سوباروفولکس واگنهیوندای

وقتی گلف GTI و سوبارو WRX مغلوب هیوندای النترا N می‌شوند!

امسال را می‌توان سال خاصی برای خودروهای پرفورمنس مقرون‌به‌صرفه دانست زیرا طی سال جاری، فولکس‌واگن، هیوندای و سوبارو هرکدام محصولات جدیدی را در این بخش به بازار فرستاده‌اند که باهم رقابت سختی را آغاز کرده‌اند. حال ادموندز در یک بررسی ویدئویی کامل، این سه خودرو را باهم مقایسه کرده تا بفهمد کدام‌یک از آن‌ها برای رانندگی لذت‌بخش‌تر است. این موضوعی است که در خودروهای پرفورمنس بسیار اهمیت دارد.

در این آزمایش، سرعت و لذت رانندگی مهم‌ترین موضوعات هستند. هیوندای النترا N تازه وارد این کلاس شده و باید با کهنه‌کاران این عرصه یعنی سوبارو WRX و فولکس‌واگن گلف GTI رقابت کند. روی کاغذ به نظر می‌رسد این کره‌ای جدید پیروز رقابت باشد زیرا بیشترین قدرت را دارد. البته از سوی دیگر، گلف GTI سبک‌ترین عضو گروه است اما اختلاف وزن آن با النترا بسیار جزئی است و از سوی دیگر، به میزان قابل‌توجهی ضعیف‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. سوبارو نیز سنگین‌ترین عضو این گروه سه‌تایی محسوب می‌شود اما در عوض تنها خودروی اینجا است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

ادموندز برای آزمایش این خودروها، یک آزمایش اتوکراس برگزار می‌کند که شامل حرکت هرکدام از شرکت‌کنندگان بین موانع مشخص می‌شود. هر خودرو تنها یک‌بار فرصت شرکت در این آزمایش را خواهد داشت. اولین خودرویی که وارد میدان می‌شود، گلف GTI است که با هندلینگ خوب، بازخورد خوب و بدون مشکل خاصی، تایم ۵۶.۱۶ ثانیه را ثبت می‌کند؛ اما عجیب اینکه تجربهٔ رانندگی WRX لذت بسیار کمتری دارد. این سدان اسپرت ژاپنی نه‌تنها در نقاط متعددی از مسیر آزمایش کم‌فرمانی دارد بلکه در ترمز گیری هم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد. به این دلایل، WRX تایم ۵۶.۶۹ ثانیه را ثبت می‌کند که برای این نام بزرگ بسیار ناامیدکننده است.

در آخر نیز النترا N هردو رقیب را با تایم ۵۴.۸۴ مغلوب می‌کند. سدان اسپرت هیوندای به لطف مزیت‌های زیادی مثل برخورداری از بزرگ‌ترین ترمزها در این گروه، بیشترین قدرت و لانچ کنترل واقعی که رقبا فاقد آن هستند توانست این پرفورمنس قابل‌توجه را از خود نشان دهد. بااین‌حال، در پایان مجری شخصاً فولکس‌واگن را انتخاب می‌کند زیرا از ظاهر النترا خوشش نمی‌آید؛ اما صرف‌نظر از این موضوع، جالب است که یک خودرو تازه‌وارد می‌تواند سریع‌تر و بهتر از رقبای باتجربه عمل کند.

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف GTI

سوبارو WRX

هیوندای النترا N

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲.۴ لیتری H4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۴۱ اسب بخار ۲۷۱ اسب بخار ۲۷۶ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر ۳۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ جلو
وزن ۱۴۴۸ کیلوگرم ۱۵۴۲ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹,۳۸۵ دلار ۳۶,۹۹۰ دلار ۳۴,۸۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    شما فقط قیمت هارو نگاه کن. گریه حضار

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      همه جای دنیا به این سه تا ماشین میگن ماشینای دانشجویی و کارگری چون انقدر ارزون و مقرون به صرفه هستن که دانشجوها و قشر کارگر به راحتی میتون بخرنشون و استفاده کنن ولی متاسفانه مسئولین تو ایران کاری کردن که این ماشینا لوکس بحساب میان و تازه مالیات بر خودروهای لوکس هم بهشون تعلق میگیره🤦🤦

      موافقم 46
      مخالفم 3
      1. AMIR / ARMI

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        چهل هزار دلار برای یه هاچبک چهار سیلندر پول خیلی زیادیه و در دسته اکونومی ها قرار نمیگیره
        دانشجو چرا باید خودروی صفر بخره ؟؟ اونم چهل هزار دلار دانشجو کل تلاشش رو میکنه بورسیه بشه بعد این همه پول خرج ماشین بکنه منطقی نیست

        موافقم 18
        مخالفم 11
        1. زیزیگولو

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          امیر جان منطورم دانشجوها و کارگرای بومی هر کشور هستش نه دانشجوهایی که از کشور خودشون میرن به یه کشور دیگه …. در ضمن خرید اقساطی هم وجود داره که کارگر و دانشجو میتونن حتی با حداقل پول این ماشینا رو اقساطی بخرن

          موافقم 13
          مخالفم 6
      2. امین

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (685 ديدگاه)

        این سه مدل به هیچ وجه جزو ارزون ها و دانشجویی حساب نمیشن. ماشین دانشجویی صفر باید حوالی ۲۰ تا باشه و کمتر.
        گلف GTI جزو هاچبک داغ و قیمت بالا حساب میشه.
        مدل پایه UP , POLO جزو ارزون های فولکس هستند.

        موافقم 12
        مخالفم 7
        1. زیزیگولو

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          امین بیشتر در این مورد پرس و جو و تحقیق کن تا متوجه درستی حرفم بشی

          موافقم 4
          مخالفم 3
      3. Clean energy (صیانت!)

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        اینا ۳۰ هزار دلاره
        ما به ۲۰ هزاری هم راضی هستیم

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. زیزیگولو

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          خدا از باعث و بانی این مسائل نگذره

  2. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    از اون پست هاست که باید تخمه آورد کامنت هارو خوند الان یکی میاد چند صفحه می‌نویسه و نتیجه گیری میکنه هیوندای به همه رشوه داده

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. Jdm باز

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      اخ اخ راس گفتی

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. FTB

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اولن که چطوری حوصله ات میکشه ان هم اکنت عوض کنی

      دومن این کره ای ها از بس رشو دادن همش فکر میکنیم دادن

      سومن این ماشین نسخه پرفورمنسه و قدرت و سرعت و شتاب و راحتی و زیبایی توی خلاصه شده و یه چیز خوب تحویل داده

      شک نکن اگه داشنجو بودم اینو میخریدم

      موافقم 5
      مخالفم 9
  3. سلمان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    حالا یک بنده خدایی میاد میگه پول دادن نتایج آزمایش و مسابقه رو عوض کردن !!!

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1476 ديدگاه)

      داداش انصافا الان میاد کامنت اول رو ریپلای میزنه یک صفحه مینوسه😂😂😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. datsun

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      داداش حالا من حوصله بحث ندارم ولی این هیوندای n مثلا نسخه پرفورمنسه یعنی حد نهایی به قیمت کار ندارم کمه ولی درمقابل نسخه پرفورمنس مثل هوندا سیویک تایپ آر و wrx اگه sti تولید میشد اصلا به چشم نمیاد.

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. سلمان

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (161 ديدگاه)

        داداش مخالفم

        موافقم 8
        مخالفم 3
  4. ممد ژانگولر

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4206 ديدگاه)

    منتظر ترول اعظم باشید
    در ۸۰ خط توضیح میده این مقاله ایی که پدال ترجمه کرده بوی فساد میده 😂

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. اشکان

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (213 ديدگاه)

      چند وقتیه خبر آتش سوزی ژاپنیها به بیرون درز پیدا نکرده!!!

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. FTB

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (750 ديدگاه)

        منم چند وقتیه این اکانتتو ندیدم

        فک کردم رمزشو یادت رفته

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. اشکان

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (213 ديدگاه)

          همیشه همین دور و برها هستم

          موافقم 6
          مخالفم 4
  5. meysam

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    بالاترین پرفورمنس با پایین ترین قیمت
    این حاصل تکنولوژی بالای یه شرکته
    تازه این اولین تلاششون در برابر رقباست
    با توجه به روندی که هیوندای کیا در چند سال اخیر در پیش گرفتن
    انتظار مدلهای خیلی بهتری در آینده هم وجود داره

    موافقم 19
    مخالفم 5
  6. یوسف

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (738 ديدگاه)

    امیدوارم هیوندای برای طراحی الانترا و سوناتا یه کاری بکنه، نسل پیشین الانترا طراحی شیکی داشت. میدونم طراحی سلیقه ایه ولی از هر زاویه ای نگاه میکنی زیبایی و تناسبی نمی بینی.

    موافقم 7
    مخالفم 12
  7. Taha Malek

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    دنیا عجیبی شده :)

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. محمدهادی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2483 ديدگاه)

    ای لعنت بهت هیوندا…
    عشقم گلف❤️❤️🔥🔥

    موافقم 9
    مخالفم 10
  9. محمدهادی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2483 ديدگاه)

    آها
    دوستان راستی الان اینجا از ۳تا ماشین دوتاش دارای جلوپنجره ی بزرگن چرا کسی قفلی نمیزنه که اه چه زشته
    اصن قابل تحمل نیست؟!
    ولی همه به هیولای بی ام و گیر دوسر پیچ میدن؟؟
    بابا تریم روزه دیگه
    فقط بی ام و نزنه؟؟
    عه عجباااا!

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. Jdm باز

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      داداش مشکل بزرگ بودن پنجره نیس اگه بود که الان همه به لکسوس و… گیر میدادن
      ( من خودم از طراحی بی ام و بدم نمیاد)
      مشکل این هست که این جلوپنجره بزرگ تناسبی با دیگر اعضای جلوی بدنه به اندازه کافی نداره که با یه فیس لیفت نرم فک کنم قابل حل باشه

      موافقم 10
      مخالفم 2
  10. Jdm باز

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    خدایا یه پیشرفتی مثل هیوندا به خودروساز های داخلی بده، یه پولی هم به ما
    ولی چیزی که عجیب بود قیمتاشون بود!! قیمت بسیار عالی و تقریبا اقتصادی دارن و پرفورمنس خوبی رو بهت میدن
    راستی میتونستن موستانگ اکوبوست رو بیارن که قدرت بیشتری داره و قیمت پایه اش هم از همه ی اینا کمتره

    موافقم 14
  11. پدرام

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    یه زیرنویس هم می ذاشتین یکم اینطور سخت شد برای ما که زبانمون قوی نیست!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (206 ديدگاه)

    گروه هیوندایی فعالیتش رو وقتی شروع کرد که ژاپنی ها به تمام جهان ماشین صادر میکردند ولی بعد از 5 دهه نه تنها خیلی از برند های ژاپنی رو پشت سر گذاشت بلکه به رقیب مستقیم بزرگترین های جهان تبدیل شده فقط به خاطر اینکه از دانش تکنولوژی کشور های دیگه استفاده کرده .گروه هیوندایی سال 2014 آلبرت بیرمن آلمانی که 32 سال رییس بخش M پاور بی ام و رو استخدام میکنه و بعد از اون هم رییس بخش شاسی بلند های بی ام رو استخدام میکنه که در بخش N performance شروع به فعالیت کنند ( خود N اول اسم namyang و نوربرگرینگ هست). علاوه بر این گروه هیوندایی دو مرکز تحقیق وتوسعه در راسلهایم المان (مرکز تحقیق توسعه موتور اسپرت برای رالی جهانی و تورینگ کار) , مرکز تحقیق توسعه در Yokohama ژاپن , در آمریکا دارد .
    و این فقط مختص هیوندایی نیست مثلا بخش موتور اسپرت تویوتا در کلن المان است که وظیفه توسعه خودرو های GR لمانز و رالی رو بر عهده داره .
    ولی ما ایرانی ها کارمون شده مسخره کردن برند های مختلف بدون اینکه بدونیم در قرن حاضر کمپانی ها از دانش افراد مختلف در کشور های مختلف استفاده میکنه و اینکه هیوندایی در کره است به معنی اینکه کره ای ها ساختنش نیست و یا تویوتا یک برند ژاپنی است پس تمام محصولات مهندسی ژاپنی دارند نیست بلکه اکثر محصولات برند های معتبر محصول دهکده جهانی است

    موافقم 19
    مخالفم 8
  13. کیانوش

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (834 ديدگاه)

    یعنی واقعا دلشون اومد سوبارو رو اتخاب نکنن با اون انجین و دیفرانسیل بعد اومد ی هیوندای محو جلو رو انتخاب کردن

    موافقم 6
    مخالفم 7
  14. Reza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.
    بنده النترا جی تی ۲۰۱۶ دارم.موتور gdi و احتمالا سفارش آمریکا باشه.
    ماشینم گیربکس CVT شش سرعته داره..
    میتونید راهنماییم کنید چه روغن گیربکسی(چند خط باشه در اصطلاح..؟؟؟) رو باید برا تعویض بگیرم.؟؟؟تو دفترچش هم که رفتم چیزی ننوشته بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا