این پروژه خلاقانه در اسپانیا با جزئیات خیرهکننده و ظاهری فریبنده، نشان میدهد که چگونه یک خودروی نهچندان هیجانانگیز میتواند به ماسل کاری جذاب تبدیل شود.
گاهی اوقات، جذابترین پروژههای خودرویی از مدلهایی آغاز میشوند که کمتر کسی به آنها توجه میکند. هیوندای کوپه، در مقایسه با خودروهای اسپرت امروزی هیوندای، کسلکننده و معمولی به نظر میرسد اما این کوپه اسپرت کوچک در طول سالها جایگاه عجیبی برای خود پیدا کرده و بهعنوان پایهای برای خلق نسخههای رپلیکای جالبی مورداستفاده قرار گرفته است. پیشتر شاهد تبدیل یک کوپه به تویوتا سلیکا رالی کلاسیک بودیم و در سال ۲۰۱۹ نمونهای دیگر به شکلی عجیب به بوگاتی شیرون شبیه شد. حالا نوبت به یک کوپه رسیده که به فورد موستانگ نسل پنجم تبدیل شده است. این نسخه رپلیکا که چند سالی است در اروپا و بهویژه در اسپانیا دیده شده، پروژهای است که با دقت و صرف زمان زیاد اجرا شده است.
اطلاعات محدودی درباره فرآیند تبدیل این خودرو در دسترس است اما واضح است که سازنده زمان و انرژی زیادی صرف کرده تا ظاهر آن را تا حد ممکن به موستانگ نزدیک کند. نتیجه کار، با در نظر گرفتن همه جوانب، بسیار قابلتوجه است. بااینحال، ازآنجاکه ابعاد کوپه با موستانگ کاملاً یکسان نیست، تفاوتها با کمی دقت قابلتشخیص هستند. این تفاوتها بهویژه در بخش عقب خودرو مشهودند؛ جایی که اوورهنگ عقب کمی کوتاهتر از موستانگ اصلی و شکل درِ عقب اندکی متفاوت به نظر میرسد. تمام پانلهای بدنه اصلی هیوندای جایگزین شدهاند و خودرو اکنون نمای جلویی سفارشی با جلوپنجره مشکی، چراغهای الهامگرفته از موستانگ و دو چراغ مهشکن اضافی را به نمایش گذاشته است.
بدنه به رنگ نقرهای جدید با نوارهای مشکی مسابقهای رنگآمیزی شده و گلگیرهای برجسته و پانلهای کناری جلویی نیز به آن اضافه شدهاند. طراحی موستانگ مانند در کنارههای خودرو نیز با رینگهای پنجپره جدید، نشانهای موستانگ روی رکاب درها و گلگیرهای برجسته در عقب ادامه پیدا کرده است. این جزئیات باعث شدهاند این کوپه در نگاه اول واقعاً شبیه یک موستانگ به نظر برسد. هیچ اطلاعاتی درباره ارتقاء فنی این خودرو منتشر نشده است اما گمان میرود که این نسخه رپلیکا بر پایه کوپه مجهز به موتور ۲.۷ لیتری V6 ساخته شده باشد. این موتور ۱۷۲ اسب بخار قدرت تولید میکند.
اگرچه این میزان قدرت برای یک خودروی اسپرت چندان چشمگیر نیست اما برای استفاده روزمره کاملاً مناسب به نظر میرسد و احتمالاً صدایی بهتر از موتورهای چهار سیلندر تولید میکند. اطلاعات دقیقی از ابعاد این خودرو پس از تبدیل در دست نیست اما هیوندای کوپه استاندارد ۴,۳۹۵ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۳۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد. این ابعاد در مقایسه با فورد موستانگ نسل پنجم (طول ۴,۷۷۸ میلیمتر، عرض ۱,۸۷۷ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۱۴ میلیمتر) کمی کوچکتر هستند که توضیح میدهد چرا برخی تناسبات در این رپلیکا کاملاً مشابه موستانگ اصلی نیستند.
F22RAPTOR
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جای اوورهنگ جلو و میانی باهم غوض شده گویا😁
هیوندای کوپه دف جلوئه خب
کسرا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اورهنگ میانی کجاست؟
یوسف
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴از درب باکش معلومه که چقدر به ریزه کاری ها اهمیت داده
NOS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلا جالب نیست با این کار اصالت هیوندارو زیر سوال بردن
Cadillac-V
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴از کی تاحالا هیوندای اصالت داره؟
همون یه مدل فورد موستانگ قدمتش از کل صنعت خودروسازی کره بیشتره
برعکس، اصالت موستانگ آمرکیایی رو زیر سوال برده
Taha Ayoobi
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴نبابا
.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یک چیزی بگو با عقل جور در بیاد.
هیوندا و اصالت؟
Mustang
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هیوندا مگه اصالت داره؟
.
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بسیار آفرین به سازندش خیلی خلاقیت برای اینکار به خرج داده
عشق باشه، صفا باشه ، هیوندای کوپه باشه، فورد موستانگ باشه
Mohammad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴زار میزنه که من موستانگ نیستم
اگه نمینوشتید هیوندای کوپه من خودمم متوجه نمیشم ، ولی از پلتفرمش مشخصه موستانگ نیست ، البته اگه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر از کنارتون رد بشه نمیشه متوجه شد ولی وقتی ماشین پارک کرده طرف هم ماشین باز باشه متوجه میشه ، در ضمن داخل کابین کجاش شبیه موستانگه ؟
به نظرم اگه واقعاً گروه یا فردی که این رو ساخته ، یکم حمایت بشه میتونه یه شرکت خودروسازی تاسیس کنه نه این که در حد شرکت های دیگه باشه نه ولی خب باید از یه پله ای شروع کرد ، فقط امیدوارم اسپانیا غرق در فساد نباشه و بعید میدونم شرکت های دیگه بزارن ، یه جورایی لابی گری هست دیگه ، وگرنه چرا اسپانیا ، لهستان ، نروژ صنعت خودرسازی ندارن ، اونم وقتی که حتی ترکیه هم صنعت خودروسازی خودش رو شروع کرده
Yazdan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴توی اسپانیا چنین کاری اصلا منطقی نیست.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴دوزار
BlackWing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴موتور یه ماستنگ GT رو میکرد تو اتاق یه هیوندای کوپه بهتر از این بود که اتاق یه ماستنگ GT رو بکنه توی یه هیوندای کوپه !
ALI.S
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴این قیافه کار براش مهمتر بوده😂
دیمن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی روباه لباس شیر به تن میکنه😂😂
ناشناس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴کارشون جالب بوده ولی نمای عقب مخصوصا چراغ خطر ها و دو طرف کناری خوب نشده یا بخاطر سایز رینگ و لاستیکشه یا گلگیر ها بزرگه، ارتفاع ماشین هم نسبت به نسخه اصلی خیلی پایینه، جای باک هم خوب نیست رو خم باله عقب نباید میزاشتنش یا حداقل گود میکردن ورق اون قسمت رو قدرت فنی و موتوری هم تعریف نداره نمره 6 از 10 میدم.
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هیوندا کوپه که خیلی فسقلیه . هیوندا جنسیس کوپه بوده؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴این نسل موستانگ هم اگر از نزدیک دیده باشین خیلی بزرگ نیست