تصاویری بهصورت آنلاین منتشر شدهاند که نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ هیوندای آزرا یا گرنجور را در کرهٔ جنوبی نشان میدهند. آزرا هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد که برای اولین بار سه سال پیش معرفی شد و ازاینرو هیوندای در حال کار بر روی فیسلیفت و تازهسازی آن است. این تصاویر تقریباً بهطور کامل و واضح نمای جلو و عقب فیسلیفت آزرا را نشان میدهند که تغییرات زیادی را نسبت به نسخهٔ قبلی تجربه کرده و طراحی بسیار تیزتری دارد.
هیوندای در این فیسلیفت چراغهای خمیدهٔ نسخهٔ قبلی را کنار گذاشته و آنها را با نمونههای زاویهدارتر و با لبههای تیز جایگزین کرده که بسیار به نسل جدید سوناتا شباهت دارند. این چراغها همچنین به داخل جلوپنجرهٔ بازطراحیشده کشیده شدهاند و ظاهری تیزتر و اسپرتتر به خودرو بخشیدهاند. در ادامهٔ چراغها نیز درون جلوپنجره لامپهایی کار شده است که احتمالاً نقش دیلایت را بازی میکنند.
تصویر دیگری از آزرای جدید بخش عقبی آنرا نشان میدهد که در اینجا هم طراحان هیوندای خطوط منحنی را با خطوط تیز و شکسته جایگزین کردهاند. در این قسمت سپر متفاوت به همراه چراغهای جدیدی به چشم میخورد که البته هنوز هم با یک نوار چراغدار به هم متصل شدهاند. علاوه بر این، سر اگزوزهای اصلاحشدهای هم در زیر سپر قابلمشاهده هستند.
هرچند فعلاً مشخصاتی از پیشرانههای فیسلیفت آزرا در دست نیست اما بهاحتمالزیاد موتورهای کنونی شامل ۲.۴ لیتری GDi چهار سیلندر، ۳ لیتری V6 MPi لامبادا، ۳ لیتری V6 GDi لامبادا و ۳.۵ لیتری V6 MPi لامبادا بدون تغییر باقیمانده و همچنان ارائه خواهند شد. با توجه به اینکه هیوندای از مدل ۲۰۱۷ به عرضهٔ آزرا در ایالاتمتحده خاتمه داد، بازار این خودرو در حال حاضر صرفاً به کرهٔ جنوبی، چین و خاورمیانه محدود میشود.
بهروزرسانی:
تصاویر رسمی جدیدی از این خودرو توسط کارانددرایور منتشر شدهاند:
سینا
۲۸ مهر ۱۳۹۸نهههه!!!
حسین
۴ آبان ۱۳۹۸آرهههه
خیلی خوب شده واقعا کیفیتشم روز به روز داره بیشتر میشه که متاسفانه ما دیگه تو ایران خیلی ساله ازش محرومیم . الان یه عده فقط بخاطر اینکه هیوندا هست آخ و توف راه میندازن کافیه اون لوگو را به بنز . بی ام و یا هر مارک معروفتر دیگه ای عوض کنی به به و چه چه ها شروع میشه . و اینکه هیوندا از یک زبان طراحی پیروی نمیکنه اتفاقا خیلی خوبه و تنوع کار را بالا برده گرچه به نظر من حداقل تو آزرا زبان طراحیش زیاد گم نشده ولی کار خوبیه این البته این نظر منه نکته دیگه هم این که دقیقا ده سال پیش رفتم آزرا بخرم با گارانتی آسانموتور گفت 63 میلیون الان حتی ایشون پاشون به ایران هم باز نمیشه چه برسه به قیمتش
در کل بنظرم برای یه فست بک تند و تیز خیلی داغ و جذابه
MAHDI
۲۸ مهر ۱۳۹۸طراحی کابینش خوبه. طراحی بیرونی هم نه خیلی جذابه و نه ضعیفه. یه چیزی شبیه به پژو 508 جدید شده اما نه به زیبایی پژو.
اگه کابینش کیفیتش خوب باشه خیلی زیبا میشه.
ساسان
۲۸ مهر ۱۳۹۸انصافا” خلاقانه وزیباست
Amir
۲۸ مهر ۱۳۹۸به شدت اغراق آمیز…
آزرا فقط نسل چهارمش یا همون TG که هنوز هم زیبا و جذابه
net
۲۸ مهر ۱۳۹۸زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ هست.با اینکه طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم مربوط به سال ۲۰۱۲ هست ولی هنوز هم خیلی زیباست
یاس ی
۲۹ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز حداقل بگو از نظر من زیباترین …. در جهانه. آخه کدوم مجله یا سایتی انتخابش کرده. شما احتمالا گرنجور داشتین الانم غیر از گرنجور هیچ ماشینی چشمتون نمیگیره.
رامتین
۲۸ مهر ۱۳۹۸کلا هیوندا این چند ساله فقط در صدد طراحی های مختلف آن هم زود به زود است و جالبه اکثر این طراحی ها جذاب در نیومده. اصولا نمیدونم چرا اینقدر تغییرات زیاد طراحی از یک نسل به نسل دیگه مشاهده میشه، در حالیکه مثلا فولکس گلف، در فیس لیفتها خیلی کم تغییرات ایجاد میکنه و یا بی ام و و… در نهایت هر چی فکر میکنم برای مردم ایران اگر بودجه کافی باشه بهترین خودروی ممکن، تویوتاست و اگر لوکستر بخوای لکسوس. از هر نظر بهینه هست این شرکت.
(Saeed(peugeot
۲۸ مهر ۱۳۹۸چرا طراحی های هیوندای اینجوری شده ….
چیه آخه این ….اون از سوناتا اینم از این
آخرین نسلش که تو ایرانه خیلی از این با ابهت و شیک تره ….چراع جلوش مثله النترا شده
sina
۲۸ مهر ۱۳۹۸جلو پژو 508
عقب آیودی عا 7
خدا به برکت :)
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۸جالبه طبق منطق شما لکسوس هم از پژو کپی زده
sina
۲۸ مهر ۱۳۹۸لکسس ?
پژو ?
پویا
۲۸ مهر ۱۳۹۸انقدر بدم میاد دنده ماشین دکمه باشه!!!
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۸کلا طراحهای اخیر هیوندای، کیا، رسما شده تلفیق ویژگیهای بزرگان صنعت خودرو،،.، ولی انصافا هم خوب تلفیق میکنن…. کاش حداقل یک دهم این توانایی رو کارگاههای خودرو سازی ایران داشتن….
fr
۲۸ مهر ۱۳۹۸هیوندا هنوز که هنوزه نتونسته یه زبان طراحی ثابت برای محصولاتش ترسیم کنه مثلا شما همین ماشینو با نسل قبل و دو نسل قبل تر هم مقایسه کنید اصلا نمی تونید تشخیص بدید که هر سه ماشین برای یک کمپانی و وارث همدیگه هستن همین موضوع برای النترا و سوناتا هم صدق میکنه
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۸هیوندا استراتژی تنوع در محصول در پیش گرفته و این استراتژی بر اساس خواست مشتری هستش البته قبلا بنز هم این استراتژی داشته که بنا به میل مشتری طراحی کنه البته این مورد شامل ایران نمیشه در مجموع این استراتژی در بعضی شرکت ها مثل هیوندا و تویوتا رایج شده مثلا راو فر زمین تا اسمون با سی اچ فرق داره یا تفاوت اینا رو با پریوس که اصلا شباهتی بهم ندارن
سیاوش
۲ آبان ۱۳۹۸یا من اشتباه میکنم یا داخلشو از s500 کپی کردن
MjM
۳ آبان ۱۳۹۸سبد گند کاری های هیوندا تو طراحی کاملتر شد.
دیگه کدوم محصولاتش مونده؟!