چند دستگاه هیوندای کونا به ایران وارد شده است و ظاهرا کرمان خودرو (KTL) به زودی پیشفروش کراساورهای جدید را آغاز خواهد کرد.
هیوندای در ایران، یک برند پرفروش و محبوب محسوب میشود. برای مردم ما که دسترسی آزاد به خودروهای ساخت ژاپن و کشورهای اروپایی را ندارند، محصولات کیا و هیوندای، بسیار ارزشمند هستند. از سویی دیگر، کارخانههای مرتبط با برندهای کرهای در چین و هند، مدلهای اقتصادی کیا و هیوندای را تولید میکنند که میتواند برای بازار ایران، جالب باشد.
بیشتر بخوانید:
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
کرمان موتور برای بازگشت به دورانی که واردکنندهی خودروهای هیوندای در ایران بود، تلاش میکند. قبل از ممنوعیت واردات سال ۱۳۹۶، انواع النترا و سوناتا و اکسنت در فهرست محصولات کرمان موتور وجود داشتند و حالا توسان ۲۰۲۴ برای ورود به کشورمان آماده میشود. ظاهرا مراحل قانونی برای واردات خودروی مذکور در حال انجام است و رونمایی رسمی به زودی انجام خواهد شد. براساس اطلاعات موجود، تاکنون هزار دستگاه هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور، از گمرک ترخیص شدهاند. همچنین توسان جدید با پلاک ملی در بازار ایران دیده میشود.
شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج بحران اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و خودروسازی را ۲۰ سال بعد آغاز کرد. این مجموعه امروز با سرپرستی کیا و جنسیس، سودآوری و ارزش تجاری بالاتر نسبت به آئودی و نیسان و پورشه دارد. با این اوصاف، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از جمله لوکس و نیمه لوکس، محصولی ساخت هیوندای یا زیرمجموعههای آن در سراسر دنیا فروخته شوند.
کونا (Kona) به عنوان یک کراساور کوچک خانوادگی، جایگاه ویژه در سبد هیوندای دارد. نسل اول، سال ۲۰۱۷ معرفی شد و مورد توجه بازار جهانی قرار گرفت. از سال ۲۰۲۳، نسل دوم این خودرو تولید میشود و از نظر تنوع پیشرانه برقی و بنزینی و هیبرید، کمنظیر است. هیوندای کونا هماکنون در کروه جنوبی، جمهوری چک و اندونزی مونتاژ میشود.
طراحی بدنه و نمای بیرونی هیوندای کونا وارداتی ۲۰۲۴
حذف جلوپنجره سنتی و نصب چراغهای باریک، نسل دوم هیوندای کونا را بسیار متفاوت از رقبا شکل داده است. این خودرو، به خوبی زبان طراحی جدید شرکت سازنده را نشان میدهد.
لبهی کاپوت برای نصب روشنایی روز استفاده شده است و نور اصلی، طرفین سپر قرار دارد. برای نسخهی بنزینی و هیبرید، فضای خالی نسبتا بزرگ برای هدایت هوا به سمت پیشرانه دیده میشود اما مدل برقی، در این قسمت، قطعهی فلزی همرنگ بدنه، با درگاه مخصوص شارژ باتری دارد که شدیدا توی ذوق میزند. حجمدهی بدنه برای کاپوت و سپر نیز، ساده و کمهیجان است.
در نمای جانبی، مشابه هیوندای توسان، خطوط عمیق و حجمدهی فضایی برای کونا وجود دارد. این شرایط، با حالت خاص و غیرمدور گلگیرها تاکید شده است. دیگر نکتهی مثبت در طراحی بدنهی کونه، عدم وابستگی به ادوات پلاستیکی ارزانقیمت است. این خودرو با رینگ آلومینوم ۱۸ اینچ، حس یک کراساور اسپرت را به خوبی فراهم میکند.
در نمای پشت، شباهت کامل با نمای روبرو دیده میشود. علاوهبر چراغهای باریک و سرتاسری، در طرفین هم نورهای اصلی برای دنده عقب و ترمز وجود دارند. حجم دهی بدنه ساده است و سپر پلاستیکی سیاه در نسخههای پایه ارایه میشود. از ترفندهای جالب در طراحی بدنه هیوندای کونا، باید به تلاقی گوشههای شیشهی عقب با لچکی پشت در اشاره کرد که حالت ضربدری دارد.
در مجموع میتوان به نمای بیرونی هیوندا کونا نمره قبولی داد و این خودرو را جذابتر از کراساورهای چینی موجود در ایران توصیف کرد. طول ۴,۳۵۰ و عرض ۱,۸۲۵ و ارتفاع ۱,۵۷۵ و فاصله محوری ۲,۶۶۰ میلیمتر، ابعاد هیوندای کونا را تشکیل میدهند. این خودرو اندازهی مشابه امویام X55 دارد.
طراحی داخلی و نمای کابین هیوندای کونا وارداتی ۲۰۲۴
اگر مدل جدید وارد ایران شود، نمایشگر بزرگ و پیوسته با پنل دیجیتال تمام رنگی ارایه خواهد کرد. این تجهیزات، حس یک خودروی مدرن را به خوبی تداعی میکند.
مانیتور پانورامیک روی داشبورد، ۱۲/۳ اینچ است. فضای داخلی کونا با کلیدهای متعدد، خودروهای قدیمی و سبک طراحی کلاسیک، مشابه آیونیک ۵ را تداعی میکند. این شرایط، علاوهبر حس یک خودروی مدرن، نوستالژیک نیز محسوب میشود. حتی در وسط فرمان، نشان تجاری هیوندای با حرف H استفاده نشده و عبارت نام شرکت سازنده دیده میشود.
تودری مبله و صندلیهای باکیفیت، همراه پوشش چرم مصنوعی، نکات مثبت در هیوندای کونا هستند. مدلهای سفارشی از ترکیب رنگ روشن استفاده میکنند و فضای داخلی سفید دارند. این خودرو برای ۴ سرنشین مناسب است؛ اما هنگام سفرهای بین شهری، افراد بلند قد روی صندلی عقب، کاملا راحت نیست.
صندوق عقب هیوندای کونا در حالت عادی، ۴۶۶ لیتر فضای حمل بار دارد که اگر صندلیهای عقب جمع شوند، ۱۳۰۰ لیتر فراهم خواهد شد. این شرایط برای کراساور کوچک در مقایسه با رقبا، تفاوت خاصی ندارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی هیوندای کونا وارداتی ۲۰۲۴
سیستم انتقال نیرو برای کونا، در دو نسخهی محرک جلو و دو دیفرانسیل فراهم است. ارزانترین مدل بازار اروپا که برای ورود به ایران انتخاب شده، موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر دارد. این کراساور با گیربکس IVT هیوندای عرضه میشود که از نظر فنی، نمونهی ارتقایافتهی CVT است و حس رانندگی نزدیک به مدلهای اتوماتیک دندهای دارد. هیوندای کونا با تجهیزات مذکور، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
در غالب کشورهای دنیا، کونا مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو عرضه میشود. این مدل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ تا ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد. برای کونا ۱/۶ لیتر توربو، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ارایه میشود.
هیوندای کونا برقی، در دو مدل با قدرت ۱۵۶ و ۲۱۸ اسب بخار، همراه باتریهای ۴۸/۴ و ۶۵/۵ کیلووات ساعت تولید شده است. این خودروها از نظر توان پیمایش متفاوت هستند و با شارژ کامل، ۳۲۰ کیلومتر تا ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی میکنند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت هیوندای کونا EV در مدلهای مختلف، حدود ۶ تا ۸ ثانیه است.
قیمت هیوندای کونا در بازار جهانی و پیشبینی برای ایران
مدل موتور ۲ لیتر در بازار امارات، آستانه قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار دارد. برای نسخهی۱/۶ لیتر توربو، نزدیک به ۲۰ هزار دلار پرداخت میشود و هیوندای کونا برقی، ۳۴ هزار دلار است.
نرخ دلار بالای ۶۰ هزار تومان و اضافه پرداختهای اجباری برای خودروی وارداتی، قیمت ارزانترین هیوندای کونا را برای خریدار اولیه به حدود ۲/۵ میلیارد تومان میرساند. این شرایط برای مشتری بازار آزاد، احتمالا هزینهی خرید ر بها ۴ میلیارد تومان میرساند. هماکنون برای هیوندای توسان مدل ۲۰۱۷ با کارکرد حدود ۵۰ هزار کیلومتر، قیمت ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان وجود دارد. هماکنون اندک نمونههای صفر کیلومتر از توسان وارداتی ۲۰۲۳ نیز، بیش از ۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شدهاند.
علی جردن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳سلام. از آقای اشتری نویسنده این پست سوال دارم میشه لطفا راهنمایی کنید چطور میشه خودروهای وارداتی به قیمت دولتی خرید ؟
Tpt
۲۴ فروردین ۱۴۰۳باید بمونی ماه ها انتظار بکشی تا فراخوان برای ثبت نام بدن اونم تعداد خیلییییی محدود اگه شانست بگیره ظرفیت داشته باشه سایت و اگه گیرت بیاد.حالا که گیرت اومد باید کلی انتظار بکشی بعد چند ماه بهت میدن خلاصه خیلی دردسر داره ثبت نام کنی نشد نیست ولی دردسر داره.
علی جردن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳مرسی تیپیتی عزیز
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۳چراغ جلو و چراغ عقب که در پایین گلگیر جلو و پایین گلگیر عقب هست خیلی بد هست😀چرا این دو چراغ رو اینجا گذاشته . رینگش بد هست
amirkhanzadeh
۱۹ مهر ۱۴۰۳بنظرم نمی ارزه این همه دردسر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ فروردین ۱۴۰۳فعلا ثبت نام متوقف شده
علی جردن
۲۵ فروردین ۱۴۰۳واقعا اگر سود دوبرابری میده که حتما می خواستم خونمونو بفروشم با پولش یدونه وارداتی بخرم بعد بفروشم دوتا خونه بخرم منتهی نمی دونم ریسک برنده شدنم ۱۰۰ در ۱۰۰ یا کمتره
Tpt
۲۵ فروردین ۱۴۰۳به نظرم اینکارو نکن شاید موفق نشی ثبت نام کنی و ملک از دستت در بره.همیشه به داراییاتون اضافه کنید هیچوقت تو فکر این نباشید یکیو بفروشید با پولش دوتا بخرید این کار اشتباهه تجربه ثابت کرده افرادی که فروختن و موفق نشدن دیگه بخرن.در ضمن تو باید دقت داشته باشی این احتمال هست نتونی حالا به هر دلیلی ثبت نام کنی عرضه خودرو های وارداتی بسیار محدوده و ممکنه نتونی ثبت نام کنی.اونوقت خدایی نکرده ملکو که فروختی ممکنه قیمتش بره بالا نتونی بخری چون خودرو رو آنی تحویل نمیدن.
سام
۲۹ فروردین ۱۴۰۳همون ملک رو نگه دار سال دیگه پنج تا ازینا بخر باهاش
A1
۱۹ مهر ۱۴۰۳به نظرم همین کارو کن بعدش تعریف کن بهت بخندیم
علی جردن
۲۵ فروردین ۱۴۰۳هیچوقت تو فکر این نباشید یکیو بفروشید با پولش دوتا بخرید
این قسمتو باید با آب طلا نوشت🏅
یکی از رازهای پول دار شدن دونستن همون خط اوله
طمع کردم ی لحظه از همه دوستانی که با حرفم لحظه ایی وسوسه شدن معذرت می خوام
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۳از بغل اون مدلی که در قسمت ستون افقی بالای سقف شیشه دربها متضاد مشکی نیست در قسمت ستون عمود شیشه عقب بالای درب باک قشنگ قطع شد و مثل شاسی بلندهای ماشینهای چینی به صورت متضاد مشکی زه باز نرفته سمت شیشه عقب خوبه. اون مدلی که ستون افقی بالای شیشه دربها و ستون عمود شیشه جلو متضاد مشکی هست بد شده. همه ماشینها روی سقف و سانروف متضاد مشکی باشه اشکالی ندارد و قشنگه ولی ستون افقی بالای شیشه دربها و ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب متضاد مشکی باشه بد میشه
فندق
۲۸ فروردین ۱۴۰۳نمیشه
باید صبر کنی دلال ۱۵ برابر بکنه تو پاچت
ناراحتی هم به کسی ربطی نداره همینه که هست😂
دلال دوست داره سود کنه بره دبی بنز و بی ام و بخره
حرف اضافه هم بزنی دبی نمیره یه راست گذر موقت وارد میکنه با دولتی دزدیش بسوزی
mmd@
۱۹ مهر ۱۴۰۳میگما پشتش با جلوش چه فرقی میکنه یکی بگه🤣
اوسا
۲۴ فروردین ۱۴۰۳اونیکه موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی داره گیربکس cvt سرطان داره.
اونیکه گیربکس اتوماتیک توربینی داره موتور TGDI سرطان داره.
بهتره که آدم با سیانور به زندگی پایان بده.
