هیوندای

هیوندای i20 فیس لیفت با پیشرانه 3 سیلندر توربو معرفی شد

کمپانی هیوندای کره جنوبی از نسخه به‌روز و فیس لیفت شده i20 رونمایی کرد. این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر توربو با دو خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسب بخار سود می‌برد.

هیوندای در تلاش برای جبران کاهش فروش این خودرو در مقابل رقیبی همچون فورد فیستا اقدام به فیس لیفت i20 کرده است. خودروی موردبحث هم‌اکنون از طراحی به‌روزتر، تکنولوژی‌های جدید کابین و سیستم‌های ایمنی مدرن سود می‌برد و از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. شایان ذکر است i20 در سال گذشته فروش ۵۹,۹۱۴ دستگاهی را تجربه کرد که افت ۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌داد.

سوپرمینی به‌روز شده هیوندای سومین خودروی پرفروش این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بوده است. یکی از سخنگوهای هیوندای در مصاحبه با رسانه‌ها تولید نسخه داغ i20 N را تائید نکرده اما گفته که احتمال بازگشت آن به شوروم ها در آینده وجود دارد. کره‌ای‌ها در نسخه فیس لیفت i20 اقدام به ایجاد تغییراتی در سپرهای جلو و عقب کرده‌اند. رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید به همراه چراغ‌های LED با شکل Z در جلو و عقب جزو دیگر تغییرات i20 فیس لیفت هستند.

پروفایل کم ارتفاع سقف به همراه فاصله بین محوری نسبتاً طویل همچنان در این خودرو دیده می‌شوند. همین امر باعث می‌شود i20 ظاهر آیرودینامیک و اسپرت خود را حفظ کند. این سوپرمینی تازه‌نفس با سه رنگ جدید لیمویی، خاکستری و آبی عرضه می‌شود. در داخل کابین نیز تجهیزات استاندارد بیشتری همچون نمایشگر ۴.۱ اینچی پشت آمپرها، به‌روزرسانی از راه دور نقشه‌ها، درگاه‌های USB-C و ارتباط 4G وجود دارند. آپشن های هیوندای i20 فیس لیفت نسبت به قبل تغییری ندارند و مشتریان می‌توانند مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم گوشی و… را سفارش دهند. پکیج کابین لوسید لایم نیز به‌صورت سفارشی وجود دارد که با رنگ بدنه جدید لیمویی هماهنگ می‌شود تا جذابیت بیشتری را به بخش داخلی خودرو تزریق کند.

علاوه بر این سیستم‌های ایمنی بیشتری نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند که شامل مواردی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد جلو و… می‌شوند. سیستم پیشگیری از برخورد جلو در زمان تشخیص برخورد قریب‌الوقوع با سرعت زیر ۸ کیلومتر در ساعت ترمز را درگیر می‌کند و می‌تواند دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را نیز تشخیص دهد. سیستم‌های یاد شده هم‌اکنون به خاطر قوانین جدید اتحادیه اروپا در i20 نصب شده‌اند. خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و گیربکس تغییری نسبت به قبل ندارد و تمامی تریم ها با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو که ۹۸ یا ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شوند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی نیز در دسترس خریداران خواهند بود. هیوندای هنوز قیمت i20 فیس لیفت را اعلام نکرده و نگفته که آیا نسخه داغ i20 N را نیز در نهایت تولید خواهد کرد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چیشد که زبان طراحی کره ای ها انقد داغون شد؟
    طراح خاصی پرچمدار این تغییرات بوده؟ واقعا قابل درک نیست این خطوط و حجم ها، هرگوشه ای از خودرو رو که نگاه میکنم یه شاهکار جدیدی نمایان میشه

    موافقم 33
    مخالفم 30
    1. Car love

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      همونطور که میدونی تو جزو بازار هدفشون نیستی واس همین طبق سلیقه تو طراحی نکردن! وگرنه تو بازارهای هدفشون افزایش فروششون اینقدر عالی بود که شدم سومین گروه خودروسازی جهان تو فروش!
      اینم طراحیش خیلی شیکه

      موافقم 32
      مخالفم 29
    2. Behi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (177 ديدگاه)

      بنظرم خودروهایی که طراحیشون شیب داره اصلا زیبا به نظر نمی‌رسه، برای مثال وانت‌های آمریکایی طراحی دماغه‌اشون خیلی صاف و به نوعی تراز هستش(البته اکثراً وانتا اینجوری طراحی میشن برخلاف سدان‌ها).
      الان اکثر طراحی‌های هیوندای به صورت شیب دار هستش بخصوص در بخش جلوی خودرو برخلاف کیا که توازن زیبایی داره.

