پسوند GT در هیوندای النترا نشان از هاچبک بودن این خودرو دارد و نه عملکرد سطح بالای آن. اضافه نمودن کلمه اسپرت به این پسوند نیز میتواند باور جدیدی را به آن بیفزاید. اصلی ترین به روزرسانی النترا GT اسپرت در مقایسه با نسخه معمولی، به درون اتاقک پیشرانه بازمیگردد. آنجا مکانیست که پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر خطی به قدرت ۱۶۱ اسب بخار، جای خود را به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر، واگذار نموده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری عاشق یک گیربکس شش سرعته دستی شده و ترجیح داده تا زندگی مشترکش را با این گیربکس ادامه دهد. البته جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته مجهز به کلاچ دوبل نیز به طور کامل پایش را از زندگی این پیشرانه خارج ننموده و همچنان در کنار آن قابل گزینش است. قوای محرکه مدل سدان نیز مشابه نسخه هاچبک است.
به روزرسانیهای جامع شاسی نیز شامل تعویض محور میلهای-پیچشی با تعلیق چند اتصاله در عقب و همچنین استفاده از ترمزهای بزرگتر، تقویت فنرها، کمک فنرها و سیستم فرمان میشود. باوجود تلاش فراوان شرکت هیوندای برای ایجاد یک هاچبک داغ، اما همچنان برای تکیه زدن بر جای بزرگان این سگمنت، ره درازی در پیش خواهد داشت.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه اسپرت مجهز به گیربکس دستی در مقایسه با النتراGT معمولی، با ۱.۴ ثانیه زمان کمتر، برابر ۶.۶ ثانیه است. در تست یک چهارم مایل هم نسخه اسپرت بهتر عمل کرده و در مدت زمان ۱۵ ثانیه و با حداکثر سرعت ۱۵۱.۳ کیلومتر بر ساعت، مسیر را به پایان رسانده است. رکورد النترا GT معمولی در تست مذکور برابر ۱۶.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مشخصات پیشرانه ۱.۶ لیتری بسیار نزدیک به قلب تپنده هوندا سیویک si با توان ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن-متر است که در واقع تنها ۰.۱ ثانیه اختلاف در رکورد ۰تا۹۶ کیلومتربرساعت این دو مشاهده میشود و در یک چهارم مایل، هر دو رکوردهای یکسانی از خود به جا گذاشتهاند. البته در این حیطه، النترا Gt اسپرت توانسته سیویک اسپرت هاچبک و مزدا ۳ مجهز به موتور ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخار را پشت سر بگذارد. رکوردهای شتابگیری این دو به ترتیب برابر است با ۷ و ۷.۴ ثانیه. فولکس واگن GTI نیز توانسته با ثبت زمان ۵.۴ ثانیه در تست شتاب ۰-۹۶، النترای ما را مغلوب نماید.
قیمت گلف GTI S معادل ۲۷,۲۶۵ است اما برای بهره بردن از امکانات مشابه النترا، بایستی علاوه بر مبلغ ۶۹۵ دلار بابت روکش چرمی، ۳۱,۳۲۰ دلار دیگر نیز بپردازید. تریم گلف GTI Autobahn نیز به همراه روکش چرمی و سامانه های کمکی راننده با مبلغ ۳۵,۹۲۰ دلار قابل تملک میشود. در هیوندای النترا GT اسپرت اتوماتیک، با خرید پکیج فناوری به مبلغ ۳۸۵۰ دلار میتوانید از امکاناتی نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده و سیستم کمکی حرکت بین خطوط، لذت ببرید.
Raha
۹ بهمن ۱۳۹۶” مجهر به گیربکس دستی”
مگه چیه پراید هم این آپشن رو به صورت استاندارد داره :( :( :(
رامتین
۹ بهمن ۱۳۹۶دوستان کسی اطلاع نداره نسخه اسپرت النترا وارد میشه بالاخره به کشور یا نه؟ النترا اسپرت موتور 1600توربو 200 اسبی داره که سیستم تعلیق و ظاهر کمی متفاوت از النترای معمولی داره. قیمتش هم 22500 دلاره که حدود 200 در میاد. میتونه از نظر فنی رقیب تالیسمان باشه که حتی بالاتر از تالیسمان قرار میگیره گرچه از نظر سگمنت، النترا سدان کامپکت است و تالی سدان میان سایز.
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۶مدلای توربو هیوندای کیا رو اصلا وارد نمیکنن وگرنه توسان هم یه نسخه توربو داره که فک کنم شتابش ۷ ثانیه باشه در صورتی که این توسان هایی واردشده شتاب ۱۱ ثانیه ای داره?
Just bentley continental
۹ بهمن ۱۳۹۶ماشین خوبیه هاچبک مناسبیه
اخ امروز یه چیزی تو سایت باما دیدم کمرم شیکست
البته دیگه عادی شده
فولکس واگن تیگوان که می گفتن قیمت ۲۸۰ می زارن تو با قیمتش رو ۴۰۰ میلیونه???
پاساتم همین طور بالا ۳۵۰ میزارن اخه چرا??
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۶چون اینجا ایرانه
حسین باباپور
۹ بهمن ۱۳۹۶البته درستش مجهزه :)) اشتباه از بنده بود، سردبیر محترم لطفا اصلاح کنید. با عرض پوزش از همه عزیزان.