امروز خبر رسیده که آخرین شاگرد هیوندای از تبار توسان حد اعلای امتیازات را در آزمایشهای NCAP (برنامه ارزیابی اتومبیل جدید اروپایی) کسب کرده تا با این دستاورد مزدا ام اکس ۵ و اوپل کارل را از میدان رقابت به گوشهای بیفکند.
تازهترین نسل توسان در تمامی ارزیابیها خوش درخشید تا امنیت هم جانبه خود را به رخ دیگران و به خصوص نسل گذشته خود بکشد. توسان در زمینه سیستم های ایمنی کمکی نیز عملکردی کم نقص از خود ارائه داد (هیچ چیز بی نقص نیست!)، اگرچه در رتبه بندی نهایی AEB (ترمز اضطراری خودکار) در نظر گرفته نشده بود.
در زمینه امنیت پله بعدی پس از توسان به مزدا ام اکس ۵ با امتیاز چهار ستاره اختصاص یافت – که ابداً نتیجهای بد قلمداد نمیشود چرا که آئودی تی تی نیز نتوانست به ۵ ستاره برسد. در مبحث امنیت کلی ام اکس ۵ نتایجی بسیار خوب را برجای نهاد و توانست به خوبی از عابران پیاده حفاظت کند. اما مزدا در یک زمینه در حق فرزند خود جفا کرد؛ میپرسید چطور؟ خب با قرار ندادن AEB برای او. NCAP اذعان کرد که بسیاری از خودروها در این رده قیمت این فنّاوری را حداقل درزمینه آپشن اضافه برای مشتری فراهم کردهاند اما مزدا تصمیم به تحریم این سیستم گرفت.
دست آخر، خودروی شهری اوپل کارل (واکسهال ویوا در انگلستان) نیز با چهار ستاره آزمونهای خود را به سرانجام رساند زیرا درزمینه قابلیتهای ایمنی چندان خوشنام نیست. همچنین تکنسینهای NCAP اروپا دریافتند که هنگام تست برخورد از جلوی همپوشانی کوتاه سر آدمک باعث رها شدن ایربگ شده و علاوه بر این در هنگام تستهای تصادف جانبی سینه به خوبی محافظت نشده بود. در تست برخورد از جلو هم پوشانی کامل نیز آدمک از زیر کمربند خودرو به پایین لغزید که میتواند در تصادفات واقعی باعث صدماتی جدی در زانو و استخوان ران شود.
با این همه کارل چهار ستاره را دارد و با کمی بهینه سازی، قطعا جالبتر به نظر خواهد رسید.
افرین به هیوندا واقعاً داره خوب کار میکنه هم از لحاظ ابشن و قیمت و ایمنی کیفیتشم قابل قبوله و خاک تو سر ایران خودرو و سایپا که هر روز از کیفیت و ایمنی ماشیناشون میزنن و به قیمتش اضافه میکنن
سلام به همه دوستان بازم این خبر از هیوندای، اوت هم بک خبر خوب خیلی خوشحالم کرد افرین به هیوندای یک برگ برنده دیگه به افتخاراتش اضافه شد. همش در حال پیشرفت و نواوری
کره ای ها غیر قابل اطمینان هستند، البته خیلی خوبه که با استخدام کارشناسان خارجی به این سطح ایمنی رسیدند ولی کره ای هر چی باشه کره ای هست و تو تمام محصولات این رو ثابت کرده (از کپی از شرکت های بزرگ تا محصولات به ظاهر با کیفیت ولی با کارکرد کوتاه و خرابی های پیا پی)
من نمیدونم این بحث کیفیت متوسط و قابل قبول از کجا درمیارید که همیشه مطرحش میکنید! چیزیو که تجربه نکردید و ازش اطلاع کافی ندارید به میون نیارید پدر بنده یک عدد هیوندای اکسنت 2000 را با کارکرد 900 هزار کیلومتر به مدت 10 سال استفاده و بدون کوچکترین خرابی در موتور و گیربکس که کیفیت ساخت آن مربوط به 16 سال گذشته است استفاده مینمود بعد با وجود افزایش چندین برابری کیفیت خودروهای کره ای طی سال های اخیر و حال که اصلا قابل قیاس با قبل آنها نیست بازم سخن از متوسط بودن کیفیت آنها میگویید!
داداش من طراح ماشین های کره ای کی هستش ؟؟؟ اونوقت این ره رو به نظرت کسی که قبلا رفته سخت تره یا کشوری مثل کره که پیشرفت بقیه رو دیده و با تلاش خوبی که داشته پیشرفت کرده. کره نیومده کاری بکنه که المان ایتالیا و انگلیس و ژاپن دنبال رسیدن بهش باشن دقیقا برعکس موفقیت هایی رو که بقیه واسشون خاطرس کره تازه داره بهشون دست پیدا میکنه
همه کشورهای اروپایی و بخصوص آلمان که مهد خودروسازی هست و آمریکا رو باهات موافقم که خودشون بدون کمک هیچکسی پیشرفت کردن اما ژاپن رو نه، ژاپن هم همانند کره با کمک دیگر کشورها مثل (آلمان) و آمریکا و انگلیس تونست به اینجا برسه
دوست عزیز هیچ کشوری به کمک دیگران به صورت مطلق تا به حال صنعتی نشده مگر اینکه مردمان اون کشور خودشون برای رسیدن به صنعت تلاش وافری داشته باشند. پایه های علم و صنعت در ژاپن به قدری محکم و استوار هست که قبول نداشتن این موضوع عدم اطلاع کافی از وضعیت اون کشور از جانب شما داره. در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری صنعتی خارجی در اروپا از جانب آمریکا و ژاپن صورت میگیره و نبض صنایع کشورهای شرق آسیا در دستان ژاپن هست و مثال های بیشمار دیگر… این جمله شما که با کمک دیگران به اینجا رسیده اگر شامل مثالهایی باشد خوشحالیم تا اونهارو بشنویم؟
منم حرفی از مطلق نزدم، گفتم به کمکه.. دوست عزیزم شما فکر نکنم سنت به اون سالها قد بده، بعد از جنگ دوم که همه چیز ژاپن با خاک یکسان شد و اقتصاد و شرکتای ژاپنی به مرز نابودی رسیدن منهدسین شرکتهای ژاپنی همانند تویوتا و.. غیره بعد یک دهه در سال 1955 اومدن از مهندسین آلمانی و آمریکایی برای بهبود بخش تولید فناوری موتور و طراحی های جدید برای نواوری از این دو کشور کمک گرفتن و از اون زمان به بعد دانشی که در زمینه طراحی بدست آوردن فصل جدیدیو برای پیشرفت ژاپنیها آغاز کرد، همه دستاوردهای کشور ژاپن طی این سالها همگی مدیون همکاری با آلمانی ها بوده که کره هم اومد همین کارو کرد و در سال 2012 با طراح سابق شرکت آئودی پیتر شرایر قرارداد بست برای ببود طراحی های این دو شرکت کره ای
mds جان با احترام به دیدگاهتون یک نکته ای در صحبت هاتون هست که اشاره میکنه صنایع ژاپن بعد از جنگ نابود شد در واقع کارخانه هایی که تولید صنعت میکردند نابود شدند! حالا اینجا سوالی پیش میاد اگر این کشور قبل از جنگ میتونسته مثلا موتور یا متریال دیگری تولید کنه چطور بعد از جنگ نمیتونسته باز با همان مهندسین متریال صنعتی تولید کنه و منتظر ورود علم از خارجه بشه؟! شاید مقالات علم مکانیک هنوز در ژاپن تدریس نمیشده و با کاتانا وارد جنگ جهانی شدند. به هر روی کل این داستان پیشرفت ژاپن به اصول چند گانه دکتر دمینگ مربوط میشه که از بدو تولد این اصول میشد در کتابهای مدیریت صنعتی پیداش کرد و هر کشوری میتونست اونهارو به عنوان بخشی از پیشرفتش الگو قرار بده که خیلی ها در پیاده سازیش عاجز بودن! متاسفانه با وجود این همه ورشکستگی و سقوط سایر شرکت ها ی غربی در زمینه خودرو و افول اونها شما شرکت های کره ای را رقیب مستقیم ژاپنی ها میدونید در حالی که طی این سالها شرکت های شرقی همگام با هم در این مسیر رشد کردند و ضرر کننده ها سایرین بودند.
هیوندا اولین تجربه ماشین اسپرتش جنسیس بود که تونست بسیاری از بی ام ها کشورمونو که ادعای شتابو قدرت داشتن به زیر بکشونه.بی ام و سری zرو داره بیش از ۳۰سال تولید میکنه ولی هیوندا میاد با اولین تجربش پوزه سری zبه خاک میماله.اینه پیشرفت .پیشرفتو انسانیت تلاش هر کشوری قابل تحسینه.در ضمن منظور من برتری هیوندا به بی ام و نبود لطفا علمداران و دلباختگانو سهامدارانش نریزن سرم منظورم سرعت پیشرفتشون بود
اگه افغانستان هم مستقیم با خود امریکا در ارتباط باشه و تکنولوژی روز رو وارد کنه سریع پیشرفت میکنه تمام کشورهای شرق آسیا پیشرفت خودشون مدیون امریکا هستن.
تست یک چهارم مخصوص امریکا هست و یورو انکپ انجام نمیده اما اگر منظورتون 40 درصد هست، اون انجام شده اما عکسش اینجا قرار نگرفته توسان جدید در تمامی تست های ایمنی اروپا و امریکا نمره کامل رو گرفته و 5 ستاره ایمنی اروپا و بالاترین عنوان ایمنی امریکا رو کسب کرده که اگر با خودروهای 2005 همین شرکت مقایسه کنید میبینید که واقعا کارشون قابل تحسینه. http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/tucson-4-door-suv
یکی از دلایل پیشرفت سریع کره اینه که خلق علم تو زمینه خودرو نمیکنه بلکه از دستاورد خودروسازی بزرگ استفاده میکنه، ولی مثلا بنز و بی ام و و… .. در حال خلق چیزهای جدیدن واسه همین سرعت پیشرفت اونا نسبت به کره کند تره به قول معروف میگن :آزموده را آزمودن خطاست
حالا باز بیایید بگید راو 4 بهتره یا اون یکی ژاپنی بهتره دوستان گلم به جای اینکه تعصبانه نظر بدید و منفی بدید به من یا هر کس واقع بین باشید الآن طوری شده که خودرو های ژاپنی فقط پول برندشونو میگیرند و کیفیتشونم با کره ای ها یکیه (حالا شاید یکم بیشتر باشه که به چشم نمیاد) ولی آپشن و مقاومت (استحکام) و سایز جزئیات تو کره ای ها گل کرده البته در کنار قیمت مناسب. فقط و فقط خواهش می کنم تعصب رو کنار بذارید تا ما هم بتونیم با تفکر بهتر پله های پیشرفت رو طی کنیم
دوستان رقابت در بازار فعلی ، به قدمت هیچ ارتباطی نداره، نمونهاش نوکیا در بازار تلفن همراه و سونی در لوازم صوتی و تصویری ، کره هر دو بازار رو تو دنیا قبضه کرده، و اثری از رقبای خوشنام قدیمی نیست، مطمئنا در زمینه خودرو هم کره با این سرعت پیشرفت خیلی از رقبای را از صحنه بدر خواهد کرد.
کره جنوبی بلحاظ قیمت و کیفیت و طراحی مشتری مداری گارانتی طولانی تر پیشرفت بیشتری نسبت به ژاپن داره البته در زمینه ساخت گیربکس و انجین هنوز با ژاپن فاصله داره ولی آلمان با بی ام دبلیو و پورش و بنز و فولکس ثابت کرد همه چیز اسب بخار نیست باینکه از برند کیا موتورز خیلی خوشم میاد اما هیچگاه نمیتونم کیا و هیوندای با بی ام دبلیو مقایسه کنم در یک کلیپ تصویری یه 518 i آنچنان در شتاب اولیه و ثانویه از مزدا و نیسان و جنسیس با اختلاب 80 تا 100 اسب بخار کمتر پیشی میگیره که حیرت زده شدم در یکی از برنامه های تاپ گیر فاری 458 سری جدید با یک پورشه اسپایدر با قدرت کمتر کورس گزاشت فراری با فضاحت تمام از پورش عقب افتاد کلا مهندسی خودروهای آلمانبی و جادوی طراحی اونها نه آمریکا نه ژاپن و نه ایتالیا و کره داره واقیت اینه که کره با کیا هیوندای گام های خوبی برداشته بخصوص در مبحث ایمنی /کیفیت ساخت/و از همه مهمتر رویه و تفکر طراح آلمانیش شرایر
درود بر ژاپنی ها و بعد کره ای ها که در صنعت خودرو سازی و البته در خیلی از صنایع باعث افتخار ما آسیایی ها هستند و در عرصه جهانی آبروداری میکنن و لعنت بر *** و ***که باعث سرافکندگی ما و در ضمن باعث مرگ هم میهنان ما میشن!!!(خرید خودروی صفر ممنوع)
من نمیدونم کشوری که پهپاد آمریکایی رو هک میکنه و اونرو فرود میاره بعد 10 روز اونرو به تولید انبوه میرسونه چرا مردمش خودروهای 35 سال پیش رو سوار میشن که با سرعت 60 تا سرنشینان رو باید چرخ شده از یک مشت آهن پاره بیرون بکشن
محسن جان واقعا نمیدونی چرا!!!به خاطر اینکه اگه با استاندارد جهانی همگام بشن نمیتونن مردم بدبخت که دستش به هیچ جا بدنیست بدوشن…نمیتونن سود نجومی بکنند..نمیتونن اقازاده هارو بفرستن کمبریج و اکسفورد و اوهایو و…نمیتونن به چندین ارگان ب ا ج بدن و نقطه چینهای بیشمار…گرفتی مطلبو عزیز دل
این برای افرادی که کره ای ها رو مسخره میکنن و اونارو عقبتر از ژاپن میدونن
چهارمین خودروساز بزرگ جهان بزرگترین و بهترین تولید کننده لوازم خانگی در جهان (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان) بزرگترین و بهترین تولید کننده تلفن ههمراه و تبلت در جهان بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان بزرگترین تولید کننده کشتی در جهان بزرگترین تولید کنتده جرثقیل های فوق سنگین در جهان دارای بیشترین ربات های صنعتی در جهان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در آسیا بزرگترین تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی در آسیا برنده ی برترین ربات انسان نما در مسابقات جهانی DARPA کسب مقام دوم در مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا 2015 و خیلی چیزهای دیگر…
دوست عزیز حداقل راجب برخیشون تحقیق می کردید تا خدای نا کرده به دروغ گویی متهم نشید! بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان کشور چین با بیش از 800 میلیون تن و سپس ژاپن با 110 میلیون تن قرار داره و کره با حدود 70 میلیون پنجم هست. بزرگترین تولید کننده های جرثقیل در هر اندازه ای در جهان شرکت های آمریکایی و آلمانی به اسامی؛ Liebherr,terex,manitowoc و… هستند که اصلا در لیست های تولید کننده های بزرگ شرکت های کره ای وجود ندارند یا حداقل در بالا مشاهده نمیشن! بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی آسیایی شرکت ژاپنیshiseido هست و پس از اون kao ژاپن قرار داره و در جمع این بزرگان یک شرکت از کره به اسم Amor pacific هست و در حالت کلی در این تولیدات کره پس از ژاپن قرار میگیره! بیشترین میزان ربات چه از نظر ساخت و چه استفاده کشور ژاپن می باشد و بعد از اون کشورهای آمریکا و آلمان قرار دارند که باز این حرف شما که کره دارای بیشترین ربات هست کاملا کذب محضه! بزرگترین تولید کننده های شبکه های مخابراتی و سایر تجهیزاتشون در آسیا 3 شرکت هواوی و فوجیتسو و zte هستند که باز این ادعای شما کذب هست. بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی جهان شرکت هایر چین و سپس GE آمریکا و بعد lg هست وباز در رتبه های بعدی چندین شرکت اروپایی و چینی و ژاپنی و آمریکایی قرار میگیره و سهم تولیدات به سمت کشورهای اروپایی و آمریکایی و چینی سنگینی میکنه که خلاف نظر شماست. اگر گروه رنو و نیسان را با هم حساب کنیم کیا و هیوندای پنجم میشه. باز اگر خیالاتی در سر داشتید مطرح کنید تا ببینیم دیگه در چه زمینه هایی رده اول را دارا هستید!
پیشنهاد میکنم به جای برند پرستی یکم مطالعه داشته باشید سایت ویکی پدیا رو اگر تو عمرتون دو صفحه در مورد برندی مطالعه داشته باشید باید بشناسید این سایت هیوندای رو چهارمین خودروساز جهان معرفی کرده نه پنجمی پیشنهاد میکنم برند پرستی رو کنار بزارید چون دورانش سر اومده
بنظر من کره جنوبی با این پیشرفت در تمام زمینه ها هیچ بعید نیست که رتبه اول در آسیا و یپس خطر جدی و قدرت اقتصادی برای سایر کشور های مطرح اروپایی و آمریکایی بشه ضمنا شما یادت رفت از سرعت 5 گیگ بر ثانیه اینترنت کره جنوبی بعنوان سریعترین اینترنت جهان یاد کنی
واقعا متاسف میشم که تا حرفی از خودرو های ژاپنی یا کره ای میشه یه عده جبهه گیری های تعصبی و بدون آگاهی کافی میکنن. یه زمانی تویوتا بهترین خودروساز در چندسال پیاپی شد. قبل تر از اون هم فورد امریکا این عنوان را کسب کرد و همینطور که به تاریخ نگاه کنیم بنز و بی ام و و کادیلاک و جی ام سی و خیلی از بزرگان صنعت خودرو سازی و در اصل پدران خودرو بهترین بودند. چرا ایران هرگز جزو بهترین ها نبوده در سال های اخیر؟ یا مثلا کشور های جهان سوم دیگه؟ پیشرفت در این دهکده ی جهانی نیازمند همکاری کشور ها و مهندسین و سیاست مداران با هم است. کشور های جهان سوم مثل ما همه چیز رو از پشت شیشه میبینند و در انزوا قرار گرفته اند. ولی کشور هایی مثل ژاپن و کره از مهد خودروسازی یعنی آلمان و انگلیس کمک گرفتند شکی نیست. ولی امروزه پیشرفتی کرده اند که از همون کسانی که کمک گرفتند هم تا حدودی بهتر شده اند. تا کی میخواهید این بحث های برند بازی که سیاست های مردم فریبانه ی این کارخانجات است رو ادامه بدید؟ ژاپن خوب، کره خوب،چین در حال پیشرفت چشمگیر، هند در حال پیشرفت، روسیه در حال پیشرفت، ایران همون قبلی حتی ضعیفتر از قبل. بهتره دیدگاه مون رو عوض کنیم و پیشرفت کشور های دیگه رو با کمال میل بپذیریم. تا این اتفاق نیفته همینی خواهیم بود که بودیم و هستیم.
اون دوستی ک برگشته از تصادف باران کوثری با سانتافه میگه من پیشنهاد میکنم تصادف علی دایی رو با تویوتا پرادویی که سنگشو به سینه میزنه بخونه بعد بیاد از کیفیت و ایمنی هیوندای بگه
امير علي
۲۲ مهر ۱۳۹۴افرین به هیوندا واقعاً داره خوب کار میکنه هم از لحاظ ابشن و قیمت و ایمنی کیفیتشم قابل قبوله و خاک تو سر ایران خودرو و سایپا که هر روز از کیفیت و ایمنی ماشیناشون میزنن و به قیمتش اضافه میکنن
Zippo
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام به همه دوستان
بازم این خبر از هیوندای، اوت هم بک خبر خوب خیلی خوشحالم کرد
افرین به هیوندای
یک برگ برنده دیگه به افتخاراتش اضافه شد. همش در حال پیشرفت و نواوری
Mohammadreza
۲۳ مهر ۱۳۹۴http://uupload.ir/files/u5nq_untitled-5.jpg
زیپو ناموسا یه دونه ای
ali
۲۴ مهر ۱۳۹۴کره ای ها غیر قابل اطمینان هستند، البته خیلی خوبه که با استخدام کارشناسان خارجی به این سطح ایمنی رسیدند ولی کره ای هر چی باشه کره ای هست و تو تمام محصولات این رو ثابت کرده (از کپی از شرکت های بزرگ تا محصولات به ظاهر با کیفیت ولی با کارکرد کوتاه و خرابی های پیا پی)
تصادف باران کوثری با ماشین هیوندا سانتافه که ایربگش باز نشد و ایشان رو روانه بیمارستان کرد
http://www.persianv.com/view/309696.php
mds
۲۲ مهر ۱۳۹۴من نمیدونم این بحث کیفیت متوسط و قابل قبول از کجا درمیارید که همیشه مطرحش میکنید!
چیزیو که تجربه نکردید و ازش اطلاع کافی ندارید به میون نیارید
پدر بنده یک عدد هیوندای اکسنت 2000 را با کارکرد 900 هزار کیلومتر به مدت 10 سال استفاده و بدون کوچکترین خرابی در موتور و گیربکس که کیفیت ساخت آن مربوط به 16 سال گذشته است استفاده مینمود
بعد با وجود افزایش چندین برابری کیفیت خودروهای کره ای طی سال های اخیر و حال که اصلا قابل قیاس با قبل آنها نیست بازم سخن از متوسط بودن کیفیت آنها میگویید!
sina
۲۲ مهر ۱۳۹۴به شخصه به چشم دیدم و خوندم کیفیت ماشین های کره ای دور و ور سال های 1995 تا 2002 یا 2003 خیلی پایین تر از استاندارد جهانی همون موقع بوده
mohsen
۲۲ مهر ۱۳۹۴ببخشید پدرتون اون ماشینو دنده 4 داده تا حالا؟ 10 سال 900 هزار تا بگو نرونده خلاص کن دیگه این کار کردو 2 سال میکشم بیرون
mds
۲۳ مهر ۱۳۹۴دنده پنج هم زده.. این کارکردو پنج سال دو سال میدم تو
روح الله
۲۲ مهر ۱۳۹۴جای دوستمون زیپو خالیست.
ALiHidden
۲۲ مهر ۱۳۹۴آفرین به کره و صدآفرین به هیوندای و کیا که اینقدر پیشرفت کردند!
هنوز که هنوزه باورم نمیشه اون همون هیوندای سابقه…!!!
mds
۲۲ مهر ۱۳۹۴این است پیشرف کره..
ره پیشرفتی که اروپاایان و امریکایان چند دهه طی نمودند کره ایا کمتر از یک دهه به آن رسیدند
آفرین بر مردم سخت کوش کره جنوبی
sina
۲۲ مهر ۱۳۹۴داداش من طراح ماشین های کره ای کی هستش ؟؟؟ اونوقت این ره رو به نظرت کسی که قبلا رفته سخت تره یا کشوری مثل کره که پیشرفت بقیه رو دیده و با تلاش خوبی که داشته پیشرفت کرده. کره نیومده کاری بکنه که المان ایتالیا و انگلیس و ژاپن دنبال رسیدن بهش باشن دقیقا برعکس موفقیت هایی رو که بقیه واسشون خاطرس کره تازه داره بهشون دست پیدا میکنه
mds
۲۲ مهر ۱۳۹۴همه کشورهای اروپایی و بخصوص آلمان که مهد خودروسازی هست و آمریکا رو باهات موافقم که خودشون بدون کمک هیچکسی پیشرفت کردن اما ژاپن رو نه، ژاپن هم همانند کره با کمک دیگر کشورها مثل (آلمان) و آمریکا و انگلیس تونست به اینجا برسه
بهزاد
۲۲ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز هیچ کشوری به کمک دیگران به صورت مطلق تا به حال صنعتی نشده مگر اینکه مردمان اون کشور خودشون برای رسیدن به صنعت تلاش وافری داشته باشند.
پایه های علم و صنعت در ژاپن به قدری محکم و استوار هست که قبول نداشتن این موضوع عدم اطلاع کافی از وضعیت اون کشور از جانب شما داره.
در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری صنعتی خارجی در اروپا از جانب آمریکا و ژاپن صورت میگیره و نبض صنایع کشورهای شرق آسیا در دستان ژاپن هست و مثال های بیشمار دیگر…
این جمله شما که با کمک دیگران به اینجا رسیده اگر شامل مثالهایی باشد خوشحالیم تا اونهارو بشنویم؟
mds
۲۲ مهر ۱۳۹۴منم حرفی از مطلق نزدم، گفتم به کمکه..
دوست عزیزم شما فکر نکنم سنت به اون سالها قد بده، بعد از جنگ دوم که همه چیز ژاپن با خاک یکسان شد و اقتصاد و شرکتای ژاپنی به مرز نابودی رسیدن منهدسین شرکتهای ژاپنی همانند تویوتا و.. غیره بعد یک دهه در سال 1955 اومدن از مهندسین آلمانی و آمریکایی برای بهبود بخش تولید فناوری موتور و طراحی های جدید برای نواوری از این دو کشور کمک گرفتن و از اون زمان به بعد دانشی که در زمینه طراحی بدست آوردن فصل جدیدیو برای پیشرفت ژاپنیها آغاز کرد، همه دستاوردهای کشور ژاپن طی این سالها همگی مدیون همکاری با آلمانی ها بوده
که کره هم اومد همین کارو کرد و در سال 2012 با طراح سابق شرکت آئودی پیتر شرایر قرارداد بست برای ببود طراحی های این دو شرکت کره ای
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴mds جان با احترام به دیدگاهتون یک نکته ای در صحبت هاتون هست که اشاره میکنه صنایع ژاپن بعد از جنگ نابود شد در واقع کارخانه هایی که تولید صنعت میکردند نابود شدند! حالا اینجا سوالی پیش میاد اگر این کشور قبل از جنگ میتونسته مثلا موتور یا متریال دیگری تولید کنه چطور بعد از جنگ نمیتونسته باز با همان مهندسین متریال صنعتی تولید کنه و منتظر ورود علم از خارجه بشه؟!
شاید مقالات علم مکانیک هنوز در ژاپن تدریس نمیشده و با کاتانا وارد جنگ جهانی شدند.
به هر روی کل این داستان پیشرفت ژاپن به اصول چند گانه دکتر دمینگ مربوط میشه که از بدو تولد این اصول میشد در کتابهای مدیریت صنعتی پیداش کرد و هر کشوری میتونست اونهارو به عنوان بخشی از پیشرفتش الگو قرار بده که خیلی ها در پیاده سازیش عاجز بودن!
متاسفانه با وجود این همه ورشکستگی و سقوط سایر شرکت ها ی غربی در زمینه خودرو و افول اونها شما شرکت های کره ای را رقیب مستقیم ژاپنی ها میدونید در حالی که طی این سالها شرکت های شرقی همگام با هم در این مسیر رشد کردند و ضرر کننده ها سایرین بودند.
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۴هیوندا اولین تجربه ماشین اسپرتش جنسیس بود که تونست بسیاری از بی ام ها کشورمونو که ادعای شتابو قدرت داشتن به زیر بکشونه.بی ام و سری zرو داره بیش از ۳۰سال تولید میکنه ولی هیوندا میاد با اولین تجربش پوزه سری zبه خاک میماله.اینه پیشرفت .پیشرفتو انسانیت تلاش هر کشوری قابل تحسینه.در ضمن منظور من برتری هیوندا به بی ام و نبود لطفا علمداران و دلباختگانو سهامدارانش نریزن سرم منظورم سرعت پیشرفتشون بود
امیر
۵ فروردین ۱۳۹۵اگه افغانستان هم مستقیم با خود امریکا در ارتباط باشه و تکنولوژی روز رو وارد کنه سریع پیشرفت میکنه تمام کشورهای شرق آسیا پیشرفت خودشون مدیون امریکا هستن.
ali ayat
۲۲ مهر ۱۳۹۴خیلی خوبه ولی منتظر روزیم که کره یکم از آپشناش بزنه ولی طراحی باقی بمونه و باقی رو صرف افزایش کیفیت کنه اونوقت من به جای تویوتا کیا میخرم
فرزاد
۲۲ مهر ۱۳۹۴به نظر من هیوندای جزو ده خودروی برتر جهانه.البته mds حرفهای من رو تکمیل میکنه
سامان اذری
۲۲ مهر ۱۳۹۴یه سوال
چرا اون تست که یک چهارم جلوی ماشین رو به یه مانع فولادی میکوبوندند با این ماشین انجام نشد ??
کسی چیزی میدونه
SS
۲۲ مهر ۱۳۹۴تست یک چهارم مخصوص امریکا هست و یورو انکپ انجام نمیده
اما اگر منظورتون 40 درصد هست، اون انجام شده اما عکسش اینجا قرار نگرفته
توسان جدید در تمامی تست های ایمنی اروپا و امریکا نمره کامل رو گرفته و 5 ستاره ایمنی اروپا و بالاترین عنوان ایمنی امریکا رو کسب کرده که اگر با خودروهای 2005 همین شرکت مقایسه کنید میبینید که واقعا کارشون قابل تحسینه.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/tucson-4-door-suv
حسام
۲۲ مهر ۱۳۹۴یکی از دلایل پیشرفت سریع کره اینه که خلق علم تو زمینه خودرو نمیکنه بلکه از دستاورد خودروسازی بزرگ استفاده میکنه، ولی مثلا بنز و بی ام و و… .. در حال خلق چیزهای جدیدن واسه همین سرعت پیشرفت اونا نسبت به کره کند تره
به قول معروف میگن :آزموده را آزمودن خطاست
Archi KHAN
۲۲ مهر ۱۳۹۴عاغا اصن کره عالی …
همون ماشین کره ای ها هم برای اکثر ایرانی ها خریدنش رویاست
امیر سابق
۲۲ مهر ۱۳۹۴حالا باز بیایید بگید راو 4 بهتره یا اون یکی ژاپنی بهتره
دوستان گلم به جای اینکه تعصبانه نظر بدید و منفی بدید به من یا هر کس واقع بین باشید الآن طوری شده که خودرو های ژاپنی فقط پول برندشونو میگیرند و کیفیتشونم با کره ای ها یکیه (حالا شاید یکم بیشتر باشه که به چشم نمیاد)
ولی آپشن و مقاومت (استحکام) و سایز جزئیات تو کره ای ها گل کرده البته در کنار قیمت مناسب.
فقط و فقط خواهش می کنم تعصب رو کنار بذارید تا ما هم بتونیم با تفکر بهتر پله های پیشرفت رو طی کنیم
ابی شریفی نیا
۲۲ مهر ۱۳۹۴دوستان رقابت در بازار فعلی ، به قدمت هیچ ارتباطی نداره، نمونهاش نوکیا در بازار تلفن همراه و سونی در لوازم صوتی و تصویری ،
کره هر دو بازار رو تو دنیا قبضه کرده، و اثری از رقبای خوشنام قدیمی نیست، مطمئنا در زمینه خودرو هم کره با این سرعت پیشرفت خیلی از رقبای را از صحنه بدر خواهد کرد.
sunmartin
۲۲ مهر ۱۳۹۴کره جنوبی بلحاظ قیمت و کیفیت و طراحی مشتری مداری گارانتی طولانی تر پیشرفت بیشتری نسبت به ژاپن داره البته در زمینه ساخت گیربکس و انجین هنوز با ژاپن فاصله داره ولی آلمان با بی ام دبلیو و پورش و بنز و فولکس ثابت کرد همه چیز اسب بخار نیست باینکه از برند کیا موتورز خیلی خوشم میاد اما هیچگاه نمیتونم کیا و هیوندای با بی ام دبلیو مقایسه کنم در یک کلیپ تصویری یه 518 i آنچنان در شتاب اولیه و ثانویه از مزدا و نیسان و جنسیس با اختلاب 80 تا 100 اسب بخار کمتر پیشی میگیره که حیرت زده شدم در یکی از برنامه های تاپ گیر فاری 458 سری جدید با یک پورشه اسپایدر با قدرت کمتر کورس گزاشت فراری با فضاحت تمام از پورش عقب افتاد کلا مهندسی خودروهای آلمانبی و جادوی طراحی اونها نه آمریکا نه ژاپن و نه ایتالیا و کره داره واقیت اینه که کره با کیا هیوندای گام های خوبی برداشته بخصوص در مبحث ایمنی /کیفیت ساخت/و از همه مهمتر رویه و تفکر طراح آلمانیش شرایر
احمد باقری
۲۲ مهر ۱۳۹۴خیلی خوب کار کرده.
سیاوش
۲۲ مهر ۱۳۹۴درود بر ژاپنی ها و بعد کره ای ها که در صنعت خودرو سازی و البته در خیلی از صنایع باعث افتخار ما آسیایی ها هستند و در عرصه جهانی آبروداری میکنن و لعنت بر *** و ***که باعث سرافکندگی ما و در ضمن باعث مرگ هم میهنان ما میشن!!!(خرید خودروی صفر ممنوع)
محسن آبادان
۲۳ مهر ۱۳۹۴من نمیدونم کشوری که پهپاد آمریکایی رو هک میکنه و اونرو فرود میاره بعد 10 روز اونرو به تولید انبوه میرسونه چرا مردمش خودروهای 35 سال پیش رو سوار میشن که با سرعت 60 تا سرنشینان رو باید چرخ شده از یک مشت آهن پاره بیرون بکشن
فقیر
۲۳ مهر ۱۳۹۴محسن جان واقعا نمیدونی چرا!!!به خاطر اینکه اگه با استاندارد جهانی همگام بشن نمیتونن مردم بدبخت که دستش به هیچ جا بدنیست بدوشن…نمیتونن سود نجومی بکنند..نمیتونن اقازاده هارو بفرستن کمبریج و اکسفورد و اوهایو و…نمیتونن به چندین ارگان ب ا ج بدن و نقطه چینهای بیشمار…گرفتی مطلبو عزیز دل
mds
۲۳ مهر ۱۳۹۴این برای افرادی که کره ای ها رو مسخره میکنن و اونارو عقبتر از ژاپن میدونن
چهارمین خودروساز بزرگ جهان
بزرگترین و بهترین تولید کننده لوازم خانگی در جهان (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان)
بزرگترین و بهترین تولید کننده تلفن ههمراه و تبلت در جهان
بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان
بزرگترین تولید کننده کشتی در جهان
بزرگترین تولید کنتده جرثقیل های فوق سنگین در جهان
دارای بیشترین ربات های صنعتی در جهان
بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در آسیا
بزرگترین تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی در آسیا
برنده ی برترین ربات انسان نما در مسابقات جهانی DARPA
کسب مقام دوم در مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا 2015
و خیلی چیزهای دیگر…
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز حداقل راجب برخیشون تحقیق می کردید تا خدای نا کرده به دروغ گویی متهم نشید!
بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان کشور چین با بیش از 800 میلیون تن و سپس ژاپن با 110 میلیون تن قرار داره و کره با حدود 70 میلیون پنجم هست.
بزرگترین تولید کننده های جرثقیل در هر اندازه ای در جهان شرکت های آمریکایی و آلمانی به اسامی؛
Liebherr,terex,manitowoc و… هستند که اصلا در لیست های تولید کننده های بزرگ شرکت های کره ای وجود ندارند یا حداقل در بالا مشاهده نمیشن!
بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی آسیایی شرکت ژاپنیshiseido هست و پس از اون kao ژاپن قرار داره و در جمع این بزرگان یک شرکت از کره به اسم
Amor pacific هست و در حالت کلی در این تولیدات کره پس از ژاپن قرار میگیره!
بیشترین میزان ربات چه از نظر ساخت و چه استفاده کشور ژاپن می باشد و بعد از اون کشورهای آمریکا و آلمان قرار دارند که باز این حرف شما که کره دارای بیشترین ربات هست کاملا کذب محضه!
بزرگترین تولید کننده های شبکه های مخابراتی و سایر تجهیزاتشون در آسیا 3 شرکت هواوی و فوجیتسو و zte هستند که باز این ادعای شما کذب هست.
بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی جهان شرکت هایر چین و سپس GE آمریکا و بعد lg هست وباز در رتبه های بعدی چندین شرکت اروپایی و چینی و ژاپنی و آمریکایی قرار میگیره و سهم تولیدات به سمت کشورهای اروپایی و آمریکایی و چینی سنگینی میکنه که خلاف نظر شماست.
اگر گروه رنو و نیسان را با هم حساب کنیم کیا و هیوندای پنجم میشه.
باز اگر خیالاتی در سر داشتید مطرح کنید تا ببینیم دیگه در چه زمینه هایی رده اول را دارا هستید!
amir
۲۲ آبان ۱۳۹۴پیشنهاد میکنم به جای برند پرستی یکم مطالعه داشته باشید سایت ویکی پدیا رو اگر تو عمرتون دو صفحه در مورد برندی مطالعه داشته باشید باید بشناسید این سایت هیوندای رو چهارمین خودروساز جهان معرفی کرده نه پنجمی پیشنهاد میکنم برند پرستی رو کنار بزارید چون دورانش سر اومده
sunmartin
۲۳ مهر ۱۳۹۴بنظر من کره جنوبی با این پیشرفت در تمام زمینه ها هیچ بعید نیست که رتبه اول در آسیا و یپس خطر جدی و قدرت اقتصادی برای سایر کشور های مطرح اروپایی و آمریکایی بشه ضمنا شما یادت رفت از سرعت 5 گیگ بر ثانیه اینترنت کره جنوبی بعنوان سریعترین اینترنت جهان یاد کنی
شاسی
۲۴ مهر ۱۳۹۴واقعا متاسف میشم که تا حرفی از خودرو های ژاپنی یا کره ای میشه یه عده جبهه گیری های تعصبی و بدون آگاهی کافی میکنن.
یه زمانی تویوتا بهترین خودروساز در چندسال پیاپی شد. قبل تر از اون هم فورد امریکا این عنوان را کسب کرد و همینطور که به تاریخ نگاه کنیم بنز و بی ام و و کادیلاک و جی ام سی و خیلی از بزرگان صنعت خودرو سازی و در اصل پدران خودرو بهترین بودند.
چرا ایران هرگز جزو بهترین ها نبوده در سال های اخیر؟ یا مثلا کشور های جهان سوم دیگه؟
پیشرفت در این دهکده ی جهانی نیازمند همکاری کشور ها و مهندسین و سیاست مداران با هم است. کشور های جهان سوم مثل ما همه چیز رو از پشت شیشه میبینند و در انزوا قرار گرفته اند. ولی کشور هایی مثل ژاپن و کره از مهد خودروسازی یعنی آلمان و انگلیس کمک گرفتند شکی نیست. ولی امروزه پیشرفتی کرده اند که از همون کسانی که کمک گرفتند هم تا حدودی بهتر شده اند.
تا کی میخواهید این بحث های برند بازی که سیاست های مردم فریبانه ی این کارخانجات است رو ادامه بدید؟ ژاپن خوب، کره خوب،چین در حال پیشرفت چشمگیر، هند در حال پیشرفت، روسیه در حال پیشرفت، ایران همون قبلی حتی ضعیفتر از قبل.
بهتره دیدگاه مون رو عوض کنیم و پیشرفت کشور های دیگه رو با کمال میل بپذیریم. تا این اتفاق نیفته همینی خواهیم بود که بودیم و هستیم.
ramin
۲۷ مهر ۱۳۹۴کسی خبر داره کی از سد گمرک و شماره گذاری رد میشه ؟ رسیدیم به ابان پس چرا خبری ازش نیست ؟
amir
۵ آبان ۱۳۹۴اون دوستی ک برگشته از تصادف باران کوثری با سانتافه میگه من پیشنهاد میکنم تصادف علی دایی رو با تویوتا پرادویی که سنگشو به سینه میزنه بخونه بعد بیاد از کیفیت و ایمنی هیوندای بگه