رنوهیوندای

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2017 و رنو تالیسمان 2017، رقابت دشمنان خونین

مقدمه

رقابت آسیایی‌ها و اروپایی‌ها همیشه جذاب بوده و هست؛ امروز باید دید خرید سوناتا هیبریدی عاقلانه است یا تالیسمان؟

در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست و مقایسه رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ رفته‌ایم تا شما را با مزایا و معایب این دو سدان محبوب آشنا کنیم؛ با پدال همراه باشید.

همچنین بخوانید: تست و بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۱۸

همچنین بخوانید: تست و بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۷

تاریخچه رنو تالیسمان

سال ۲۰۱۵ بود که رنو تصمیم به ساخت سدانی جدید با نام تالیسمان گرفت. تالیسمان در لغت به معنای سحر و جادو است و البته رنو ۲ دلیل برای انتخاب این نام آورده. اول به گفته رنو، تالیسمان از ایمنی بالایی برخوردار است و واژه‌ی (تالیسمان) به‌خوبی مفهوم ایمنی بالای این خودرو را به مردم می‌رساند؛ و البته طبق گفته رنو تلفظ این واژه برای تمام مردم دنیا ساده است. رنو تالیسمان به جز فرانسه در کره جنوبی هم مونتاژ شد؛ اما به دلیل شراکت رنو و سامسونگ این خودرو با نام رنو سامسونگ SM6 و فاقد لوگوی تجاری رنو در بازار عرضه شد. در ایران نگین خودرو، تالیسمان را طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وارد کرد و به فروش رسانید؛ اما این سدان خوش خط و خال موفقیت بزرگی کسب نکرد و دلیلش هم تصمیمات نگین خودرو بود. نگین خودرو که قصد داشت قیمت رنو تالیسمان را کاهش دهد تا با تعرفه واردات به مشکل نخورد، تعدای از امکانات رفاهی این خودرو مانند رادار تابلوخوان و کمک برقی را حذف کرد. همین شد که سواری خشک تالیسمان بلای جانش شد و بعد از مدتی محبوبیتش در بازار فروریخت.

تاریخچه هیوندای سوناتا هیبریدی

اما در مقابل رنو تالیسمان که به‌تازگی متولد شده، هیوندای سوناتا هیبریدی قرار دارد. شروع داستان سوناتا به سال ۱۹۸۳ یعنی زمان تولد هیوندای استلار باز می‌گردد؛ هیوندای استلار دارای پلتفرم فورد تانوس و متعلقات فنی میتسوبیشی بود. سال ۱۹۸۵ سوناتا به‌عنوان نمونه لوکس استلار با پلتفرم آن و متعلقات میتسوبیشی معرفی شد. سال ۱۹۸۸ بود که نسل دوم، سوناتای Y2 معرفی شد؛ هیوندای با این نسل برای اولین بار وارد جنگ بازار آمریکا شد. نسل سوم سوناتا با کد Y3 در سال ۱۹۹۳ با موتور گیربکس و پلتفرم هیوندای معرفی شد که این نسل جهش بزرگی در تاریخچه هیوندای سوناتا شناخته می‌شود. نسل چهارم سوناتا که در سال ۲۰۰۱ معرفی و روانه بازار شد، توانست موفقیت‌های زیادی برای کمپانی هیوندای کسب کند و البته این نسل حضور کمی هم در ایران داشت. اما داستان اصلی هیوندای سوناتا در ایران از سال ۲۰۰۵ و معرفی هیوندای سوناتا NF آغاز شد؛ نسل پنج سوناتا برای اولین بار در آمریکا مونتاژ شد که باز هم جهشی بزرگ برای سوناتا شناخته می‌شود. سال ۲۰۱۰ بود که خبر معرفی مرسدس بنز کره‌ای یعنی سوناتا YF به گوش مردم ایران رسید؛ به دلیل این که طراحی این نسل هیوندای سوناتا شباهت بسیاری به بنز CLS دارد مردم ایران استقبال خوبی از آن کردند. جالب است بدانید که اولین سوناتای برقی YF است. سال ۲۰۱۵ سوناتا LF بنزینی به تعداد محدودی به کشور وارد شد؛ اما در این نسل دیگر از خط و خطوط تیز و جسورانه خبری نبود؛ سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت عظیمی برای هیوندای سوناتا معرفی شد و ظاهر جدید سوناتا برگ برنده‌اش شد. سال ۲۰۱۸ رسید و واردات خودرو به ایران بسته شد؛ اما تولید هیوندای سوناتا متوقف نشد و سال ۲۰۱۹ نسل هشتم سوناتا با کد DN8 معرفی شد. به‌تازگی هم هیوندای فیس‌لیفت نسل هشتم سوناتا را به دنیا معرفی کرده است.

مقایسه طراحی هیوندای سوناتا هیبریدی و رنو تالیسمان

از جلو که به هر دو خودرو نگاه می‌کنید طراحی به‌روزتر و خلاقانه تالیسمان به نسبت طراحی محفظه کانه و سادهٔ هیوندای سوناتا شما را در رقیب بودن این دو خودرو به شک می‌اندازد. در جلوی تالیسمان دی لایت‌های c شکل و جلوپنجره کوچک به همراه خطوط کرومی ظاهر خشن و فوق‌العاده جذابی به خودرو بخشیده؛ لوگوی بزرگ رنو هم روی جلوپنجره خودنمایی می‌کند. در مقابل سوناتا با جلوپنجره بزرگ و یک خط کرومی باریک به همراه چراغ‌های بزرگ و ساده خیلی بیننده را به وجد نمی‌آورد و نکته جالب این است که روی سپر سوناتا برخلاف تالیسمان از مه‌شکن بهره‌مند نیستیم.

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2017 و رنو تالیسمان 2017

ظاهر کناری تالیسمان خیلی ساده است و فقط فرورفتگی پایین در وجود دارد؛ یک نوار کرومی هم دور قاب پنجره کشیده شده و رینگ‌های پنج پره دوقلو به این خودرو نمای زیبایی داده است. در طرف مقابل سوناتا روی درها و گلگیرش خط و خطوط شکسته زیادی دارد و علاوه بر نوار کرومی دور قاب پنجره، نوار باریکی هم زیر درها کشیده شده است. دستگیره درها بر خلاف تالیسمان هم رنگ بدنه نیست؛ رینگ‌های پنج پره‌ای که بر روی این خودرو نصب شده جذاب و جالب نیست. روی گلگیر جلو هم نوشته آبی‌رنگ blue وجود دارد.

مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2017 و رنو تالیسمان 2017

در عقب تالیسمان اما سادگی موج می‌زند و نوشته بزرگ تالیسمان به همراه لوگوی رنو در تلفیق با چراغ‌های کیوبیک خیلی نمای زیبایی به خودرو بخشیده است. در نمای عقبی هیوندای سوناتا نوشته hybrid با رنگ آبی وجود دارد؛ لیپ عقب به همراه اسپویلر سعی کرده‌اند ظاهر اسپورتی به خودرو ببخشند. اما در کل ظاهر عقبی هیوندای سوناتا به زیبایی تالیسمان نمی‌رسد.

اما از شکل ظاهر که بگذریم و وارد اعداد و ارقام شویم بازی عوض می‌شود. شاید در ظاهر طول تالیسمان بیشتر باشد؛ اما لازم به ذکر است که طول هیوندای سوناتا ۴۸۵۵ میلی‌متر و طول تالیسمان ۴۸۴۸ میلی‌متر است. در عوض عرض سوناتا ۱۸۶۵ و تالیسمان ۱۸۷۰ است. با اینکه ارتفاع، برای این کلاس خودرویی فاکتور مهمی نیست؛ اما جالب است بدانید سوناتا ۱۴۸۵ و تالیسمان ۱۴۶۳ میلی‌متر ارتفاع دارند. یعنی عرض سوناتا ۷ میلی‌متر و ارتفاعش ۲۲ میلی‌متر بلندتر از تالیسمان است؛ در عوض تالیسمان ۵ میلی‌متر عرض بیشتری دارد. با تمام این تفاسیر فاصله محوری تالیسمان ۳ سانتی‌متر بیشتر است. اما داستان ابعاد و اندازه و ارقام در کابین متفاوت است.

مقایسه کابین و امکانات رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا هیبریدی

هنگامی که وارد کابین تالیسمان می‌شوید متریال نرم رودری‌ها و داشبورد به همراه طرح چوب‌های جذاب و با کیفیت خیلی هیجان‌انگیز است؛ اما متأسفانه کیفیت مونتاژ ادوات کابین بسیار کم است. در طرف مقابل کیفیت پلاستیک روی درهای سوناتا به‌خوبی تالیسمان نیست؛ در عوض کیفیت مونتاژ ادوات کابین سوناتا خیلی خوب است. همان‌طور که در سطور بالاتر اشاره شد اعداد و ارقام در کابین آشکار می‌شوند؛ عرض صندلی‌های تالیسمان به‌مراتب بیشتر از سوناتا است؛ اما فضای پای کمتری از سوناتا دارد و کابین سوناتا بزرگ‌تر احساس می‌شود. در بخش طراحی ظاهری به اختلاف ۲۲ میلی‌متری این دو خودرو هم اشاره شد که جزو مهم‌ترین عیب‌های کابین تالیسمان است، فضای سر سرنشینان عقب تالیسمان اصلاً راضی‌کننده نیست و در حد و حدود پژو ۲۰۶ است! و به‌علاوه کابین تالیسمان را دلگیرتر از سوناتا کرده است.

داخل کابین رنو تالیسمان 2017

روی کنسول تالیسمان طرح پیانویی کار شده که خط‌وخش زیادی رویش حک می‌شود. روی درهای تالیسمان سیستم صوتی BOSE و روی درهای سوناتا سیستم اینفینیتی نصب شده؛ تالیسمان از ۱۳ بلندگو و سوناتا از ۸ بلندگو بهره می‌برد؛ اما بااین‌حال کیفیت بلندگوهای سوناتا بهتر است. سیستم صوتی تالیسمان با بلند شدن صدا وضوحش را از دست می‌دهد؛ اما در سوناتا حداکثر بلندی صدا کمتر است. صندلی راننده تالیسمان در ۸ حالت و سرنشین در ۶ حالت تنظیم می‌گردند و صندلی راننده از مموری هم برخوردار است. ولی صندلی راننده سوناتا در ۱۲ حالت تنظیم می‌شود و از مموری هم بهره‌مند است. روی در راننده تالیسمان کلیدهای تنظیمات آیینه و شیشه‌بالابرها وجود دارند؛ روی داشبوردش هم کلیدهای گرمکن، سردکن، گرمکن فرمان، اتو پارک و کلید ECO قرار دارد.

داخل کابین مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید 2017

متریال و طراحی فرمان تالیسمان خیلی جالب نیست؛ کلاستر نیمه دیجیتال است و از سه بخش مجزا تشکیل شده که وقتی حالت رانندگی تغییر می‌کند رنگ صفحه کیلومتر عوض می‌شود. یکی از امتیازات رنو تالیسمان نسبت به سوناتا هیبرید وجود هداپ دیسپلی است. نورپردازی کابین تالیسمان فوق‌العاده جذاب است و قابلیت تنظیم در ۸ رنگ دارد. اما مانیتور عظیم روی داشبورد تالیسمان خیلی جالب نیست و پاسخ‌دهی سریعی هم ندارد همچنین کاربری آن هم خیلی ساده نیست؛ و جالب است بدانید هم به‌وسیله موس و هم تاچ می‌توانید با این مانیتور کار کنید. در مقابل وجود کلیدهای زیاد و کاربری آسان مانیتور یکی از نقاط مثبت هیوندای سوناتا است؛ اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف این خودرو عدم متصل شدن به بلوتوث برای پخش موسیقی است.

فضای کاربردی کابین تالیسمان بر خلاف سوناتا برای قرار دادن وسایل خیلی کم است. متریال چرم صندلی‌ها از هیوندای سوناتا بهتر است؛ اما دوام چرم صندلی‌های سوناتا بهتر است. هر دو خودرو از سقف پانوراما هم بهره‌مند هستند. در هر دو خودرو سنسور جلو وجود دارد؛ اما تالیسمان به دلیل وجود ۶ سنسور در سپر حساسیت بیشتری به نسبت سوناتا دارد. هیوندای سوناتا بر خلاف تالیسمان از چراغ‌شور هم بهره می‌برد. در مقاله تست و بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۷ بیشتر می‌توانید با کابین و امکانات این خودرو آشنا شوید.

فضای عقب تالیسمان برای قد بالای ۱۷۵ سانتی‌متر خیلی مناسب نیست؛ اما در سوناتا تا حدود قد ۱۹۰ سانتی‌متر مشکلی ایجاد نمی‌شود. هر دو خودرو گرم‌کن صندلی دارند؛ اما جای‌گذاری کلید گرم‌کن در سوناتا بر روی در و در تالیسمان روی زیرآرنجی است. در ردیف عقب هر دو خودرو هم سوکت ۱۲ ولت وجود دارد.

بخشی از امکانات رفاهی رنو تالیسمان: اتو پارک، کنترل حرکت در سربالایی، ۵ حالت رانندگی، سنسور ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، سنسور تشخیص اشیا متحرک، ترمز پارک برقی، اتولایت، نوربالا اتومات، چرخش چراغ‌ها در سرپیچ، فرمان برقی، هداپ دیسپلی، کول باکس، صندلی ۸ حالته راننده به همراه مموری، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، ماساژور صندلی‌های جلو، آیینه تاشو برقی، سقف پانورامیک، پرده عقب برقی، ۴ شیشه‌بالابر اتوماتیک و سیستم صوتی BOSE

بخشی از امکانات رفاهی هیوندای سوناتا هیبرید: سه حالت رانندگی، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور جلو و عقب، سنسور باران و نور و فشار باد تایر، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ شور، چراغ چرخشی، گرمکن فرمان، فرمان برقی، سیستم صوتی اینفینیتی، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سقف پانوراما، آیینه تاشو برقی، شیشه‌بالابر اتوماتیک جلو، پرده‌های جانبی عقب و پرده برقی شیشه عقب

مشخصات فنی رنو تالیسمان

رنو تالیسمان در بازار جهانی از ۹ موتور بهره‌مند است که عبارت‌اند از: ۱.۳ لیتری توربو، ۱.۶ لیتری توربو، ۱.۸ لیتری توربو، ۲ لیتری ساده، ۲ لیتری LPG، چهار سیلندر ۱.۵ لیتری دیزل، ۱.۶ لیتری دیزل، ۱.۷ لیتری دیزل و ۲ لیتری دیزل که این ۹ موتور به چهار گیربکس که عبارت‌اند از: ۶ سرعته اتوماتیک، ۶ سرعته دو کلاچه، ۷ سرعته دو کلاچه و CVT متصل می‌شوند.

اما این خودرو در ایران با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژر که قدرت ۱۹۰ اسب‌ بخار و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند وارد شد. این موتور به یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه متصل است و می‌تواند در ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و با حداکثر سرعت ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. مصرف سوخت رنو تالیسمان ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که عدد فوق‌العاده‌ای است.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا هیبریدی

این نسل از هیوندای سوناتا در چین، الجزایر و روسیه و آمریکا مونتاژ شده و طبیعی است که این خودرو از ۶ موتور و ۴ گیربکس در بازار جهانی بهره ببرد؛ این موتورها عبارت‌اند از: چهار سیلندر ۱.۶ لیتریT-GDI، چهار سیلندر ۲ لیتری MPI، چهار سیلندر ۲.۴ لیتری، چهار سیلندر ۲.۴ GDI، چهار سیلندر ۲ لیتری هیبرید و ۱.۷ لیتری دیزل. و ۴ گیربکس عبارت‌اند از: ۶ سرعته دستی‌، ۶ سرعته اتوماتیک، ۸ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دو کلاچه. اما این خودرو در بازار ایران دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی است که می‌تواند به طور ترکیبی قدرت ۱۹۳ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و به چرخ‌های جلو منتقل کند. این خودرو با وزن ۱۵۸۶ کیلوگرمی‌اش به گفته کمپانی می‌تواند در ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ برسد. مصرف ترکیبی هیوندای سوناتا تقریباً ۵ لیتر است که عدد بسیار جالبی برای این ابعاد و وزن است.

تجربه رانندگی رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا هیبریدی

وقتی به هیوندای سوناتا استارت می‌زنید خودرو بدون هیچ صدایی روشن می‌شود که این نکته‌ای بسیار خوشایند است. هنگامی که ۲۰ دقیقه با رنو تالیسمان رانندگی می‌کنید سیستم تعلیق خشکش ذوق شما را کور ولی شتاب اولیه‌اش خوشحالتان می‌کند. در صورتی که خشکی این خودرو شما را آزار می‌دهد باید کمک فنرها را با کمک‌های برقی عوض کنید. صندلی‌های هر دو خودرو راحتی خوبی دارند؛ اما صندلی سوناتا دربرگیرندگی بهتری دارد. سرعت عمل گیربکس رنو تالیسمان خیلی به خودرو های اروپایی نمی‌خورد؛ اما شباهت زیادی به هیوندای سوناتا دارد. اما اگر عاشق سرعت و بالا و پایین رفتن عقربه دور موتور هستید سوناتا به‌درد شما نمی‌خورد به دلیل این که در این خودرو عقربه دور موتور حرکت زیادی ندارد و هیجانی القا نمی‌کند. در بحث شتاب صفر تاصد هیوندای سوناتا به گرد پای تالیسمان نمی‌رسد و البته ترمزهای تالیسمان هم کمی بهتر از سوناتا است. دید نقطه کور سوناتا کمی بهتر از تالیسمان؛ اما رانندگی با آن درون شهر به دلیل وجود سنسور ۳۶۰ درجه و حساسیت بیشتر سنسورها به نسبت هیوندای سوناتا راحت‌تر است. نکته جالبی که رنو تالیسمان دارد تغییر بسیار حالات رانندگی در مودهای مختلف است و مثلاً در حالت اکو، ماساژور صندلی به کار می‌افتد و در نسخه‌های کمک برقی در حالت اسپرت کمک‌فنرها خشک می‌شود. هندلینگ تالیسمان با توجه به اروپایی بودن و ترمزها و سیتم تعلیق خشک خیلی بهتر از سوناتای هیبریدی است. سر و صدای وارد شده به کابین سوناتا هم کمتر از تالیسمان است.

هزینه‌های نگهداری رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا هیبریدی

اینجاست که هیوندای سوناتا برگ برنده خود را رو می‌کند؛ مالکان رنو تالیسمان باید بنزین سوپر به همراه اکتان قوی در باک خودروی خود بریزند که قیمت هر باک حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌شود؛ اما سوناتا هیچ نیازی به بنزین خاص و اکتان و مکمل ندارد از طرفی هم سوناتا مصرف سوخت پایین‌تری به نسبت تالیسمان دارد. مسافتی که تقریباً سوناتا با یک باک بنزین طی می‌کند حدوداً ۱۰۰۰ کیلومتر است. بازار خریدوفروش سوناتا هیبریدی خیلی بهتر از تالیسمان است و سوناتا کیفیت بهتر و عمر بیشتری دارد. تنها مشکل سوناتا قیمت سرویس‌هایش است که به دلیل هیبریدی بودنش برابر با تالیسمان است و متأسفانه از اپتیما بیشتر است.

نتیجه‌گیری

شاید روی کاغذ تالیسمان خیلی سرتر از سوناتا هیبرید باشد؛ اما در برخورد نزدیک سوناتا حس بهتر و سواری بهتری می‌دهد و از طرفی استهلاک خیلی کمتری به نسبت تالیسمان دارد. اما درکل تالیسمان به درد خانواده‌ها و افراد میان‌سال نمی‌خورد؛ بلکه بیشتر برای یک جوان عشق سرعت و ماشین‌باز که از پس خرج و مخارج خودروی اروپایی برمی‌آید ساخته شده. در آن طرف سوناتا دقیقاً برعکس است و به نسبت، خودروی پیرمردی ‌تری بوده و همین‌طور برای خانواده‌های نسبتاً پرجمعیت هم مناسب است. اما به‌جای این دو خودرو می‌توانید به سراغ: تویوتا کمری هیبریدی، کیا اپتیما GT لاین و با قیمت کمی بیشتر فولکس پاسات و حتی هیوندای آزرا ۴ سیلندر کارکرده هم بروید.

نقاط قوت و معایب رنو تالیسمان:

نقاط قوت معایب
امکانات رفاهی متعدد فنربندی خشک
هندلینگ فوق‌العاده متریال ضعیف کابین
شتاب و عملکرد مناسب بازار فروش ضعیف

نقاط قوت و معایب هیوندای سوناتا:

نقاط قوت معایب
مصرف سوخت پایین قیمت بالای باطری‌ها
استهلاک کم پیچیدگی فنی
حساس نبودن پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت طراحی ظاهری نه چندان مدرن به نسبت رقبا

کدام خودروی سدان وارداتی کارکرده را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من سوناتا

    موافقم 51
    مخالفم 89
    1. Killer

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      اصلا نیازی به بررسی و نظرسنجی نیست،بازار ایران و جهان رو نگاه کنین خودش گویای همه چی هست :)

      موافقم 17
      مخالفم 36
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        بازار چیو نگاه کنن مثلاً !
        تالیسمان یه خودروی گذرا برای بازارهای خاصی بود که سامسونگ کره هم منتاژش میکرد با برندی جدا از رنو !
        سوناتا خودروی خوبی ( بود ) ، چرا ؟
        چون تاریخ مصرفش تموم شده و تازه اول بدبختی مالکانش هست از خرج و خرابی و مصرفی‌ها !
        بخوام بگم تویوتا کمری بخرید ، میگن تعصب میکشی !
        پس بهتره اپتیما یا سوناتا تنفس طبیعی بخرید ولی از طرفی هم باید استرس این رو داشته باشید کِی میخواد یاتاق بزنه !

        من باشم تو این شرایط خراب ، خودرویی را میخرم با کمترین استهلاک و سادگی در بُعدِ فنی با کمترین پیچیدگی!!!
        آپشن فقط به درد بیسوادها و تازه‌به‌دوران‌ها میخوره !
        کسی که ماشین‌شناس و سواد داشته باشه ، گزینه‌ی اول سواری خوب و کیفیت بالا هستش !
        اگر فکر فروش نیستید ، به رنو سفران و فلوئنس تمیز فکر کنید که عجیب کم‌استهلاک و قیمت به‌صرفه‌ای دارند!!!
        بنزینِ ایران داره پوستِ ژاپنی کره‌ای‌ها رو میکنه چه برسه به اروپایی‌ها تازه اونم توربو !!!

        عشقا ، الان تو ایران نون تو مکانیکی‌ها و قطعه‌فروشان هست و تمام !

        موافقم 45
        مخالفم 71
        1. Ahmad

          ۱۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          اوضاع داخل جوری شده که برای یه جوان ایرانی
          با وضعی که مدیریت بد برای یه سری جوون ایجاد کرده به جایی کشیده شده که یارو دلخوشیش اخبار خودرو عه ولی با این وضع ته بدبختی و فلاکت چون تو مملکت بسته همین جوون چون ماشین و خودرو ندیدن و عقده اش مونده تو دلش تبدیل میشه به یه عقده ای و نادان و متأسفانه هر نظری هم که میده تهش اشتباه و تکراری از آب درمیاد
          یارو اومده میگه با قدرت به کامنت گذاشتن ادامه میدم..
          فکر کرده با کامنتاش به کسی فشار میاره
          بعضیا چقدر دوزاری و عتیقه و بیسوادن که تصوراتشون اینه
          بعضی جوونا از این وضعیت مملکت اونقدر فشاری و عقده ای شدن و ماشین ندیدن شدن که اینه تصوراتشون..
          و اینجور موارد هم نمیدونن کسی به ی ور شم نیست
          و باید گفت
          مهم نیست که ادامه بده اونقدر با قدرت زور بزنه وقتشو پای ‌کامنتای اشتباه و تکراری بزااار تا از اینی که میبینه بدبخت تر شه کسی که کاری باهاش نداره
          اشکال از وضعیتیه که این نوع مدیریت برای مردم بدبخت ایجاد کردن تقصیر خودشون نیست

          البته کامنتایی که میزاشت چی بودن که واسه ما … هم میاید واسشون
          غیر خروار خروار کامنت تکراری و اشتباه هیچی دیگه نبوده و نیستن
          هرکی هم میبینه نخونده رد میشن میرن اونقدر پوچن
          این همون آینه وضع مملکته همینه متاسفانه زندگی بعضی جوونا همینه به واسطه مدیریت شخمی
          جوانایی مثل اینم پاسوز همین وضعیت
          جالب اینه که یارو اونقدر بدبخته که با همین اتلاف وقتش پای هزاران کامنت پوچ و بیخود، اگه همین وقتو میزاشت واسه زندگی خودش الان از بدبختی درمیومد جای اینکه پرسه بزنه تو کامنتای سایت و فضا رو سمی کنه و زندگی خودشو تباه کرده الان بایست به زندگیش میرسید دوسر باخت که میگن امثال همینان
          ولی با این اوصاف باز هم یه جوون تو این وضع افتضاح هنوز هم شاید اگه خودش بخواد از تو منجلابی که افتاده بیرون بیاد ولی این باید خواست خودش باشه ولاغیر!

          موافقم 39
          مخالفم 12
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          کاربر Ahmad

          فقط یکبار خودت کامنت خودتو بخون تا ببینیم این همه سوزش در وصف کیه 😂👌!!!
          شونصد خطِ دیگه مینوشتی ، رسالتت رو تکمیل کرده بودی!

          موافقم 18
          مخالفم 37
        3. محمد

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          بچه جون برو خرج خودت رو حداقل در بیار سربار کسی نباشی صبح تا شب اینجا ول شدی کامنت اول رو ریپلای می‌کنی و گلشعر میگی اینجا کسی به کتف راستش هم نیست چی طومار مینویسی ولی بدبخت اون آدم هایی که با آدم پر عقده ای مثل تو زندگی میکنن

          موافقم 18
          مخالفم 6
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          هیشششش هیش

          موافقم 6
          مخالفم 14
      2. ماکان

        ۱۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. A.

          ۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (11 ديدگاه)

          خداوکیلی چقدر طول کشید بنویسی

  2. LAMBORGHINI

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    من به رنو رأی میدم

    موافقم 77
    مخالفم 17
  3. سالار خان فصل

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    با احترام
    هیچکدام

    موافقم 26
    مخالفم 26
  4. Absurd Hero

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    نیسان

    موافقم 21
    مخالفم 17
    1. Car love

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      مرحوم ماکسیما؟ 😢

      موافقم 18
      مخالفم 17
      1. باشو

        ۱۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (48 ديدگاه)

        هنوز چرخ ماکسیما به این دوتا میارزه تو همه چیزش از اینا سرتره اپشن هم ب قدری داره که سرما گرما نکشی رادار خط خوان اینا واسه امثال من نیس،ماشین جاده رو باس جر بده

        موافقم 13
        مخالفم 22
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          کاربر باشو
          فلسفه‌ی ماشین رو دقیقاً درک کردید و درست میفرمایید 👌👌👌.
          اینایی که آپشن آپشن میکنن یه مشت بیسواد هستند که چینی‌ها هم فهمیدن که خوب تو پاچشون میکنن تا وقتی تو یه جمعی تو فامیل یا رفیق نشستن ، رُخ عقاب بگیرن بگن ماشین ما هم فلان آپشن رو داره ((( کششششششک به آپشن فلان ماشینت که سالی یکبار هم استفادش نمیکنی اما حال میکنی فقط فول‌آپشنِ )))!!!
          تازه اونم آپشنی که به هیچ دردی نمیخوره و مقایسه‌اَش کنید با اروپایی ژاپنی میفهمید چه کلاهبردارایی هستند چینی‌ها مثل تغییر مُدِ رانندگی یا سردکن‌گرم‌کن و … !
          تو چینی‌ها فقط یه آپشن خوب جواب داده اونم روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها تو شبِ که تو سایه هم چراغارو روشن میکنه چه برسه به شب 😂😂😂 ، یعنی یکی ندونه فکر میکنه راننده بازیش گرفته تو روز روشن زیر هر پل یا درختی رد بشید روشن‌خاموش میشه فیلمیه باس خودش !

          موافقم 8
          مخالفم 19
  5. amir

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3604 ديدگاه)

    سوناتا رو بیشتر میپسندم

    موافقم 22
    مخالفم 47
  6. داک هادسون

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    دشمنان خونین خخخخ
    بازار خودرو نیست ک سیرکه .

    موافقم 54
    مخالفم 5
  7. ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4956 ديدگاه)

    من تالیسمان رو بیشتر از سوناتا دوست دارم ولی اگه سوناتا فیس لیفت LF 2018 باشه اونو ترجیح میدم

    موافقم 26
    مخالفم 8
  8. Dark Knight

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    سوناتا خیلی بهتره هم سواری نرم تری داره و هم دردسر های کیفیت بنزین رو نداره و از نظر خدمات پس از فروش و تعمیرکار هم به خاطر کره ای بودنش قطعا از رنو خیلی بهتره ، ما ایرانی ها فقط بلدیم به یک موضوعی الکی جو بدیم و گرنه باتری های این ماشین ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی هستن یعنی شما اگه یه سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ مثلا ۵۰ تا کار بگیری راحت ۵ سال بدون خرج کار میکنه و باتری ها هم به هیچ مشکلی نمیخورن ولی در مقابل ماشین فرانسوی استهلاک وحشتناکی داره و اصلا تحمل کیفیت بنزین و جاده های ایران رو نداره به خاطر همین الان اکثر اونایی که تالیسمان دارن گذاشتن برای فروش ! ( البته اگه کسی پول بیشتری داشته باشه تو این کلاس کمری هیبرید ۲۰۱۶ از همشون با اختلاف بهتره )

    موافقم 25
    مخالفم 28
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      چه کمری باشه چه سوناتا چه nx ، خریدارش میلیاردر هست پس یعنی توان پرداخت چند صد میلیون باتری فشاری به جیبش نمیاره !

      تالیسمان اتفاقاً ماشین خیلی خوبی هم هست ، اینکه ایرانِ ما مشکل بنزین و چاله‌چوله داره چیکتر به تالیسمان داره !

      هیبرید باشه ، توربو باشه ، پلاگین باشه ، نخرید ، آخه مگه مجبورید !!!
      یه تنفس‌طبیعی بگیرید حالشو ببرید ، چیزی که الان سال‌هاست دارم میگم ولی میبینیم که مردم تازه برای توربو چینی صف میکشن چه برسه به ژاپنی کره‌ای اروپایی و … که توربو داره یا هیبرید هست !

      تو ایران پولِ خوب داشته باشید ،هر خودرویی که سوار باشید اصلاً نمیخواد نگران خدمات قطعاتش باشید حتی اگه لامبورگینی باشه ، این که دیگه تالیسمانِ !

      به نظر من اونایی که چینی میخرند بیشتر باید به فکر خدمات قطعات باشند چون کشورهای دور اطراف ما بخصوص دوبی پیدا نمیشه و باید یه کفش آهنین بپوشند بروند چین تو کوچه پس کوچه‌ها دنبال قطعه بگردند😂!!!

      موافقم 13
      مخالفم 21
  9. علی جردن

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    با اینکه صنعت خودروسازی فرانسه قبول ندارم ولی تالیسمان ۱۰۰۰ پله جلوتره از هیوندای سوناتا

    موافقم 40
    مخالفم 30
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    منم تالیسمان رو انتخاب کردم به نظرم ظاهر شیک تری نسبت به سوناتا داره

    موافقم 35
    مخالفم 7
  11. Amirmohammad

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    سوناتا خیلی سرتره،امتحانشو همه جا پس داده،سواری خیلی اهمیت داره که تو این زمینه تالیسمان خیلی ضعیفه و سرنشین ها توش اذیتن
    فروش سوناتا هم تو ایران و جهان چندین برابر تالیسمانه،فکر کنم توقف تولید شد تالیسمان بخاطر فروش ضعیف

    تو ایران همون اول که تالیسمان اومد خیلی روش مانور دادن یه عده کمری و اپتیما و سوناتاشون رو فروختن که تالیسمان بخرن،بعد از ۳/۴ هزار کیلومتر خیلی ها پشیمون شدن و فروختن تالیسمانو

    موافقم 7
    مخالفم 24
  12. Ehsan

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    واضحه که سوناتا

    موافقم 7
    مخالفم 33
  13. parhamiof

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    پاسات و کمری جفتشون گزینه های بهتری هستن البته که پاسات لاکچری تره

    موافقم 24
    مخالفم 12
  14. R

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    تالیسمان عشقه❤️

    موافقم 18
    مخالفم 5
  15. مانی

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من به عنوان یک ماشین باز عاشق طراحی جذاب رنو تلیسمان هستم و خرید این خودرو را به طراحی معمولی سوناتای هیبریدی ترجیح می دهم.هر چند که سوناتا هیبریدی هم در جای خود خودروی با کیفیت و کم مصرفی هست.

    موافقم 22
    مخالفم 3
  16. مهدی

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    بزرگترین نقطه ضعف تالیسمان سیسصتم تعلیقه که واقعا افتضاح هست وگرنه جدا خودروی شیک و خوش استایلی هست و میتونست تو ایران بیشتر از اینها فروش کنه

    موافقم 11
    مخالفم 7
  17. رامتین

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    انتخاب من تالیسمان. البته تالیسمان مدل 2021 که فیس لیفت شد. موتور 1.8 توربو درش استفاده شد و فنربندی کاملا بهبود پیدا کرد. تقریبا بدون هیچ مشکل.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. FOTOX

    ۱۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه چند سال پیش تالیسمان داشتم سواریش به حدی خشک بود که کمترین چاله چوله های جاده هم حس میشد ولی کابینش خیلی جذاب بود
    فروختمش پولش رو بردم تو بورس💔

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. parhamiof

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (753 ديدگاه)

      بازم میتونی رنو بخری

      کادیلا

      موافقم 6
      مخالفم 3
  19. علی

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تالیسمان شتابش بی نظیر پایداری فوق العاده ای سر پیچ های تند داره عالی عالی

    موافقم 7
    مخالفم 3
  20. BMW

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    من که به انتخاب خودم هیوندا رو انتخاب میکنم😁

    موافقم 2
    مخالفم 5
  21. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمی مغرضانه نویسنده نظر داده چه طور قیمت باطری و پیچیدگی فنی از معایب سوناتا است اما نتیجه گرفته استهلاک کمتری داره همین دو تا موضوع باعث میشه سوناتا پر استهلاک تر از تلیسمان باشه من تلیسمان دارم هیچ مشکلی هم با بنزین نداشته سوپر هم نمیزنم البته در حالت اکو با بنزین معمولی استفاده می‌کنم بخوام از حالت اسپرت استفاده کنم حتما اکتان میریزم
    سیستم تعلیق هم با کمی اصلاحات درست میشه اول بوش سگدست فلزی ، بعد تغییر فاق لاستیک به پنجاه بعد هم ضربه گیر خیلی بهبود پیدا میکنه قبل از اینا میخواستم بفروشمش اما الان خیلی خوب شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا