نسل جدید هیوندای سانتافه را میتوان با استفاده از اثر انگشت باز و روشن کرد. البته تنها نقطهضعف این تکنولوژی اینکه تنها در چین قابلدسترسی خواهد بود.
در خلال مراسمی که هیوندای در چین برگزار کرده جزئیات مربوط به این تکنولوژی اعلام شده است. اگرچه تنها چینیها از حسگر اثر انگشت استفاده خواهند کرد اما قطعاً نصب آن روی دیگر محصولات هیوندای در سراسر جهان نیز ممکن است.
نسخههای بازار چین هیوندای با حسگرهای اثر انگشت روی دستگیره درب و دکمه استارت عرضه میشوند. این شاسیبلند همچنین قادر است چندین اثر انگشت تعریف شده را بخواند و بسته به اینکه چه فردی از خودرو استفاده میکند، صندلیها و زاویهی آینهها نیز بهصورت خودکار تنظیم خواهند شد.
بنا به گفتهی هیوندای، بهروزرسانیهای نرمافزاری در آینده میتوانند باعث اضافه شدن مواردی همچون دمای مطبوع، رطوبت و تنظیمات فرمان به سیستم بیومتریک شوند.
حسگرهای اثر انگشت هیوندای از ظرفیت الکتریکی انسان برای عمل استفاده کرده و این کار را با تمایز بین سطوح الکتریسیتهی بخشهای مختلف انگشت انجام میدهد. این امر باعث جلوگیری از هک و ایجاد اثر انگشت تقلبی برای گول زدن سیستم میشود. هیوندای میگوید خطای این سیستم ۱ در هر ۵۰ هزار بار استفاده است که برابر با میزان خطای تکنولوژی تاچ ID اپل میباشد.
اگرچه خریداران هیوندای سانتافه جدید در آمریکا این تکنولوژی را تجربه نخواهند کرد اما آنها میتوانند نسخههای متنوع این خودرو را بخرند که مدل پایهی قیمت بسیار معقول ۲۵۵۰۰ دلاری دارد. از جمله ویژگیهای برخی مدلهای سانتافه در آمریکا میتوان به بستهی کمکراننده، صندلی راننده با تنظیم در ۸ جهت، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و هدآپ دیسپلی رنگی اشاره کرد.
Amirferrari
۲۹ آذر ۱۳۹۷خدایا ایران خودرو و سایپا ما را از شر این خودروسازان کافر در امان بدار…
John
۲۹ آذر ۱۳۹۷این همون کره اییِ که همزمان با ایران اتومبیل سازیشو شروع کرد ؟؟؟؟
F.A
۲۹ آذر ۱۳۹۷درود بر ایرانیان
من در تعجب هستم که مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا و نیز رئسای آنها! چطور سرشان را بالا میگیرن و ادعا می کنند که خودرو ساز هستند؟؟؟!!! اینا شرم نمی کنند و از خجالت آب نمیشن و دست به خودکشی نمی زنند وقتی می بینند که شرکت های کیا و هیوندا که ۲ سال بعد از ما خودرو سازی را شروع کردند و الآن یکی از ترین های دنیا هستند اما سایپا پراید ۳۰ سال پیش کیا را مونتاژ می کند! ( اون هم با کیفیتی به مراتب پایین تر از پراید ۳۰ سال پیش کره) و ایران خودرو نیز خودروهای چینی را مونتاژ می کند که عمر شرکت های مادر آنها در چین حدود ۵ سال است؟؟؟!!!
من از درک شعور و جسارت مدیران خودرویی کشور عاجزم !!!
مهدی
۲۹ آذر ۱۳۹۷دلیل خیلی ساده ای داره چون این مدیران کارمند هستن اونم از نوع سفارشی حقوق اخر برج برسه حالا میخواد خطو تولید پراید بزنه یا سانتافه