
۲۳ اسفند ۱۴۰۲پدال خبر فراخوان های جذاب دودوتا رو که رکورد بیشترین فراخوان تو یک هفته بود رو کار نمیکنه ولی من میزارم کیف کنی،راستی جاپون فن زیر مطلب برقی چیکار میکنه؟ :)))) سهمیه باتریتون قطع نشه از طرف کره :(
https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2024/02/21/toyota-recalls-280000-vehicles-over-transmission-issue/
https://www.forbes.com/sites/tylerroush/2024/02/27/toyota-announces-new-recall-over-683000-vehicles-affected-in-a-week/
https://www.jsonline.com/story/news/local/milwaukee/2024/02/29/380000-toyota-tacoma-trucks-recalled-in-the-united-states/72788007007/
همه مال چند روز پیشن بگو ماشالله :)))
جومونگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۲والا باتریای خودتون هم که سر از byd و catl دراورد :)
باتری lg همونی بود که جگوار و شوی و خود کیا رو به فنا داد و چندین میلیون دلار هزینه رو دستشون گذاشت :)
این ۲ تا فراخوان تر و تازه هم تقدیم خودت .
یکیشم همون همیشگیه : آتش سوزی
https://www.cars.com/articles/kia-recalls-36000-k900s-stingers-over-engine-compartment-fire-risk-479270/
https://www.cars.com/articles/hyundai-recalls-over-186000-elantras-for-emergency-trunk-latches-478774/
Killer
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ال جی اگه بده پس چرا دودوتا ازش باتری گدایی میکنه ؟ :)))
https://www.automotivelogistics.media/battery-supply-chain/lg-energy-solution-to-supply-toyota-with-batteries-for-ev-production-in-us/44730.article
چرا فروشش سومین تامین کننده باتری جهانه؟ :)))
Killer
۲۳ اسفند ۱۴۰۲اینارو ول کنین مهم اینه چرخش در نمیره و آمار و ارقام دروغ نمیدن به مشتری که بعدا موقع تست گندش در بیاد :)))
Godzilla
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بهتر از اینه که وقتی تو پارکینگ پارکه اتیش بگیره :)
Amirmohammad
۲۳ اسفند ۱۴۰۲مشخصات جالبی داره
حسین
۲۳ اسفند ۱۴۰۲اینم مثل بقیه لگنای کره ای جاش تو یونجه و چمن هست. مثل اون فرغون بی خاصیت ev6 که رفت تو چمن دیگه جرات نکردن باهاش سریع برن 😂
حسین
۲۳ اسفند ۱۴۰۲هرچی اسپرت ساختن شوت شد تو زباله دان تاریخ. از جنسیس کوپه و ولوستر گرفته تا استینگر و g70. الانم نوبت شوت شدن چایونیک و EV 6
downfall
۲۳ اسفند ۱۴۰۲این همونی نیست که قرار بود با ده دقیقه شارژ صد کیلومتر بره ولی تو واقعیت با ده ساعت شارژ ده کیلومتر میره؟
کوروش
۲۳ اسفند ۱۴۰۲حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۴ ثانیه
منبع: https://www.hyundai.com/eu/models/all-new-ioniq5-n.html
کیان
۲۳ اسفند ۱۴۰۲جفتشون اعداد ضعیفی هستن نسبت به برقی ای ک ادعای خاص بودنشو دارن
هم شتاب هم ماکزیمم سرعت
احتمالا شاسی ماشین و طراحی مربوطه کشش سرعتو پایداری مناسبی نداره
البته برای کره ایها همینقدر پیشرفت هم خیلی زیاد حساب میشه، خصوصا وقتی ماشینی میسازی ک صرفا میخوای خودنمایی کنی و میدونی مشتری نداره تا وقتی برندهای معتبر با اصالت هستن