امسال را میتوان سال خاصی برای خودروهای پرفورمنس مقرونبهصرفه دانست زیرا طی سال جاری، فولکسواگن، هیوندای و سوبارو هرکدام محصولات جدیدی را در این بخش به بازار فرستادهاند که باهم رقابت سختی را آغاز کردهاند. حال ادموندز در یک بررسی ویدئویی کامل، این سه خودرو را باهم مقایسه کرده تا بفهمد کدامیک از آنها برای رانندگی لذتبخشتر است. این موضوعی است که در خودروهای پرفورمنس بسیار اهمیت دارد.
در این آزمایش، سرعت و لذت رانندگی مهمترین موضوعات هستند. هیوندای النترا N تازه وارد این کلاس شده و باید با کهنهکاران این عرصه یعنی سوبارو WRX و فولکسواگن گلف GTI رقابت کند. روی کاغذ به نظر میرسد این کرهای جدید پیروز رقابت باشد زیرا بیشترین قدرت را دارد. البته از سوی دیگر، گلف GTI سبکترین عضو گروه است اما اختلاف وزن آن با النترا بسیار جزئی است و از سوی دیگر، به میزان قابلتوجهی ضعیفترین خودروی جمع هم محسوب میشود. سوبارو نیز سنگینترین عضو این گروه سهتایی محسوب میشود اما در عوض تنها خودروی اینجا است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
ادموندز برای آزمایش این خودروها، یک آزمایش اتوکراس برگزار میکند که شامل حرکت هرکدام از شرکتکنندگان بین موانع مشخص میشود. هر خودرو تنها یکبار فرصت شرکت در این آزمایش را خواهد داشت. اولین خودرویی که وارد میدان میشود، گلف GTI است که با هندلینگ خوب، بازخورد خوب و بدون مشکل خاصی، تایم ۵۶.۱۶ ثانیه را ثبت میکند؛ اما عجیب اینکه تجربهٔ رانندگی WRX لذت بسیار کمتری دارد. این سدان اسپرت ژاپنی نهتنها در نقاط متعددی از مسیر آزمایش کمفرمانی دارد بلکه در ترمز گیری هم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمیدهد. به این دلایل، WRX تایم ۵۶.۶۹ ثانیه را ثبت میکند که برای این نام بزرگ بسیار ناامیدکننده است.
در آخر نیز النترا N هردو رقیب را با تایم ۵۴.۸۴ مغلوب میکند. سدان اسپرت هیوندای به لطف مزیتهای زیادی مثل برخورداری از بزرگترین ترمزها در این گروه، بیشترین قدرت و لانچ کنترل واقعی که رقبا فاقد آن هستند توانست این پرفورمنس قابلتوجه را از خود نشان دهد. بااینحال، در پایان مجری شخصاً فولکسواگن را انتخاب میکند زیرا از ظاهر النترا خوشش نمیآید؛ اما صرفنظر از این موضوع، جالب است که یک خودرو تازهوارد میتواند سریعتر و بهتر از رقبای باتجربه عمل کند.
مشخصات فنی
فولکسواگن گلف GTI | سوبارو WRX | هیوندای النترا N | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲.۴ لیتری H4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۴۱ اسب بخار | ۲۷۱ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۴۴۸ کیلوگرم | ۱۵۴۲ کیلوگرم | ۱۴۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹,۳۸۵ دلار | ۳۶,۹۹۰ دلار | ۳۴,۸۴۵ دلار |
کافر مقدس
۱۸ فروردین ۱۴۰۱شما فقط قیمت هارو نگاه کن. گریه حضار
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱همه جای دنیا به این سه تا ماشین میگن ماشینای دانشجویی و کارگری چون انقدر ارزون و مقرون به صرفه هستن که دانشجوها و قشر کارگر به راحتی میتون بخرنشون و استفاده کنن ولی متاسفانه مسئولین تو ایران کاری کردن که این ماشینا لوکس بحساب میان و تازه مالیات بر خودروهای لوکس هم بهشون تعلق میگیره🤦🤦
AMIR / ARMI
۱۸ فروردین ۱۴۰۱چهل هزار دلار برای یه هاچبک چهار سیلندر پول خیلی زیادیه و در دسته اکونومی ها قرار نمیگیره
دانشجو چرا باید خودروی صفر بخره ؟؟ اونم چهل هزار دلار دانشجو کل تلاشش رو میکنه بورسیه بشه بعد این همه پول خرج ماشین بکنه منطقی نیست
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱امیر جان منطورم دانشجوها و کارگرای بومی هر کشور هستش نه دانشجوهایی که از کشور خودشون میرن به یه کشور دیگه …. در ضمن خرید اقساطی هم وجود داره که کارگر و دانشجو میتونن حتی با حداقل پول این ماشینا رو اقساطی بخرن
امین
۱۸ فروردین ۱۴۰۱این سه مدل به هیچ وجه جزو ارزون ها و دانشجویی حساب نمیشن. ماشین دانشجویی صفر باید حوالی ۲۰ تا باشه و کمتر.
گلف GTI جزو هاچبک داغ و قیمت بالا حساب میشه.
مدل پایه UP , POLO جزو ارزون های فولکس هستند.
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱امین بیشتر در این مورد پرس و جو و تحقیق کن تا متوجه درستی حرفم بشی
Clean energy (صیانت!)
۱۸ فروردین ۱۴۰۱اینا ۳۰ هزار دلاره
ما به ۲۰ هزاری هم راضی هستیم
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱خدا از باعث و بانی این مسائل نگذره
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۱از اون پست هاست که باید تخمه آورد کامنت هارو خوند الان یکی میاد چند صفحه مینویسه و نتیجه گیری میکنه هیوندای به همه رشوه داده
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣
Jdm باز
۱۸ فروردین ۱۴۰۱اخ اخ راس گفتی
FTB
۱۸ فروردین ۱۴۰۱اولن که چطوری حوصله ات میکشه ان هم اکنت عوض کنی
دومن این کره ای ها از بس رشو دادن همش فکر میکنیم دادن
سومن این ماشین نسخه پرفورمنسه و قدرت و سرعت و شتاب و راحتی و زیبایی توی خلاصه شده و یه چیز خوب تحویل داده
شک نکن اگه داشنجو بودم اینو میخریدم
سلمان
۱۸ فروردین ۱۴۰۱حالا یک بنده خدایی میاد میگه پول دادن نتایج آزمایش و مسابقه رو عوض کردن !!!
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۱داداش انصافا الان میاد کامنت اول رو ریپلای میزنه یک صفحه مینوسه😂😂😂😂
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۱داداش حالا من حوصله بحث ندارم ولی این هیوندای n مثلا نسخه پرفورمنسه یعنی حد نهایی به قیمت کار ندارم کمه ولی درمقابل نسخه پرفورمنس مثل هوندا سیویک تایپ آر و wrx اگه sti تولید میشد اصلا به چشم نمیاد.
سلمان
۱۸ فروردین ۱۴۰۱داداش مخالفم
ممد ژانگولر
۱۸ فروردین ۱۴۰۱منتظر ترول اعظم باشید
در ۸۰ خط توضیح میده این مقاله ایی که پدال ترجمه کرده بوی فساد میده 😂
اشکان
۱۸ فروردین ۱۴۰۱چند وقتیه خبر آتش سوزی ژاپنیها به بیرون درز پیدا نکرده!!!
FTB
۱۸ فروردین ۱۴۰۱منم چند وقتیه این اکانتتو ندیدم
فک کردم رمزشو یادت رفته
اشکان
۱۸ فروردین ۱۴۰۱همیشه همین دور و برها هستم
meysam
۱۸ فروردین ۱۴۰۱بالاترین پرفورمنس با پایین ترین قیمت
این حاصل تکنولوژی بالای یه شرکته
تازه این اولین تلاششون در برابر رقباست
با توجه به روندی که هیوندای کیا در چند سال اخیر در پیش گرفتن
انتظار مدلهای خیلی بهتری در آینده هم وجود داره
یوسف
۱۸ فروردین ۱۴۰۱امیدوارم هیوندای برای طراحی الانترا و سوناتا یه کاری بکنه، نسل پیشین الانترا طراحی شیکی داشت. میدونم طراحی سلیقه ایه ولی از هر زاویه ای نگاه میکنی زیبایی و تناسبی نمی بینی.
Taha Malek
۱۸ فروردین ۱۴۰۱دنیا عجیبی شده :)
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ای لعنت بهت هیوندا…
عشقم گلف❤️❤️🔥🔥
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱آها
دوستان راستی الان اینجا از ۳تا ماشین دوتاش دارای جلوپنجره ی بزرگن چرا کسی قفلی نمیزنه که اه چه زشته
اصن قابل تحمل نیست؟!
ولی همه به هیولای بی ام و گیر دوسر پیچ میدن؟؟
بابا تریم روزه دیگه
فقط بی ام و نزنه؟؟
عه عجباااا!
Jdm باز
۱۸ فروردین ۱۴۰۱داداش مشکل بزرگ بودن پنجره نیس اگه بود که الان همه به لکسوس و… گیر میدادن
( من خودم از طراحی بی ام و بدم نمیاد)
مشکل این هست که این جلوپنجره بزرگ تناسبی با دیگر اعضای جلوی بدنه به اندازه کافی نداره که با یه فیس لیفت نرم فک کنم قابل حل باشه
Jdm باز
۱۸ فروردین ۱۴۰۱خدایا یه پیشرفتی مثل هیوندا به خودروساز های داخلی بده، یه پولی هم به ما
ولی چیزی که عجیب بود قیمتاشون بود!! قیمت بسیار عالی و تقریبا اقتصادی دارن و پرفورمنس خوبی رو بهت میدن
راستی میتونستن موستانگ اکوبوست رو بیارن که قدرت بیشتری داره و قیمت پایه اش هم از همه ی اینا کمتره
پدرام
۱۸ فروردین ۱۴۰۱یه زیرنویس هم می ذاشتین یکم اینطور سخت شد برای ما که زبانمون قوی نیست!!
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۱گروه هیوندایی فعالیتش رو وقتی شروع کرد که ژاپنی ها به تمام جهان ماشین صادر میکردند ولی بعد از 5 دهه نه تنها خیلی از برند های ژاپنی رو پشت سر گذاشت بلکه به رقیب مستقیم بزرگترین های جهان تبدیل شده فقط به خاطر اینکه از دانش تکنولوژی کشور های دیگه استفاده کرده .گروه هیوندایی سال 2014 آلبرت بیرمن آلمانی که 32 سال رییس بخش M پاور بی ام و رو استخدام میکنه و بعد از اون هم رییس بخش شاسی بلند های بی ام رو استخدام میکنه که در بخش N performance شروع به فعالیت کنند ( خود N اول اسم namyang و نوربرگرینگ هست). علاوه بر این گروه هیوندایی دو مرکز تحقیق وتوسعه در راسلهایم المان (مرکز تحقیق توسعه موتور اسپرت برای رالی جهانی و تورینگ کار) , مرکز تحقیق توسعه در Yokohama ژاپن , در آمریکا دارد .
و این فقط مختص هیوندایی نیست مثلا بخش موتور اسپرت تویوتا در کلن المان است که وظیفه توسعه خودرو های GR لمانز و رالی رو بر عهده داره .
ولی ما ایرانی ها کارمون شده مسخره کردن برند های مختلف بدون اینکه بدونیم در قرن حاضر کمپانی ها از دانش افراد مختلف در کشور های مختلف استفاده میکنه و اینکه هیوندایی در کره است به معنی اینکه کره ای ها ساختنش نیست و یا تویوتا یک برند ژاپنی است پس تمام محصولات مهندسی ژاپنی دارند نیست بلکه اکثر محصولات برند های معتبر محصول دهکده جهانی است
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱یعنی واقعا دلشون اومد سوبارو رو اتخاب نکنن با اون انجین و دیفرانسیل بعد اومد ی هیوندای محو جلو رو انتخاب کردن
Reza
۲۳ فروردین ۱۴۰۱سلام.
بنده النترا جی تی ۲۰۱۶ دارم.موتور gdi و احتمالا سفارش آمریکا باشه.
ماشینم گیربکس CVT شش سرعته داره..
میتونید راهنماییم کنید چه روغن گیربکسی(چند خط باشه در اصطلاح..؟؟؟) رو باید برا تعویض بگیرم.؟؟؟تو دفترچش هم که رفتم چیزی ننوشته بود…