      موافقم 9
      مخالفم 5
    3. محمد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (340 ديدگاه)

      برو از طراح لندکروزم ایراد بگیر که نسل جدید رو شبیه اسباب بازی طراحی کرده عقده ای

      موافقم 3
      مخالفم 21
      1. محمد امین

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (63 ديدگاه)

        حرف شما درست از طراحی خیلی از خودروساز ها میشه ایراد گرفت از جمله همون تویوتا و لندکروزش ولی مشکل اینه کره ای ها کلا زبون طراحی شون یه دنیای دیگه س مطابق سلیقه خیلیا نیست
        تو این دوره زمونه خودرو زیبا پیدا کردنش سخته مهم نیس کره ای باشه یا آلمانی یا فرانسوی

        موافقم 5
        مخالفم 3
  2. پیام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    طراحیش عالیه

    موافقم 16
    مخالفم 27
  3. Mr Tiger

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ما هم تو صف ۲۰۷ بیست سال پیش بدون هیچگونه آپشن و ایمنی با قیمت فضایی

    موافقم 40
    مخالفم 2
  4. حامد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    زشت تر شده که!
    هم از نمای جلو که شبیه پژو 206 شده! هم از نمای عقب که ترکیب چراغ هاش جالب نیست
    رینگ های ستاره ایش هم احتمالا خیلی همه پسند نباشه
    موتورشم که جون نداره. 1 لیتری توربو 98 اسبی آخه به چه درد میخوره!

    موافقم 15
    مخالفم 27
    1. همایون

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (110 ديدگاه)

      عزیزم شما هم اگر به قیمت جهانی پول بنزین میدادی و مالیات سنگین رو قیمت خودروت بر اساس میزان جریمه شدنت و حجم موتور و اسب بخار ماشینت برات میبریدند و تمام نقاط حتی روستاهای کشورت بیش از نود درصد تحت پوشش دوربین گنترل سرعت بود و نهایت سقف سرعت داخل شهرت پنجاه کیلومتر در ساعت بود و اتوبان بیشتر از صد تا یا نهایتا صد و ده تا نمیتونستی بری پس فقط منحنی گشتاور و مصرف سوخت و شتاب برات مهم بود و مطمئن باش تو شتاب و گشتاور و کشش بیش از دو برابر خودرویی مثل دویست و هفت اتوماتیک با همین میزان اشب بخار سرعت و کشش داره متاسفانه سلیقه ما یه بیست سال با اروپا و ده سال با حاشیه خلیج فارس فاصله داره برای همین این چیزها به نظرمون عجیب میاد

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. حامد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اتفاقا میخواستم بنویسم مقایسم فقط با خودروهای خارجیه که این متن های بلند بالا رو برام ننویسید.
        خودروسازی ایران رو بذار کنار که اصلا بهش نمیشه گفت خودروسازی و ارزش بحث نداره.
        مقایسه من با نسل قبل همین ماشین بود که طراحیش بنظرم بدتر شده (بنده با هیوندای پدرکشتگی ندارم و از طرفدار سرسخت طراحی جنسیس های جدیدم خودم و بنظرم خیلی عالی شدن)
        و کشش خودرو هرچقدر هم سبک که باشه بازهم با این توان خوب نخواهد بود (با آشغالی مثل 207 اتومات مقایسه نمیکنم!) این توان بدرد i10 میخوره که خودرو کاملا شهری و کم مصرفیه. چیزی که برای نسخه ان لاین میخواد بذاره رو باید رو نسخه فول این میذاشت

        موافقم 12
        مخالفم 4
    2. محمدهادی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      چرا هیوندا تصمیم گرفته هرچی میره جلو پوزه ماشیناشو بیشتر بکشه؟!
      کی گفته این کار داره جواب میده؟!!
      این چه سبک طراحی ضایه ییه
      خودرو از نمای روبرو و پشت افتضاح
      از نمای کناری و پهلو بسیار قابل قبول

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. فرامرز

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جالبه که سوپرمینی هیوندای با موتور سه سیلندر از تیوفایو پلاس مثلا اسمی ویران خودرو قوی تره و جالبتر اینکه رینگ های این سوپرمینی از رینگ های تمام ابوقراضه های داخلی بزرگتره و مطمئنم که از همه ی ابوقراضه های داخلی سریعتره
    درباره ی کیفیت هم حرف نزنم بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      اگر به رانندگان سایپا شاهین بگی چه طوری از موتور 1.5 لیتر توربوشارژ، حداکثر 108 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور تولید شده
      همچین از فاجعه تعریف می کنن و توجیه میارن که اشک ما در میاد

      موافقم 33
      مخالفم 2
      1. فرامرز

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (257 ديدگاه)

        با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تمام همکاران زحمتکش شما جناب اشتری
        حرف شما کاملا درسته آقای اشتری ولی میگن:
        طرف داشته پیاز میخورده و گریه میکرده
        بهش میگن مگه مجبوری که پیاز میخوری و گریه میکنی؟
        بنده خدا در جواب میگه:
        آخه پول دادم
        الانم حکایت شاهین سوارا همینه دیگه
        پول دادن و مجبورن تعریف کنن
        و غیر از این موضوع دیگه ای که هست اینه که کسی که شاهین یا کلا هر ماشین داخلی دیگه ای که داره و تعریف و تمجید میکنه بخاطر اینه که بنده خداها ماشین خوب سوار نشدن خب
        مثلا طرف تیبا یا ساینا داشته حالا رفته شاهین خریده با خودش فکر میکنه که شاهین آخر ماشیناست وگرنه اگه قبل از شاهین یک ماشین خارجی داشته باشه و بعدش بره شاهین سوار بشه تازه میفهمه چه لگنی سواره

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. Python

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        شاهین قراره با موتور خوب EC5 عرضه بشه این یک
        دوما شاهین هرچی نداره ایمنی داره حداقلش.
        ما هم فکر نمیکنیم شاهین اخر ماشیناس این توهمات یک سری پارس سواره
        بلکه میگیم شاهین یه خودروی اقتصادی نسبتا جدید وایمنه وخوبه

      3. JaMsHiD

        ۱۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2816 ديدگاه)

        آقای اشتری جالبه کلی پیج هم تو اینستا زدن نشستن با شاهین فاز لکسوس ال اس و رولز رویس فانتوم میگیرن !
        دیروز یه پست دیدم فقط نیم ساعت داشت از آپشن آینه تاشو شاهین حرف میزد و برای برادر آشغ.ل سازش که ویران خودروس شاخ و شونه میکشید
        وضعیت ماشین بازی تو اینستا غیر قابل وصف هست
        یه مشت بچه سال نشستن تعصب چی رو میکشن ! پارس ای ال ایکس و پژو چهارصد و پنج
        الان هم کیت بک فایر اومده براشون رو کار اومده😂کلا من تو بندر عباس راه میرم انگار شده میدون جنگ دو سه تا پارس که مثل مارمولک پشتشونو دادن بالا همینطور کاتاف میزنن و بک فایر میدن انگار هنر کردن
        بیشترین ماشین ها هم دم تعمیر گاه همینا هستن کاپوتشونو زدن بالا واشر سر سیلندر عوض کنن😂

  6. علیرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    رقباش زیادن این ماشین بیشتر حدفش بازار اروپاست ولی آنچنان فروش بالای نداره ماشین های مثل ۲۰۸ یا کلیو بازار بهتری نسبت به i20 دارن قدرت و پرفورمنس در حد کلیو ولی از فیستا ۲۰۸ پایین تره چون با همین موتور دارن ۱۳۴ اسب قدرت میگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا