سه کراساوور لوکس سه ردیفه با پیشرانههای شش سیلندر توربوشارژ به مصاف هم رفتهاند. پیروز این رقابت تمام آسیایی کدام خودرو خواهد بود؟
مزدا با کراساوور جدید CX-90 که از پلتفرم و پیشرانهٔ کاملاً جدیدی بهره میبرد، بهنوعی وارد بخش شاسیبلندهای لوکس شده است؛ اما این کراساوور سه ردیفه با رقبای زیادی در بازار مواجه است که رقابت با آنها هرگز آسان نخواهد بود. حال سم کارلیجن CX-90 را در برابر دو نمونه از اصلیترین رقبا یعنی جنسیس GV80 و آکورا MDX قرار داده است تا طی مسابقات درگ و رولینگ تواناییهای کراساوور جدید مزدا را محک بزند.
این سه شاسیبلند بزرگ آسیایی دو ویژگی مشترک دارند که برخورداری از پیشرانههای شش سیلندر توربو و سه ردیف صندلی است اما وقتی سراغ مشخصات فنی میرویم متوجه تفاوتهایی خواهیم شد. GV80 از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و باید وزنی ۲۱۸۳ کیلوگرمی را حرکت دهد.
زیر کاپوت CX-90 پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید مزدا قرار گرفته است. این پیشرانه در دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود که نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع قویتر با نام توربو S است. این نسخه با وزن ۲۲۲۴ کیلوگرم، با بنزین سوپر ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها تحویل میدهد؛ بنابراین، CX-90 هم ضعیفترین و هم سنگینترین عضو گروه محسوب میشود.
در آخر هم به آکورا MDX میرسیم که با نسخهٔ تایپ S به این رقابت آمده است. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ این خودرو از رقبا حجم کمتری دارد اما با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور، از مزدا قویتر است. همچنین برخلاف رقبا که از گیربکسهای هشت سرعته استفاده میکنند، MDX به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است و با وزن ۲۱۳۷ کیلوگرم، سبکترین خودروی گروه محسوب میشود.
در این ویدئو بین کراساوورهای سه ردیفهٔ مذکور دو مسابقهٔ درگ و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود. به نظر شما پیروز این درگ آسیاییها کدام خودرو خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
جنسیس GV80 | آکورا MDX تایپ S | مزدا CX-90 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو | ۳.۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۸۳ کیلوگرم | ۲۱۳۷ کیلوگرم | ۲۲۲۴ کیلوگرم |
قیمت | ۶۴,۰۷۵ دلار | ۶۹,۰۴۵ دلار | ۵۳,۱۲۵ دلار |
AMIN JAFARI
۳ خرداد ۱۴۰۲جنسیس gv90 ی الهام گرفته کامل از بنتلی بنتایاگا هستش
انتحاب من جنسیس
Tesla
۳ خرداد ۱۴۰۲دوست من این gv80 هست ( gv90 هنوز رونمایی نشده ) ، از نظر من هم جنسیس از همشون با اختلاف بهتر بود : هم کیفیت ساخت بالاتری داشت و هم آپشن های بیشتر و در بحث شتابگیری هم مزدا پر ادعا رو نشوند سر جاش ، آکورا نباید توی این رقابت میومد چون suv کاملا اسپرت هست ولی این دو تا لوکس بودن ( آکورا اگه جرات داره ، چند ماه دیگه بره با gv80 کوپه تست کنه تا بفهمه دنیا دست کیه 😎😎🇰🇷🇰🇷💪💪 )
R/T
۳ خرداد ۱۴۰۲جنسیس بهتر از مزدا است
😂
R/T
۳ خرداد ۱۴۰۲انصافا چجوری میگی جنسیس از مزدا بهتره
Killer
۳ خرداد ۱۴۰۲اینکه جنسیس از مزدا بهتره که یه چیز عادیه شک داشتن به این فقط از ژاپنی فن بر میاد و مثل این میمونه که بگی چجوری میگی زمین گرده! معلومه که ماشین یه برند لوکس از یه برند اقتصادی بهتره! البته شاید تو سطحت در حد برند اقتصادیه و برند لوکس خارج از تخیلاتته 🤣
حالا اگر به چیزی به این واضحی شک داری بگو که لینک مقایسشون هم بفرستم! جنسیس ساخته شده برای رقابت با بنز و بی ام و بعد این میگه نه مزدا بهتره! مزدا حریف همون رقبای اقتصادیش هم نشد حتی نه تو فروش نه تو جوایز نه تو هیچ مقایسه زشته اصلا مقایسش با جنسیس.
Killer
۳ خرداد ۱۴۰۲برای اینکه یه ضربه کاری بزنم و بیشتر قضیه رو مشخص کنم لینک های مقایسش با پالاسید که خودش فرسنگ ها از جنسیس فاصله داره و یه خودروی اقصادیه رو میزارم،حالا جنسیس پیشکش 🤣
https://www.carexpert.com.au/car-comparisons/mazda-cx-9-azami-le-v-hyundai-palisade-highlander-awd
https://www.drive.com.au/reviews/2021-mazda-cx-9-gt-v-hyundai-palisade-v6/
deutschland
۳ خرداد ۱۴۰۲نمیدونم چرا ولی از بین این سه تا مزدا از همه بیشتر به دلم نشست
Tesla
۳ خرداد ۱۴۰۲جنسیس 😍😍
کیان
۳ خرداد ۱۴۰۲از مضخرفترین مقایسهای ممکن، درگ بین شاسی بلندهای خانوادگی سنگین وزن هست، تولید کننده محتوا البته راهی جز این بای جذب مخاطب نداره
ولی اکورا با حجم کمتر موتورش واقعا خوب بود
بنظرم مزدا خیلی ارزنده هست، قیمتش خیلی توجیه کننده هست برای خریدش، برند واقعا خاصی هم هست. این موتور 6 سیلندر خطیش هم بسیار مورد تمجید و تحسین قرار گرفته
MehdiTurbo
۳ خرداد ۱۴۰۲مضخرف نیس
الان تو دوره ای زندگی میکنیم که خیلی از سدان ها بسیاری از کوپه ها و رودستر و کانورتیبلا حذف شدن حتی از بی ام و و بنز المانی ها
به درگا نگاه کن شخصا مدت زیادی درگ بین کوپه و کانورتیبل رودستر ندیذم حتی سدان هام خیلی کم شده
ولی شاسی بلند تا دلت بخواد تو این مدت درگ دیدم
حتی از لحاظ فروشی این کلاس چند برابر سدان شده که تو رده بعدیه
خیلی از خودرو سازا سداناشون حذف کردن
وقتی داستان فروش انتخاب اینه به طبع درگ هام همینه مشکل از تولید کننده نیس تولید کننده همیشه حول چیزی که بازاراش داغه میسازه همونجور که تا چن سال پیش فقط درگ کوپه بود
Tesla
۳ خرداد ۱۴۰۲این سه تا اگه توی جاده و اتوبان با هم کل بندازن ، قطعا جنسیس به خاطر اسب بخار بیشتر برنده میشه ( توی آخرین رولینگ هم به این موضوع پی بردیم ) ، هر چند از نظر من توی این کلاس خودرویی ( suv های لوکس به نسبت مقرون به صرفه ) آدم باید بیشتر به دنبال خودرویی باشه که نرم ترین و لوکس ترین سواری رو داشته باشه ، که قطعا جنسیس از این نظر اوضاعش از این دو تا بهتر
R/T
۳ خرداد ۱۴۰۲میشه بگی چجوری جنسیس نرم ترین سواری از مزدا و آکورا داره؟؟
وی
۳ خرداد ۱۴۰۲ولش کن جدیش نگیر
phonix
۳ خرداد ۱۴۰۲پس از دیدن باخت جنسیس به زیر کامنت امده و از ناکجا اباد نتیجه بسازید
چطور به این نتیجه رسیدی که اگر اینا تو اتوبان درگ بندازن جنسیس برنده میشه ؟ سبحان الله
Daruosh
۳ خرداد ۱۴۰۲انتخوابم مزدا هست
Amiro
۳ خرداد ۱۴۰۲هم قیمت تیگو 8 پرو مکس
زیبایی اونا کجا و زشتی اینا کجا
R/T
۳ خرداد ۱۴۰۲مزدا انتخابم
زیبا است
Ehsan
۳ خرداد ۱۴۰۲انتخابم جنسیس هست،کامل ترین پکیج رو داره با بهترین قیمت
مزدا هم طراحی خیلی شیمی داره بخصوص با این رنگ
Car love
۳ خرداد ۱۴۰۲فقط تکون های راننده تو اکورا!!!
جنسیس 👏🏻
datsun
۳ خرداد ۱۴۰۲تو جنسیس که بدتره
Car love
۳ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم بخاطر شدت ناراحتی قضیه ورشکستگی نیسان نمیتونی خوب جزئیات رو ببینی،خوبه ویدیوش واضح هست ! اشکال نداره
phonix
۳ خرداد ۱۴۰۲این بازیکن پس از باخت در درگ که تا دیروز ان را معیار میدانست
به کامنت ها امده تکان های اکورا ( به فنر بندی اسپرت تر ) را بهانه میکند تا ثابت کند جنسیس بهتر است
Reza Waffen SS
۳ خرداد ۱۴۰۲مزدا CX-90 انتخابم 👍
sina
۳ خرداد ۱۴۰۲آکورا بهترین ماشین این سگمنته
امار فروش هم همینو میگه
MehdiTurbo
۳ خرداد ۱۴۰۲مگه چرایی میخواد ؟؟؟
برای هر کی یکودوم بهتر
منم خودم مزدا را بیشتر همه دوست داشتم
Amirmohammad
۳ خرداد ۱۴۰۲چیزی که واضح هست اینه که اکورا نسبت به دو ماشین دیگه از لحاظ طراحی ضعیف هست و ماشینی تو این کلاس طراحی سنگین مناسبشه.مزدا هم بسیار زیبا هست ولی اگر بخوام برند لوکس انتخاب کنم با توجه به علاقه ای که به طراحی های جنسیس دارم انتخابم جنسیس هست.شتاب خیلی خوبی هم داشت
Killer
۳ خرداد ۱۴۰۲مزدا تو رقابت با خودروهای اقتصادی نتونست پیروز بشه تو فروش و مقابسه ها بعد الان اومده چند هزار دلار گذاشته رو قیمت وارد رقابت با لوکس ها شده در حالی که رقابت سخت تره اینجا و اسم مزدا هم اقتصادیه
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۲مزدا فوق العادست
MASOUD 0099
۳ خرداد ۱۴۰۲فقط جنسیس
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۲آکورا بیشتر اسپرته تا لوکس و رقبای اصلی جنسیس و مزدا هستن
از نظر ظاهر مزدا که خیلی از جنسیس بهتره
کابین هم همینطور از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام هم دست بالا رو داره
پس صد درصد مزدا
Car love
۳ خرداد ۱۴۰۲این برتریایی که از مزدا نسبت به جنسیس گفتی مثل کیفیت کابین بالاتر و دوام و اینارو طبق تجربیات چند سالت تو خواب از رانندگی جفتشون بود؟ چون کسی مزدا رو در حد جنسیس ندید که مقایسشون کنه و فقط سایت cars guide مقایسه کرد که اونم تهش جنسیس رو برتر دونست!
هر شب تو خواب میرونیشون؟
new reventon
۳ خرداد ۱۴۰۲طراحی ضعیف جنسیس در مقابل مزدا و جنسیس در مقابل اکورا
اونا طراحی جلو پنجره و چراغ دارن جنسیس هم…
datsun
۳ خرداد ۱۴۰۲آکورا
درود
۳ خرداد ۱۴۰۲من مزدا رو از بقیه بیشتر دوس دارم ولی اینکه آخر شد شوکه کننده بود
علیx76
۳ خرداد ۱۴۰۲ویدیوش کو؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ خرداد ۱۴۰۲انتهای مطلب هست و برای من خیلی راحت دیده می شه
بهنام
۳ خرداد ۱۴۰۲مزدا ، بعدشم آکورا . ماشین اصیلش خوبه . 🇯🇵
بهزاد
۳ خرداد ۱۴۰۲طراحی جنسیس از نزدیک اوضاعش خیطه هرچند طراحی داخلش خوبه.
این اولین گام مزداست و مدلهای لوکس اقتصادی بیشتری عرضه خواهد کرد چیزی که دو برند کره ای با نشان های خودشون ناموفق بودن و مجبور به تاسیس برند مجزا شدند.
phonix
۳ خرداد ۱۴۰۲بهتر بگیم مزدا از پس تاسیس یک برند دیگه بر نمیاد حقیقتا بین دوراهی ادامه دادن روند وانت ساختن و … ( ماشین های اقتصادی ) با دند و فنگ بیشتر
ساخت ماشین های لوکس تر با تیراز کمتر و سود بیشترو در پیش گرفته
روندی که بندای دیگه هم بعضا دارن طی میکنن اینطوری سود بیشتر در کنار زحمت کمتر به دست میارن
Siyavash
۴ خرداد ۱۴۰۲برگ برنده آکورا،گیربکس خوبش بود که با توجه به قدرت کمترش تونست جفت حرفاشو مغلوب کنه…تعصبی هم نظر ندید که جنسیس فلانه.مزدا فلانه…کلا ماشین هایه ژاپنی تکلیفشون روشنه..کم استهلاک و با دوام..کره هم ماشین های خوبی داره جدیدا تولید میکنه و با جنسیس هم داره راه ۳۰ سال پیش لکسس رو میره و زوده بگیم جنسیس خوب هست یا بد هست به نظرم حداقل ۵ سال دیگه باید راجبش نظر داد که جنسیس چطور ماشینی هست
حسن
۴ خرداد ۱۴۰۲سلام، من خیلی سر درنمیارم و تجربه استفاده از هیچ کدوم را ندارم ولی میگم هر کدوم که جاپونی هست اون خوبه و بقیه آشغالن
همایون
۱۸ مرداد ۱۴۰۲انتخابم به ترتیب مزدا جنسیس آکورا
مزدا واقعا با قیمت کمتر یازده هزار دلار کمتر از جنسیس پکیج مناسبی داره