هیوندای i10 از طریق کرمان موتور راه به بازار خودروی کشورمان یافته است. این موضوع بهانهای شده تا برای آشنایی بیشتر با این خودرو و جدیدترین نسخههای آن دست به کار شویم. زمان زیادی از فیسلیفت فولکسواگن آپ نمیگذرد. هیوندای نیز به تازگی فیسلیفتی را در میانهی عمر i10 روی این خودرو اعمال کرده است. این خودروساز کرهای دربارهی این خودرو خیلی شلوغکاری نکرده اما به عنوان یکی از خودروهایی که در این کلاس موردعلاقهی ماست کلیت کار چیز بدی نشده است.
تغییرات بیرونی بدنه زیرکانه صورت گرفته و در آن شاهد سپر جلوی جدید با طراحی جدید هیوندای و چراغهای روز روشن LED هستیم. ورودیهای هوای جدید، طراحی جدید رینگها و پانل پلاستیکی مشکی در سپر عقب دیگر تغییراتی هستند که شاید از وجود آنها باخبر نشوید. هرچند i10 خودرویی کوچک باقی مانده که بیش از اینکه جذاب باشد کارایی در حد وسع خود را دارد.
کل کابین نیز آشنا باقی مانده است البته برخی رنگها و تریم های جدید وجود دارند. مدل فول SE بهصورت استاندارد دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه ۷ اینچی و سیستم ناوبری، رادیوی DAB، تکنولوژی اپل کارپلی و اندروید اتو و اشتراک ۷ ساله رایگان آگاه شدن از ترافیک میباشد. تجهیزات این خودرو بیش از هر رقیب دیگری در این کلاس است. کیفیت مواد بکار رفته برای خودرویی با این قیمت بسیار خوب باقی مانده و طراحی آن نیز جذاب است و البته فضای زیادی برای سرنشینان در کابین وجود داشته و حجم صندوق بار نیز زیاد است. مدلهای فول i10 با تجهیزاتی چون غربیلک فرمان گرم شونده بیش از پیش باعث شگفتی میشوند.
هیوندای نیازی به اصلاح پیشرانهی i10 احساس نکرده که همین امر شاید باعث ناامیدی برخی خریداران شود. بدین ترتیب باید از بین پیشرانهی ۱ لیتری ۶۵ اسب بخاری یا ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۸۶ اسب بخاری یکی را انتخاب نمایید. خودروی حاضر در تست دارای پیشرانهی دومی بوده و در بزرگراهها و راههای بیرون از شهر انعطافپذیری و گشتاور بالاتری دارد. هرچند این پیشرانه در مقام مقایسه با پیشرانهی ۱ لیتری توربوی آپ باید سختتر کار کند.
بهروزرسانیهای معتدل هیوندای i10 عملی کافی برای بهبود جایگاه این خودرو در کلاس خود بوده است. قطعاً خودروهای شهری جذابتر و متمایزتری در بازار وجود دارند اما تعداد معدودی از آنها میتوانند ترکیب راحتی، آسایش و کاربردی بودن i10 را با این بها ارائه کنند. اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و تجهیزات استاندارد زیاد افزایش بهای اندک این خودرو را توجیه میکند.
مشخصات هیوندای i10 پریمیوم SE
قیمت: 12800 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۲ لیتری
قدرت/گشتاور: 86 اسب بخار/۱۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 12.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ناشناس
۱۷ دی ۱۳۹۵مصرفشو نوشته 4.9 ولی احتمالا زیر6 نباشه. مثله پیکانتو که میگفتن 5.3 ولی تو عمل 7 هستش. البته از کره ای ها جز این انتظار نمیره. تنها ماشین های دنیا که مصرف واقعیشون با اون چیزی که شرکت میگه تقریباً همخوانی داره، ماشین های ژاپنی هستند.
شایان
۱۷ دی ۱۳۹۵از سردبیر عزیز تقاضا دارم اینگونه نظرات ترول گونه که فقط وقت ما و شما رو تلف می کند و عزیزانی رو که پیگیر اخبار خودرویی نیستند را به اشتباه می اندازد، نشر ندهد.
و جناب ناشناس من با این که طرفدار خودروساز های ژاپنی هستم باید به شما یادآوری کنم که هنوز سه ماه از رسوایی میتسوبیشی نگذشته که اینچنین اکاذیب رو تکثیر میکنی!!و تو سال گذشته برند هایی مثل هیوندای و کیا رسوایی مربوط به مصرف سوخت و میزان آلاینده ها نداشتند.
YAS
۱۷ دی ۱۳۹۵دوست عزیز اگه حتی ذره ای از کارخونه های خودرو سازی اطلاع داشتی میدونستی که اعداد اعلامی کمپانی همه برای شرایط استاندار هستند.از مصرف سوخت بگیر تا شتاب و حداکثر سرعت.طبیعتا وقتی تو هوای چهل درجه و تو ترافیک هستید و کولر روشنه مصرف ماشین یکسان نیست با وقتی که تو هوای بیست و هفت درجه بدون کولر در یک مسیر مستقیم رانندگی میکنید.شتاب و حداکثر سرعت هم همین شرایط رو دارند.وقتی باد لاستیک ها تنظیم نباشه و اب و هوا مناسب نباشه قطعا به شتاب و سرعت اعلامی دست پیدا نمیکنه
AK_007
۱۷ دی ۱۳۹۵بدون شک, منتها دوست ناشناس گرامی اون بالا ظاهرا فگر کرده فقط شرایط خودرو سازان کره ای اینجوریه در صورتی که این شرایط برای کل خودروسازان دنیاست
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ دی ۱۳۹۵اتفاقا این خودروهای ژاپنی هستند که مصرف سوخت اعلامیشون با مصرف سوخت اندازه گیری شده همیشه 3-4 لیتر اختلاف داره.
ولی بحث من سر برتری خودروسازان نیست.
چون متعصب نیستم.
بعضی ها خوب بساط خنده ی آدم رو فراهم میکنند.
مرسی که هستید ????
شاهین
۱۷ دی ۱۳۹۵البته کیا و هیوندای قبلا بخاطر تقلب در اعلام مصرف سوخت خودروهاشون جریمه شدن:
http://www.pedal.ir/هیوندای/جریمه-کیا-هیوندای-آمریکا/
احمدرضا
۱۸ دی ۱۳۹۵کدوم خودرو میزان بنزین مصرفیش در واقعیت با مقدار اعلامی توسط خودروساز یکیه که این دومی باشه ؟ این مصرف اعلامی با بنزین استاندارد و شرایط رانندگی استاندارده که در عمل هیچکدومش تامین نمیشه.
ME
۱۷ دی ۱۳۹۵به قیمت 70 تومنی این فسقلی هم اشاره می کردید بهتر بود.
حالا این قراره بشه رقیب پژو 208 ! البته چون زودتر عرضه می شه ممکنه مقداری فروش داشته باشه، ولی با وجود 208 که حتی گفته می شه زیر هفتاده آیا ارزشش رو داره؟!
البته مشکل اصلی گرون بودن اینا نیست، مشکل فقیر بودن ما مردمه…
محمد رضا
۱۷ دی ۱۳۹۵دوست عزیز ازنظر بازه قیمتی همسان هستند ولی پیکانتو یک کلاس پایین تر وهم کلاس 108 هست
احمد
۱۷ دی ۱۳۹۵12800 پوند خیلی زیاده
سیاوش
۱۸ دی ۱۳۹۵دوستان کیا پیکانتو +++++
هیوندای ای 20 ——
خودم پیکانتو
علی
۱۸ دی ۱۳۹۵پیکانتو یه کلاس پایین تر از i20 هست و رقیب i10
مهدی
۱۸ دی ۱۳۹۵قیمت ماشین با این قدرت کم حداکثر 40 میلیون بابا جان بخدا خیانت است
nima
۲۰ دی ۱۳۹۵دیشب دیدم یه نمایشگاه ماشین که پایینتر از چهارراه کامرانیه روبروی کوه نور هستش یه آی۱۰ مشکی یا نوک مدادی گذاشته بود رو رمپش.آی۱۰ مگه نسخه وارداتی هم داره؟