هیوندای در سال ۲۰۱۵ با معرفی پیکاپ مفهومی سانتاکروز دنیا را متحیر کرد. یک وانت شیک و کراساوور مانند برای جایگزینی تراک های سنتیتر شاسیدار که همه ما به آنها عادت کردهایم. حالا هوندا ریجلاین میتواند بهترین مثال برای چنین پیکاپی باشد.
با گذشت سالها از معرفی نسخه کانسپت، خودروساز مستقر در سئول آماده تولید این پیکاپ است. پیش از این تصاویر جاسوسی و رندرهایی از این خودرو را در پدال منتشر کردهایم. خوب زبان طراحی هیوندای در این ۵ ساله تغییرات زیادی کرده و شاید سانتاکروز با تصویری که از نسخه کانسپت در ذهن داریم متفاوت باشد.
رندری که مشاهده میکنید، با الگو قرار دادن النترا در گریل، چراغها و خطوط جانبی مثلثی شکل روی درها، به زبان امروزی طراحی هیوندای شبیهتر است. قبلاً تصویری از بدنه یک سانتاکروز تکمیل نشده منتشر شده که این خطوط روی درهای آن کاملاً واضح است.
چراغها احتمالاً دو قسمتی خواهند بود و روکشهای پلاستیکی و ضربهگیرهای دور گلگیرها بیشتر خودنمایی میکنند. طراحی عمومی خودرو با ذات یک خودروی بارکش متفاوت است و بیشتر همانند کراساوورهایی است که میانهای با کارهای سخت ندارند. ممکن است الگوی مشبک جلوپنجره تغییر نماید. سقف نیز دو رنگ طراحی شده که نهایی نیست. قسمت عمده جای بار بزرگ توسط شیب ستونهای C محصور شدهاند بنابراین شاید قسمت بار مفید آن نسبت به رقبا کمتر باشد.
در زیر این پوسته اسپرت و متفاوت همان اجزای فنی مشابه با سانتافه قرار میگیرند. این موضوع میتوان یک رانندگی راحت و فضای سرنشین خوب را نوید دهد. در حالی که جاسوسان هنوز تصویری از کابین سانتاکروز ضبط نکردهاند اما امیدواریم کابین بیشتر شبیه پالیسید باشد تا سانتافه.
انتظار میرود تعداد زیادی تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند نمایشگر اطلاعات و سرگرمی بزرگ، صفحه نمایش هدآپ HUD، پشت آمپر دیجیتالی، شارژر بیسیم، هشدار خروج از خط، فرمان کمکی، تشخیص علائم راهنمایی و قابلیت پارک خودکار نیز در این خودرو گنجانده شوند.
طبیعی است که این یک خودروی باربری برای کارهای سنگین نیست و در همان طبقهبندی هوندا ریجلاین قرار میگیرد. برای پیشرانه اخبار تأیید نشده از پیشرانههای مشابه سانتافه حکایت دارند. مثلاً موتور ۲.۴ لیتری ۱۷۸ اسبی و ۲۴۱ نیوتن متری و یا موتور توربوشارژر ۲ لیتری ۲۳۵ اسبی و ۳۵۲ نیوتن متری. با این وجود بعد از سال اول احتمالاً شاهد موتورهای متنوع دیگری هم مانند موتور هیبریدی ۲ لیتری ۴ سیلندر مشابه با سوناتای هیبریدی خواهیم بود.
برای گیربکس هم انتقال از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به محور جلو و یا به هر چهار چرخ به عنوان یک آپشن پیشبینی میشود.
سانتاکروز، قمار هیوندای روی بازاری است که قلدرهای سنتی چون فورد رنجر، شورولت کلرادو، جیپ گلادیاتور، تویوتا تاکوما و نیسان باستانی فرونتیر در آن حضور دارند و همگی از ساختار بدنه روی شاسی بهره میبرند. اگر سانتاکروز با سطح تجهیزات خوب و با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار ارائه شود میتواند توجهات را به سوی خود جلب کند. اما آیا اینها برای مشتریانی که انتظارات متفاوتی از وانت خود دارند کافیست؟
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۹عملاً میشه لَقَب قِرتیترین برند خودرو سازی را به کرهایها بخصوص هیوندای داد که خودروهایی با ظاهر فریبنده اما پوشالی تولید میکنند .
پیکاپ باید سگ جون باشه ، اما مثل اینکه هیوندای به رُژلَب زدن و ماتیک زدن بیشتر اهمیت میده تا اصل کارایی خودرو بخصوص پیکاپ .
معمولیترین و بیکیفیتترین پیکاپهای چینی هم کارایی بهتری برای بار زدن دارند تا این که به درد فقط دور دور خیابونی میخوره .
حالا دوستان سینه چاک میان میگن هدفت تخریب هیونداست .
دوستان سینه چاک به من بگن کارایی و اصل ساخت پیکاپ چیه ، بگید تا بدونیم ؟
کوشا
۵ خرداد ۱۳۹۹شما ظاهرا این پیکاپ را تست کردین که معتقدین کارایی نداره! حداقل صبر کنین به بازار بیاد دو سال کار کنه بعد اینطوری بکوبینش!
کیان
۵ خرداد ۱۳۹۹با توجه به مشخصاتی ک نوشتن و در واقع سانتافه وانت شده هست، و اینکه خود سانتافه اون هیکل اش و بزور میکشید و به استاد یاتاقان معروف هست پس این به ظاهر پیکای یا وانت به نظرم میتونه به برادر ناتنی و طنی خودش یعنی پراید وانت (سایپا 151 با تریم SE) رقابت تنگاتنگی داشته باشه.
اصولا جامعه هدف هیوندای کسانی هستن ک فقط چشم دارن و بس.
زیاد خودت و ناراحت نکن، مرسدس بنز ایکس با همه عظمت بنز ترجیح دادن از این بازار خارج بشه، بعدش هیوندای یه وانت یاتاقان جدید ساخته.
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹قررررتتییییی عجب ؟؟؟!!! دوران نوجوانی و ادبیات خاص خودش عالمی داره
mercedes benz
۵ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
ببخشید بخاطر ریپلای ولی حاجی این داداشمون نوید راست میگه دیگه
اخه این چیه الان؟؟؟؟
وانت و پیکاپ باید چغر و مردونه باشه این بیشتر بدرد دخترا میخوره
طراح این ساقیش کی بوده به مولا؟
یا علی مدد
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹قرار نیست این ماشین وارد ایران بشه شرکت های بزرگ برای خودشون سیستم ارزیابی بازاریابی و فروش دارن شاید از نظر شما باید قجر و مردونه باشه ولی از نظر مشتریان واقعی تو اروپا امریکا و اسیایی شرقی باید این تیپی باشه به همین دلیل هم هست اینطوری طراجی میکنن و از نظر اونا شخصی مثل نوید و یا من و شما اصلا وجود خارجی نداریم همین الان هم شما به جناب نوید بگید همین اعتراض به انگلیسی به هیوندا ایمیل کنه عمرا اگر نصف خط هم بتونه بنویسه
saheb
۷ خرداد ۱۳۹۹“خودروهایی با ظاهر فریبنده اما پوشالی”
این جمله کاملا بدور از منطق و عقل هست.
البته باید بگین ظاهر فریبنده و پوشالی که جمله یکدست و کامل بشه.
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹ظاهرش که از تاکوما بهتره
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۹آره ، ظاهرش از تاکوما بهتره !!!
ماهیها آواز میخوانند
شترها پرواز میکنند و گنجشکها بندری میرقصند .
خداوکیلی چه ربطی به هم دارند به جزء اینکه فقط وَجهه تشابهشون چهارتا لاستیکه که روی زمین خودرو را نگه داشتهاند ? .
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۹ظاهری خوبه ولی باطن همون پراید پیکاپ( pp)
♤Angus_812♤
۵ خرداد ۱۳۹۹بابا بازار پیکاپو خراب نکنید
پیکاپ باید دوام داشته باشه مثله ژاپنی و آمریکایی
بنز که پدر خودرو سازیه اعلام کرد اشتباه کرده پیکاپ تولید کرده
حالا هیوندای که جوجس در برابر بنز امده چی بگه؟؟؟؟؟
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۹از نزدیک ماشینه زیبایی
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۹میگن زیباست .
زیباست ، درسته
اما فلسفه ساخت پیکاپ چیه ؟؟ زیبائیه !!!
البته زیبایی خیلی مهمه اما اصل قضیه تولید پیکاپ ، کارایی و دوام نسبت به بقیه کلاسهای خودروئیه با حداَقله توانایی برای حمل بار .
Farzad
۵ خرداد ۱۳۹۹قماری ریسکی برای هیوندا که براش تجربه خوبی میشه و شایدم درس عبرت ! ولی آخه کی هوندا ریجلاین رو ول میکنه اینو بخره ؟!
پیکاپ فقط آمریکا و ژاپن والسلام …
https://www.hdcarwallpapers.com/walls/ford_f_150_raptor_5k-HD.jpg
فرهاد
۵ خرداد ۱۳۹۹بزرگترین مشکل کره ای ها اینه که دیر رسیدن زود میخوان اون بالاها برسن نمیدونن که نمیشه درست مثل سردرگمی در طراحی هاش هیوندای هنوز در انتخاب سگمنت هم سر درگمه بزرگترین بازار پیکاپ دنیا امریکای شمالی هستش نمیدونم هیوندای با این پیکاپ نخیف میخواد با فورد یا رم یا حتی پیکاپ های غول کش جی ام رقابت کنه؟ این نوع سرمایه گذاری جز هدر دادن پول چیزی نیست. بهتره یک زبان طراحی مختص خودشون و یک سگمنت داشته باشن و هی با دادن فیس لیفت های پشت سر هم مشتری های خودشون رو هم دلزده نکنن. مثلا تعداد فیس لیفت های المانی رو با اینها مقایسه کنیم همه چی معلوم میشه.
Mohsen. G
۵ خرداد ۱۳۹۹هیوندای نشون داده که تحمل بازاریابی واسه محصولات جدیدش رو داره… توان مالی این داستان رو هم داره… عجیب بود که بنز خیلی ضعیف وارد این سگمنت شد و خیلی هم زود جمعش کرد… چون بنز تجربه طولانی تو سگمنت تجاری داره و انواع محصولات کار رو تولید میکنه…. قطعا از ساخت پیکاپ x اهدافی داشته و ممکنه در آینده خیلی جدی وارد بشه… بعید میدونم بشه بنز رو یه شکست خورده تو تولید پیکاپ حساب کرد… هیوندای هم خودروی تجاری تولید میکنه و اونهم داره این سگمنت رو محک میزنه… ساده انگارانه است اگه تصور کنیم کمپانیهای بزرگ با مشاوران حرفه ای و تحلیل گران بازار به این سادگی اشتباه کنند… باید صبر کرد…
msn
۵ خرداد ۱۳۹۹در چند پست قبل , کامنتی رو زیر پست کیا استینگر ارسال کردم که دوباره تو این پست هم مفهوم و معنی پیدا می کنه .
“””کیا و به طور کلی گروه هیوندای خودروساز موفق و قابلی هستند ولی فقط در رده خودروهای اقتصادی! این گروه تونستن با ساخت خودروهای با کیفیت , شیک و پر اپشن عرصه رو واسه خیلی از برندهای قوی و پر سابقه { تو رده اقتصادی} تنگ کنند و یه تکونی به اون ها بدن . نمونه اش کمپانی معظم تویوتا که مجبور شد یه تکونی به طراحی های ساده و دمده خودش بده و کمی هیجان و اپشن چاشنی خودروهای با کیفیت و با اطمینانش بکنه.
اما به قول معروف “کار هر من نیست خرمن کوفتن” . کیا و هیوندای بهتره تو همون حوزه ای ک تجربه و موفقیت دارند تلاش کن. اینکه زود با اطمینان به نفس کاذب بخوان بابزرگان تو هر رده ای رقابت کنند راهی جز به شکست نمیبره . حالا حالا ها باید کار کنند تا ب اونجا برسند.”””