سانتافه نسل پنجم با ظاهر کاملا متفاوت نسبت به مدلهای قبل تولید میشود. این شاسیبلند کرهای، همراه چرخهای ۲۱ اینچ و طراحی اسپرت، قابلیتهای ویژه برای رانندگی آفرود خواهد داشت.
اولین هیوندای سانتافه سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این کراساور اندازه متوسط، خیلی زود به شهرت رسید و خط مونتاژ ویژه در چین، روسیه و مصر را تصاحب کرد. مردم ایران با واردات سانتافه نسل دوم و سوم، طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ مشتری این خودروی کرهای بودهاند اما نسل چهارم که تا امروز در سراسر جهان عرضه میشود؛ به بازار کشورمان نرسید.
هنوز اطلاعات فنی از سانتافه نسل جدید منتشر نشده است اما تصاویر رسمی در اختیار رسانهها قرار دارد. حالا میتوان مطمئن بود که شاسیبلند هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبهای را برگزیده است. این شرایط، از دید جانبی به وضوح دیده میشود.
برخلاف نسلهای قبل، فرم کلی سقف و درپوش صندوق، شیب یا خمیدگی خاصی ندارد. فریم درهای کابین، پنجرهها و حتی حجمدهی گلگیرها، چنان مکعبی به نظر میرسند که سبک طراحی لندرور دیفندر تداعی میشود. البته ترفندهای خلاقانه مثل چراغهای LED طرح H و خط افقی دارای نورپردازی در وسط جلوپنجره نیز وجود دارند.
هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از چرخهای ۲۱ اینچ با تایرهای پهن ۲۴۵ میلیمتری استفاده خواهد کرد که تا امروز برای نسلهای قبل، سابقه نداشته است. دیگر موضوع عجیب و تاحدودی باورنکردنی، به طرح چراغهای عقب و فرم صاف درپوش صندوق، همراه با ادوات پلاستیکی سپر مربوط میشود.
فاصله محوری چرخها در سانتافه ۲۰۲۳ که هماکنون ساخته میشود، ۲۷۶۵ میلیمتر است اما برای نسل جدید، به میزان قابل توجه، افزایش خواهد یافت. شرکت سازنده ابعاد دقیق جدیدترین شاسیبلند خود را اعلام نکرده اما افزایش چشمگیر در فضای داخلی و صندوق را آگهی داده است. همچنین بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین، شامل سپرها یا کفپوش، دارای مواد بازیافتی خواهند بود.
در کابین، یک نمایشگر بزرگ دارای خمیدگی، پنل پشت فرمان و مانیتور لمسی را تشکیل میدهد. طرح سرتاسری برای خروجی هوای تهویه مطبوع وجود دارد و بخش میانی دارای چرم است. ظاهر فرمان و پنل مربوط به کنترل امکانات رفاهی که مقابل کنسول نصب شده، نمای داخلی سانتافه ۲۰۲۴ را بسیار شبیه به محصولات رنجرور نشان میدهد. این خودروی کرهای، صرفا با چرم مصنوعی عرضه خواهد شد.
رونمایی رسمی با جزئیات کامل، اواخر مردادماه انجام میشود. ظاهرا پیشرانهی ۲/۵ لیتر از سری HTRAC با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتنمتر گشتاور، مثل سالهای قبل روی سانتافه ۲۰۲۴ نصب خواهد شد تا همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته عرضه شود. این خودروی کرهای، نسخهی هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت.
کارشناسان معتقدند سانتافه جدید، آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد اما همراه آپشنهای ویژه برای رانندگی آفرود و سیستم هیبرید، تا قیمت حدود ۵۰ هزار دلار در نسخههای فول فروخته خواهد شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۲انقدر به طراحی عقب ماشین های قدیمی سانگ یانگ انتقاد کردین که چرا مثل هیوندای نیست
عاقبتش این شد
Amir
۲۶ تیر ۱۴۰۲دقیقا
در وهله اول یادآور سانگ یانگ های قدیمیه
فقط چین
۲۶ تیر ۱۴۰۲اگر تویوتا این رو میداد بیرون یک عده تشنج میکنن این وسط میگفتن صنعت خودرو با این طراحی اصیل تغییر کرد
TRD PRO
۲۶ تیر ۱۴۰۲آخه جالبه همین کره فن ها ، تو پست مربوط به GX و نسل جدید پرادو یه جور انتقاد میکردن که جرمی کلارکسون اونجور تحلیل و انتقاد نمیکنه .
حالا بیان تحویل بگیرن خودشون
هر کدوم تو یه غاری پناه گرفتن .
طراحی لکسوس و تویوتا واقعا تناسب داره و اصطلاخا طراحی پخته ایه .
اما این خیلی فاجعه س . نمای عقب که دیگه هیچ . از پیکان الهام گرفته .
sepehr
۲۶ تیر ۱۴۰۲TRD PRO به نکته خوبی اشاره کردی
چرا اکانت های Ehsan , Killer , Car love , amirmohammad که همیشه پشت سرهم دیگه کامنت میذاشتن دیگه پیداشون نیست؟؟
از نظرشون طراحی GX ناهموار و ضمخت و کپی شده از یوآز پاتریوت بود حالا درباره این کپی بی کیفیت چی دارن بگن ؟؟
لکسس اگه این کارو کرد از لندکروز سری ۷۰ الهام گرفت این پخمه بی اصالت چی میگه دیگه 😂
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۴۰۲کاربر فقط چین
مگه تویوتا اَنگل داره اینو طراحی کنه بده بیرون 🤣🤣🤣👋🏻
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۲ولی آقای اشتری دقت کردین چقدر هیکلش بزرگ شده !! یه چیزی تو مایه ها لندکروز شده ( البته لندکروز زشت ) !!
دیجی
۲۶ تیر ۱۴۰۲جلو عالی پشت فاجعه در حد ماشین های نعش کش
نانو
۲۶ تیر ۱۴۰۲تیمی که مسئول طراحی عقب بوده، باید تست مواد مخدر بدن همهشون
محمدهادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲دقیقا میخواستم همینو بگم
جدا از بحث تغیر روش در طراحی های متداول قبلی؛
چیزیکه درومده از آب،جلوی خودرو بسیار قابل تحمل و صاحب معنی،ولی عقب خودرو نمایش کلمه ی افتضاحه!!
انگار دیگه به عقب ماشین رسیدن یهو حوصله شون سر رفته..
Godfather orj
۲۶ تیر ۱۴۰۲این یکی از رترو و متمایز ترین طراحی چندسال اخیره
خودروسازی دنیاست
به نظرم هیوندای واقن جسارت به خرج داده
عیار این طراحی و خریداران بازار امریکا مشخص خواهند کرد یعنی اگر خریدار داشته ده اینده خودرو سازی به این سبک طراحی کشیده خواهد شد
امیر دهقان
۲۶ تیر ۱۴۰۲خداروشکر بالاخره پونتیاک آزتک بیچاره رو سفید شد!
GMA
۲۶ تیر ۱۴۰۲اشتباه نکنید، هیچ خودرویی حتی در خواب هم به گرد پونتیاک آزتک نمیرسه، ولی در بحث طراحی قسمت عقب سانتافه جایگاه دوم را با قدرت به دست آورد با این وضع!!
کیان
۲۶ تیر ۱۴۰۲پونتیاک ازتک ک فکر میکرد زشت ترین تاریخ خواهد ماند دچار ” ایموشنال دمیج شد”
حتی سانتافه نسل قبل هم این رو گردن نمیگیره
محمدهادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲آقا دهقان بلاخاره آزتک یک رقیب جدی و جدید پیدا کرد
عالی شد
دکتر
۲۶ تیر ۱۴۰۲زدی تو خال
net
۲۷ تیر ۱۴۰۲طراحی داخلی و بیرونی سانتافه اسپرپ نسل سوم زیبا و جذاب بود و در ایران هم نسل سوم سانتافه خیلی طرفدار داره.طراحی داخلی و بیرونی سانتافه ۲۰۲۴ شبیه رنجرور هست
net
۲۸ تیر ۱۴۰۲اولش فکر کردم سانگ یانگ تولید کرده.سانگ یانگ رکورد بیشترین تولید ماشین زشت داره
R@min
۲۶ تیر ۱۴۰۲خیلی شبیه فورد اکسپدیشن شده و خیلی بهتر از نسل فعلی هست ولی عقبش خیلی بده چرا انقدر چراغ عقبو پایین اوردن !!!
بنظرم همچنان تلوراید بهترین طرحی بود که کیا-هیوندای رو کرد.
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲هیوندا هیچ وقت اشتباه نکرده و هرسال رشد فروش داشته.اینم مثل تلوراید بازار آمریکا رو میترکونه.
البته خب جایی هستیم که به طراحی BMW میگن زشت بی اصالت😅.
R/T
۲۶ تیر ۱۴۰۲محمدرضا
تو که همچی رو راست میگی 🤣🤣🤣
بی اصالت هیوندایست
مردیم از خوشی
۲۶ تیر ۱۴۰۲عجب احمق بازی
تازه محصولات هیوندا داشت یکم هویت میگرفت با اون جلو پنجره که گند زدند توش
شبیه به فولکس واگن شده
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲من که تو ایران ۲تا نسل کمری شبیه هم ندیدم هیچ هویت طراحی هم نداره😅خیلیم خوب میفروشه
حماقت یعنی ماشینی که تمام ایرانیا عشقنو هیت کنی فک کنی شاخ شدی😅
یوسف
۲۶ تیر ۱۴۰۲چرا نمای عقب مثل مینی بوس طراحی شده؟ نه به طراحی های شلوغ و پر از خمیدگی چند سال گذشته نه به این.
R/T
۲۶ تیر ۱۴۰۲👍👍👍
خلیل
۲۶ تیر ۱۴۰۲چرا عقبش اینجوریه ؟؟؟؟؟؟
محمدهادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲این ماشین پشت نداشت بهتر بود
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۲حالم بد شد 🤢🤮🤮
(Saeed(peugeot
۲۶ تیر ۱۴۰۲این چه مسخره ایه …… اتوبوس ساخته
حسین۲
۲۶ تیر ۱۴۰۲از جلو و نمای کلی از بالا طرحی خوب و شیکی داره مخصوصا اینکه آستانه قیمتی کاملا قابل رقابت هست واینکه هیوندای تقریبا در طراحی خودرو جعبه ای تخصص نداره به همین دلیل قسمت پشت خودرو تقریبا یک فاجعه به تمام معناست . عین دختران دماغ عملی خودرو سازها هم به طراحی جعبه ای رو آوردن که لااقل از هیوندا اونم برا سانتافه که همیشه طراحی فانتزی و پرحجمی داشت خیلی بعید بود
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۲من به شخصه هیچ مشکلی با هیوندا ندارم ولی این واقعا افتضاح شده !! میخواستن از لندرور دیفندر تقلید کنن ، ولی خراب کردن
Hadi
۲۶ تیر ۱۴۰۲طراحی جذابی داره و خداروشکر اون چراغ های دو تکه مسخره رو کنار گذاشتن نمای جلو خیلی بهتر شده هیکل جعبه ای شکل هم جذابش کرده ولی چراغ عقب جا داشت حداقل ۱۰ سانت بالاتر میبود…
بهزاد
۲۶ تیر ۱۴۰۲خدا بیامرزه.
با این طراحی به همراه چند مدل دیگری که زده رسما فاتحه.
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲مگه میتسوبیشی یا نیسانه که نابود بشه😅
فعلا که آمار فروش ۸۰۰هزار تایی هیوندا کیا که فاصله ای با ۸۸۰هزار تایی جنرال موتورز نداره رو میبینی در خبر قبلی که به زودی با مدل های الکتریکی بیشتر هم میشه
بهنام
۲۶ تیر ۱۴۰۲همون میتسوبیشی این هیوندای لی اصل و نسب رو خودروساز کرد . یه مدل قدیمی میتسوبیشی می ارزه به کل این بیهویت😂
رامتین
۲۶ تیر ۱۴۰۲طراحی جلوش تا حدی معقوله ولی عقب افتضاح. در کل نمیدونم چرا هیوندا به ثبات در طراحی نمیرسه.
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲چون اینجوری داره بیشتر میفروشه
الیته مثلا بنز GLE هم که قبلا به نام MLفروخته میشد هم هر ۱۰ سال تحول طراحی داشته.که هیچ شباهتی به هم ندارن و هیچ ثباتی نمیشه درونش دید
بهنام
۲۶ تیر ۱۴۰۲مرسدس رو به این بنجل میزنی ؟😂
محمدهادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲تو دیگه چه لج بازی هستی
اومدی بلافاصله از خوشکل ترین قسمت این نوبرانه هم عکس پروفایل ساختی😄😄😄
آره حتما همه باهات هم نظر میشن…
Hadi
۲۶ تیر ۱۴۰۲حس میکنم عقبش اومده از G بنز الگو بگیره که چراغ اینقدر پایینه…
Puriya
۲۶ تیر ۱۴۰۲واقعا طراحی خودرو ها بیروح شده هر خودروی جدیدی که میبینی با یه زبان طراحی شتر گاو پلنگی طراحی شده که فقط به درد کسایی می خوره که اعتقاد دارن ماشین فقط برای حمل و نقله و کاری ندارن که اصلا چرخ داشته باشه یا نه چه برسه به ماشین بازای بدبخت
Alan.r
۲۶ تیر ۱۴۰۲یه ترکیبی از اکسپیدیشن ، دیفندر و تا حدودی رنجرور
نمای عقب هم که کلا …… توش
نسل قبل کابینش خیلی بد بود که تو این نسل اصلاحش کردن ولی نمای عقب افتضاحه
R/T
۲۶ تیر ۱۴۰۲موافقم
HR3
۲۶ تیر ۱۴۰۲گمانم در عقب و چراغ های عقب رو رفتن از ضایعاتی خریدن
هیچکس
۲۶ تیر ۱۴۰۲وقتی فروشش اومد پائین میفهمن چه افتضاحی به بار آوردن
واااالا با این طراحیاشون
Sepehrg
۲۶ تیر ۱۴۰۲داری با خودت چیکار میکنی
gholii
۲۶ تیر ۱۴۰۲چرا همه زدن تو کار طراحی جعبه ای….می ترسم بعد از پنجاه سال یهو بنز خط عوض کنه و خدایی ناکرده جی کلاس رو از این به بعد با اتاق تخم مرغی تحویل بده.
sepehr
۲۶ تیر ۱۴۰۲حداقل کپی میزنی درست کپی بزن
دیدن لکسس اومده طراحی جعبه ای زده گفتن ما هم بیایم بزنیم
فرم گلگیر ها کامل کپی از GX و لندکروز
طراحی ستون ها و سقف و همچنین طراحی داخلی از جمله فرمون و کنسول وسط و مانیتور ها کپی از محصولات رنج روور
عقبشم که ترکیب پژو ۴۰۵ با مینی بوس بنز شرکت واحد
amir-z
۲۶ تیر ۱۴۰۲بی اصالتی یعنی همین که تو هر نسل از ماشین هات با نسل قبلی هیچ شباهتی نداشته باشن و حتی بدتر هم بشن😑🤮
R/T
۲۶ تیر ۱۴۰۲👏👏👏
AMANTE
۲۶ تیر ۱۴۰۲قشنگ ترکیبی زده، استایل جلو و کلا بدنه ترکیبی از فورد فلکس و اکسپدیشن، داخل شبیه ی رنجروور هست و طراحی عقب هم کلا تافته جدا بافته است.
طاها
۲۶ تیر ۱۴۰۲با این وضع تنها کسایی که اینو میخرن همون کره ای های صورت عملی طرفدار BTS هستن
شهرام
۲۶ تیر ۱۴۰۲داخل و جلوش به زور قابل تحمل هستن. ولی عقبش افتضاحه.
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۲این دیگه چه طراحی هست ؟ واقعا مردم این طراحی هارو میپسندن که خودروسازان ماشین هارو این شکلی کردن؟
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲عشق ایرانیا❤
TRD PRO
۲۶ تیر ۱۴۰۲آره عشقه . عشق ایرانیایی که دم در تعمیرگاه منتظر موندن که سلطان یاتاقان خرامان خرامان بیاد بیرون 🤣
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲فقط یه ژاپنی فن میتونه اینجوری از فروش هیوندا بسوزه😅.شما برو راو۴ بخر
با دیس کردن هیوندا نمیتونی تویوتارو بالا بکشی.باز هم وارد بشه مثل قبل پر فروش ترینه
TRD PRO
۲۷ تیر ۱۴۰۲تویوتا رو بالا بکشم ؟
تویوتا بالا هست خودش . پارسال با حدود ۱۰ و نیم میلیون فروش ، خودروساز اول دنیا شد . برو پست های قبلی آمار فروشش تو امریکا رو ببین که فورد رو تو خاک امریکا زده .
هوندا و نیسان هم حتی تو آمار برند ها موفق تر بودن .
تو هم اول برو بیمه پیدا کن بعدش بیا . البته اگر گردن گرفتنت .
محمدهادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲داداااش ایرانیا از سر تحریم ها عاشق خیلی چیزام شدن
مثلا پراید،یا پژو ۴۰۵
اینکه عشق ایرانیا بشه دلیل میشه؟؟
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۴۰۲اول اینکه این که داداش محمد هادی چرا اینقدر مهربون هیت میکنی کوبنده هیت کن مثلا چرتو پرت بگو تو این چند هفته که GX معرفی شده هیوندا فرداش تصمیم گرفتم که نسل جدید هیوندارو ازGX کپی کنه
دوم این که نفرین بر اونا که عاشق پراید و پژو هستن
سوم این که کولیوس اوتلندر راو ۴ و خیلی خودرو هم قیمت دیگه به راحتی میشد خرید ولی همیشه پر فروش ترین خودرو وارداتی سانتافه بود
Amiro
۲۶ تیر ۱۴۰۲راستش رو بخواین محو این عکس شدم و رفتم توی رویا😂😂😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/2024-hyundai-santa-fe-6.jpg
مثبت فکر کنین دارم فکر میکنم که توش میشه نماز جماعت خوند😂😂
نظر دیگه ای ندارم 😂😂
🤌🙂🧡
محمدرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۲طاعاتتون قبول در گاه حق😅
مجتبی .
۲۷ تیر ۱۴۰۲آره امیرو عزیز همه ماهم به همونی که شما فکر میکنی فکر میکنیم😉 بعد از شوخی بنظرتون طول کاپوتش نصبت به طول بدنه کم نیست؟؟
Reza
۲۶ تیر ۱۴۰۲آمریکایی ها عاشق ماشین بزرگ هستند قطعا توی آمریکا فروش زیادی خواهد داشت
مجتبی .
۲۷ تیر ۱۴۰۲آقا رضا هرگردی گردو نیست.
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۴۰۲آقا مجتبی نتایج چشمگیر فروشش رو ۲سال دیگه ببین
18:45
۲۶ تیر ۱۴۰۲چرا این انقدر آمریکایی وار طراحی شده؟!! 😂😂
یهو چرا اینجوری ریپ زد؟
بد نشده، طراحیش کلاسیک و جعبه ای و من خیلی ازش خوشم اومد. ولی انگار یه شاسی بلند کاملا جدید تو سبد محصولات هیوندای معرفی شده.
خوشگله و کابینش عجیب زیباست. نمای عقب کاملا زبان طراحی جدیدی داره که یکم زمان میبره بهش عادت کنی ولی در کل اومده تا دوباره بازار رو بترکونه و احسنت به کره ای ها. احتمالا بزودی نسل جدید سورنتو هم معرفی میشه و یه پلت فرم دارن.
TRD PRO
۲۷ تیر ۱۴۰۲توهین به آمریکا شد و اون همه خودروهای غول پیکر و خوش تیپشون .
سلیقه آمریکاییا رو با این بنجل کپی شده تحقیر نکن بیشتر ازین .
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۴۰۲هنوز اسم اکانتت trd هست تو یه هیتیر هیوندا هستی مثل بقیه تویوتا فن ها پشت آمریکاییها قایم نشو
PRPR
۲۶ تیر ۱۴۰۲حیف اسم سانتافه