هیوندای اعلام کرده که اولین خودرو از سری مدلهای بخش N پرفورمنس این خودروساز در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. رئیس بخش N آقای آلبرت بیرمن که در سال ۲۰۱۴ بخش M بامو را به مقصد اسپورت هیوندای ترک کرد اعلام کرده که خودروی i30 (الانترا جی تی در آمریکای شمالی) اولین مدلی خواهد بود که نسخهی با عملکرد بالا خواهد داشت. هرچند که این خودرو احتمالاً بر پایهی نسل آتی i30 بنا خواهد شد.
چندی پیش هیوندای اعلام کرد که ۳ خودرو را در این هفته وارد مسابقات مقاومتی ۲۴ ساعته ی نوربرگ رینگ خواهد کرد که یکی از آنها پروتوتایپ تحقیقی به نام i30 2.0T است که از بهینهسازیهای بخش N پرفورمنس هیوندای سود میبرد. در کنار این خودروی توسعهای، هیوندای همچنین ولوستر توربو و i30 1.6 توربو را نیز وارد مسابقات میکند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال پیش شناخته میشود.
زیر کاپوت i30 N آینده احتمالاً پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژر خواهد بود. بیرمن همچنین آشکار کرده که این خودرو سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از پکیجهایی که میتواند سبب افزایش خروجی پیشرانه شود و همچنین بستههای بهبود قابلیتهای خودرو در پیست بهره خواهد برد.
زمانی که دربارهی قیمت از بیرمن سؤال شد او گفت که این مدل قابلابتیاع خواهد بود و قیمت مناسب یکی از زمینههای تمرکز اصلی این بخش است. گیربکس دستی بهصورت استاندارد در خودرو خواهد بود درحالیکه نسخهی اتوماتیک سال بعد عرضه خواهد شد. بیرمن همچنین میگوید که سیستم چهارچرخ محرک شاید در نسخههای آینده در دسترس باشد و هیوندای با بخش N پرفورمنس به بازارهای جهانی مختلفی وارد خواهد شد که اصلیترین آنها بازار آمریکا است. با عرضهی i30 N در این بازار، هیوندای به مصاف بزرگانی چون فورد فوکوس ST و فولکس گلف GTI خواهد رفت.
در مقایسه با i30 استاندارد، خودروی توسعه دادهشدهی شرکت کننده در مسابقات نوربرگ رینگ پیشرانهی جدید خواهد داشت. تغییرات اضافی دربردارندهی سیستم تعلیق بهینهشده، دامپرها و فرمان ارتقا یافته و سپرهای عریضتر خواهد بود که این موارد با قوانین ایمنی موتوراسپورت همخوانی خواهند داشت. مدل i30 2.0T احتمالاً از پیشرانهای با ۲۵۹ اسب بخار قدرت و ۳۰۷ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.
هر چیزی امکانپذیر است. در حال حاضر استفاده از قوای محرکهی هیبریدی برای مدلهای N بسیار زود است اما قطعاً زمان زود میگذرد.
منبع: motortrend
ali ayat
۱۳ خرداد ۱۳۹۵عالی هیوندا خوب میشه ولی هنوز زوده حالا حالا ها عقبهچون ساخت ماشین اسپرت یا بالاتر وحشتناک سخته ولی به قول خودشون زمان زودمیگذره تنها کاری که میتونن بکنن که با سطح جهانی رقابت کنن همکاری با شرکت های با تجربه هست
احمد باقری
۱۳ خرداد ۱۳۹۵قیافه جمع و جور و باحالی داره.
رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۵دارن تلاش می کنن و قطعا نتیجه این تلاش ها رو هم می بینن!
کی فکر می کرد جنسیس تو سال 2016 اینجوری تو بازار آمریکا فروش بره!
Hamid
۱۴ خرداد ۱۳۹۵دوستان یه سوال:
آزرا 2009 یا ماکسیما 90؟
سیاوش
۱۴ خرداد ۱۳۹۵حمید عزیز بستگی به خودت داره
اگه امکانات ماشین برات مهمه خب قطعا ازرا
اما اگه کیفیت رانندگی و زیر پای ماشین برات مهمه ماکسیما ماشین بهتریه
از نظر راحتی هم ماکسیما ماشین راحت تریه
البته من خودم باشم ازرا رو برمیدارم
رضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۵آزرا 2009 ایمنی بسیار بالاتری به نسبت ماکسیمای 90 مونتاژی داره که استانداردهاش مربوط به عهد بوقه!!!
ShoMpeT
۱۴ خرداد ۱۳۹۵با این طراحی و استایل مزخرف بهتره به جنگ پیکان وانت بره و نه بزرگان!