نسل جدید هیوندای سانتافه و کنای الکتریکی اهمیت فوقالعادهای برای این برند کرهای دارند اما بازیگر کلیدی این برند در کلاس شاسی بلندها توسان است. این خودرو سال پیش فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان داشته و بزرگترین بازار آن نیز قاره اروپا بوده است.
اگرچه تنها سه سال از زمان عرضه سومین نسل هیوندای توسان میگذرد اما این شرکت قبلاً فیس لیفتی را برای آن در نظر گرفته است. این فیس لیفت باعث جوان شدن شاسیبلند محبوبش شده و بهروزرسانیهای نسبتاً وسیعی را شامل میشود.
تغییرات طراحی این خودرو با اضافه شدن جلوپنجره جدید با طرح آبشاری جدیدترین محصولات هیوندای به چشم میآید. چراغهای جلو و عقب LED جدید دیگر بهروزرسانی توسان ۲۰۱۸ بوده درحالیکه سپرهای جلو و عقب نیز از گزند تغییرات در امان نبودهاند. نهایتاً به رینگهای جدیدی میرسیم که در نسخههای پایه ۱۶ اینچی بوده درحالیکه در مدل پریمیوم SE حاضر در تست ابعاد ۱۹ اینچی دارند.
اما چشمگیرترین تغییر توسان در کابین رخ داده است. داشبورد این خودرو بهطور وسیعی اصلاح شده و دارای ظاهر و احساس متفاوتی است. بخش بالایی داشبورد به کلی تغییر یافته و بنابراین بخش پر از دکمهها حذف شده است. بجای آن ظاهر یک دست و تر و تمیز با صفحهنمایش شناور خودنمایی میکند.
در کل باید گفت احساس کلی راندن توسان فیس لیفت مدرنتر از قبل است. این خودرو در مقایسه با محصولات فولکسواگن خوشساخت حس شده و دارای پلاستیکها و متریال بهتر است. البته کابین توسان هنوز هم بیش از آنکه جذاب باشد کاربردی بوده و باید به فضای زیاد صندلیهای جلو و عقب در آن اشاره کرد.
پیشرانههای جدید هم نقش کلیدی در توسان ۲۰۱۸ بازی میکنند و برای اولین بار پیشرانه دیزلی ۲ لیتری با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز عرضه شده است. این پیشرانه در جایگاهی بالاتر از پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی جدید و همچنین پیشرانههای بنزینی اصلاح شده قرار میگیرد؛ اما فعلاً تنها میتوان قوای محرکه هیبریدی ملایم را در مدلهای فول پریمیوم و پریمیوم SE سفارش داد.
اما برخلاف بسیاری از سیستمهای ۴۸ ولتی، قوای محرکه هیوندای قادر نیست پیشرانه را برای کاهش مصرف سوخت بهطور کامل خاموش کند. بجای آن شاهد حمایت کامل از پیشرانه دیزلی هستیم که در مواقع اضطرار ۱۶ اسب بخار دیگر را فراهم میکند. واحد هیبریدی در زمان شتابگیری سبک استفاده از پیشرانه دیزلی را کم میکند تا مصرف سوخت کاهش یابد. در زمان تخت گاز رفتن نیز مجموعه باتری ۰.۴۴ کیلووات ساعتی برای پرفورمنس بیشتر خالی میشود. با کاهش سرعت توسان نیز باتری کوچک خودرو شارژ میشود.
مصرف سوخت توسان نیز بههیچوجه رکوردشکن نیست. هیوندای میگوید استفاده از سیستم هیبریدی باعث کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت شده و اگرچه مصرف سوخت ادعایی ۵.۷ لیتری توسان خوب است اما آلایندگی ۱۵۱ گرمی دیاکسید کربن آن در هر کیلومتر بالا به نظر میرسد.
مدلهای دیفرانسیل جلوی توسان ۲۰۱۸ فضای بار ۵۱۳ لیتری دارند. مدلهای چهار چرخ محرک اگرچه فضای بار ۴۵۹ لیتری دارند اما همین میزان فضا نیز خوب است.
مشخصات هیوندای توسان پریمیوم SE 2.0 CRDi 48v
- قیمت: 34945 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 182 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
امیر
۹ مرداد ۱۳۹۷هیوندای توسان ?
کیا اسپورتیج ?
علی
۹ مرداد ۱۳۹۷این ماشین از نظر من یکی از مناسبترین انتخابهاست .
طراحی داخلی و خارجی فوق العاده زیبا، با امکانات زیاد ،جادار نسبت به سگمنت ، زیر بلند ، قیمت مناسب البته ((( نه در ایران))) ، خدمات جهانی هیوندای ، افت قیمت کم، فروش فوق العاده خوب، پر طرفدار بودن و به چشم امدن و خیلی فاکتورهای دیگه .
من خودم ندارم ولی وقتی بیرون میبینم لذت میبیرم .
با تچکر
Sadegh
۹ مرداد ۱۳۹۷طراحی های هیوندا واقعا به پختگی رسیده….دیگه خبری از اون طرح های اغراق آمیز که فقط اولش جذابیت داشت نیست.
فرید
۹ مرداد ۱۳۹۷خدا لعنت کنه کسانی راکه باعث شدن خریدن این جورخودروهای معمولی بجز برای یک تعداد خاص برای اکثر مردم ایران یک رویا بشه.
سام
۹ مرداد ۱۳۹۷یک فیس لیفت مینور برای کراس اوور نمایی فوق العاده معمولی در دنیا….راستی اروپایی ها کی می خواهند دست از سر پیشرانه های دیزلی بردارند؟
NAVID۰۰۹۸
۹ مرداد ۱۳۹۷وضعیت ثانیه به ثانیه داره وحشتناک میشه .
ای خدا خودت به داد ایران برس ، همه کندن بردن فروختن ، ما موندیمو جونمون .
از این میترسم که از پراید تا مازراتی باشه اما راننده ای نباشه که جرئت کنه پاشو از خونه بزاره بیرون که مبادا نفستو بگیرن .
رامتین
۹ مرداد ۱۳۹۷سیاست تولید خودرو از نظر من فقط آلمانیها بلد هستند. چه معنی میده یه موتور را سالها روی هیوندا گذاشتند و بهبود در حد 1% هر سال!
مثل آئودی باش: مثلا سری پنج. A5-S5-RS5 موتور 150 اسب- 190 اسب- 252 اسب- 340 اسب- 444 اسب. انتخاب با خریدار. نه اینکه فقط 1 موتور 2.4 لیتری را سالها بزنه و 170 اسب سال 2010 برسه به 180 در 2020 !
sunmartin
۱۰ مرداد ۱۳۹۷من که از اسپورتیج بیشتر خوشم اومده البته توسان هم خوبه اما تریم داخلی اسپورتیج زیباتره و طراحی نمای عقبش بهتر و خاص تره بهر حال کیا هیوندای اللن جزو بازیگران اصلی صنعت خودروهستند و جزو 5 خودروساز برتر جهان که هرسال توسط جی دی پاور کانسیومر ریپورتز و ..مشخصا بررسی میشن در رده های اول تا چهارم رضایت مندی کیفیت امنیت و اعتنتد هستند همین سال پیش بود که هیوندا از شاخه جنسیس بهترین خودروی لوکس آمریکا شناخته شد پس کیفیت جزو جدایی ناپذیر محصولات این دوشرکت است کیا هم با معرفی سگمنت ام پرفورمانس که در استینگر و در هیوندای با سری n شناخته شد وارد مبحث پرفورمانس شد مهندسان آلمانی مثل بیرمن و شرایر و بنگل به کیا هیوندای کمک کردند
پیمان
۲۸ مهر ۱۳۹۷بنظر من که 2017 رو دارم زیاد تعغیر جز فیس جلو نمبینم و احتمال زیاد وقتی که به بازار ایران راه پیدا میکنه حداقل 100تا 150 ملیون با 2017 اختلاف قیمت خواهد داشت فقط بخاطری تغیراتی که زیاد چشمگیر نیست