اوپلمزداهیوندای

درخشش هیوندای توسان در تست های ایمنی

امروز خبر رسیده که آخرین شاگرد هیوندای از تبار توسان حد اعلای امتیازات را در آزمایش‌های NCAP  (برنامه ارزیابی اتومبیل جدید اروپایی) کسب کرده تا با این دستاورد مزدا ام اکس ۵ و اوپل کارل را از میدان رقابت به گوشه‌ای بیفکند.

All-New Tucson Tops Latest Euro NCAP Tests
All-New Tucson Tops Latest Euro NCAP Tests
Tucson Euro NCAP Tests
Tucson Euro NCAP Tests
تازه‌ترین نسل توسان در تمامی ارزیابی‌ها خوش درخشید تا امنیت هم جانبه خود را به رخ دیگران و به خصوص نسل گذشته خود بکشد. توسان در زمینه سیستم های ایمنی کمکی نیز عملکردی کم نقص از خود ارائه داد (هیچ چیز بی نقص نیست!)، اگرچه در رتبه بندی نهایی AEB   (ترمز اضطراری خودکار) در نظر گرفته نشده بود. در زمینه امنیت پله بعدی پس از توسان  به مزدا ام اکس ۵ با امتیاز چهار ستاره اختصاص یافت – که ابداً نتیجه‌ای بد قلمداد نمی‌شود چرا که آئودی تی تی نیز نتوانست به ۵ ستاره برسد.
Euro NCAP Tests, Mazda MX-5
Euro NCAP Tests, Mazda MX-5
Mazda MX-5 Euro NCAP Tests
Mazda MX-5 Euro NCAP Tests
در مبحث امنیت کلی ام اکس ۵ نتایجی بسیار خوب را برجای نهاد و توانست به خوبی از عابران پیاده حفاظت کند. اما مزدا در یک زمینه در حق فرزند خود جفا کرد؛ می‌پرسید چطور؟ خب با قرار ندادن AEB برای او. NCAP اذعان کرد که بسیاری از خودروها در این رده قیمت این فنّاوری را حداقل درزمینه آپشن اضافه برای مشتری فراهم کرده‌اند اما مزدا تصمیم به تحریم این سیستم گرفت. دست آخر، خودروی شهری اوپل کارل (واکسهال ویوا در انگلستان) نیز با چهار ستاره آزمون‌های خود را به سرانجام رساند زیرا درزمینه قابلیت‌های ایمنی چندان خوش‌نام نیست.
Euro NCAP Tests: Opel Karl
Euro NCAP Tests: Opel Karl
Euro NCAP Tests: Opel Karl
Euro NCAP Tests: Opel Karl
همچنین تکنسین‌های NCAP اروپا دریافتند که هنگام تست برخورد از جلوی همپوشانی کوتاه سر آدمک باعث رها شدن ایربگ شده و علاوه بر این در هنگام تست‌های تصادف جانبی سینه به خوبی محافظت نشده بود. در تست برخورد از جلو هم پوشانی کامل نیز آدمک از زیر کمربند خودرو به پایین لغزید که می‌تواند در تصادفات واقعی باعث صدماتی جدی در زانو و استخوان ران شود. با این همه کارل چهار ستاره را دارد و با کمی بهینه سازی، قطعا جالب‌تر به نظر خواهد رسید.


منبع: کاراسکوپز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    افرین به هیوندا واقعاً داره خوب کار میکنه هم از لحاظ ابشن و قیمت و ایمنی کیفیتشم قابل قبوله و خاک تو سر ایران خودرو و سایپا که هر روز از کیفیت و ایمنی ماشیناشون میزنن و به قیمتش اضافه میکنن

    1. Zippo

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      سلام به همه دوستان
      بازم این خبر از هیوندای، اوت هم بک خبر خوب خیلی خوشحالم کرد
      افرین به هیوندای
      یک برگ برنده دیگه به افتخاراتش اضافه شد. همش در حال پیشرفت و نواوری

      1. Mohammadreza

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        http://uupload.ir/files/u5nq_untitled-5.jpg

        زیپو ناموسا یه دونه ای

        1. ali

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (966 ديدگاه)

          کره ای ها غیر قابل اطمینان هستند، البته خیلی خوبه که با استخدام کارشناسان خارجی به این سطح ایمنی رسیدند ولی کره ای هر چی باشه کره ای هست و تو تمام محصولات این رو ثابت کرده (از کپی از شرکت های بزرگ تا محصولات به ظاهر با کیفیت ولی با کارکرد کوتاه و خرابی های پیا پی)

          تصادف باران کوثری با ماشین هیوندا سانتافه که ایربگش باز نشد و ایشان رو روانه بیمارستان کرد
          http://www.persianv.com/view/309696.php

    2. mds

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (406 ديدگاه)

      من نمیدونم این بحث کیفیت متوسط و قابل قبول از کجا درمیارید که همیشه مطرحش میکنید!
      چیزیو که تجربه نکردید و ازش اطلاع کافی ندارید به میون نیارید
      پدر بنده یک عدد هیوندای اکسنت 2000 را با کارکرد 900 هزار کیلومتر به مدت 10 سال استفاده و بدون کوچکترین خرابی در موتور و گیربکس که کیفیت ساخت آن مربوط به 16 سال گذشته است استفاده مینمود
      بعد با وجود افزایش چندین برابری کیفیت خودروهای کره ای طی سال های اخیر و حال که اصلا قابل قیاس با قبل آنها نیست بازم سخن از متوسط بودن کیفیت آنها میگویید!

      1. sina

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        به شخصه به چشم دیدم و خوندم کیفیت ماشین های کره ای دور و ور سال های 1995 تا 2002 یا 2003 خیلی پایین تر از استاندارد جهانی همون موقع بوده

      2. mohsen

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ببخشید پدرتون اون ماشینو دنده 4 داده تا حالا؟ 10 سال 900 هزار تا بگو نرونده خلاص کن دیگه این کار کردو 2 سال میکشم بیرون

        1. mds

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (406 ديدگاه)

          دنده پنج هم زده.. این کارکردو پنج سال دو سال میدم تو

  2. روح الله

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    جای دوستمون زیپو خالیست.

  3. ALiHidden

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    آفرین به کره و صدآفرین به هیوندای و کیا که اینقدر پیشرفت کردند!

    هنوز که هنوزه باورم نمیشه اون همون هیوندای سابقه…!!!

  4. mds

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    این است پیشرف کره..
    ره پیشرفتی که اروپاایان و امریکایان چند دهه طی نمودند کره ایا کمتر از یک دهه به آن رسیدند

    آفرین بر مردم سخت کوش کره جنوبی

    1. sina

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      داداش من طراح ماشین های کره ای کی هستش ؟؟؟ اونوقت این ره رو به نظرت کسی که قبلا رفته سخت تره یا کشوری مثل کره که پیشرفت بقیه رو دیده و با تلاش خوبی که داشته پیشرفت کرده. کره نیومده کاری بکنه که المان ایتالیا و انگلیس و ژاپن دنبال رسیدن بهش باشن دقیقا برعکس موفقیت هایی رو که بقیه واسشون خاطرس کره تازه داره بهشون دست پیدا میکنه

      1. mds

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (406 ديدگاه)

        همه کشورهای اروپایی و بخصوص آلمان که مهد خودروسازی هست و آمریکا رو باهات موافقم که خودشون بدون کمک هیچکسی پیشرفت کردن اما ژاپن رو نه، ژاپن هم همانند کره با کمک دیگر کشورها مثل (آلمان) و آمریکا و انگلیس تونست به اینجا برسه

