بالغتر، زیباتر و هیجانانگیزتر…
فکر کردن به واژهای که بهطور جامع بتواند خودرویی همچون هیوندای ولوستر را تعریف کند سخت است. همان استایل چشمگیر این خودرو و همان خطوط دلپذیر نسل قبلی ولوستر در نسل جدید هم به چشم میخورد اما تفاوت در این است که ولوستر ۲۰۱۹ بالغتر شده است. نسل جدید این خودرو تیزتر و آرامتر بوده و به لطف مهندسی نوین کرهای محصول لذتبخشتری است.
اولین چیزی که جلبتوجه میکند ظاهر متفاوت این خودروست. عدم ابراز علاقه به طراحی ظاهری ولوستر سخت بوده مخصوصاً زمانی که خودرو دارای رنگ بدنه قرمز و مشکی باشد. این تنها یکی از ۶ رنگی است که میتوان برای ولوستر انتخاب کرد. این خودرو از رینگهای ۱۸ اینچی استفاده کرده و به نظر ما یکی از شیکترین خودروهای کلاس خود میباشد.
طراحی جدید این خودرو به واسطه جلوپنجره آبشاری بکار رفته در برادرانی همچون الانترا اسپورت و i30 اروپایی برجستهتر میشود. یک دیفیوزر عضلانی و ورودیهای هوای عملکردی در جلو باعث گیراتر شدن ظاهر ولوستر جدید شده درحالیکه خروجیهای دوگانه اگزوز و چراغهای عقب LED باعث افزایش جذابیت بصری این خودرو از نمای عقب شدهاند.
در کابین نیز همین داستان برقرار است. کابین کاملاً نونوار شده و دارای طرح سفید یا مشکی است. صندلیهای سطلی و اسپورت ولوستر ۲۰۱۹ از چرم باکیفیت پوشانده شده و راننده نیز با نشستن روی آنها شاهد میدان دید خوبی خواهد بود. اگرچه تغییرات صورت گرفته در نسل جدید کاملاً گیرا هستند اما از عالی بودن فاصله زیادی نشان میدهند.
در کابین ولوستر جدید از پلاستیکهای سخت زیاد مخصوصاً در روی پانل دربها و داشبورد استفاده شده و صندلی راننده نیز تنگ حس میشود. در صورت حضور سرنشین قدبلند در صندلی سرنشین این خصیصه بیشتر به چشم خواهد آمد؛ و البته صرفنظر از مدل انتخابی، هیچیک از ولوسترها به صندلیهای برقی مجهز نیستند.
ولوستر از نظر قوای محرکه تغییر زیادی نداشته است. همان پیشرانههای ۱.۶ لیتری توربو و ۲ لیتری تنفس طبیعی در این خودرو حضور داشته اما بهروز شده است. البته قدرت آنها مخصوصاً در نسخه توربو بیشتر میباشد.
مدل توربوی R-Spec که در تست حاضر بود به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل میباشد. تریم های فول تر توربو را میتوان به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز سفارش داد اما گیربکس دستی یاد شده با حرکات محدودتر هیجان بیشتری را به راننده اعطا میکند. این گیربکس تیز و نرم بوده و البته برخی رفتارهای کلاچ را میتوان فراموش کرد.
ولوستر توربو در جادههای بیرون از شهر آستین یک یاغی تمامعیار است. سیستم تعلیق چند اتصالی سفتتر در عقب باعث میشود خودرو پایدار باشد و فرمان نیز با فشردن دکمه اسپورت سنگین میشود. البته ولوستر جدید به اندازه فولکسواگن GTI تیز نبوده و به اندازه هوندا سیویک هم قهرمان حس نمیشود. فرمان ولوستر سنگین و سریع بودن اما خیلی باعث ایجاد اعتمادبهنفس در راننده نمیشود.
تجربه رانندگی هیجانانگیز ولوستر ۲۰۱۹ با تکنولوژیهای زیادی ترکیب شده است. این خودرو بهصورت استاندارد دارای اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه لمسی ۷ اینچی استاندارد و… میباشد. البته طراحی این صفحهنمایش خوب نبوده و استفاده از آن نیز در زمان حرکت با خودرو آسان نیست.
با توجه به خصیصه پرفورمنس خودرو شاید شما انتظار درخشیدن ولوستر جدید در بحث سیستمهای ایمنی را نداشته باشید اما این خودرو دارای ویژگیهای استاندارد قابلتوجهی همچون پیشگیری از برخورد و دستیار حفظ خودرو بین خطوط میباشد که این آخری در بزرگراهها کاملاً خوب عمل میکند. هشدار توجه راننده، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و دستیار نوربالا نیز را میتوان خریداری کرد.
قیمت ارزانترین نسخه ولوستر که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری و گیربکس دستی است از ۱۸۵۰۰ دلار آغاز میشود که معقولانه است؛ اما اگر میخواهید پرفورمنس مناسب با بهایی مناسب داشته باشید باید مدل R-Spec با قیمت ۲۲۹۰۰ دلار را انتخاب کنید. این خودرو کاملاً ارزانتر و کمتوان از رقبایی همچون مینی کوپر S (قیمت ۲۶۴۰۰ دلار) و حتی سدان های اسپورتی همچون هوندا سیویک Si (قیمت ۲۴۱۰۰ دلار) میباشد. اگر شما نسخه کاملاً فول توربو اولتیمت با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را بخواهید باید ۲۸۱۵۰ دلار بپردازید.
در کل هیوندای ولوستر خودروی خاصی در این کلاس است. اگر چیزی پایه اما کاردرست میخواهید شاید بیشتر به سمت فولکس GTI متمایل شوید اما اگر یک طراحی عجیب با دینامیک رانندگی هیجانانگیز و تکنولوژیهای ایمنی مثالزدنی را میخواهید ولوستر توربو یک انتخاب مناسب است.
مشخصات هیوندای ولوستر توربو ۲۰۱۹
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۲۶۴ نیوتون متر
- گیربکس: ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته دوکلاچه
- وزن: ۱۲۸۵ کیلوگرم
- قیمت پایه: ۱۸۵۰۰ دلار
- قیمت مدل تست شده: ۲۲۹۰۰ دلار
منبع: motor1
ایمان
۳ خرداد ۱۳۹۷نسخه ۱.۶ لیتری توربو اگه وارد بشه خیلی خوبه
البته قیمت فضایی نداشته باشه که متاسفانه داره ??
Mohammad
۳ خرداد ۱۳۹۷اخه چرا این شکلی کردنش . نمای پشتش خوب نیست اصلا
تیاگو
۳ خرداد ۱۳۹۷من سیویک رو انتخاب می کنم
نویدی
۳ خرداد ۱۳۹۷ظاهر شیک و متفاوتی داره.قیمتشم معقوله.
power active
۳ خرداد ۱۳۹۷مثل سوسکه خخخخ
#ali.m#
۳ خرداد ۱۳۹۷افرین به هیوندایی .واقعا ماشین خوشگلی طراحی کرده .
خیلی لذت بردم .
مخصوصا نمای جلو و داشبوردش .
مهم ترین مشکلات نسل قبلی سواری خشک(معمولا اکثر ماشینای کره ای سواری خشکی دارن .)
فضای تنگ و قدرت کم موتور بودن .
نسل قبلی از نظر فنی یه چیزی در حد 206تیپ5بود
که تو این نسل عالی شده مخصوصا نسخه پرفورمنس.
Mehdi
۴ خرداد ۱۳۹۷چرا هیوندا تو ولوستر همیشه تو طراحی عقب خراب میکنه من نسل قبل طراحی عقبشو دوست نداشتم این از اونم بدتر.
Alireza
۴ خرداد ۱۳۹۷کلا طراحی نسل قبل خوشکل تر بود چه خارجی چه داخلی
شایان
۴ خرداد ۱۳۹۷نسل قبلیشم 1600 سی سی 136 اسب قدرتش بود دیگه خوبه
Iman
۴ خرداد ۱۳۹۷نما و جلو پنجره. …شبیه فورد شده البته دقیقا کپی واژه مناسب تری هست
http://s3.india.com/auto/wp-content/uploads/2017/08/ford-ecosport-spy-images.jpg
Arman
۵ خرداد ۱۳۹۷شوخی باحالی بود!!! یک درصد هم شباهت نداره چه برسه به کپی! البته طبیعیه یه عده هستن که منتظرن کره یه چیزی بزنه بگن کپی
حالا هر وقت اینو بهت دادن بگو کپیه نمیخوام