مانفرد فیتزجرالد با آغاز سال نو میلادی برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس را استارت میزند.
فیتزجرالد یکی از مدیران اجرایی باسابقه در صنعت خودرو است. وی که پیشتر به مدت ۱۲ سال مدیر بخش برندینگ و طراحی لامبورگینی بوده، نقش مهمی در افزایش فروش خودروهای لامبورگینی ایفا کرده است. او پس از خروج از کمپانی لامبورگینی، شرکت مشاورهای خود را تأسیس کرد و حالا ۲۰ سال سابقهی درخشان در استراتژی و بازاریابی خودروهای لوکس را در کارنامه دارد. یکی از وظایف اصلی فیتزجرالد در کمپانی هیوندای، مسئولیت استراتژیهای برند جنسیس است که بیشترین تأکید آن در بخش بازاریابی و تعدادی کسبوکار دیگر است. اولین و سطح بالاترین خودروی برند جدید و لوکس جنسیس خودروی G90 خواهد بود که برای رقابت با خودروهای مرسدس بنز کلاس S، آئودی A8 و سری ۷ بامو به بازار فرستاده خواهد شد. این خودرو که جایگزین هیوندای ایکوئس خواهد شد پیشرانهای شش سیلندر، توربوی دوقلو و ۳.۳ لیتری دارد که به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشود و ۳۶۵ اسب بخار نیرو تولید میکند. پیشرانههای تنفس طبیعی شش سیلندر و هشت سیلندر دیگری برای G90 در نظر گرفته شده است که این موتورها به ترتیب با ۳.۸ و ۵ لیتر حجم میتوانند ۳۱۱ و ۴۱۹ اسب بخار نیرو تولید کنند.۴۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ZIPPO
۱۲ دی ۱۳۹۴خدایی هیوندای دقیقا میدونه داره چی کار میکنه
بهترین کسی و که میشه استخدام کرد رو انتخاب کرد
شک نکنید برند لوکس هیوندای تا حداکثر 5 سال دیگه به راحتی با برند های لوکس المانی وارد رقابت های تنگاتنگی میشه و سهم عمده ای از بازار رو هم به دست میاره
یک خط ونشون درست و حسابی برای مرسدس و بی ام و و ایودی اونها و لکسوس
milad
۱۲ دی ۱۳۹۴پیاده شو با هم بریم زیپو جان، به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟ باز جای شکرش باقیه نگفتی تا پنج سال آینده خودرو سازیه آلمان ها از صفحه ی روزگار محو میشه.
Ashkan
۱۲ دی ۱۳۹۴نحو انتخاب مدیر عاملی در ایران = باید پارتی داشته باشی و خودی باشی
نوید جهرمی
۱۳ دی ۱۳۹۴روزی که لکسس اولین خودروهاش رو بیرون میداد کسی باور نمیکرد اینقدر بزرگ بشه.
شاید ب مزاق خیلیا خوش نیاد اما این رقابت بین جنسیس و بزرگان اجتناب ناپذیره. همین رقابت ها هس که پیشرفت و توسعه میاره و گرنه اگر حاشیه امن و بی رقابتی داشتن وضع اونام بدتر از ما میشد.
همین رقابت ها قشنگه.
رضا
۱۲ دی ۱۳۹۴پنج ساله دیگه که سهل است …بیست سال دیگه هم عمرا جنسیس به گرد پای مرسدس و بی ام و برسه ! خاطرت جمع باشه .
maha
۱۲ دی ۱۳۹۴دوستان لطفا تعصب بی مورد نداشته باشید. همین الان هیوندایی از تویوتا زده بالا.
Hamid...Audi
۱۲ دی ۱۳۹۴دقیقا در چه زمینه ای از تویوتا زده بالا؟!!!!!!
هیوندا پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده ولی انصافا بخوایم حساب کنیم جولوی ژاپنی ها و آلمانی ها اسباب ابزی ساز حساب میشه.
maha
۱۳ دی ۱۳۹۴دقیقنشو اگه یه مقدار تحقیق کنید متوجه میشید. تو یه مقایسه بین تویوتا کمری ،سونوتا، مزدا و سوبارو، از لحاظی که فکر کنی هیوندایی و مزدا از بقیه سر بودن.
maha
۱۳ دی ۱۳۹۴آقایون حتما یادشون هست که تا 10 سال پیش سونی غول لوازم صوتی تصویری بود، اما الان چی….
توی تمام دنیا این سامسونگ و ال جی هستن که حرف اول شاید نه ولی دوم را حتما میزنن.
من نسبت به کره هیج تعصبی ندارم، میخوام بگم همه چیز امکان پذیره…
آیا این آیات برای ایمان آودن شما کافی نیست.
sepehr
۱۲ دی ۱۳۹۴اینی که گفتی شوخی بود دیگه؟! :))
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴چند مقاله قبل سری 7 رو بخون بعد شروع کن در مورد آلمان و ژاپن نظر دادن
ZIPPO
۱۲ دی ۱۳۹۴5 سال پیش هم خیلی ها همین حرف رو درباره محصولات عادی هیوندای میزدند
اما دیدن هیوندای با قدرت اومد و علاوه بر اینکه جزو 5 خودروساز بزرگ جهان شد در بازار هایی مثل اروپا امریکا و کانادا و اسیا تونست موفقیت های بسیار چشمگیری رو به دست اورد.
کی 5 سال پیش فکر میکرد خودرو هایی مثل سوناتا و اپتیما بتونند برای پرفروشترین و پر اعتبار ترین سدان بازار امریکا و یکی از اسطوره های صنعت خودروسازی یعنی تویوتا کمری شاخ و شونه بکشند و حتی اونو به چالش بکشونند ؟؟؟؟؟ولی دیدید که این کارو کردند و حتی تویوتا از ارس از دست دادن بازارش 2 بار صفر تا صد کمری رو تغییر داد
جنسیس همین الان هم توی خیلی بازار ها حتی فراتر از برنامه های فروش خود هیوندای فروش رفته
دیر نیست اون موقع
من هم نگفتم بقیه میشینن و نگاه میکنند
ولی همتون هم میدونید پیشرفت و رشد هیوندای بسیار بالاست و با استخدام مهره های کلیدی داره سریع پیشرف میکنه
5 سال دیگه منتظر باشید و ببینید هیوندای چه طوری همه لوکس ساز ها رو با چالش میکشه
Hamid...Audi
۱۲ دی ۱۳۹۴نمیفهمم این همه تعصب روی یک برند واسه چیه!!!!
شاید شما سهامدار هیوندای باشید… :-D
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴معلومه چون باباش یا خودش یه هیوندا با اقساط خریده
MDS جان کجان؟ یه روز M6 بعدش mds مخفف Mercedes benz هست الان باز میاد میگه رو جنسیس ماشین نیس
hamid reza
۱۲ دی ۱۳۹۴زیپو جان دوست عزیزم تویوتا کمری یک سال و دو سال نیست که دومین خودرو پرفروش امریکا هست اگر اشتباه نکنم بیش از 12 ساله که این مقام رو داره و جدی ترین رقیباش اکورد و التیما هستن که هر دو بازم ژاپنی هستن. میشه بگی غیر بازار بسیار عجیب و غریب ایران دیگه کجا اپتیما و سوناتا کمری رو به چالش کشیدن؟؟؟؟
Ashkan
۱۲ دی ۱۳۹۴دلیلش اون زمان این بود که هیوندای و کیا ماشین اکونومی با قیمت پایین میداد و اکثر مردم دنیا هم این ماشینارو بعد 3-4 سال میفروشن
بعد اون هم BMW / BENZ هم وارد رقابت شدن
اومدن از آپشناشون زدن تا برسن به قیمت کره ی ها مثلآ سری 5 همین الان تو بازار جهانی هست نه صندلی برقی داره نه سانروف و….. قیمتش یه ذره بالا تر از ماشینهای هم رده در میاد که با توجه به مهندسی آلمانی عجیب هم نیست
ولی اینجا بحث خودرو لوکس پس قیمت زیاد نمیتونه اولویت باشه میمونه کیفیت
solat
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵zippo جا بخدا هیوندا باید تو رو مدیر بازاریابی و فروش محصولاتش کنه خیلی قشنگ در موردشون تعریف و تمجید میکنی جوری که ادم احساس میکنه گوشاشو دراز میبینند خخخخخ خخخ البته نبایداز پیشرفت بسیار خوب این کمپانی چشم پوشی کرد
رضا
۱۲ دی ۱۳۹۴موفق بودن برند جنسیس در حد خودش تحسین داره ولی چرا همش تا یه برندی یه پله بالا میره یاد مرسدس و بی ام و میفتین ! اونها هم بیکار ننشستن و تا پنج سال دیگه اونها صد پله بازم از هیوندای جلو هستن ! ما ایرانیها جنسیس برامون خدای لوکس بودن هست ولی در کشورهای توسعه یافته یه ماشین برای قشر معمولی هست ….واقعیات را قبول کنیم
ZIPPO
۱۲ دی ۱۳۹۴طبیعی هست
همه یاد بنز و بی ام میافتن چون الان بزرگترین لوکس ساز ها هستند
الان هم یک برند قوی وارد رقابت با اون ها شده و میخواد سهمی از بازار رو که قبلا متعلق به اون ها بوده رو تصاحب کنه
جنسیس نه فقط برای ما بلکه برای خیلی ها یک نماد لوکس هست
شما 1 سری به سایت هیوندای امریکا و مقایسه جنسیس و به خصوص اکووس با بقیه لوکس ها بنداز متوجه میشی
iPhone 6s gray
۱۲ دی ۱۳۹۴ائودی A8 نه R8!!!R8 یک ماشین اسپرت است
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴اینکه مدیر قبلی لامبورگینی مدیر عامل جدید برند جنسیس باشه دلیلی بر خوب شدن برند جنسیس نیست
maha
۱۲ دی ۱۳۹۴سرعت پیشرفت هیوندایی به اندازه ای هست که به خودروهای آلمانی برسه. بنز و بی ام و تو ذهنم ما اسطوره شدن. یه تعصب بی مورد.
سجاد
۱۲ دی ۱۳۹۴شاید بتونه به بنز و بی ام و برسه !
*** اما به لکسوس نه ***
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴واقعا دیدگاه زیبایی بود دوست عزیز خوشحال شدم و خندیدم ممنون و با تشکر از شما
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴اینطوری میگفتی جوکیش قشنگ تر میشد
شاید بتونه به رولز رویس و بنتلی برسه !
*** اما به لکسوس نه ***
علی
۱۲ دی ۱۳۹۴دوستای گل که مقاله رو نوشتید فکر کنم آئودی A8 هست نه r8 با توجه سری ۷ بی ام و و کلاس s بنز A8 درسته
Hamid...Audi
۱۲ دی ۱۳۹۴آئودی R8 و اشتباه نوشتین یا A8ه یا S8
سردبیر
۱۲ دی ۱۳۹۴سلام. ممنون از دقت نظر دوستان. اصلاح گردید.
سپهر
۱۲ دی ۱۳۹۴حالا چرا همش اخبار هیوندای؟!
sina
۱۲ دی ۱۳۹۴کره ای ها پیشرفت خوب و قابل توجهی داشتن ولی در حال حاضر در اون حدی نیستن که با ژرمن ها مقایسه بشن . کلا بیمر و بنز و آئودی بحثشون جداس اصلا کره ای ها قابل قیاس نیستن با اونا
عباس
۱۲ دی ۱۳۹۴شما داداش برو بنز بخر بزار مردم دنیا در جهالت برن کره ایی بخرن!همینه که ما پیشرفت نمیکنیم چشم دیدن پیشرفت بقیه رو نداریم!ده سال پیش چین سه چرخه میساخت الان اکثر خودروهای جهان تو چین ساخته و مونتاژ میشن،یک عده از یک جای معدود،بی شناسنامه،میان نظر میدن(البته این قسمت برای خنده اش گفتم دوستان به دل نگیرن)
me84
۱۲ دی ۱۳۹۴بچه ها لطفا برین یوتیوب و به انگلیسی. عبارت : moos test رو سرچ کنین. اونوقت خودتون متوجه میشین که فرق ماشین کره ای با ژاپنی تو چه چیزاییه.
امیر
۱۲ دی ۱۳۹۴من همین جنسیس بالا رو به ۳تا کمری نمیدم.
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴واقعا جگر میخوادا بگب کره از ژاپن زده بالا نمیدونم کدوم کره ای شبیه LFA GTR لند کروزر هایلوس هس اصلا کدوم کره ای تو رقابت با ژاپنی رقیبش یه سرو گردن بالاتر زده؟
اینکه امرکا یه ماشینو میخرن فلان جا نمیخرن دلیل خوبی نیس واسه توجیه پس چرا تو اروپا انقدر فروش نداره؟ خدایی این همه ادم که تو ایران کره ای سوار میشن ازشون بپرسید ایا به ایو پول میتونستید یه المانی صفر بخرید به این پول میدادید؟
مهرداد
۱۲ دی ۱۳۹۴خوش به حال کره که این همه سینه زن تو ایران داره
امیرحسین
۱۲ دی ۱۳۹۴هیوندای جز پنج برند برتر دنیاست!!!!!هیوندای از کیا موتورز هم رتبه پایین تری داره و کیا برند معتبرتری میباشد.حالا دوستان نظرات مربوط به قرن نوزدهم ندن که کیا زیر مجموعه هیوندای هست.پورشه هم زیرمجموعه فولکسواگن هست ولی فولکس کجا پورشه کجا
از نظر نوآوری و اختراعات صنعت خودرو آلمانی ها و آمریکایی ها پیشتاز بوده و هستند و حتی ژاپن حرفی برای گفتن در زمینه فناوری نوین صنعت خودرو نداره.دیگه کره ای ها که هنوز کپی کاری میکنند که هیچی….
یک ماشین کاربردی کره ای مثال بزنید؟؟؟مثلاً در بخش وانت و تراک؟؟؟suv؟؟؟اسپرت کار؟؟؟
جنسیس هم تنها میتونه طبقه متوسط رو به بالا رو جذب کنه وگرنه لوکس سواران هرگز جذب هیوندای نمیشن که بر اساس فلسفه اقتصادی صرف رشد کرده
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۴اینجوری رقابت داغتر میشه.
احسان(احسان)
۱۲ دی ۱۳۹۴جنسیس از کادیلاک خوشنامتر نیست.با این وجود سواری های کادیلاک در برابر بی ام و نه از نظر کیفیت ساخت بلکه از نظر تاثیرگذاری روی مشتری دچار افت فروشه.خوبی و بدی بازار خودرو همینجاست:خودرو اول به اسم کشور سازنده اش شناخته میشه:اسپرت ایتالیایی لوکس المانی اقتصادی اسیایی و با ارزش امریکایی.به فرض محال حتی جنسیس بعدی از کلاس ای و سری پنج هم بهتر باشه باز هم فروش سالانه اش به یک ماه رقیباش نمیرسه
genius
۱۲ دی ۱۳۹۴من عاشق صنعت کره چه اون موقعی که همه تو اوهام خودشون فکر میکردن آخر و عاقبت تکنولوژی ژاپنه و بس و چه امروز که همون عشاق سینه چاک ژاپن اومدن تو اردوی کره ایها(یه نگاه کنید ببینید فی المثل چقدر از همون عشق ژاپنها امروز گوشی سامسونگ دست میگیرن و اونور میدون سونی جونشون داره ورشکست میشه!!)بودم و هستم و خواهم بود و این از همه بیشتر از اونجایی ناشی میشه که تقریبا عمر تمام صنایعشون نزدیک به باصطلاح صنایع ماست اما با پذیرش واقعیت های جهان و بجای مشت گره کردن برای این و اون روش تعامل دو سویه و مراوده را در پیش گرفتن و امروز کشور خودشون رو در زمره مرفه ترین و مدرن ترین کشورهای دنیا قرار دادن،اینور میدون هم ملت غیور و همیشه در صحنه کاری کردن که افغانستان را بعضویت wto بپذیرن و ایران رو راه ندن!!!!!!!!!!!!!
مطمئنم برند مستقل جنسیس با این روشی که در راستای بهره بردن از خرد جمعی جهان تکنولوژی از لوتوس گرفته تا لامبورگینی در پیش گرفته بزودی زود به یکی از پودیوم نشینان کلاس خودروهای لوکس و تشریفاتی تبدیل میشه.
mds
۱۳ دی ۱۳۹۴افرادی که این همه از این ماشین و این برند نقد میکنن حتما از مدیران و ده ها طراح و مهندس شرکت هیوندای که سالها عمرشونه پای تحقیق و توسعه برای پیشرفت شرکت های کره ای گذاشتن علم و توانائیشون از این افراد بیشتره..
پس هدف از ساخت و میلیاردها دلار هزینه برای توسعه این برند چیه، به هر حال من عاشق این برند و کره ای ها هستم و اولین اولویت خیریدم خودروهای کره ای هست البته نه در واقعیات بلکه در خواب و خیال
و در اخرم بگم که خ هر چه ل
Ali
۱۸ دی ۱۳۹۴بابا چرا دعوا میکنین ما رو که نمیزارن سوار اینا بشیم
بالاتر از ۲۵۰۰ پلاک ملی نمیشه.
Xman
۲۲ بهمن ۱۳۹۴مبارک هیوندای!