        1. بهزاد

          ۲۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          دوست عزیز هیچ کشوری به کمک دیگران به صورت مطلق تا به حال صنعتی نشده مگر اینکه مردمان اون کشور خودشون برای رسیدن به صنعت تلاش وافری داشته باشند.
          پایه های علم و صنعت در ژاپن به قدری محکم و استوار هست که قبول نداشتن این موضوع عدم اطلاع کافی از وضعیت اون کشور از جانب شما داره.
          در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری صنعتی خارجی در اروپا از جانب آمریکا و ژاپن صورت میگیره و نبض صنایع کشورهای شرق آسیا در دستان ژاپن هست و مثال های بیشمار دیگر…
          این جمله شما که با کمک دیگران به اینجا رسیده اگر شامل مثالهایی باشد خوشحالیم تا اونهارو بشنویم؟

        2. mds

          ۲۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (406 ديدگاه)

          منم حرفی از مطلق نزدم، گفتم به کمکه..
          دوست عزیزم شما فکر نکنم سنت به اون سالها قد بده، بعد از جنگ دوم که همه چیز ژاپن با خاک یکسان شد و اقتصاد و شرکتای ژاپنی به مرز نابودی رسیدن منهدسین شرکتهای ژاپنی همانند تویوتا و.. غیره بعد یک دهه در سال 1955 اومدن از مهندسین آلمانی و آمریکایی برای بهبود بخش تولید فناوری موتور و طراحی های جدید برای نواوری از این دو کشور کمک گرفتن و از اون زمان به بعد دانشی که در زمینه طراحی بدست آوردن فصل جدیدیو برای پیشرفت ژاپنیها آغاز کرد، همه دستاوردهای کشور ژاپن طی این سالها همگی مدیون همکاری با آلمانی ها بوده
          که کره هم اومد همین کارو کرد و در سال 2012 با طراح سابق شرکت آئودی پیتر شرایر قرارداد بست برای ببود طراحی های این دو شرکت کره ای

        3. بهزاد

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          mds جان با احترام به دیدگاهتون یک نکته ای در صحبت هاتون هست که اشاره میکنه صنایع ژاپن بعد از جنگ نابود شد در واقع کارخانه هایی که تولید صنعت میکردند نابود شدند! حالا اینجا سوالی پیش میاد اگر این کشور قبل از جنگ میتونسته مثلا موتور یا متریال دیگری تولید کنه چطور بعد از جنگ نمیتونسته باز با همان مهندسین متریال صنعتی تولید کنه و منتظر ورود علم از خارجه بشه؟!
          شاید مقالات علم مکانیک هنوز در ژاپن تدریس نمیشده و با کاتانا وارد جنگ جهانی شدند.
          به هر روی کل این داستان پیشرفت ژاپن به اصول چند گانه دکتر دمینگ مربوط میشه که از بدو تولد این اصول میشد در کتابهای مدیریت صنعتی پیداش کرد و هر کشوری میتونست اونهارو به عنوان بخشی از پیشرفتش الگو قرار بده که خیلی ها در پیاده سازیش عاجز بودن!
          متاسفانه با وجود این همه ورشکستگی و سقوط سایر شرکت ها ی غربی در زمینه خودرو و افول اونها شما شرکت های کره ای را رقیب مستقیم ژاپنی ها میدونید در حالی که طی این سالها شرکت های شرقی همگام با هم در این مسیر رشد کردند و ضرر کننده ها سایرین بودند.

    2. امیر

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (236 ديدگاه)

      هیوندا اولین تجربه ماشین اسپرتش جنسیس بود که تونست بسیاری از بی ام ها کشورمونو که ادعای شتابو قدرت داشتن به زیر بکشونه.بی ام و سری zرو داره بیش از ۳۰سال تولید میکنه ولی هیوندا میاد با اولین تجربش پوزه سری zبه خاک میماله.اینه پیشرفت .پیشرفتو انسانیت تلاش هر کشوری قابل تحسینه.در ضمن منظور من برتری هیوندا به بی ام و نبود لطفا علمداران و دلباختگانو سهامدارانش نریزن سرم منظورم سرعت پیشرفتشون بود

    3. امیر

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه افغانستان هم مستقیم با خود امریکا در ارتباط باشه و تکنولوژی روز رو وارد کنه سریع پیشرفت میکنه تمام کشورهای شرق آسیا پیشرفت خودشون مدیون امریکا هستن.

  5. ali ayat

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی منتظر روزیم که کره یکم از آپشناش بزنه ولی طراحی باقی بمونه و باقی رو صرف افزایش کیفیت کنه اونوقت من به جای تویوتا کیا میخرم

  6. فرزاد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    به نظر من هیوندای جزو ده خودروی برتر جهانه.البته mds حرفهای من رو تکمیل میکنه

  7. سامان اذری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    یه سوال
    چرا اون تست که یک چهارم جلوی ماشین رو به یه مانع فولادی میکوبوندند با این ماشین انجام نشد ??
    کسی چیزی میدونه

    1. SS

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (823 ديدگاه)

      تست یک چهارم مخصوص امریکا هست و یورو انکپ انجام نمیده
      اما اگر منظورتون 40 درصد هست، اون انجام شده اما عکسش اینجا قرار نگرفته
      توسان جدید در تمامی تست های ایمنی اروپا و امریکا نمره کامل رو گرفته و 5 ستاره ایمنی اروپا و بالاترین عنوان ایمنی امریکا رو کسب کرده که اگر با خودروهای 2005 همین شرکت مقایسه کنید میبینید که واقعا کارشون قابل تحسینه.
      http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/tucson-4-door-suv

  8. حسام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از دلایل پیشرفت سریع کره اینه که خلق علم تو زمینه خودرو نمیکنه بلکه از دستاورد خودروسازی بزرگ استفاده میکنه، ولی مثلا بنز و بی ام و و… .. در حال خلق چیزهای جدیدن واسه همین سرعت پیشرفت اونا نسبت به کره کند تره
    به قول معروف میگن :آزموده را آزمودن خطاست

  9. Archi KHAN

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    عاغا اصن کره عالی …

    همون ماشین کره ای ها هم برای اکثر ایرانی ها خریدنش رویاست

  10. امیر سابق

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    حالا باز بیایید بگید راو 4 بهتره یا اون یکی ژاپنی بهتره
    دوستان گلم به جای اینکه تعصبانه نظر بدید و منفی بدید به من یا هر کس واقع بین باشید الآن طوری شده که خودرو های ژاپنی فقط پول برندشونو میگیرند و کیفیتشونم با کره ای ها یکیه (حالا شاید یکم بیشتر باشه که به چشم نمیاد)
    ولی آپشن و مقاومت (استحکام) و سایز جزئیات تو کره ای ها گل کرده البته در کنار قیمت مناسب.
    فقط و فقط خواهش می کنم تعصب رو کنار بذارید تا ما هم بتونیم با تفکر بهتر پله های پیشرفت رو طی کنیم

  11. ابی شریفی نیا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان رقابت در بازار فعلی ، به قدمت هیچ ارتباطی نداره، نمونه‌اش نوکیا در بازار تلفن همراه و سونی در لوازم صوتی و تصویری ،
    کره هر دو بازار رو تو دنیا قبضه کرده، و اثری از رقبای خوشنام قدیمی نیست، مطمئنا در زمینه خودرو هم کره با این سرعت پیشرفت خیلی از رقبای را از صحنه بدر خواهد کرد.

  12. sunmartin

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کره جنوبی بلحاظ قیمت و کیفیت و طراحی مشتری مداری گارانتی طولانی تر پیشرفت بیشتری نسبت به ژاپن داره البته در زمینه ساخت گیربکس و انجین هنوز با ژاپن فاصله داره ولی آلمان با بی ام دبلیو و پورش و بنز و فولکس ثابت کرد همه چیز اسب بخار نیست باینکه از برند کیا موتورز خیلی خوشم میاد اما هیچگاه نمیتونم کیا و هیوندای با بی ام دبلیو مقایسه کنم در یک کلیپ تصویری یه 518 i آنچنان در شتاب اولیه و ثانویه از مزدا و نیسان و جنسیس با اختلاب 80 تا 100 اسب بخار کمتر پیشی میگیره که حیرت زده شدم در یکی از برنامه های تاپ گیر فاری 458 سری جدید با یک پورشه اسپایدر با قدرت کمتر کورس گزاشت فراری با فضاحت تمام از پورش عقب افتاد کلا مهندسی خودروهای آلمانبی و جادوی طراحی اونها نه آمریکا نه ژاپن و نه ایتالیا و کره داره واقیت اینه که کره با کیا هیوندای گام های خوبی برداشته بخصوص در مبحث ایمنی /کیفیت ساخت/و از همه مهمتر رویه و تفکر طراح آلمانیش شرایر

  13. احمد باقری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خیلی خوب کار کرده.

  14. سیاوش

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    درود بر ژاپنی ها و بعد کره ای ها که در صنعت خودرو سازی و البته در خیلی از صنایع باعث افتخار ما آسیایی ها هستند و در عرصه جهانی آبروداری میکنن و لعنت بر *** و ***که باعث سرافکندگی ما و در ضمن باعث مرگ هم میهنان ما میشن!!!(خرید خودروی صفر ممنوع)

  15. محسن آبادان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمیدونم کشوری که پهپاد آمریکایی رو هک میکنه و اونرو فرود میاره بعد 10 روز اونرو به تولید انبوه میرسونه چرا مردمش خودروهای 35 سال پیش رو سوار میشن که با سرعت 60 تا سرنشینان رو باید چرخ شده از یک مشت آهن پاره بیرون بکشن

    1. فقیر

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (168 ديدگاه)

      محسن جان واقعا نمیدونی چرا!!!به خاطر اینکه اگه با استاندارد جهانی همگام بشن نمیتونن مردم بدبخت که دستش به هیچ جا بدنیست بدوشن…نمیتونن سود نجومی بکنند..نمیتونن اقازاده هارو بفرستن کمبریج و اکسفورد و اوهایو و…نمیتونن به چندین ارگان ب ا ج بدن و نقطه چینهای بیشمار…گرفتی مطلبو عزیز دل

  16. mds

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    این برای افرادی که کره ای ها رو مسخره میکنن و اونارو عقبتر از ژاپن میدونن

    چهارمین خودروساز بزرگ جهان
    بزرگترین و بهترین تولید کننده لوازم خانگی در جهان (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان)
    بزرگترین و بهترین تولید کننده تلفن ههمراه و تبلت در جهان
    بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان
    بزرگترین تولید کننده کشتی در جهان
    بزرگترین تولید کنتده جرثقیل های فوق سنگین در جهان
    دارای بیشترین ربات های صنعتی در جهان
    بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در آسیا
    بزرگترین تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی در آسیا
    برنده ی برترین ربات انسان نما در مسابقات جهانی DARPA
    کسب مقام دوم در مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا 2015
    و خیلی چیزهای دیگر…

    1. بهزاد

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2548 ديدگاه)

      دوست عزیز حداقل راجب برخیشون تحقیق می کردید تا خدای نا کرده به دروغ گویی متهم نشید!
      بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان کشور چین با بیش از 800 میلیون تن و سپس ژاپن با 110 میلیون تن قرار داره و کره با حدود 70 میلیون پنجم هست.
      بزرگترین تولید کننده های جرثقیل در هر اندازه ای در جهان شرکت های آمریکایی و آلمانی به اسامی؛
      Liebherr,terex,manitowoc و… هستند که اصلا در لیست های تولید کننده های بزرگ شرکت های کره ای وجود ندارند یا حداقل در بالا مشاهده نمیشن!
      بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی آسیایی شرکت ژاپنیshiseido هست و پس از اون kao ژاپن قرار داره و در جمع این بزرگان یک شرکت از کره به اسم
      Amor pacific هست و در حالت کلی در این تولیدات کره پس از ژاپن قرار میگیره!
      بیشترین میزان ربات چه از نظر ساخت و چه استفاده کشور ژاپن می باشد و بعد از اون کشورهای آمریکا و آلمان قرار دارند که باز این حرف شما که کره دارای بیشترین ربات هست کاملا کذب محضه!
      بزرگترین تولید کننده های شبکه های مخابراتی و سایر تجهیزاتشون در آسیا 3 شرکت هواوی و فوجیتسو و zte هستند که باز این ادعای شما کذب هست.
      بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی جهان شرکت هایر چین و سپس GE آمریکا و بعد lg هست وباز در رتبه های بعدی چندین شرکت اروپایی و چینی و ژاپنی و آمریکایی قرار میگیره و سهم تولیدات به سمت کشورهای اروپایی و آمریکایی و چینی سنگینی میکنه که خلاف نظر شماست.
      اگر گروه رنو و نیسان را با هم حساب کنیم کیا و هیوندای پنجم میشه.
      باز اگر خیالاتی در سر داشتید مطرح کنید تا ببینیم دیگه در چه زمینه هایی رده اول را دارا هستید!

      1. amir

        ۲۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        پیشنهاد میکنم به جای برند پرستی یکم مطالعه داشته باشید سایت ویکی پدیا رو اگر تو عمرتون دو صفحه در مورد برندی مطالعه داشته باشید باید بشناسید این سایت هیوندای رو چهارمین خودروساز جهان معرفی کرده نه پنجمی پیشنهاد میکنم برند پرستی رو کنار بزارید چون دورانش سر اومده

  17. sunmartin

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بنظر من کره جنوبی با این پیشرفت در تمام زمینه ها هیچ بعید نیست که رتبه اول در آسیا و یپس خطر جدی و قدرت اقتصادی برای سایر کشور های مطرح اروپایی و آمریکایی بشه ضمنا شما یادت رفت از سرعت 5 گیگ بر ثانیه اینترنت کره جنوبی بعنوان سریعترین اینترنت جهان یاد کنی

  18. شاسی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا متاسف میشم که تا حرفی از خودرو های ژاپنی یا کره ای میشه یه عده جبهه گیری های تعصبی و بدون آگاهی کافی میکنن.
    یه زمانی تویوتا بهترین خودروساز در چندسال پیاپی شد. قبل تر از اون هم فورد امریکا این عنوان را کسب کرد و همینطور که به تاریخ نگاه کنیم بنز و بی ام و و کادیلاک و جی ام سی و خیلی از بزرگان صنعت خودرو سازی و در اصل پدران خودرو بهترین بودند.
    چرا ایران هرگز جزو بهترین ها نبوده در سال های اخیر؟ یا مثلا کشور های جهان سوم دیگه؟
    پیشرفت در این دهکده ی جهانی نیازمند همکاری کشور ها و مهندسین و سیاست مداران با هم است. کشور های جهان سوم مثل ما همه چیز رو از پشت شیشه میبینند و در انزوا قرار گرفته اند. ولی کشور هایی مثل ژاپن و کره از مهد خودروسازی یعنی آلمان و انگلیس کمک گرفتند شکی نیست. ولی امروزه پیشرفتی کرده اند که از همون کسانی که کمک گرفتند هم تا حدودی بهتر شده اند.
    تا کی میخواهید این بحث های برند بازی که سیاست های مردم فریبانه ی این کارخانجات است رو ادامه بدید؟ ژاپن خوب، کره خوب،چین در حال پیشرفت چشمگیر، هند در حال پیشرفت، روسیه در حال پیشرفت، ایران همون قبلی حتی ضعیفتر از قبل.
    بهتره دیدگاه مون رو عوض کنیم و پیشرفت کشور های دیگه رو با کمال میل بپذیریم. تا این اتفاق نیفته همینی خواهیم بود که بودیم و هستیم.

  19. ramin

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسی خبر داره کی از سد گمرک و شماره گذاری رد میشه ؟ رسیدیم به ابان پس چرا خبری ازش نیست ؟

  20. amir

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اون دوستی ک برگشته از تصادف باران کوثری با سانتافه میگه من پیشنهاد میکنم تصادف علی دایی رو با تویوتا پرادویی که سنگشو به سینه میزنه بخونه بعد بیاد از کیفیت و ایمنی هیوندای بگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا