لوک دانکر ولکه طراح مشهور بلژیکی از مدیریت بخش طراحی هیوندای، کیا و جنسیس استعفا کرد. او چهار و نیم سال قبل در این سمت مشغول بکار شده بود.
بنا به گزارش اتونیوز، دانکر ولکه دلیل استعفای خود را مسائل شخصی اعلام کرده است. این طراح زبردست با انتشار بیانیهای اعلام کرده است:
سهیم بودن در شکلدهی آیندهی هیوندای، کیا و جنسیس افتخار بزرگی برای من بوده است. جسارت و علاقه آنها به پیشرفت باعث شد من مرزها را پیش برده و چالشهای زیادی را تجربه کنم.
دانکر ولکه اواخر سال ۲۰۱۵ و پس از ترک گروه فولکسواگن به هیوندای پیوست و از جمله بارزترین کارهای او میتوان به خودروهای کنا و پالیسید اشاره کرد. او همچنین به پا گرفتن جنسیس به عنوان یک برند لوکس جدید کمک کرد. دانکر ولکه همچنین کار طراحی سدان های G80 و G90 و شاسیبلند GV80 را انجام داده است.
آلبرت بیرمن مدیر تحقیق و توسعه گروه هیوندای هم با تحسین کارهای دانکر ولکه گفته است:
او الهامبخش همهی ما بوده و یک رهبر قابلتوجه است که بهطور موفقیتآمیزی بخش طراحی کمپانی را متحول و وارد مرحله جدیدی کرده است.
هیوندای فعلاً جانشین مدیر طراحی خود را معرفی نکرده اما کارهای مدیریت طراحی برندهای هیوندای و جنسیس همچنان توسط سانگ یوپ لی ادامه پیدا میکند. کریم حبیب نیز سال پیش به این گروه کرهای پیوست و همچنان مدیریت طراحی برند کیا را بر عهده دارد.
دانکر ولکه کار خود را در سال ۱۹۹۰ و با پژو آغاز کرد. دو سال بعد او به گروه فولکسواگن رفت و طراحی اولین نسل اشکودا اوکتاویا و فابیا را بر عهده گرفت. او همچنین به طراحی آئودی A4 آوانت، R8 لمانز مسابقهای و A2، لامبورگینی دیابلو VT، مورسیه لگو و گالاردو کمک کرده است.
این طراح ۵۵ ساله همچنین مسئول طراحی سئات ایبیزا نسل چهارم، کانسپت های تریبو و IBE، بنتلی فلایینگ اسپور و EXP 10 اسپید ۶ بوده است.
net
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹هیوندای باید همان فردی که میلیاردها دلار خرج کرد تا از شرکت بی ام و استخدام کند برای طراحی هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم ،دوباره استخدام کنه برای طراحی ماشینهای هیوندای
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹از پدال بابت اینکه چالش طراحی هارو خبر میده متشکرم
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بهتر که بلاخره رفت ، گند زد به هیوندای با اون طراحی سوناتاش
net
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹طراح خوبی نبود و تو ۴ سال اخیر طراحیهای هیوندای خیلی بد شده
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بشخصه فکر میکنم ، هیوندای دست طراحان را بسته و نمیگذارد مثل قبل با اختیار مانور بِدَن .
در هر صورت متاسفم برای هیوندای که به شدت از کیا عقب افتاده .
دیروز داشتم به اپتیما جدید نگاه میکردم ، به عنوان یه طرفدار ژاپنی و تویوتا تبریک باید گفت به کیا با این کاریزمای طراحی که برای محصولاتش ساخته بخصوص اپتیما و سورنتو .
صد هیف که دیگه وارد نمیشوند و خیابونهامون بوی مرگ گرفته و این در حالیه که کشورهای جنگ زده سوریه و عراق هم آخرین مدل ماشینها را دارند سوار میشوند .
چند تا دوست عراقی دارم که قشنگ نگاهشون نسبت به قبل به ما ایرانیها عوض شده و از روی غرور با ما برخورد میکنند و انگار دارند منت چیزی را سر ما میگذارند که ما وابسته به خرید عراقیها هستیم و دقیقاً هم هستیم ، متاسفانه .
iman
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیزان این فرد مدیر طراحی بود مگه سوناتا رو اون طراحی کرده که کارش بد بوده . طراحان طراحی میکردن اون نظارت میکرده کدیران می پسندیدن
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ایمان عزیز
خودتون جواب خودتون را دادین و میگین این فرد مدیر بود .
پس کار یه مدیر چیه ؟؟؟
کار مدیر اینه که اِشراف داشته باشه به تمام عملکرد کارمندانش و دستاورداشون و در آخر تصمیم نهایی را بگیره .
بوق که نیست که ، میگن مدیر نه آبدارچی .
حالا یکی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه فرمایشه میکنید؟
کار مدیر بخش طراحی اینه که بشینه تا بقیه طراحان بیان از جلوی میزش رد بشن و بهش سلام کنن و مواظب باشه دیر نیان سر کار.
بقیه طراحان دزدو میکنن بیچاره مدیریت چه تقصیری داره؟ هن؟
joojoo
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دانکرولک طراح افسانه ایست به اسم مورسیه لاگو. اینکه به خاطر خط مشی غلط هیوندای مجبور شد طراحی های ساختار شکنانه انجام بده ربطی به توانایی و هنر دستش نداره. سوناتا و ازرا باید متفاوت طراحی میشدن…