تسلاهیوندای

درگ رفت و برگشتی بین تسلا مدل 3 پرفورمنس و هیوندای آیونیک 5 N

آیا تسلا مدل ۳ پرفورمنس جدید با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ U-Drag حریف هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

تسلا مدل ۳ پرفورمنس به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و درنتیجه ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به هیوندای آیونیک ۵ N دارد. البته دو موتور الکتریکی هیوندای در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و با فشردن دکمهٔ N Grin Boost روی فرمان، تنها برای ۱۰ ثانیه این اعداد به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش میابد. برای استفادهٔ دوباره از این قابلیت نیز راننده باید ۱۰ ثانیه صبر کند. بااین‌حال، آیونیک حتی در حالت عادی هم ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد هرچند که نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر است.

این دو خودروی الکتریکی در مسابقهٔ U-Drag به مصاف هم می‌روند که یعنی پس از پیمودن ۴۰۰ متر، باید دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. برای اینکه همه‌چیز عادلانه باشد، پس از مسابقهٔ اول، رانندگان جابجا می‌شوند و رقابت یک‌بار دیگر انجام می‌شود. در هردو مسابقۀ رفت و برگشتی، هیوندای برنده شد و توانست کل مسافت U-Drag را در ۳۲.۸ ثانیه طی کند درحالی‌که تسلا این کار را در ۳۳ ثانیه انجام داد. بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست و مدل ۳ پرفورمنس در آیتم‌های دیگری برتری داشت.

این سدان آمریکایی ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که کراس‌اوور کره‌ای برای انجام این کار به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز داشت. مدل ۳ حتی تا پایان ۴۰۰ متر هم برتری خود را حفظ کرد و ظرف ۱۱ ثانیه به پایان این مسافت رسید اما آیونیک ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه به پایان رساند؛ بنابراین، تسلا هنگام دور زدن زمان از دست داد و باعث شد مغلوب هیوندای شود. همچنین اگر راننده از قابلیت N Grin Boost آیونیک استفاده نمی‌کرد، احتمالاً مدل ۳ می‌توانست برندهٔ مسابقه باشد که با توجه به ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲ هزار دلار قیمت کمتر، عملکرد قابل‌توجهی خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

تسلا مدل ۳ پرفورمنس هیوندای آیونیک ۵ N
قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۷ کیلوگرم ۲۲۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۵,۳۸۰ دلار ۶۷,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۸,۳۸۰ دلار ۶۷,۶۸۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    ۱۰۰ اسب بیشتر ۱۰ هزار دلار گرونتر اما ۴۰۰ کیلو سنگینتر در کل تفاوت خیلی خاصی نداشتن اما چیزی که نظرمو جلب کرد لرزش کابینه هیوندای بود.

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. Ehsan

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (625 ديدگاه)

      جفتشون لرزششون زیاد بود،بخاطر جادش بود بنظرم،اینم که جفتشون مدل پرفورمنس هستن و فنر بندی و سیستم تعلیقشون به همین دلیل خشکه بی تاثیر نیست البته

      موافقم 3
      مخالفم 13
    2. همایون

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (840 ديدگاه)

      دقیقا لرزش هیوندای بسیار بیشتر از تسلا و خیلی عجیب بود مخصوصا که این خودرو بیشتر یه هاچ‌بک به حساب میاد تا شاسی‌بلند ولی در نهایت تجربه هیوندای در رالی و خودروهای درون‌سوز Nline کمکش کرد که خیلی راحتتر متوقف شه و کوتاهتر دور بزنه البته تسلا هم شایسته بود در نهایت مسئله مهم تو انتخاب بین این دو همون قیمت و کیفیت مونتاژه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. 노아

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      می خوای خودتو قانع کنید که هی آمریکا هی ژاپن بهتره🤣
      حقیقتو بپذیرید برادر من
      اینقد تعصب بازی در نیارید

    4. AZ

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آیو پیک‌نیک

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. پیام

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2174 ديدگاه)

    هر دوشون عالی هستن

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. پیام

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2174 ديدگاه)

      یه زمانی تویوتا LFA میزد ولی الان هیوندای و تسلا بهش تند تند نور بالا میدن که بزن کنااااار تویوتا

      موافقم 5
      مخالفم 22
      1. محمد

        ۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (175 ديدگاه)

        یعنی واقعا مثل اسمت پیام آور نظرات تهوع آور و چرت و پرتی تو زندگی نداری ؟ کار و کاسبی یا درس نداری ؟ صبح تا شب اینجایی زیر پست چینی و کره ای ها به به می‌کنی و به ژاپنی ها تیکه میندازی ، بچه جون نه کره ای ها به تو نیاز دارن برای پیشرفت نه ژاپنی ها با یاوه گویی های تو پایین میان ، من از مسئولان سایت خواهش میکنم امثال این ترول هارو اکانتشون رو مسدود کنن نزدیک ۲۲۰۰ تا کامنت فقط با این اکانتش گذاشته دریغ از یه کامنت فنی یا درست حسابی

        موافقم 20
        مخالفم 10
        1. Cehx

          ۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (149 ديدگاه)

          عجیب تر 8 دیس لایک تو هسته معلوم نیست چند تا اکانت داره کلا کامنت های اینجا جالب نیست معمولا کامنت اول رو رد کن چون روش این بچه ها ریپلای میزنن تا دیده بشن حالا اینجا رو کامنت اول ریپلای نزده معمولا میزنه اگه به نفع خودش باشه

        2. پیام

          ۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2174 ديدگاه)

          محمد چرت و پرت نگو!!! برو بشین سر درس و مشقت
          کامنتای فنی رو تو و بقبه در مورد برندهای خدابیامرز میذاشتید! اندازه موهای سرت لینک و … گذاشتم ولی خب مثل یاسین خوندن برای … بود!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. پیام

          ۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2174 ديدگاه)

          محمد ۵ ساله از فلان شهر، من اندازه موهای سرت جشنواره برنده شدم! بعد تو از پست کوه اومدی میگی…؟!!! تو کی هستی!

          موافقم 1
          مخالفم 3
        4. AZ

          ۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
          تو اگه معتبر و دانا بودی ، تو کامنتات کاملا مشخص بود . اما همین که باید زور بزنی تا خودتو اثبات کنی نشون میده واقعا چی هستی . شک ندارم حتی از نزدیکی یه جشنواره هم رد نشدی. شایدم حضور در برنامه جشن تکلیف رو برای خودت جشنواره حساب کردی . اتفاقا به سن و سالتم میاد تهش ۱۴ – ۱۵ باشی البته در بهترین حالت و کاملا خوشبینانه گفتم

  3. محمد

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اینا اصلا رقیب هم نیستن , تسلا مدل y رقیب این مدل هیوندای هست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. nima.jdm

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    تنها درگی بود که دلم خواست هیوندای آیونیک برنده شه

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. AZ

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      من دوست داشتم تعادلشون رو از دست بدن و بکوبن به هم.ازونجا که برقی هم هستند مستقیم میرن اسقاط و به این راحتیا تعمیر بشو نیستند

      موافقم 7
      مخالفم 2
  5. Amirmohammad

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (570 ديدگاه)

    ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر خیلیه،میچربه به ۱۰۰ اسب بیشتر
    آیونیک هم طراحیش یه طوریه معلوم نیست رقیب مدل ۳ هست یا مدل Y
    ولی کلا جفتشون تو کلاس خودشون عالین،آیونیک که دیگه عنوانی نبود که کسب نکرد تو این چند سال

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Ehsan

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    آیونیک 5N با ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر عالی کار کرد مثل همیشه،اصل مهندسی هم تو U درگ مشخص میشه همیشه چون چندتا فاکتور درش دخیله
    البته بعید هم میدونم رقبب هم باشن،آیونیک بیشتر کراس اووره ولی تسلا کاملا سدانه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  7. JaMsHiD-B

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    هیوندا انتخابم
    خیلی ماشین جالبیه
    با این اختلاف وزنی هم خوب عمل کرد جالب بود
    خیلی حرکاتی که روش زدن جالبه

    موافقم 5
    مخالفم 8
  8. froG-driVer

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    هیچکدوم!!!!
    (ولی تسلا)

    موافقم 3
    مخالفم 6
  9. Car love

    ۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (714 ديدگاه)

    یه نماینده هم جاپون بیارین واس روحیه دادن 😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. AZ

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ژاپنیا دارن به شماها میخندن که ماشین کنترلی شده پرچمدارتون 😂
      یه دهه ۹۰ ژاپن معذرت

      موافقم 7
      مخالفم 5
    2. Cehx

      ۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      رده سنی کامنت ها زیر پست های کره ای 10-15 سال هسته
      من خودم از ایونیک خوشم میاد هم طراحیش (بجز پشتش قشنگه) و هم مرز میان برقی ها و بنزینی هارو شکسته ولی وقتی یکی مثل تورو می بینم حالم از هیوندای و کیا بهم می خوره
      ندیدم زیر پستی المانی فن ها و ژاپنی فن ها اینکارو کنند ولی امریکایی ها و کره ای شیشه خورده دارند چرا
      تنها دلیلی به ذهنم میرسه اینه که خودشونو دارن با بالا تریشون مقایسه می کنن و اینجا مزاحمت ایجاد می کنند (کره ای ها با ژاپنی ها ) و (امریکایی ها با المانی ها) وگرنه دلیلی نمی بینم اینکار فقط ضعف شما رو نشون میده دوست عزیز

      موافقم 6
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا