هیوندای اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراساوور کوچک سگمنت A خود که کاسپر (Casper) نام دارد و قرار است تا قبل از پایان امسال به بازار عرضه شود را منتشر کرده است. این کراساوور کوچک برای اولین بار با کد اولیهٔ AX-1 در ماه فوریه در حال آزمایش دیده شد و در ماه می اولین تیزرهای رسمی آن انتشار یافت. ویژگی طراحی برجستهٔ کاسپر چراغهای دایرهای LED بزرگ درون سپر جلو است که بخشی از چراغهای جلوی دوقسمتی آن محسوب میشوند.
تیپ پایهٔ این خودرو از جلوپنجرهای نقرهایرنگ بهره میبرد درحالیکه نسخهٔ اکتیو به جلوپنجرهٔ مشکیرنگ با دو ورودی هوای دایرهای اضافی برای اینترکولر مجهز است که نشان از وجود پیشرانهٔ توربو در زیر کاپوت دارد. در عقب نیز شاهد چراغهای پارامتریک هستیم که با شیشهٔ عقب ادغام شدهاند درحالیکه شبرنگهای گرد درون سپر آینهای از چراغهای جلو هستند. به لطف صفحات محافظ نقرهایرنگ در پایین سپرها، روکشهای پلاستیکی در کل بدنه، کاپوت برجسته، گلگیرهای جعبهای و ریلهای روی سقف به همراه فاصلهٔ نسبتاً زیاد ا زمین، کاسپر علیرغم اندازهٔ کوچک نمایی کاملاً کراساووری دارد.
درمجموع، تناسبات کلی، ستونهای A مشکیرنگ و خطوط واضحی در اطراف پنجرههای جانبی این خودرو بسیار به سوزوکی ایگنس شباهت دارد که یکی از رقبای اصلی کاسپر محسوب میشود. این کراساوور جدید کرهای ۳,۵۹۵ میلیمتر طول، ۱,۵۹۵ میلیمتر عرض و ۱,۵۷۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۴۰۰ میلیمتر است. این یعنی کاسپر از کراساوورهای سگمنت B هیوندای یعنی بایون، ونی و کُنا که در سراسر جهان به فروش میرسند به میزان قابلتوجهی کوچکتر است.
کاسپر روی پلتفرم K1 ساخته شده که قبلاً در هاچبکهای سگمنت A گروه هیوندای-کیا یعنی i10 و پیکانتو به کار رفته است. این خودرو در کره جنوبی یا دو پیشرانهٔ سه سیلندر ۱ لیتری بنزینی عرضه خواهد شد که یعنی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. این موتورها در i10 به ترتیب ۷۵ و ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و با گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی و اتوماتیک ارائه میشوند؛ بنابراین انتظار میرود همین ترکیب در کاسپر هم ارائه شود که بهاحتمالزیاد با انتقال قدرت محرک جلو همراه خواهد بود.
همچنین انتظار میرود کاسپر به هند هم صادر شود یعنی جایی که کراساوورهای کوچک و ارزانقیمت بسیار محبوب هستند. گفته میشود این خودرو در هند با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد که ۸۴ اسب بخار قدرت دارد؛ و در آخر احتمال ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی کاسپر در اواسط سال ۲۰۲۳ هم وجود دارد. انتظار میرود در ماههای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو منتشر شود زیرا گفته شده تولید آن در ۱۵ سپتامبر در کره جنوبی آغاز خواهد شد و بنابراین زمان معرفی کامل آن نباید خیلی دور باشد. هیوندای فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد عرضهٔ کاسپر در بازارهایی غیر از کره جنوبی منتشر نکرده است.
AMG///
۱۱ شهریور ۱۴۰۰هیوندای کاسپر 👍🏻
کوییک G 👎🏼
Mad.z.Max
۱۱ شهریور ۱۴۰۰کوییک که همون تیبا باشه رو با یه ماشین روز مقایسه کنیم؟ یعنی کسی هست که بگه کوییک؟؟؟؟
پلاستیکای خشک درجه ۱۰ داخل محصولات سایپا رو آدم میبینه کهیر میزنه!
AMG///
۱۱ شهریور ۱۴۰۰منم میدونم داداش ولی هم قیمتن
قدرت مشابهی هم دارن
Porsche
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به خدا از درجه ۱۰ هم بدتره
این خودرو ها تو ایران خیلی مناسب هستن
کوچیک و جمع و جور خوب
مثلا اوپل rocks-e هم خیلی خوبه برای نوجوونا
دیگه با این موتورای از رده خارج شده به خودشون و دیگران صدمه نمیزنن
ولی خب متاسفانه تا بنجل های چینی هستن راهی برای ورود این خودرو ها باز نمیشه
Karl Benz
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چینی خوبم نمیارن آشغالای ۱۰ سال پیشو میارن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا چیزای مد روز چین رو هم میارن ولی بازم همون بنجل سابقه،مثلا همین تانگ یا جک x7 هم مد روز چینه اما بازم همون بنجل چینی…
ARMAN
۱۱ شهریور ۱۴۰۰یه تیکه آشغال با محصول روز هیوندای اصلا قابل مقایسه نیست.
ممد ژانگولر
۱۱ شهریور ۱۴۰۰داداش اون دوتا سولاخ زیر جلو پنجره بابت چیه ؟!🤯
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چراغه برادر…
Mad.z.Max
۱۲ شهریور ۱۴۰۰اون دوتا سولاخیا نوشته مال اینترکولره روی مدلای توربو
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۰داداش یعنی آشغال ملی رو با محصول هیوندای مقایشه میکنی ؟؟؟
محمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خوراک ایرانه جایی که ساندرو استپ وی ۲نسل قبل البته مدل ۹۸ البته ۵۰۰میلون قیمت بخوره اینو راحت ۸۰۰تومن میخرند
kastech
۱۱ شهریور ۱۴۰۰یه جورایی رقیب پاندا هم هست که برای شهر عالیه
Avan
۱۱ شهریور ۱۴۰۰قیافه بانمکی داره ولی من زیاد جذبش نشدم. فکر کنم به زودی کیا هم همین شاسی بلند رو با طراحی بهتر ارائه کنه.
میثم
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چقدر گوگولیه
تناسبات طراحیش خیلی خوبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خیلی بانمکه!😂😍
حسین دهمرد
۱۲ شهریور ۱۴۰۰انصافا هیوندای تو طراحی و تناسبات کم نمیزاره خصوصا تو همچین سگمنتی که دیگران زیاد هزینه نمیکنن. البته فکر میکنم اگر کمی فانتزی تر بشه جالب تر بشه. 23 سانتیمتر از 206 هاچبک طول کمتری داره ولی حتما جادارتره. این 206 چیه که لامصب هنوزم خوشگله
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا از هیوندای نا امید شدم این همه محصول خوب مثلا النترا ان یا توسان و خیلی محصول دیگه واقعا این دیگه چیه؟ اصلا طراحی خوبی نداره کیا سول از این بهتره
حسین دهمرد
۱۶ شهریور ۱۴۰۰این دوتا تو یه کلاس نیستن.