علی جردن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳گیربکس فقط اتوماتیک دو کلاچه
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۳هیوندای کونا از اون دسته ماشینایی هستش که تونست به سرعت خودشو بین خریدارای ماشینای شاسی بلند جا کنه ……….. البته طراحی مدل جدیدش چنگی به دل نمیزنه چون مدلای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ این ماشین طراحیای زیبا و مدرن در کنار امکاناتو تکنولوژیای به روز که قیمتشون کاملاً اقتصادیو رقابتی بود داشتن ولی طراحی جدید کونا به فنا رفته
BMW
۲۴ فروردین ۱۴۰۳با کامل احترام
مرزهای زشتی و خواری جا به جا شد
۲۴ فروردین ۱۴۰۳راستی آقای اشتری
یه مقاله درباره همین ماشینای سامانه یکپارچه بزارید لطفا
و اینکه چه ماشبنایی هستند
افشار
۲۴ فروردین ۱۴۰۳کونا و سرندی پیتی😂
amir
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ورود از اون سایته به پدال؟ آقای اشتری حرمت داره نکن از این کارا
۲۴ فروردین ۱۴۰۳من واقعا اصلا دوست ندارم برم زمونه بدی شده دیگه دست خود آدم نیست خود گوشی میره اونجا
بعد من برای اینکه یه راهی پیدا کنم که از اونجا خارج بشم میام تو سایت پدال یه کامنت میزارم میرم
واقعا انگار زندان انفرادیه
اصلا نمیشه بیای ازش بیرون
parhamiof
۲۵ فروردین ۱۴۰۳سایت por
sche رو میفرمایید دیگه؟
۲۵ فروردین ۱۴۰۳نه داداش
ازونا که رو دمپایی میزنن هست
از اون پنجره x هست بعد یه ایونیک N هم تقریبا وسطش داره
+N++
یه همچین چیزی فقط + رو با × عوض کن تو دفتر
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳اصلا از طراحی بیرونیش خوشم نمیاد.
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳اوروس مناطق کم برخوردار وارد میشود 😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/hyundai_kona-2024e-3.jpg
پیام۲
۲۴ فروردین ۱۴۰۳مثل کاغذ تا خوردست
حسن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳من که بین موتور ۲لیتری تنفس طبیعی با گیربکسcvt و موتور ۱.۶توربو GDI
حتما مدل تنفس طبیعی رو انتخاب میکنم درسته که این مدل گیربکس جالبی نداره ولی خیلی بهتر از مشکلات و دردسرهای موتور توربو هستش
اونم با بنزین به شدت بی کیفیت کشورمون
توربوGDI تو کشور ایران یعنی سرطان خالص!
Tpt
۲۵ فروردین ۱۴۰۳دوستان یک سوال کسی که خودرو بنامش باشه و پلاک فعال داشته باشه میتونه از سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کنه یا حتما باید ماشینی به نامش نباشه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ فروردین ۱۴۰۳هیچ محدودیتی نداره فعلا اما ماشین خارجی الان ثبت نام ندارن
امین
۱۹ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری ، یه نظرت ریرا نسبت به این ماشین خیلی بهتر نیست؟ تازه گیربکس AT هم داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مهر ۱۴۰۳خیر من حاضر نیستم ماشین ایرانی بدون سابقه مهندسی بخرم
چند سال بگذره و مردم استفاده کنند، شاید بعد نظرم عوض بشه
کوروش احمدی
۱۹ مهر ۱۴۰۳از پلاک فعالی که دارید باید ۵ سال گذشته باشه. یعنی ماشین باید ۵ سال و قبلتر به نام شما خورده باشه و پلاک گرفته باشید، در غیر این صورت خیر نمیتونید.
علی منصوری
۱۹ مهر ۱۴۰۳این شرایطی ک گفتین فک کنم برای خرید ماشینهای ایرانی باشه، برا ماشین وارداتی بحثش جداست و البته بقول جناب اشتری ک فعلا هیچ خبری نیست
کوروش احمدی
۱۹ مهر ۱۴۰۳بسیار عالی و زیبا. البته عکسهایی که گذاشتید نمونه هیبریدی و برقی این ماشین هستند و نسخه بنزینی که به کشور وارد شده مقداری تفاوت داره. مزیت مهمی که داره این هست که تماما ساخت کره هست و مثل تویوتا کرولا و لوین و اکثر وارداتیها چینی نیست. امکانات قابلقبولی به نسبت سایر وارداتیها داره و بنظرم میتونه گزینه مناسبی باشه، البته اگر عرضه بشه.
mickeyy
۱۹ مهر ۱۴۰۳طراحی محصولات هیوندای واقعا زشت شده
90s culture
۱۹ مهر ۱۴۰۳کاش حداقل یه شرکت وارد کننده دنبال یه نام دیگه تجاری می بود و بعد اقدام به معرفی می کرد!
الان این تبدیل به سوژه برای نمایشگاه دار بلاگر جهت تمسخر و جلب توجه میشه مردم زیاد رقبت به خریدش پیدا نمی کنند…