هیوندای

پشت فرمان هیوندای i30 فست‌بک N Line جدید

علیرغم اینکه حدود ۱۳ سال از حضور هیوندای i30 در بازار می‌گذرد اما این خودرو هرگز نتوانسته به شهرت و اعتبار رقبایی همچون فولکس‌واگن گلف یا فورد فوکوس دست یابد. هیوندای i30 یک خودروی راحت و ارزان‌قیمت برای خانواده‌هاست اما اندکی پشت سر رقیبان مانده است.

هیوندای i30 فست‌بک

کره‌ای‌ها با فیس لیفت این خودرو به دنبال بهبود وضعیت آن بوده‌اند. از جمله تغییرات i30 نسخه فست بک است که با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری جدید و فقط تریم N Line عرضه می‌شود. به‌روزرسانی‌های بصری این مدل محدود هستند اما باعث می‌شوند یک خودروی خانوادگی با ظاهری فراموش شونده به خودرویی برجسته‌تر تبدیل شود.

هیوندای i30 فست‌بک

چراغ‌های جدید LED به همراه سپر متفاوت باعث شده‌اند نمای جلوی i30 حس و حال دیگری داشته باشد. تریم مشکی براق در بخش پایینی بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز ظاهر هدفمندتری را به ارمغان آورده‌اند. به عنوان یک فست بک، تریم N Line کار خود را به درستی انجام داده است.

هیوندای i30 فست‌بک

پیشرانه هم تازه است. نیروگاه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری قبلی جای خود را به نمونه ۱.۵ لیتری جدید با قدرت ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متر داده است. عملکرد خودرو اگرچه نفس‌گیر نیست اما برای چنین محصولی خوب بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی جزو موارد مثبت آن محسوب می‌شوند.

هیوندای i30 فست‌بک

خودروی حاضر در تست از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کرد. گیربکس ۶ سرعته دستی هیوندای نیز در دسترس است که باعث صرفه‌جویی ۱۲۰۰ پوندی در مبلغ پرداختی می‌شود.

هیوندای i30 فست‌بک

احتمالاً انتخاب گیربکس دستی ایده خوبی خواهد بود زیرا بهتر است از گیربکس دوکلاچه دوری ‌کنید. فرقی نمی‌کند که شما در تقاطع باشید یا شتاب و سبقت بگیرید زیرا درهرحال گیربکس اتوماتیک i30 کند بوده و علاقه‌ای به تعویض دنده ندارد. اگرچه با تریم N Line روبرو هستیم اما خبری از پدال شیفترهای روی فرمان برای تعویض دنده‌ها نیست.

هیوندای i30 فست‌بک

اما پیشرانه به حد کافی نرم بوده و کمک‌حال آن نیز تکنولوژی ۴۸ ولتی هیبریدی ملایم است. البته گیربکس همیشه باعث افت عملکرد خودرو می‌شود.

شاید قدرت زیادی وجود نداشته باشد اما می‌توان به شاسی هیوندای اعتماد کرد. فرمان هم بخشی از پاسخ بخش جلوی خودرو به دستورات راننده بوده و به خوبی در مقابل کم فرمانی مقاومت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد حالت خود در پیچ‌ها را حفظ کنید.

البته دیگر نقطه‌ضعف این خودرو به کیفیت سواری نه چندان خوبش مربوط می‌شود. هیوندای خواسته ظاهر جدید خودرو با سواری اسپورتی همراه شود اما i30 N Line موردبحث از نظر پرفورمنس به هیچ عنوان نمی‌تواند سیستم تعلیق سفت خود را توجیه کند.

هیوندای i30 فست‌بک

این خودرو دائماً در حال تقلا بوده و بجای اینکه دست اندازها را جذب کند با شدت از روی آن‌ها رد می‌شود و کابین به لرزه می‌افتد. دامپرها نیز بر خلاف مدل کامل N از نوع غیرفعال بوده و بنابراین وقتی حالت‌های گوناگون رانندگی را انتخاب می‌کنید بهبودی در کیفیت سواری وجود نخواهد داشت.

هیوندای i30 فست‌بک

داخل کابین برخی بهبودها رخ داده و هیوندای صفحه‌نمایش جدید ۱۰.۲۵ اینچی را به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو اضافه کرده است. شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز به i30 اضافه شده است.

اما فاکتور مهم برای اکثر خریداران قیمت خودرو خواهد بود. با بهای حدود ۲۷ هزار پوندی که تنها چند هزار پوند ارزان‌تر از نسخه کامل N است، i30 N Line فست بک خودروی نسبتاً گرانی محسوب می‌شود.

هیوندای i30 N Line فست بک قطعاً باعث هیجان‌انگیزتر شدن این کلاس خودرویی شده اما پشت ظاهر آن برخی نقاط ضعف مهم وجود دارد. گیربکس دوکلاچه کند و سواری سفت باعث شده‌اند این خودرو به عنوان محصولی خانوادگی مورد تردید قرار گیرد. افرادی که به دنبال ظاهر و پرفورمنس بهتر هستند می‌توانند مدل کامل N را با قیمتی بالاتر انتخاب کنند.

مشخصات هیوندای i30 فست بک N Line 1.5 T-GDi

  • قیمت: 26645 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 156 اسب بخار/۲۵۳ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    عالیه
    مخصوصا عکس آخری

    موافقم 31
    مخالفم 8
  2. Malt hill

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    نسخه هاچبک رو ترجیح میدم

    موافقم 22
    مخالفم 9
  3. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    واقعا ماشین زیبایی هستش التبه اگر عکس بازان مجازی نپسندن حرفی نیست بازم عالی

    موافقم 25
    مخالفم 4
  4. مهدی موتورز

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    زیباس

    موافقم 15
    مخالفم 5
  5. MehdiTurbo

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    خیلی بهش اومده
    من اینو به هاچ بکش و النترا ترجیح میدم
    خوبیش اینه هم خوشگلی و داره هم کم حجمی هاچ بکش برای تو شهر

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. مهرداد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کاش هیوندای همین طراحی رو بر میداشت و تو الانترا هم استفاده میکرد. خیلی بهتره این بجای اون ظاهر عجیب و غریب

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. 917

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      النترا برای بازار آمریکا طراحی شده در حالی که i30 بازار هدفش اروپاس، بازار آسیا هم ترکیبی از این دوتا بازاره. تفاوت سبک طراحی این دوتا برای تفاوت سلیقه تو بازار های مختلف هستش

      موافقم 12
      مخالفم 2
  7. Amin-mc20

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    الان مثلا این n لاینه؟!؟!

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. مسعود

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    همین طرحو تو سایز بزرگتر با موتوری قوی تر با ارتفاع کمی بیشتر میتونه بزنه بعنوان کراس اور کوپه :|
    یاد کراس اورای کوپه افتادم با طرح عقبش متنهی انگار انداختیش تو اب کوچیک شده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  9. امین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (464 ديدگاه)

    واقعا طراحی زیبا و بی نقصی داره

    موافقم 10
    مخالفم 7
  10. Ahmadreza2002

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    علاوه بر همه مچارد ذکر شده

    به نظرم خیلی خیلی گرونه
    چه خبره اخه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اگه ارتفاعش بالاتر بره میشه کراس اوور کوپه

    1. net

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3409 ديدگاه)

      amg_73
      نظرت خوب بود،شبیه بچه کراس اور کوپه هست.کراس اور کوپه جالب نیست.هاچ بک این ماشین قشنگتره.لوله اگزوز دایره قشنگه اگر دو لوله اگزوز دایره ای سمت چپ و راست داشت قشنگتر بود.اگر صندوق عقب کشیده بود قشنگتر میشد.چراغ جلو و جلوپنجره نسبتا خوبه

  12. رامتین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    بنظرم زیاد خوب نشده خصوصا مدل فست بک. کلا I30 هاچبکش فعلا جذابه. البته به عنوان سلیقه اگر من بخوام هاچبک معمولی انتخاب کنم فولکس پولو یا رنو کلیو مدنظرمه و هاچبک بزرگتر، گلف یا رنو مگان.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. امیر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اصلا نمی خوام بگم کپی کرده نه اصلا. واقعا خوب از آب در اومده. اما چیکار کنم که ستون عقبش منو یاد گرن کوپه سری2 میندازه. چراغ عقبش هم مرسدس. ??‍♂️

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. فرشاد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    چ گیربکسی داغونی
    قیمتشم ک بالاس

    موافقم 2
    مخالفم 3
  15. Sina

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عجب قیافه ی فوق العاده زیبایی داره!!!
    ظاهرش بی نظیره
    موتورش یکم ضعیفه ولی قیافه ی بی نظیرش جبران میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. مهرداد كمال

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    این قد پورشه کانسپت دیدم که دیگه این ماشینا واسم معمولی بنظر میان

  17. یاس ی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بد نیست ولی ایکاش ارزونتر بود و اینکه اصولا خودروسازها از گیربکس دوکلاچه استفاده میکنن که سرعت تعویض دنده بالا بره چجوریه که این گیربکس انقدر کند هستش که انتخاب دستیش پیشنهاد شده !!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا