اتومبیلهای رالی ساخت هیوندای همواره مانند یک هیولای عجیب و غریب بودهاند. به یاد بیاورید زمانی را که Rhys Millen با کمک یک جنسیس کوپه رکورد Pikes Peak را برای خود ثبت کرد (قبل از آسفالت شدن مسیر رالی)، و هیوندای در واکنش به آن بلافاصله از مسابقات آمریکای شمالی خارج شد؟ اکنون پس از ۱۱ سال وقفه، هیوندای دوباره به عرصهی مسابقات حرفه ای رالی بازگشته و اتومبیل مسابقات رالی i20 خود را معرفی کرده است.
همان گونه که قبلا گفته شد، این اتومبیل اولین مسابقهی رسمی خود را ماه بعد در مونت کارلو برگزار خواهد کرد. اولین نگاه اجمالی ما به این اتومبیل به نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۲ برمی گردد. یک کلیپ از i20 که تحت آزمونهای دینامیکی قرار می گیرد اخیراً منتشر شده است: در این کلیپ i20 سریع به نظر میرسد و صدایی وحشیانه دارد. Thierry Neuville، رانندهی ۲۵ ساله که در ویدیو نشان داده میشود و قبلا در تیم Citroën Junior عضویت داشت، رانندهی اصلی خواهد بود، در حالی که Juho Hänninen قهرمان اسبق مسابقات Super 2000 World Rally رانندهی دوم i20 در این مسابقات است. Dani Sordo و Chris Atkinson رانندگان با تجربه و کهنه کار در این مسابقات تیم هیوندای را به عنوان رانندهی کمکی همراهی خواهند کرد. همچنین شایان ذکر است که هیوندای در آینده ای نزدیک خط تولید ماشینهای مسابقه ای با نام سری N را آغاز خواهد کرد، احتمالا این خط تولید با عرضه نسخه هات هچ i20 در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز خواهد شد، و با تولید ولا ستر توربو و جنسیس کوپهی تقویت شده ادامه خواهد یافت. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۴۹۶۸″] هیوندای میگوید که اهداف واقع بینانه ای را برای فصل اول خود در نظر میگیرد، مانند به پایان رساندن هر دور با هر دو اتومبیل، در واقع میشود گفت که این نوع هدف گذاری نوعی شکست محسوب میشود، زیرا هدف هر تیمی باید برنده شدن در مسابقات باشد. ولی با بازگشت فولکس واگن به مسابقات رالی در فصل اخیر همراه با اتومبیل Polo R که بزرگترین رقیب هیوندای بین اتومبیلهای کامپکت کوچک در اروپا و بازارهای نوظهور میباشد، برنامه و هدف گذاری هیوندای منطقی به نظر میرسد.۱۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
رالی هم دیگه بچه بازی شد.
11 سال پیش هم به کمک ما برنده شد.
ندید میگم فولکس پولو برندست.
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲فکر نکنم از پس فورد فیستا بر بیاد!!!!!!!
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
یه دفه این هیوندای از کجا پیداش شد؟
آره دیگه فردا سایپا هم با پراید111 میره تو مسابقات رالی شرکت میکنه
Kurosh
۲۱ آذر ۱۳۹۲حضرت خرزوق خان:
«هیوندای i20 نور چشم من است.»
حمزه
۲۱ آذر ۱۳۹۲نمیدونم چرا کامنتم به صورت کاملا خدجوش و اتفاقی پاک شد؟!!! بگذریم… دم این کره ایها گرم که اینهمه تلاش و پیشرفت دارنو وای بر ما با این سیستممون… خیلی دلم برا خودمون میسوزه ( ما مردم… ) واقعا بیچاره ایم…
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲پدال پاکش کرده!!!!!!!!
محسن.د
۲۱ آذر ۱۳۹۲به نظر من، سیتروئن و فورد حرف اول دنیای رالی رو میزنن.
امین
۲۱ آذر ۱۳۹۲سوبارو هم همینطور.
Speed Hunter
۲۱ آذر ۱۳۹۲این همون i20 خودمون که تو ایرانم هست اون که خیلی آشغاله چجوری تو رالی راش دادن.
راستی کسی می دونه چرا همه ی ماشینای تو رالی هاچ بک هستش؟؟؟؟؟
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲همشون هاچ بک نیستن ، به خصوص قدیما که impreza و megane سدان و تویوتا از غیر هاچ بک ها استفاده میکردن.
شهاب
۲۱ آذر ۱۳۹۲الان دوستان کرع ای میان این نظرارو میبینن شاکی میشن! :D
PEUGEOT
۲۱ آذر ۱۳۹۲باسلام
به نظر من پژو و سیتروئن و فورد توی پیست pikes peak حرف اول رو می زنن
پژو چند ماه پیش یه پژو 208 T16 برای همین پیست ساخته که موتور 3200 سی سی داره که میتونه 875 اسب بخار قدرت تولید کنه که شتابش رو به 1/8 ثانیه می رسونه(زیر دو ثانیه)
فکر نکنم از هیوندای همچین بخاری بلند بشه
آخه هیوندای هم شد ماشین
P E U G E O T
PEUGEOT
۲۱ آذر ۱۳۹۲با سلام
ببخشید یادم رفت توی کامنت بالا بگم فولکس یکی از نامدارترین و معروفترین تیم ها در این پیسته
P E U G E O T
پرهام
۲۲ آذر ۱۳۹۲هیوندای وارد هر قسمتی شده اون جارو له کرده! فعلا کری بخونید تا وقتی مسابقات شروع بشه اون وقت می بینید 1 قرن تلاش پژو تو 10 سال تلاش هیوندای چطور نابود می شه
PEUGEOT
۲۲ آذر ۱۳۹۲باسلام
خواهیم دید آقا پرهام
واسه هیوندای هنوز خیلی زوده که بخواد با برند های صاحب نامی مثل پژو رقابت کنه
P E u G E O T
hero
۲۲ آذر ۱۳۹۲یکه تاز همه رالی ها فقط سوبارو
شهاب
۲۲ آذر ۱۳۹۲آورین , آورین فقط دبلیو آر ایکس ایمپرزا :D