اگر در تعجب هستید که هیوندای چرا و چگونه خودروهای احساسبرانگیز را با برند جنسیس عرضه میکند باید بدانید که این موضوع به خاطر یک مرد بنام آلبرت بیرمن است. زیربرند جدید هیوندای هماکنون توسط بیرمن اداره میشود، کسی که قبلاً معاون مهندسی بخش M بامو بوده است؛ بنابراین جای تعجبی نیست که فردی با چنین تجربهای در ساخت خودروهای اسپورت و پرفورمنس به جنسیس در ساخت خودروهای سطح بالا کمک کند. البته بیرمن اخیراً انتقاداتی را متوجه کمپانی اسبق خود و همچنین دیگر برندهای آلمانی داشته است.
یک عبارت مشترک در زمان انتقاد از بخش M این است که بخش یاد شده برای برجستهسازی موتور اسپورت بکار میرفته اما هماکنون ابزاری برای بازاریابی است. بیرمن با رسانه استرالیایی درایو درباره وضعیت برندهای آلمانی چون ب ام و M و مرسدس-ای ام جی صحبت کرده است.
انتقاد اصلی او به اضافه کردن تکنولوژیهای زیاد و بیمعنی مربوط بوده است:
اول از همه اینکه همه آنها بازاریابی هستند. واقعاً چه تعداد از مردم آنها را واقعاً میخرند؟ بخش اعظم این تکنولوژیها برای رسانهها و ایجاد شوک بوده و برای نشان دادن سطح تکنولوژی هستند.
بیرمن احساس میکند این برندها تمرکز زیادی روی تکنولوژی داشته و روی محصول واقعی توجه زیادی ندارند. بیرمن میگوید آلمانها در بحث تست کیفیت سست عمل میکنند. او ادعا میکند میزان تستها کاهش یافته است. او ادعا میکند تستهای کیفیتی که در جنسیس صورت میگیرند بسیار بهتر هستند:
تستهای ما وسیعتر هستند. ما ۳۰ هزار کیلومتر تست رانندگی در مراکز تحقیق و توسعه هیوندای داریم. ما پس از این تستها ۱۰ هزار کیلومتر دیگر نیز در نوربرگ رینگ تست انجام میدهیم. فکر نمیکنم شرکت دیگری بیش از این مقدار تست انجام دهند.
او همچنین روش بازاریابی خودروهای مدرن آلمانی را دوست ندارد. بیرمن میگوید:
اگر من بخواهم G90 را به یک مشتری آمریکایی بفروشم، شرکتهای دیگر هستند که خودروی پرچمدار خود را در پیست نشان میدهند. خودرو در کلاس مدلهای لوکس است اما فقط استعداد خودرو در پیست را نشان میدهند اما کدام خودروی لوکس ۲.۲ تنی در پیست مسابقه خواهد داد؟ ما اینگونه عمل نمیکنیم. ما نه برای رسانهها بلکه برای مشتری کار میکنیم. البته که این کارها را برای رسانهها انجام میدهیم اما کار اول برای مشتریها هستند.
تاکنون این اظهارات بازتابهای فراوانی در بین دوستداران خودرو و طرفدارانی داشته که با خودروهای آلمانی بزرگ شدهاند.
علي
۴ مهر ۱۳۹۶همیشه از قدیم گفتن تو کارهای خوب پای یک آلمانی در کاره راسته ها .انقدر روشن فکرن که به خودشون هم رحم نمیکنن. بد هی میگن آلمانها نژاد پرستن.
با تچکر
hussein
۴ مهر ۱۳۹۶به نژاد چه ربطی داره
شما هم که هرکی خوب بود رو هی بگو نژاد برترن همین کارا رو میکنید که پراید سوار میشید
datsun
۴ مهر ۱۳۹۶نمیدونم تا چقد این راست میگه یا دروغ؟
شایداینم یه نوع جو تبلیغاتی از طرف جنسیسه،
با پول میشه خیلی معادلات و افکار رو به کل تغییر داد .
به قول ما ایرانی ها نمک خورده نمکدون شکسته
mehran911
۴ مهر ۱۳۹۶حرف ایشون درست نیست
.
این آقا میگه
(((تستهای ما وسیعتر هستند. ما 30 هزار کیلومتر تست رانندگی در مراکز تحقیق و توسعه هیوندای داریم. ما پس از این تستها 10 هزار کیلومتر دیگر نیز در نوربرگ رینگ تست انجام میدهیم. فکر نمیکنم شرکت دیگری بیش از این مقدار تست انجام دهند.)))
