آیا تسلا مدل ۳ پرفورمنس جدید با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ U-Drag حریف هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
تسلا مدل ۳ پرفورمنس به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و درنتیجه ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به هیوندای آیونیک ۵ N دارد. البته دو موتور الکتریکی هیوندای در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و با فشردن دکمهٔ N Grin Boost روی فرمان، تنها برای ۱۰ ثانیه این اعداد به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش میابد. برای استفادهٔ دوباره از این قابلیت نیز راننده باید ۱۰ ثانیه صبر کند. بااینحال، آیونیک حتی در حالت عادی هم ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد هرچند که نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم هم سنگینتر است.
این دو خودروی الکتریکی در مسابقهٔ U-Drag به مصاف هم میروند که یعنی پس از پیمودن ۴۰۰ متر، باید دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. برای اینکه همهچیز عادلانه باشد، پس از مسابقهٔ اول، رانندگان جابجا میشوند و رقابت یکبار دیگر انجام میشود. در هردو مسابقۀ رفت و برگشتی، هیوندای برنده شد و توانست کل مسافت U-Drag را در ۳۲.۸ ثانیه طی کند درحالیکه تسلا این کار را در ۳۳ ثانیه انجام داد. بااینحال، این تمام ماجرا نیست و مدل ۳ پرفورمنس در آیتمهای دیگری برتری داشت.
این سدان آمریکایی ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه کراساوور کرهای برای انجام این کار به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز داشت. مدل ۳ حتی تا پایان ۴۰۰ متر هم برتری خود را حفظ کرد و ظرف ۱۱ ثانیه به پایان این مسافت رسید اما آیونیک ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند؛ بنابراین، تسلا هنگام دور زدن زمان از دست داد و باعث شد مغلوب هیوندای شود. همچنین اگر راننده از قابلیت N Grin Boost آیونیک استفاده نمیکرد، احتمالاً مدل ۳ میتوانست برندهٔ مسابقه باشد که با توجه به ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲ هزار دلار قیمت کمتر، عملکرد قابلتوجهی خواهد بود.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل ۳ پرفورمنس | هیوندای آیونیک ۵ N | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۳۷ کیلوگرم | ۲۲۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۵,۳۸۰ دلار | ۶۷,۴۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۵۸,۳۸۰ دلار | ۶۷,۶۸۵ دلار |
Ali
۸ دی ۱۴۰۳۱۰۰ اسب بیشتر ۱۰ هزار دلار گرونتر اما ۴۰۰ کیلو سنگینتر در کل تفاوت خیلی خاصی نداشتن اما چیزی که نظرمو جلب کرد لرزش کابینه هیوندای بود.
Ehsan
۸ دی ۱۴۰۳جفتشون لرزششون زیاد بود،بخاطر جادش بود بنظرم،اینم که جفتشون مدل پرفورمنس هستن و فنر بندی و سیستم تعلیقشون به همین دلیل خشکه بی تاثیر نیست البته
همایون
۸ دی ۱۴۰۳دقیقا لرزش هیوندای بسیار بیشتر از تسلا و خیلی عجیب بود مخصوصا که این خودرو بیشتر یه هاچبک به حساب میاد تا شاسیبلند ولی در نهایت تجربه هیوندای در رالی و خودروهای درونسوز Nline کمکش کرد که خیلی راحتتر متوقف شه و کوتاهتر دور بزنه البته تسلا هم شایسته بود در نهایت مسئله مهم تو انتخاب بین این دو همون قیمت و کیفیت مونتاژه
노아
۸ دی ۱۴۰۳می خوای خودتو قانع کنید که هی آمریکا هی ژاپن بهتره🤣
حقیقتو بپذیرید برادر من
اینقد تعصب بازی در نیارید
AZ
۸ دی ۱۴۰۳آیو پیکنیک
پیام
۸ دی ۱۴۰۳هر دوشون عالی هستن
پیام
۸ دی ۱۴۰۳یه زمانی تویوتا LFA میزد ولی الان هیوندای و تسلا بهش تند تند نور بالا میدن که بزن کنااااار تویوتا
محمد
۸ دی ۱۴۰۳یعنی واقعا مثل اسمت پیام آور نظرات تهوع آور و چرت و پرتی تو زندگی نداری ؟ کار و کاسبی یا درس نداری ؟ صبح تا شب اینجایی زیر پست چینی و کره ای ها به به میکنی و به ژاپنی ها تیکه میندازی ، بچه جون نه کره ای ها به تو نیاز دارن برای پیشرفت نه ژاپنی ها با یاوه گویی های تو پایین میان ، من از مسئولان سایت خواهش میکنم امثال این ترول هارو اکانتشون رو مسدود کنن نزدیک ۲۲۰۰ تا کامنت فقط با این اکانتش گذاشته دریغ از یه کامنت فنی یا درست حسابی
Cehx
۸ دی ۱۴۰۳عجیب تر 8 دیس لایک تو هسته معلوم نیست چند تا اکانت داره کلا کامنت های اینجا جالب نیست معمولا کامنت اول رو رد کن چون روش این بچه ها ریپلای میزنن تا دیده بشن حالا اینجا رو کامنت اول ریپلای نزده معمولا میزنه اگه به نفع خودش باشه
پیام
۸ دی ۱۴۰۳محمد چرت و پرت نگو!!! برو بشین سر درس و مشقت
کامنتای فنی رو تو و بقبه در مورد برندهای خدابیامرز میذاشتید! اندازه موهای سرت لینک و … گذاشتم ولی خب مثل یاسین خوندن برای … بود!
پیام
۸ دی ۱۴۰۳محمد ۵ ساله از فلان شهر، من اندازه موهای سرت جشنواره برنده شدم! بعد تو از پست کوه اومدی میگی…؟!!! تو کی هستی!
AZ
۹ دی ۱۴۰۳مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
تو اگه معتبر و دانا بودی ، تو کامنتات کاملا مشخص بود . اما همین که باید زور بزنی تا خودتو اثبات کنی نشون میده واقعا چی هستی . شک ندارم حتی از نزدیکی یه جشنواره هم رد نشدی. شایدم حضور در برنامه جشن تکلیف رو برای خودت جشنواره حساب کردی . اتفاقا به سن و سالتم میاد تهش ۱۴ – ۱۵ باشی البته در بهترین حالت و کاملا خوشبینانه گفتم
محمد
۸ دی ۱۴۰۳اینا اصلا رقیب هم نیستن , تسلا مدل y رقیب این مدل هیوندای هست
nima.jdm
۸ دی ۱۴۰۳تنها درگی بود که دلم خواست هیوندای آیونیک برنده شه
AZ
۸ دی ۱۴۰۳من دوست داشتم تعادلشون رو از دست بدن و بکوبن به هم.ازونجا که برقی هم هستند مستقیم میرن اسقاط و به این راحتیا تعمیر بشو نیستند
Amirmohammad
۸ دی ۱۴۰۳۴۰۰ کیلو وزن بیشتر خیلیه،میچربه به ۱۰۰ اسب بیشتر
آیونیک هم طراحیش یه طوریه معلوم نیست رقیب مدل ۳ هست یا مدل Y
ولی کلا جفتشون تو کلاس خودشون عالین،آیونیک که دیگه عنوانی نبود که کسب نکرد تو این چند سال
Ehsan
۸ دی ۱۴۰۳آیونیک 5N با ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر عالی کار کرد مثل همیشه،اصل مهندسی هم تو U درگ مشخص میشه همیشه چون چندتا فاکتور درش دخیله
البته بعید هم میدونم رقبب هم باشن،آیونیک بیشتر کراس اووره ولی تسلا کاملا سدانه
JaMsHiD-B
۸ دی ۱۴۰۳هیوندا انتخابم
خیلی ماشین جالبیه
با این اختلاف وزنی هم خوب عمل کرد جالب بود
خیلی حرکاتی که روش زدن جالبه
froG-driVer
۸ دی ۱۴۰۳هیچکدوم!!!!
(ولی تسلا)
Car love
۸ دی ۱۴۰۳یه نماینده هم جاپون بیارین واس روحیه دادن 😂😂
AZ
۸ دی ۱۴۰۳ژاپنیا دارن به شماها میخندن که ماشین کنترلی شده پرچمدارتون 😂
یه دهه ۹۰ ژاپن معذرت
Cehx
۸ دی ۱۴۰۳رده سنی کامنت ها زیر پست های کره ای 10-15 سال هسته
من خودم از ایونیک خوشم میاد هم طراحیش (بجز پشتش قشنگه) و هم مرز میان برقی ها و بنزینی هارو شکسته ولی وقتی یکی مثل تورو می بینم حالم از هیوندای و کیا بهم می خوره
ندیدم زیر پستی المانی فن ها و ژاپنی فن ها اینکارو کنند ولی امریکایی ها و کره ای شیشه خورده دارند چرا
تنها دلیلی به ذهنم میرسه اینه که خودشونو دارن با بالا تریشون مقایسه می کنن و اینجا مزاحمت ایجاد می کنند (کره ای ها با ژاپنی ها ) و (امریکایی ها با المانی ها) وگرنه دلیلی نمی بینم اینکار فقط ضعف شما رو نشون میده دوست عزیز