کمپانی هیوندای کره جنوبی از نسخه بهروز و فیس لیفت شده i20 رونمایی کرد. این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر توربو با دو خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسب بخار سود میبرد.
هیوندای در تلاش برای جبران کاهش فروش این خودرو در مقابل رقیبی همچون فورد فیستا اقدام به فیس لیفت i20 کرده است. خودروی موردبحث هماکنون از طراحی بهروزتر، تکنولوژیهای جدید کابین و سیستمهای ایمنی مدرن سود میبرد و از سهماهه سوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. شایان ذکر است i20 در سال گذشته فروش ۵۹,۹۱۴ دستگاهی را تجربه کرد که افت ۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان میداد.
سوپرمینی بهروز شده هیوندای سومین خودروی پرفروش این شرکت بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بوده است. یکی از سخنگوهای هیوندای در مصاحبه با رسانهها تولید نسخه داغ i20 N را تائید نکرده اما گفته که احتمال بازگشت آن به شوروم ها در آینده وجود دارد. کرهایها در نسخه فیس لیفت i20 اقدام به ایجاد تغییراتی در سپرهای جلو و عقب کردهاند. رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید به همراه چراغهای LED با شکل Z در جلو و عقب جزو دیگر تغییرات i20 فیس لیفت هستند.
پروفایل کم ارتفاع سقف به همراه فاصله بین محوری نسبتاً طویل همچنان در این خودرو دیده میشوند. همین امر باعث میشود i20 ظاهر آیرودینامیک و اسپرت خود را حفظ کند. این سوپرمینی تازهنفس با سه رنگ جدید لیمویی، خاکستری و آبی عرضه میشود. در داخل کابین نیز تجهیزات استاندارد بیشتری همچون نمایشگر ۴.۱ اینچی پشت آمپرها، بهروزرسانی از راه دور نقشهها، درگاههای USB-C و ارتباط 4G وجود دارند. آپشن های هیوندای i20 فیس لیفت نسبت به قبل تغییری ندارند و مشتریان میتوانند مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بیسیم گوشی و… را سفارش دهند. پکیج کابین لوسید لایم نیز بهصورت سفارشی وجود دارد که با رنگ بدنه جدید لیمویی هماهنگ میشود تا جذابیت بیشتری را به بخش داخلی خودرو تزریق کند.
علاوه بر این سیستمهای ایمنی بیشتری نیز بهصورت استاندارد وجود دارند که شامل مواردی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد جلو و… میشوند. سیستم پیشگیری از برخورد جلو در زمان تشخیص برخورد قریبالوقوع با سرعت زیر ۸ کیلومتر در ساعت ترمز را درگیر میکند و میتواند دوچرخهسواران و عابران پیاده را نیز تشخیص دهد. سیستمهای یاد شده هماکنون به خاطر قوانین جدید اتحادیه اروپا در i20 نصب شدهاند. خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و گیربکس تغییری نسبت به قبل ندارد و تمامی تریم ها با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو که ۹۸ یا ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد عرضه میشوند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی نیز در دسترس خریداران خواهند بود. هیوندای هنوز قیمت i20 فیس لیفت را اعلام نکرده و نگفته که آیا نسخه داغ i20 N را نیز در نهایت تولید خواهد کرد یا خیر.
محمد امین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چیشد که زبان طراحی کره ای ها انقد داغون شد؟
طراح خاصی پرچمدار این تغییرات بوده؟ واقعا قابل درک نیست این خطوط و حجم ها، هرگوشه ای از خودرو رو که نگاه میکنم یه شاهکار جدیدی نمایان میشه
Car love
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲همونطور که میدونی تو جزو بازار هدفشون نیستی واس همین طبق سلیقه تو طراحی نکردن! وگرنه تو بازارهای هدفشون افزایش فروششون اینقدر عالی بود که شدم سومین گروه خودروسازی جهان تو فروش!
اینم طراحیش خیلی شیکه
Behi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بنظرم خودروهایی که طراحیشون شیب داره اصلا زیبا به نظر نمیرسه، برای مثال وانتهای آمریکایی طراحی دماغهاشون خیلی صاف و به نوعی تراز هستش(البته اکثراً وانتا اینجوری طراحی میشن برخلاف سدانها).
الان اکثر طراحیهای هیوندای به صورت شیب دار هستش بخصوص در بخش جلوی خودرو برخلاف کیا که توازن زیبایی داره.
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲برو از طراح لندکروزم ایراد بگیر که نسل جدید رو شبیه اسباب بازی طراحی کرده عقده ای
محمد امین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲حرف شما درست از طراحی خیلی از خودروساز ها میشه ایراد گرفت از جمله همون تویوتا و لندکروزش ولی مشکل اینه کره ای ها کلا زبون طراحی شون یه دنیای دیگه س مطابق سلیقه خیلیا نیست
تو این دوره زمونه خودرو زیبا پیدا کردنش سخته مهم نیس کره ای باشه یا آلمانی یا فرانسوی
پیام
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحیش عالیه
Mr Tiger
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ما هم تو صف ۲۰۷ بیست سال پیش بدون هیچگونه آپشن و ایمنی با قیمت فضایی
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲زشت تر شده که!
هم از نمای جلو که شبیه پژو 206 شده! هم از نمای عقب که ترکیب چراغ هاش جالب نیست
رینگ های ستاره ایش هم احتمالا خیلی همه پسند نباشه
موتورشم که جون نداره. 1 لیتری توربو 98 اسبی آخه به چه درد میخوره!
همایون
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲عزیزم شما هم اگر به قیمت جهانی پول بنزین میدادی و مالیات سنگین رو قیمت خودروت بر اساس میزان جریمه شدنت و حجم موتور و اسب بخار ماشینت برات میبریدند و تمام نقاط حتی روستاهای کشورت بیش از نود درصد تحت پوشش دوربین گنترل سرعت بود و نهایت سقف سرعت داخل شهرت پنجاه کیلومتر در ساعت بود و اتوبان بیشتر از صد تا یا نهایتا صد و ده تا نمیتونستی بری پس فقط منحنی گشتاور و مصرف سوخت و شتاب برات مهم بود و مطمئن باش تو شتاب و گشتاور و کشش بیش از دو برابر خودرویی مثل دویست و هفت اتوماتیک با همین میزان اشب بخار سرعت و کشش داره متاسفانه سلیقه ما یه بیست سال با اروپا و ده سال با حاشیه خلیج فارس فاصله داره برای همین این چیزها به نظرمون عجیب میاد
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اتفاقا میخواستم بنویسم مقایسم فقط با خودروهای خارجیه که این متن های بلند بالا رو برام ننویسید.
خودروسازی ایران رو بذار کنار که اصلا بهش نمیشه گفت خودروسازی و ارزش بحث نداره.
مقایسه من با نسل قبل همین ماشین بود که طراحیش بنظرم بدتر شده (بنده با هیوندای پدرکشتگی ندارم و از طرفدار سرسخت طراحی جنسیس های جدیدم خودم و بنظرم خیلی عالی شدن)
و کشش خودرو هرچقدر هم سبک که باشه بازهم با این توان خوب نخواهد بود (با آشغالی مثل 207 اتومات مقایسه نمیکنم!) این توان بدرد i10 میخوره که خودرو کاملا شهری و کم مصرفیه. چیزی که برای نسخه ان لاین میخواد بذاره رو باید رو نسخه فول این میذاشت
محمدهادی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا هیوندا تصمیم گرفته هرچی میره جلو پوزه ماشیناشو بیشتر بکشه؟!
کی گفته این کار داره جواب میده؟!!
این چه سبک طراحی ضایه ییه
خودرو از نمای روبرو و پشت افتضاح
از نمای کناری و پهلو بسیار قابل قبول
فرامرز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲جالبه که سوپرمینی هیوندای با موتور سه سیلندر از تیوفایو پلاس مثلا اسمی ویران خودرو قوی تره و جالبتر اینکه رینگ های این سوپرمینی از رینگ های تمام ابوقراضه های داخلی بزرگتره و مطمئنم که از همه ی ابوقراضه های داخلی سریعتره
درباره ی کیفیت هم حرف نزنم بهتره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر به رانندگان سایپا شاهین بگی چه طوری از موتور 1.5 لیتر توربوشارژ، حداکثر 108 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور تولید شده
همچین از فاجعه تعریف می کنن و توجیه میارن که اشک ما در میاد
فرامرز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تمام همکاران زحمتکش شما جناب اشتری
حرف شما کاملا درسته آقای اشتری ولی میگن:
طرف داشته پیاز میخورده و گریه میکرده
بهش میگن مگه مجبوری که پیاز میخوری و گریه میکنی؟
بنده خدا در جواب میگه:
آخه پول دادم
الانم حکایت شاهین سوارا همینه دیگه
پول دادن و مجبورن تعریف کنن
و غیر از این موضوع دیگه ای که هست اینه که کسی که شاهین یا کلا هر ماشین داخلی دیگه ای که داره و تعریف و تمجید میکنه بخاطر اینه که بنده خداها ماشین خوب سوار نشدن خب
مثلا طرف تیبا یا ساینا داشته حالا رفته شاهین خریده با خودش فکر میکنه که شاهین آخر ماشیناست وگرنه اگه قبل از شاهین یک ماشین خارجی داشته باشه و بعدش بره شاهین سوار بشه تازه میفهمه چه لگنی سواره
Python
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شاهین قراره با موتور خوب EC5 عرضه بشه این یک
دوما شاهین هرچی نداره ایمنی داره حداقلش.
ما هم فکر نمیکنیم شاهین اخر ماشیناس این توهمات یک سری پارس سواره
بلکه میگیم شاهین یه خودروی اقتصادی نسبتا جدید وایمنه وخوبه
JaMsHiD
۱۶ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری جالبه کلی پیج هم تو اینستا زدن نشستن با شاهین فاز لکسوس ال اس و رولز رویس فانتوم میگیرن !
دیروز یه پست دیدم فقط نیم ساعت داشت از آپشن آینه تاشو شاهین حرف میزد و برای برادر آشغ.ل سازش که ویران خودروس شاخ و شونه میکشید
وضعیت ماشین بازی تو اینستا غیر قابل وصف هست
یه مشت بچه سال نشستن تعصب چی رو میکشن ! پارس ای ال ایکس و پژو چهارصد و پنج
الان هم کیت بک فایر اومده براشون رو کار اومده😂کلا من تو بندر عباس راه میرم انگار شده میدون جنگ دو سه تا پارس که مثل مارمولک پشتشونو دادن بالا همینطور کاتاف میزنن و بک فایر میدن انگار هنر کردن
بیشترین ماشین ها هم دم تعمیر گاه همینا هستن کاپوتشونو زدن بالا واشر سر سیلندر عوض کنن😂
علیرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲رقباش زیادن این ماشین بیشتر حدفش بازار اروپاست ولی آنچنان فروش بالای نداره ماشین های مثل ۲۰۸ یا کلیو بازار بهتری نسبت به i20 دارن قدرت و پرفورمنس در حد کلیو ولی از فیستا ۲۰۸ پایین تره چون با همین موتور دارن ۱۳۴ اسب قدرت میگیرن