این حرف شبیه جوک میمونه
هیچ خودروسازی در دنیا به اندازه ی پورشه خودروهاش رو تست نمیکنه
پورشه در نسل جدید کاین با تست جاده ای خارق العاده ۴.۴ میلیون کیلومتر رکورد خودش رو ارتقا داد تکرار میکنم ۴.۴ میلیون کیلومتر تست و آزمایش در سخت ترین شرایط ممکن میدونم برای خیلی ها غیر قابل درکه
.
لینکش رو در موتور ترند حتما بخونید
.
http://www.motortrend.com/news/new-porsche-cayenne-will-debut-august-29/
Mohammedreza
۴ مهر ۱۳۹۶اشتباه نیست
نگفته وسیع ترین گفته وسیع تر
روی سخنش بیشتر با بنز و بی ام و ست
حسین
۵ مهر ۱۳۹۶طرف صحبتش خودروسازی آلمانی هستن، نه فقط بنز و بی ام
morteza
۴ مهر ۱۳۹۶شاید.
بهی
۴ مهر ۱۳۹۶خدایش راس میگه.
الان همه وسواس شتاب صفر تا صد گرفتن حتی خود من اول تو برسی ماشینها به شتاب ماشین نگاه میکنم اما کی با اس کلاس 2.4تنی مسابقه درگ میده.
KING 918 (محمدرضا)
۴ مهر ۱۳۹۶:-)
ماهان
۴ مهر ۱۳۹۶قابل توجه دوستان عزیزی که بدون اطلاعات حتی سطحی، تبلیغ میکنن علیه کره و خودروی کره ای. همه میدونن سایت usnews یکی از معتبرترین سایت ها در جهانه. حالا گوش کنید تا بعدا خواستین راجع به کره ای نظر بدین مهر بیسوادی بهتون نخوره
کیا سول رتبه اول و هیوندا النترا، رتبه ششم در بین ماشین های کوچک بالاتر از سراتو (رتبه هفتم)، مزدا سه، فورد فوکس، تویوتا کورولا، نیسان لیف، میتسوبیشی لنسر و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-cars
هیوندا سوناتا، رتبه سوم در میان سواری های اندازه متوسط در جهان، بالاتر از شورولت ملیبو، کیا اپتیما (رتبه چهارم)، هوندا آکورد، مزدا شش، نیسان آلتیما و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-cars
هیوندا توسان، رتبه سوم در بین اس یو وی های کوچک در جهان بالاتر از فورد اسکیپ، نیسان راگ، تویوتا راوفور و …. آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-suvs
سوناتا هیبرید ۲۰۱۸، رتبه پنجم در بین همه خودروهای هیبرید (افوردبل و لاکچری) در جهان بالاتر از اپتیما هیبرید، فورد فوکس هیبرید، تویوتا پریوس مدل سی، نیسان لیف و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/hybrid-cars
کیا سورنتو رتبه سوم در میان اس یو وی های متوسط در جهان بالاتر از تویوتا هایلندر، فورد ادج، نیسان مورانو، هوندا پیلوت، هیوندا سانتافه (رتبه هفتم)، تویوتا فوررانر و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-suvs
کیا کدنزا رتبه پنجم در میان سواری های بزرگ بالاتر از کرایسلر 300، دوج، هیندا آزرا (رتبه نهم) و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/large-cars
جنسیس جی نود رتبه دوم در میان خودروهای لاکچری بزرگ بالاتر از آئودی ای 7، بنز سی ال اس، بی ام و سری شش، کیا کا 900 (هفتم) و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/luxury-large-cars
جنسیس جی هشتاد رتبه سوم میان لاکچری های متوسط در جهان، همرده بی ام و سری پنج و بالاتر از لکسوس جی اس، بنز کلاس E، ولوو اس نود و … آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/upscale-midsize-cars
ان شاا… از خواب ناز بیدار بشین، این سوناتا هیبرید بهترین انتخابه در رده قیمتی خودش. اول یه دور باهاش بزنید بعد نظر بدین
علی یارتان دست حق نگهدارتان
پیام اکرمی پور
۵ مهر ۱۳۹۶موافقم بعدش سایت جی دی پاور رو تو دو سه سال اخیر رو نگاه کنن ببینن کیفیت کره در اولین جایگاه هست یا نه!!! هر کی که ادعای خودروشناس بودن داره باید سایت جی دی پاور رو بشناسه
sina
۴ مهر ۱۳۹۶به هر حال پیشرفت عجیب و غریب جنسیس تو یکی دو ساله اخیرا ابن شائبه رو ب وجود میاره ک شاید واقعا درست میگه
amin
۴ مهر ۱۳۹۶گربه دستش به گوشت نمیرسه…..
حسين
۴ مهر ۱۳۹۶وقتی این کامنت هفده لایک میخوره ، تعصب نیست ؟
amin
۴ مهر ۱۳۹۶نه چون واقعیته
شایان
۴ مهر ۱۳۹۶اونی که دستش به گوشت نمیرسه ما ایرانیاییم وگرنه تو آمریکا دستشون به همه چی میرسه بجای بنز یا بی ام و یا آئودی میرن جنسیس میخرن
ونوم اف ۵
۴ مهر ۱۳۹۶به این اقا میگن یه المانی با انصاف اکثر ماشین های المانی با تبلیغات خیلی بیشتر از اونچیزی که هستن معرفی میشن
علی
۴ مهر ۱۳۹۶کاملا با حرفت مخالفم
Pooriya_German_BMW
۴ مهر ۱۳۹۶هر کشور و شهری تو یه چیزی معیار حساب میشه مثلا فرش دست بافت تبریز زعفران مشهد پسته رفسنجان خاتم شیراز گز اصفهان
همه عالم و آدم میدونن ماشین فقط آلمانی
البته تا حدودی با حرف این دوستمون موافقم تکنولوژی زیاد از حد میزارن المانی ها رو ماشیناشون که باعث خرابی بیشتر و تعمیرگاه رفتن بیشتر میشه و بعضی از نا به خردان فکر میکنن کبفیت ماشین آلمانی پایین هست
دلیل اینکه تویوتا خرابی کمتر داره اینه که از تکنولوژیهای زیاد و پیچیدگی زیاد رو ماشیناش استفاده نمی کنه
تکنولوژی که رو ماشین های آلمانی استفاده میشه بیشتر مناسب فضای آزمایشگاهی هست تا رانندگی واقعی همین امر رسیدگی به ماشین افزایش میده
اعتمادیان
۴ مهر ۱۳۹۶زعفران قاین – مشهد فقط امام رضا داره
ببخشید من قاینی هستم به این موضوع کمی حساسم
از شوخی بگذریم با کامنت شما کاملا موافقم
hammer
۴ مهر ۱۳۹۶نمیدونم چرا کره ایها تو ایران زیاد یاتاقان میزنن؟
Fit Demon
۴ مهر ۱۳۹۶روحمون شاد شد با این حرف :)
پیام اکرمی پور
۵ مهر ۱۳۹۶شما بهتره یه سرچی در مورد برند برتر و خرابی کمتر در دو سه سال اخیر در سایت با عنوان شما جی دی پاور بکنی
Sina
۴ مهر ۱۳۹۶ولی در کل کسی که جنس خوب تولید میکنه نیاز به تبلیغات و به سخره گرفتن و انتقاد از رقیباش ( برای جلب توجه) نداره، چون میدونه که مشتری خودشو داره ( البته بجز تیکه هایی که بعضی شرکت ها برای شوخی به هم میندازن)
morteza
۴ مهر ۱۳۹۶خخ.سوژه دادیا
سعید
۴ مهر ۱۳۹۶اینکه هیوندا و کیا به شدت پیشرفت کردن هیچ شکی نیس و حاصل تلاششونه ولی اینکه بخان از کشوری بخان ایراد بگیرند ک نماد صنعت دنیاس یکمی آدمو اذیت میکنه
شایان
۵ مهر ۱۳۹۶نماد صنعت دنیا آمریکاست
Mohammedreza
۴ مهر ۱۳۹۶بنظرم راست میگه
شما برید نتیجه تست های بنز های جدید رو بخدونید همه میگن سیستم خودران بنز کارامد و کامل نیست که واقعیت هم همینه
هنوز با سیستم های خودران کارامد فاصله داریم پس چرا بنز داره استفاده میکنه؟
چرا تو تست های یکی دوهفته خودرو های المانی همیشه برنده میشن ولی تو لیست هایی که حاصل نظر سنجی گسترده مشتریا در زمان های طولانی تر هستن همیشه لکسس و تویوتا اول میشن ؟
لکسوس و تویوتایی که همواره مورد تمسخر سایت ها و مجلات ان؟
چرا بنز و بی ام و هر دوسال یبار مدل جدید معرفی میکنن ولی برندی مثل تویوتا هر ۶-۷ سال یبار؟
همه هم میتونن این نیست که تویوتا نتونه یا هزینشو نداشته باشه
کلا سیاسیت خودرو سازای المانی اینه که خریدار بعد از 3-4 سال دوباره ماشینشو عوض کنه (قضیه ماشینای اسپرت فرق داره )و یدونه جدیدشو بخره( البته کالای لوکس تا حدودی ذاتا اینطور آن )برا همینه که ماشیناشونو بیش از حد نیاز پر زرق و برق تولید میکنن
و این دقیقا عکس کاریه که خودرو سازی ژاپنی انجام میدم
خودرو ساز ژاپنی خودرویی برای یک عمر میسازه
Cvm
۵ مهر ۱۳۹۶مرسدس بنز و ب ام و هر دو سال مدل عوض میکنن تویوتا هر 6 -7 سال؟؟ کاملا بر عکس گفتی دوست عزیز.
در ضمن هر کسی که توان مالی خرید مرسدس یا لکسس رو داره ماشینشو سر نهایت نهایت 5 تا 6 سال عوض میکنه من ندیدم حداقل کسی رو که توان مالیش بالا باشه و ماشینشو بیشتر از این مدت نگه داره دیگه برا این دسته افراد ماشین یه عمر چه معنی داره
Mohammadreza
۵ مهر ۱۳۹۶همواره یکی از ایراداتی که به تویوتا میگرن قدیمی بودن ماشیناش در قیاس با هم سگمنتیاشه
Cvm
۵ مهر ۱۳۹۶مگه مرسدس بنز و تویوتا تو یه سگمنتت قرار میگیرن ارتباط جوابتونو نفهمیدم. این که خودروسازیایی مثل مرسدس و ب ام و و خود لکسوس مدلاشون حضور طولانی تری نسبت به تویوتا و غیره دارن خیلی واضحه چیزیه که همه میدونن
حمیدرضا
۴ مهر ۱۳۹۶ماشین های المانی هیلی تکنولوژی بالایی دارن که بیشتر به عنوان اپشن های گران فروخته میشه چیزی که در لوکس های سایر برندها نیست البته جنسیس خیلی خوب کار کرده ولی خودش هم میدونه جی ۹۰ هر چقدرم خوب باشه باز برای مقابله با اس کلاس یا حتی جکوار و کادیلاک مشکل خواهد داشت
کاوه آهنگر
۵ مهر ۱۳۹۶بفرمایید
اینم از گفته های مهندس ارشد بخش M ب ام و , ایشون اعتراف میکنن که بنز و ب ام و رو آپشن و تکنولوژی های اضافه و بی مصرف زیاد مانور میدن که دلیل اینکار هم مشخصه که برای تبلیغات و اضافه کردن قیمت محصولات است. ضمنا اشاره کردن که خودروسازان آلمانی از جمله بنز و ب ام و اهمیت کمی برای مبحث کیفیت قایل هستند.
اینجاست که تفاوت نگرش خودروسازان ژاپنی و آلمانی به وضوح مشخص میشه
فرهاد
۵ مهر ۱۳۹۶شرکت هایی که برای خودروسازهای بزرگ قطعات تولید میکنن مشترک هستند، شرکتی در تورنتو هستش که قطعات بنز، ب ام و، تویوتا، ائودی، کادیلاک و هر کمپانی که قرارداد بتونه ببنده رو میسازه، نکته در تلورانس ارائه شده و تست های لیست شده هستش که خدمتتون عرض کنم اول لکسوس، تویوتا و بعد آئودی در این زمینه بسیار دقیق و حساس هستند. شرکت بنز و ب ام و کیفیتی رو مد نظر دارند که دوره ۵ ساله گارانتیشون رو پوشش بده، شرکتهای کره ای شاید هنوز به این سطح از تکنواوژی نرسیدن که مثل شرکت بنز بدونن قطعه با چه کیفیتی چقدر دوام داره، البته که بیشتر تفکر طراحی نو و ظاهری رو دارن و کیفیت خیلی خوبی هم در قطعات. در آخر عرض کنم بررسی سایت های خارجی معتبر بر اساس استفاده اون خودروها در کشورهایی هستش که بنزین با کیفیت یورو ۵ واقعی با ۴ عدد دقیق اکتان ارائه میشه، ۸۷،۸۹، ۹۱ و high octan. بنزین کشور ما هنوز با استاندارد یورو ۴ فاصله داره و ارورهای زیاد ماشینهای توربوشارژ به همین دلیل هستش، پس بهتره برای استفاده شخصی بازار عجیب خودمون را مدنظر قرار بدیم، ضمنا طبق تجربه توصیه میکنم بنزین سوپر استفاده نکنید، بنزین معمولی رو با یک اکتان بوستر خوب میتونید بدون دردسر بریزید تو باک z4 توین پاور توربو!
علیرضا
۱۴ مهر ۱۳۹۶دعا کنید بتونم ی جک اس ۵ بخرم.خدایا یعنی میشه!