هیوندای

قدم در راه دشوار! معرفی اولین مدل N پرفورمنس هیوندای در سال 2017

هیوندای اعلام کرده که اولین خودرو از سری مدل‌های بخش N پرفورمنس این خودروساز در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. رئیس بخش N آقای آلبرت بیرمن که در سال ۲۰۱۴ بخش M ب‌ام‌و را به مقصد اسپورت هیوندای ترک کرد اعلام کرده که خودروی i30 (الانترا جی تی در آمریکای شمالی) اولین مدلی خواهد بود که نسخه‌ی با عملکرد بالا خواهد داشت. هرچند که این خودرو احتمالاً بر پایه‌ی نسل آتی i30 بنا خواهد شد.

Hyundai-i30N-development-car
چندی پیش هیوندای اعلام کرد که ۳ خودرو را در این هفته وارد مسابقات مقاومتی ۲۴ ساعته ی نوربرگ رینگ خواهد کرد که یکی از آن‌ها پروتوتایپ تحقیقی به نام i30 2.0T است که از بهینه‌سازی‌های بخش N پرفورمنس هیوندای سود می‌برد. در کنار این خودروی توسعه‌ای، هیوندای همچنین ولوستر توربو و i30 1.6 توربو را نیز وارد مسابقات می‌کند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال پیش شناخته می‌شود.

Hyundai-i20-WRC-Track-Left-Rear
زیر کاپوت i30 N آینده احتمالاً پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژر خواهد بود. بیرمن همچنین آشکار کرده که این خودرو سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از پکیج‌هایی که می‌تواند سبب افزایش خروجی پیشرانه شود و همچنین بسته‌های بهبود قابلیت‌های خودرو در پیست بهره خواهد برد.

Hyundai-i20-WRC-Track-Left-Front
زمانی که درباره‌ی قیمت از بیرمن سؤال شد او گفت که این مدل قابل‌ابتیاع خواهد بود و قیمت مناسب یکی از زمینه‌های تمرکز اصلی این بخش است. گیربکس دستی به‌صورت استاندارد در خودرو خواهد بود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک سال بعد عرضه خواهد شد. بیرمن همچنین می‌گوید که سیستم چهارچرخ محرک شاید در نسخه‌های آینده در دسترس باشد و هیوندای با بخش N پرفورمنس به بازارهای جهانی مختلفی وارد خواهد شد که اصلی‌ترین آن‌ها بازار آمریکا است. با عرضه‌ی i30 N در این بازار، هیوندای به مصاف بزرگانی چون فورد فوکوس ST و فولکس گلف GTI خواهد رفت.

Hyundai-i20-WRC-Right-Front-Angle1
در مقایسه با i30 استاندارد، خودروی توسعه داده‌شده‌ی شرکت کننده در مسابقات نوربرگ رینگ پیشرانه‌ی جدید خواهد داشت. تغییرات اضافی دربردارنده‌ی سیستم تعلیق بهینه‌شده، دامپرها و فرمان ارتقا یافته و سپرهای عریض‌تر خواهد بود که این موارد با قوانین ایمنی موتوراسپورت همخوانی خواهند داشت. مدل i30 2.0T احتمالاً از پیشرانه‌ای با ۲۵۹ اسب بخار قدرت و ۳۰۷ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.

برند جنسیس هم نسخه‌هایی با عملکرد بالا را برای مدل‌های خود دریافت خواهد کرد. هرچند طبق گفته‌های بیرمن، نشان N منحصراً برای خودروهای هیوندای عرضه خواهد شد و به این معنی خواهد بود که خودروهای پرفورمنس جنسیس وجه تمایز متفاوتی خواهد داشت. بیرمن همچنین متذکر می‌شود که خودروهای مزین به نشان N ممکن است از قوای محرکه‌ی هیبریدی نیز بهره ببرند:

هر چیزی امکان‌پذیر است. در حال حاضر استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی برای مدل‌های N بسیار زود است اما قطعاً زمان زود می‌گذرد.

هیوندای از سال ۲۰۱۳ مدل‌های پرفورمنس خود را توسعه می‌دهد و بخش N پرفومنس را به عنوان بخشی از برنامه‌ی رالی قهرمانی جهان به راه انداخته است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عالی هیوندا خوب میشه ولی هنوز زوده حالا حالا ها عقبهچون ساخت ماشین اسپرت یا بالاتر وحشتناک سخته ولی به قول خودشون زمان زودمیگذره تنها کاری که میتونن بکنن که با سطح جهانی رقابت کنن همکاری با شرکت های با تجربه هست

  2. احمد باقری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    قیافه جمع و جور و باحالی داره.

  3. رضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دارن تلاش می کنن و قطعا نتیجه این تلاش ها رو هم می بینن!
    کی فکر می کرد جنسیس تو سال 2016 اینجوری تو بازار آمریکا فروش بره!

  4. Hamid

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دوستان یه سوال:
    آزرا 2009 یا ماکسیما 90؟

    1. سیاوش

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      حمید عزیز بستگی به خودت داره
      اگه امکانات ماشین برات مهمه خب قطعا ازرا
      اما اگه کیفیت رانندگی و زیر پای ماشین برات مهمه ماکسیما ماشین بهتریه
      از نظر راحتی هم ماکسیما ماشین راحت تریه
      البته من خودم باشم ازرا رو برمیدارم

    2. رضا

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آزرا 2009 ایمنی بسیار بالاتری به نسبت ماکسیمای 90 مونتاژی داره که استانداردهاش مربوط به عهد بوقه!!!

  5. ShoMpeT

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    با این طراحی و استایل مزخرف بهتره به جنگ پیکان وانت بره و نه بزرگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا