چشم اندازهیوندای

هیوندای سانتافه 2024 معرفی شد؛ نسل جدید با تحول در طراحی

سانتافه نسل پنجم با ظاهر کاملا متفاوت نسبت به مدل‌های قبل تولید می‌شود. این شاسی‌بلند کره‌ای، همراه چرخ‌های ۲۱ اینچ  و طراحی اسپرت، قابلیت‌های ویژه برای رانندگی آفرود خواهد داشت.

اولین هیوندای سانتافه سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این کراس‌اور اندازه متوسط، خیلی زود به شهرت رسید و خط مونتاژ ویژه در چین، روسیه و مصر را تصاحب کرد. مردم ایران با واردات سانتافه نسل دوم و سوم، طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ مشتری این خودروی کره‌ای بوده‌اند اما نسل چهارم که تا امروز در سراسر جهان عرضه می‌شود؛ به بازار کشورمان نرسید.

هنوز اطلاعات فنی از سانتافه نسل جدید منتشر نشده است اما تصاویر رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار دارد. حالا می‌توان مطمئن بود که شاسی‌بلند هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبه‌ای را برگزیده است. این شرایط، از دید جانبی به وضوح دیده می‌شود.

هیوندای سانتافه 2024 نمای جانبی

برخلاف نسل‌های قبل، فرم کلی سقف و درپوش صندوق، شیب یا خمیدگی خاصی ندارد. فریم درهای کابین، پنجره‌ها و حتی حجم‌دهی گلگیرها، چنان مکعبی به نظر می‌رسند که سبک طراحی لندرور دیفندر تداعی می‌شود. البته ترفندهای خلاقانه مثل چراغ‌های LED طرح H و خط افقی دارای نورپردازی در وسط جلوپنجره نیز وجود دارند.

هیوندای سانتافه 2024 نمای پشت

هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از چرخ‌های ۲۱ اینچ با تایرهای پهن ۲۴۵ میلی‌متری استفاده خواهد کرد که تا امروز برای نسل‌های قبل، سابقه نداشته است. دیگر موضوع عجیب و تاحدودی باورنکردنی، به طرح چراغ‌های عقب و فرم صاف درپوش صندوق، همراه با ادوات پلاستیکی سپر مربوط می‌شود.

هیوندای سانتافه 2024

فاصله محوری چرخ‌ها در سانتافه ۲۰۲۳ که هم‌اکنون ساخته می‌شود، ۲۷۶۵ میلی‌متر است اما برای نسل جدید، به میزان قابل توجه، افزایش خواهد یافت. شرکت سازنده ابعاد دقیق جدیدترین شاسی‌بلند خود را اعلام نکرده اما افزایش چشمگیر در فضای داخلی و صندوق را آگهی داده است. همچنین بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین، شامل سپرها یا کفپوش، دارای مواد بازیافتی خواهند بود.

هیوندای سانتافه 2024 نمای داخلی

در کابین، یک نمایشگر بزرگ دارای خمیدگی، پنل پشت فرمان و مانیتور لمسی را تشکیل می‌دهد. طرح سرتاسری برای خروجی هوای تهویه مطبوع وجود دارد و بخش میانی دارای چرم است. ظاهر فرمان و پنل مربوط به کنترل امکانات رفاهی که مقابل کنسول نصب شده، نمای داخلی سانتافه ۲۰۲۴ را بسیار شبیه به محصولات رنجرور نشان می‌دهد. این خودروی کره‌ای، صرفا با چرم مصنوعی عرضه خواهد شد.

هیوندای سانتافه 2024 نمای کابین

رونمایی رسمی با جزئیات کامل، اواخر مردادماه انجام می‌شود. ظاهرا پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتر از سری HTRAC با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور، مثل سال‌های قبل روی سانتافه ۲۰۲۴ نصب خواهد شد تا همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته عرضه شود. این خودروی کره‌ای،  نسخه‌ی هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت.

سانتافه چدید نمای بالا

کارشناسان معتقدند سانتافه جدید، آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد اما همراه آپشن‌های ویژه برای رانندگی آفرود و سیستم هیبرید، تا قیمت حدود ۵۰ هزار دلار در نسخه‌های فول فروخته خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۴۶ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انگار دادن یه بچه 4 ساله با لگو طراحیش کنه

    موافقم 125
    مخالفم 49
    1. بهرام

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      دقیقا درست میفرمایید. درضمن سقف رنج رووری هم تقلید محسوب میشه. بخاطر این کارهاشه که میگن خودروساز کره ای اصالت ندارد. درضمن جنگ کره شمالی و جنوبی کل صنعت کره رو نابود خواهد کرد. الان به ما بخندید ولی….

      موافقم 22
      مخالفم 54
    2. مانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      من نمی دونم این چه عادت زشت و مزخرفی هست که در فضای مجازی ما وجود داره.به محض اینکه شما یک نظر یا دیدگاهی رو مطرح می کنی فورا می بینی یک آدم احمق و بی شعور و یا یک آدم بی شخصیت و بی منطق و بی سواد که توی یه پستی قبلا پیشتون کم آورده میاد با اسم شما نظرات چرند و مزخرف ارائه میده.واقعا بعضی ها کی می خوان از این عادت کثیف و پلید دست بردارن و یکم آدم بشن.

      موافقم 60
      مخالفم 15
      1. مانی

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (254 ديدگاه)

        حالا می خوام نظرم رو درباره نسل جدید سانتافه بگم : به نظر من این جذاب ترین و محکم ترین طرحی هست که شرکت هیوندای از مدل سانتافه تا حالا بیرون داده.طراحی جعبه ای که این روزها به یک مد و ترند در دنیای خودرو تبدیل شده می تونه طراحی خودروها رو از حالت سردرگم فعلی به یک چارچوب مشخص هدایت بکنه که در نهایت به نفع مصرف کننده و خریداران خودرو در جهان هست.

        موافقم 36
        مخالفم 69
      2. GT7

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        مگه تو دنیا فقط تو مانی ای؟😂

        موافقم 37
        مخالفم 4
    3. MehdiTurbo

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      زیر پست لکسوس یا جاهای دیگه که از ژاپن انتقاد کردم و یه سری جاها لینک فروش خوب جنسیس تو امریکا و هیوندا را فرستاده بودم یه سری ادم که فقط ظاهر میبینن میگفتن فن کره ام و بارها گفته بودم برای من خودرو خودرو و حقیقت میگم و واقعا فروش سایتای خارجی بود نه حرف من ‌و کیفیتی که ازش تعریف کرده بودن منبع خارجی بود که بعد چهارسال تجربه ازش گفته بود که نسبت به قبل خیلی عالی شده حرف من نبود حتی از تو عکسم مشهود
      ولی در جواب اون ادما که همیشه یا به خاطره نداشتن و میبینن دوست فامیلشان داره میکوبن یه چیزی یا از تعصب تا بگی بالا چشش ابروعه بهشان برمیخوره نه فقطم تو دنیای خودرو میخوام بگم کره واقعا عالی عمل کرده بود از لحاظ طراحی و حتی افزایش کیفیت تو این چند نسل از اپتیما و ازرا و سانتافه و موهاوی و k9 و سورنتو و ‌… به نسبت اشفته بازار این چند سال
      ولی واقعا الان گند زده اینم در جواب اون دوستان چون واقعا نداشته بود تو این مدت به جز سوناتا که شکل مارماهی بود و الان واقعا این سانتافه ام خراب کرده و به جمع همون نسل جدید لکسوس gx و بی ام و سری هفت جدید و … پیوست و واقعا افتضاح شده و حیف نسل قبل اینم در جواب اونایی که فک میکنن با ژاپن و المان و … مشکل داریم برای اینکه طرفداری کره را بکنیم
      من تو همان پست لکسوس lx جدید ازش تعریف کردم ولی خب کره تو این چند سال مسیری که رفته بود مثل همان لکسوس lx جدید بود به جز یه تعدادیش ولی الان واقعا خراب کرده
      امیدوارم پورش و مزدا و یه سری از نیسان و لینکلن و جیپ و … تو همین مسیری که هستن بمونن و مثل لکسوس و بنز و بی ام و و پرادو جدید و این سانتافه و … نشن
      من به هیوندا و سانتافه و کیا و … خیلی امیدوار بودم چون تو اوضاع بد اکثرا عالی عمل کرده بودن مثل مزدا مزدام همینطور و جیپ و اکثر محصولای نیسان هر چی تعدادش کمتر بشه برای یه عشق خودرو نه متعصب خودرو بدتر حالا چه بنز باشه چه لکسوس چه هیوندا
      با این طراحی به نظرم همان بهتر که کم کم خودرو حذف میشه و الکتریکی میشن خودران و بعدم که نسل جدید خودرهای پرنده که دیگه اصلا دنیای فرمون و خودت ماشین برونی وجود نخواهد داشت
      روندن فقط همان ماستنگ دو نسل قبل همان بنز که داخلش مثل کشتی بود مانیتور و دریچه کولر دکمه های فیزیکی و …

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. مجید

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پورشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. ADAK

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    زیباست
    بغیر از نمای عقب

    موافقم 38
    مخالفم 25
  3. شکیبا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این یعنی ناقوس مرگ سانتافه

    موافقم 51
    مخالفم 19
  4. امین

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسل طراحی ماشین داره به فضا و فلک کشیده میشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  5. سینا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خدایی هر شرکتی باید اصالت ش رو نگه داره این از ی طرح میپره ب ی طرح دیگه الان روش لوگو نباشه کی میشناسه این چه ماشینی هستش. بعدشم واسه ی برند معروف زشته که از لندرور و تویوتا تقلید کنه نمای پشتم که افتضاح. طراح اینا جدیدا کاصبشو عوض کرده جنس بد میدن بهش.🤣

    موافقم 36
    مخالفم 6
    1. محمدرضا

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      راوفور هم یک کراس اور کوچیک دو در بوده اصالتشو حفظ میکرد که اینقدر فروش نداشت.

      موافقم 10
      مخالفم 28
  6. زیزیگولو

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    اون طراحی بدنه و داخل کابین مدلای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ چقدر قشنگ بود

    موافقم 13
    مخالفم 4
  7. محمدرضا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    خنده دار ترین قسمت این مطلب نظر آقای اشتریه🤣که گفته اند

    هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبه‌ای را برگزیده است.

    هرکس تو ایران ندونه شما میدونی طراحی سانتافه یک ماهه صورت نگرفته که.

    در ضمن مگه فقط تویوتا و لکسوس جعبه ای هستن🤣

    چرا تویوتا فن ها اینقدر غیر منطقی میخوان باپایین کشیدن هیوندا تویوتا رو بلا بکشن.

    موافقم 9
    مخالفم 42
    1. TRD PRO

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تویوتا نیازی به توهمات تو نداره .

      پرفروش ترین خودروساز جهان با ۱۰ و نیم میلیون فروش در سال ۲۰۲۲ ، نیازی به تعریف و تمجید کسی نداره
      شرکتی که تو نیمه اول امسال ، تو بازار آمریکا ، حتی فورد رو هم مغلوب کرده و بعد از GM ، پرفروش ترینه .
      شرکتی که خودروهاش به دوام و عمر بالا معروفن .

      این یه توهمی بیش نیست که تو فکر میکنی کسی با هیت هیوندا باعث بالارفتن یه کمپانی میشه .

      هیوندا و کیا اینقد حاشیه و حرف و حدیث دارن از سرقت و گروه کیا بویز و چالش usb تا آتش سوزی و فراخوان های متعدد و درخواست ۱۷ ایالت برای ممنوع واردات کره ای به علت ایمنی ضعیف و بکار گیری کودکان کار و … که اعتبار خودشون زیر سواله چه برسه به این که کسی با هیت اونا ، برند محبوبش رو بخواد معتبر کنه .

      مقالات پدال هم عمدتا یا ترجمه ست یا نظر کارشناسای سایته . کاربرای پدال هم ارزش بیشتری برای نظرات و مقالات آقایان اشتری و دهقان و سایر نویسنده ها قائلن تا یه فن متعصب ، که حقیقت رو وارونه میبینه . نویسنده ها و کارشناسای سایت هم عمدتا تجربه ی چند سال حضور تو دنیای خودرو و عرصه ی نویسندگی دارن نه این که مثل تو اوج آرزوهاشون یه سلطان یاتاقان باشه .

      در پایان طبق معمول ، بیمه یادت نره .

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. محمدرضا

        ۲۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        کاربرای پدال هم ارزش بیشتری برای نظرات و مقالات آقایان اشتری و دهقان و سایر نویسنده ها قائلن تا یه فن متعصب

        بجای کاربرای پدال از کلمه تویوتا فن های هیتر هیوندا استفاده کن

        چون ۱٪ از طراحی خودرو سر دربیاری میدونی که سانتافه توی طول ۱ماهی که پرادو معرفی شده طراحی نشده
        دوم این که چه اصراریه بگین طرحی جعبه ای فقط برا تویوتاست مگه جیپ که اولین لند کروز با قطعات اون ساخته شده جعبه ای نیست؟ و خیلی خودرو های جعبه ایه دیگه .

        اینو بخون هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبه‌ای را برگزیده

        همش میخواین تویوتارو با هیوندا مقایسه کنید😅

        موافقم 8
        مخالفم 13
  8. parhamiof

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    تنها ماشین زیبای هیوندای با ابدیت پیوست و دار فانی را نوشید

    موافقم 25
    مخالفم 6
  9. محمد

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش زشت تر از این نمیشد طراحی کرد🤮

    موافقم 34
    مخالفم 9
  10. Mani

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مثل اینکه طراح ها از مشکل روده رنج میبرن

    موافقم 18
    مخالفم 8
  11. محمد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    از پشت انگار دچار یاس و سرخوردگی شده !!!!
    عجباااااااا

    موافقم 20
    مخالفم 7
  12. mehran

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خداییش قضیه این طراحی جدیه یا بچه های هیوندا دارن مسخره بازی درمیارن؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
  13. Saeed

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    بدترین طراحی رو داره هیوندای یه شکست مالی رو تجربه میکنه با عرضه این به بازار

    موافقم 3
    مخالفم 7
  14. سام

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مادرحسرت خرید ماشینهای دست دکم کره ای وژاپنی مال وه یال پیش هستیم توروخدا ببینید دوستان چقدرایراد ارهمه چی نیگیرن خدایاشکرت که میرسلیم ول کن ماجرانیست وتازندست نمیراده چشممون به هیچی بجز خودروهای ایدان خوددووسایپاباقطعات چینی وتکنولوژیهای بیست سال پیش نمیفته

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. سعید

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر
    عادت کلی ما به عنوان مخاطبین سانتافه با چهره قبلیش باعث میشه با نگاه به طراحی جدید این خودرو نتونیم با اون به سرعت ارتباط برقرار کنیم – ولی به نظر من این پلت فورم و چهره جدید خیلی پتانسیل برای تغییرات و فیس لیفت های بعدی خودش رو خواهد داشت – به نظر من افق دید بلند در ماندگاری یک پلت فورم دلیل مهاجرت هیوندای به سمت این طراحی شده .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. ابی

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رنجور که قبلاً آینو ساخته

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. حمید

    ۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پشتش شبیه آردی شده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  18. 😀

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین باید اصالت طراحی داشته باشه
    و اصالت در یک کلمه ((پورشه))
    نه این آسیایی‌ها

    موافقم 2
    مخالفم 4
  19. حمید رضا

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    احتملا طراحش از موتوری جنس گرفته 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا