سانتافه نسل پنجم با ظاهر کاملا متفاوت نسبت به مدلهای قبل تولید میشود. این شاسیبلند کرهای، همراه چرخهای ۲۱ اینچ و طراحی اسپرت، قابلیتهای ویژه برای رانندگی آفرود خواهد داشت.
اولین هیوندای سانتافه سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این کراساور اندازه متوسط، خیلی زود به شهرت رسید و خط مونتاژ ویژه در چین، روسیه و مصر را تصاحب کرد. مردم ایران با واردات سانتافه نسل دوم و سوم، طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ مشتری این خودروی کرهای بودهاند اما نسل چهارم که تا امروز در سراسر جهان عرضه میشود؛ به بازار کشورمان نرسید.
هنوز اطلاعات فنی از سانتافه نسل جدید منتشر نشده است اما تصاویر رسمی در اختیار رسانهها قرار دارد. حالا میتوان مطمئن بود که شاسیبلند هیوندای نیز به دنبال محصولات ساخت تویوتا و لکسوس، حالت جعبهای را برگزیده است. این شرایط، از دید جانبی به وضوح دیده میشود.
برخلاف نسلهای قبل، فرم کلی سقف و درپوش صندوق، شیب یا خمیدگی خاصی ندارد. فریم درهای کابین، پنجرهها و حتی حجمدهی گلگیرها، چنان مکعبی به نظر میرسند که سبک طراحی لندرور دیفندر تداعی میشود. البته ترفندهای خلاقانه مثل چراغهای LED طرح H و خط افقی دارای نورپردازی در وسط جلوپنجره نیز وجود دارند.
هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از چرخهای ۲۱ اینچ با تایرهای پهن ۲۴۵ میلیمتری استفاده خواهد کرد که تا امروز برای نسلهای قبل، سابقه نداشته است. دیگر موضوع عجیب و تاحدودی باورنکردنی، به طرح چراغهای عقب و فرم صاف درپوش صندوق، همراه با ادوات پلاستیکی سپر مربوط میشود.
فاصله محوری چرخها در سانتافه ۲۰۲۳ که هماکنون ساخته میشود، ۲۷۶۵ میلیمتر است اما برای نسل جدید، به میزان قابل توجه، افزایش خواهد یافت. شرکت سازنده ابعاد دقیق جدیدترین شاسیبلند خود را اعلام نکرده اما افزایش چشمگیر در فضای داخلی و صندوق را آگهی داده است. همچنین بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین، شامل سپرها یا کفپوش، دارای مواد بازیافتی خواهند بود.
در کابین، یک نمایشگر بزرگ دارای خمیدگی، پنل پشت فرمان و مانیتور لمسی را تشکیل میدهد. طرح سرتاسری برای خروجی هوای تهویه مطبوع وجود دارد و بخش میانی دارای چرم است. ظاهر فرمان و پنل مربوط به کنترل امکانات رفاهی که مقابل کنسول نصب شده، نمای داخلی سانتافه ۲۰۲۴ را بسیار شبیه به محصولات رنجرور نشان میدهد. این خودروی کرهای، صرفا با چرم مصنوعی عرضه خواهد شد.
رونمایی رسمی با جزئیات کامل، اواخر مردادماه انجام میشود. ظاهرا پیشرانهی ۲/۵ لیتر از سری HTRAC با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتنمتر گشتاور، مثل سالهای قبل روی سانتافه ۲۰۲۴ نصب خواهد شد تا همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس ۸ سرعته عرضه شود. این خودروی کرهای، نسخهی هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت.
کارشناسان معتقدند سانتافه جدید، آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد اما همراه آپشنهای ویژه برای رانندگی آفرود و سیستم هیبرید، تا قیمت حدود ۵۰ هزار دلار در نسخههای فول فروخته خواهد شد.
TRD PRO
۲۶ تیر ۱۴۰۲همون طور که تو متن هم اشاره شد ، دقیقا این کار رو بعد از نسل جدید تویوتا و لکسوس و دیفندر ( نمای جانبی ) انجام داده و واضحه که کپی کرده . اما متاسفانه این شرکت هیچ دانش و تجربه ای تو ساخت خودروهای با فرم جعبه ای و آفرود نداره و نتیجه ش شده اینی که میبینید .
قیمتش در حالت فول به ۵۰ هزار تا میرسه و به هیچ وجه ارزش خرید نداره .
بیمه هم پیشکش .
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۲اگر یکم فکر کنید متوجه میشید طراحی ماشین دو روزه انجام نمیشه وقتی از رونمایی تویوتا از محصولاتش خیلی نمیگذره پس از اون نمیتونه کپی کرده باشه !
میشه گفت جفتشون از دیفندر یا جی کلس کپی کردن.
طرفدار این ماشین نیستم یا برند نیستم ولی منطقی بودن هم بد نیست
TRD PRO
۲۷ تیر ۱۴۰۲با این فرض ، بدتر هم شد تازه .
فرض کنیم مدتی رو صرف طراحی کردن آخرش نتیجه شده این .
باز اگه کپی دو روزه رو در نظر بگیرن خودشون آبروشون کمتر میره . اگه چیزی مونده باشه از آبرو البته .
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۲در کل هم نمای بغل خیلی خوب شده و داخلش هم اکیه .
اما … نمای جلو و عقبش افتضاحه واقعا
اشکان
۲۷ تیر ۱۴۰۲جلوشم افتضاح نیست به نظر من….میشه گفت خوب نیست ، ولی عقبش افتضاحه
Avan
۲۷ تیر ۱۴۰۲در کل قشنگه ولی خیلی شبیه رنجرور هست.من که پسندیدم
Navid A J
۲۷ تیر ۱۴۰۲به نظرم که بیشتر شبیه فورد فلکس شده. جلوش برای همین قشنگ تره. جلوشو باز خوب طراحی کردن به پشتش که رسیدن انگار دسشوییشون گرفته بوده گفتن بدو بدو بکشید بره. اما کلن امریکایی پسند شده. از اون طراحی تهاجمی فاصله گرفته و مینیمال شده.
محمدرضا
۲۷ تیر ۱۴۰۲یه فن تویوتا قدیمی با اکانت جدید🤣
۸۰تا کامنته ۹۰تاش تویوتا فته هیتر هیوندا 🤣
خودتم بکشی هیوندا تو دل ایرانیا جا داره با دیس کردن هیوندا نمیتونی کاری کنی ایرانیا از تویوتا خوششون بیاد🤣
بهنام
۲۷ تیر ۱۴۰۲آره داداش هیوندای تو دل مردم جا داره . چون اونی که جنگ رو واسه ماها درآورد هیوندای بود. اونی که تو شرق و غرب کشور واسه کوابرا و سوخت برا مثل اعضای خانواده میمونه هیوندایه. اونی که تو سیل و برف به داد مردم رسیده هیوندای بوده.اونی که تو کویر و رودخانه تور طبیعت گردی برده هیوندای بوده .
صد سال دیگه هیوندای به گرد پای تویوتا میرسه ؟😂
محمدرضا
۲۷ تیر ۱۴۰۲شما یادت نمیاد سال ۸۷تا۹۷ که تنها سالهایی بود که واردات آزاد بود بیشترین خودرویی که مردم خریدند سانتافه بود. نه راو فور یا هر محصول دیگه ای🤣
بعدش کی به تو گفته تویوتا جنگ رو برا ما در اورد😅
net
۲۷ تیر ۱۴۰۲نسل سوم سانتافه طراحی داخلی و بیرونی زیبا داشت و در ایران خیلی طرفدار داره
بهنام
۲۷ تیر ۱۴۰۲کسی به من نگفته خودم دیدم . لابد سانتافه و اسپرتج یاتاقان بودن که دوشکا بستن پشتش ، یا آمبولانس های هیوندای بودن که تو جنگ استفاده میشدن ؟ واردات از سال ۸۴ تا ۹۷ آزاد بوده و فروش خوب کره ای ها بخاطر نماینده ی بسیار قوی و پولدارش بود . وگرنه مردم ایران واسه راوفور که یه کلاس پایینتر از سانتافه بوده پول بیشتری پرداخت میکردن . همین الان هم راوفور قیمتش از سانتافه گرون تره 😂
شروین
۲۷ تیر ۱۴۰۲حالا چه کپی کرده باشن چه نباشن طراحی عقبش از لکسوس و تویوتا جدید خیلی بدتر و تویوتا و لکسوس خیلی بهتر داخل طراحی عقب بهتر عملکردن
دیا
۲۷ تیر ۱۴۰۲عقیش شبیه مینی بوسهای خودمونه
بهنام
۲۶ تیر ۱۴۰۲😂😂
فريد
۲۶ تیر ۱۴۰۲وقتی اصالت نداری تو طراحی
۲۶ تیر ۱۴۰۲چقدر زشت شده 😐 صد رحمت به نسل قدیم
حالا که واردات آزاد شد اینا دارن گند میزنن به ماشیناشون
دانیال
۲۶ تیر ۱۴۰۲سانتافه محصول مهمی برای هیوندای محسوب میشه بخاطر همین این طراحیِ جسورانه و ساختارشکن خیلی جای تأمل داره . این طرح رینگ با خطوط شکسته ای که در کابین و بدنه استفاده شده هارمونی نداره متاسفانه
ر.خ
۲۶ تیر ۱۴۰۲فارغ از جلو پنجره زیبا ؛ طراحی عقب ماشین خیلی زشت هستش
M/D
۲۶ تیر ۱۴۰۲چرا کره ای ها بر عکس چینی ها که دارن هر روز تو طراحی پیشرفت میکنن،اینا هر روز تو طراحی پسرفت می کنن؟
توش قشنگه ولی درخصوص بیرونش حرفی نمیتونم بزنم🤢🤮
جلوش یکم شبیه به نسل فعلی سانتافه هست.(البته که از نظر من نسل فعلی سانتافه طراحی خیلی بدی داره ولی بازم صد برابر از این بهتره).
بقلش از پرادو و gx کپی رفته.
عقبش یه نسخه مدرنیته مینی بوس های هیوندای هست.
حیف سانتافه که از اون شاسی بلند با طراحی اسپرت به این گنده زشت تبدیل شد.
حسین
۲۶ تیر ۱۴۰۲چه … اینو طراحی کرده؟عقبش فاجعه خالیه.
پژمان
۲۶ تیر ۱۴۰۲پشتش انگار دهه ۹۰ طراحی شده
قرار نیست هر مکعبی خوشگل باشه
خیلییییی زشته
arashk
۲۶ تیر ۱۴۰۲حداقل طراحی جلو رو توی عقب هم تکرار میکردن. گند زدن به طراحی عقب. چراغهاش خیلی پایین و زشته
Mm
۲۶ تیر ۱۴۰۲قطعا طراحی اروپایی آمریکایی هستش وبی دلیل انجام نشده به هرحال هیوندا یک برند قدرتمنده.
نمی دونم چرا چراغ های عقبش منو یاد بی ام و ۳۲۰ دهه هفتاد میندازه
SS
۲۶ تیر ۱۴۰۲وات دِ …
فکر کنم با این طراحی فروشش نصف بشه
shetab-car
۲۷ تیر ۱۴۰۲چراغ های عقبش زیادی پایینه
نمای جلوش خوبه اما عقبش خیلی قدیمیه شبیه ماشین های دهه 80 90 میلادی هست
یکمم شبیه ماشین های gta
Mm
۲۷ تیر ۱۴۰۲چرا کامنت من پاک شد؟
amdbenz
۲۷ تیر ۱۴۰۲پشتش منو یاد سانگ یانگ انداخت
مانی
۲۷ تیر ۱۴۰۲طراحی عقبش از مینی بوس مش کاظم الگو برداری شده.
POUYAN
۲۷ تیر ۱۴۰۲طراحی عقبش یه سور زده به ماشینای قدیمی سانگ یانگ
ایمان مرادی
۲۷ تیر ۱۴۰۲با تمام احترامی که برای شرکت هایوندا قائلم… ولی متاسفانه این خودرو از لحاظ طراحی افتضاح است… طراحی فقط کمپانی KIA
سید علی راهنما
۲۷ تیر ۱۴۰۲واقعاً حیف اسم سانتافه.
بنظرم مدیریت هیوندای بعد از فروش این طرح به سانگ یانگ بعنوان نسل جدید رودیوس،باید طراح این ماشینو جلو در دفتر اصلی،گردن بزنه.از کل هیکل ماشین اصکی میباره.عملا با یک کپی زشت از رنجرور اتوبیوگرافی طرفیم.حتی فرمونشم کپیه.
مجدد ذکر میکنم
حیف اسم سانتافه واسه این وزغ
blackwing
۲۷ تیر ۱۴۰۲طراحی نسل به نسل ماشینهای کرهای جوری باهم فرق داره که امکان نداره بشه فهمید ربطتشون به هم چیه !!
اصالت ندارن میشه همین ، پورشه رو ببین ، کادیلاک رو ببین ، اینو ببین 😂😂
چیه آخه ؟ یهو از کراس اوور رفتن تو آفرود !
همین وضعیت برای سوناتا و آزرا هم هست
محمدرضا
۲۷ تیر ۱۴۰۲باشه بلیزر خوبه 😅
محمد حسین فخارپور
۲۷ تیر ۱۴۰۲خب اولا مقایسه ات اشتباه بوده و بعد اینکه مهمه تو فروش جهانی خیلی موفقه و جزو برند های معنبر خودرو سازی هستش خوبه یکم با فهم و فکر صحبت کنیم.
طراحی ک انجام میشه بر اساس بازار و فروش طراحی میشه و خب سلیقه ای هستش. اما نمیتونید به کیفیتش خورده ای بگیرید
اسین
۲۷ تیر ۱۴۰۲چقدر زشت شده این دیگه سانتافه نیست و یک جیپ بد ترکیبه که ارزش خرید نداره
Ali
۲۷ تیر ۱۴۰۲به نظرم هیوندا طراحیشو یه جوری کرده که سود تو فروش چراغ عقب باشه
بماله یکی دوتا چراغ عقب رفتن
🤣
IRAJ KING
۲۷ تیر ۱۴۰۲دلایل شکست احتمالی و عدم استقبال در ایران پس از واردات (اگر تصمیم به وارداتش گرفته بشه که مطمئن نیستم) :
۱ _ افول طراحی ظاهری خودرو (بازگشت به عقب) در نسل پنجم خودرو هیوندای سانتافه (مدل ۲۰۲۴)نسبت به نسل دوم و سوم (مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳) این خودرو که در ایران مورد استقبال خوب و فراوانی قرار گرفت !
۲ _ تقلید از سایر کمپانی های خودرو سازی جهان مانند لندروور ، مرسدس بنز (حالت جعبه ای شکل خودرو) ، اس یو وی های آمریکایی (طراحی عقب خودرو) ، سانگ یانگ (چراغهای عقب خودرو) ، خودروسازان چینی و …
M/D
۲۸ تیر ۱۴۰۲آقا ایرج
شک نکن این تو ایران بیاد خوب می فروشه میدونی چرا؟
چون هر خودرویی که به ایران برسه مردم بهش هجوم می آورند حالا چه زشت باشه چه زیبا.
مثلا نیسان جوک،تیبا،سانگ یانگ اکتیون و جکs3(از نظر خودم بد قیافه نیست ولی سلیقه خیلی از دوستان بهش نمیخوره،ذکر کردم)خوب فروخته
کلا تو ایران هر ماشینی بیاد خوب فروش میره به شرط اینکه توسط یک شرکت معتبر وارد تولید یا مونتاژ بشه آن هم به تعداد زیاد.
تسلای نسبتن کبیر
۲۷ تیر ۱۴۰۲عقب گرد…
Sepehrg
۲۷ تیر ۱۴۰۲ماها فک میکنیم زشت شده ولی تو امریکا موفق میشه قطعا
علی
۲۷ تیر ۱۴۰۲به نظرم قبل از اینکه اینو بفرسته بازار بهتره نمای عقبشو بازطراحی کنه!
عقبش واقعا افتضاحه!
mercedes-benz-sl300
۲۷ تیر ۱۴۰۲دروغ سیزدهه ؟ سانتافه به اون قشنگی رو ببین چکار کردن ، فک کنم طراح رولاکس خورده قبد از شروع کار
علی
۲۷ تیر ۱۴۰۲برای من بسیار خودروی زیبایی هست
از هر زاویه که دیده میشه به نظرم زیباست
Mha
۲۷ تیر ۱۴۰۲طراح عجیب و غریبی داره ، در عین حال که زشت و قدیمی و نا متناسب به نظر میرسه ،همون قدر هم عجیب و فضایی و خاص به نظر میرسه ، این ویژگی طراحی این خودرو است ، این که شکل جعبه ای و مکعبی داره و آدم رو بیاد خودروهای قدیمی میندازه درسته ، اما همین کار را لندوور هم انجام میدهد البته لندوور خیلی متناسب و با اصالت طراحی میکنه، این خودرو من رو یاد تلوراید انداخت که خودروی موفقی است ، خودروی نیسان جوک هم با وجود طراحی عجیبش و از نظر بعضی ها زشت موفقیت خوبی به دست آورد ، الان اسپورتیج جدید هم طراحی عجیبی داره . شاید همین خاص بودنش باعث جلب توجه و زیبا شدنش بشه .
فرهاد
۲۷ تیر ۱۴۰۲سیاست پست این طراحی این بوده به نظرم
وقتی هیوندای با بیشترین سهام صاحب کیا محسوب میشه و میبینه کیا با طراحی تلوراید به سبک ماشینای آمریکایی تونست بهترین ماشین سال 2020بشه و فروش خوبی تو آمریکا بدست بیاره تصمیم میگیره با طراحی محبوب ترین شاسی بلندش به سبک ماشینای آمریکایی فروششو بالا ببره
طراحی ماشین اصلا زشت نیست ولی پشت ماشین زیادی خاص و عجیبه
به هرحال خیلی حرکت جسورانه ای کرده
جواد
۲۷ تیر ۱۴۰۲و باز هم پسرفت!
بهنام
۲۷ تیر ۱۴۰۲کاپوتش خیلی کوچک دیده میشه. طراحی عقب هم هممم……