بالاخره فرصتی فراهم شد تا به طور کامل و با در اختیار داشتن زمان کافی، کراس اوور جدید هیوندای کنا را در فضایی به غیر از نمایشگاه بین المللی خودرو، مورد بررسی قرار دهیم. نمونه مورد آزمایش در این مقاله نسخه ‘ کنا اکتیو’ بوده و با قیمت ۲۴,۵۰۰ دلار استرالیا عرضه میشود. البته خودروی ما به پکیج ایمنی با بهای ۱۵۰۰ دلار و رنگ آبی لاگون متالیک به قیمت ۵۹۵ دلار، مزین شده است که ارزش آن را به ۲۶,۵۹۵ دلار افزایش داده است.
بهتر است ببینیم در ازای پرداخت این مبلغ چه چیزی عایدمان میشود؟ کیت استاندارد شامل اجزای ذیل است:
دیلایت LED، چراغهای جلو هالوژن خودکار، رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی، ریل سقفی، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان چرمی و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه اپل کارپلی و اندرویداتو.
پکیج انتخابی ایمنی نیز مواردی نظیر: نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سامانه حرکت بین خطوط و سیستم هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده را در بر میگیرد.
اگرچه تجهیزات مذکور کافی به نظر میرسند اما فقدان مسیریاب ماهوارهای و کروز کنترل تطبیق پذیر در تمامی نسخههای کنا، چندان خوشایند نیست. این امکانات در مقایسه با رقیبانی همچون مزدا CX-3 و تویوتا CH-R ، در سطح مناسبی به نظر میرسند به ویژه که تویوتا در نسخه پایه، تقریبا ۳۰۰۰ دلار گرانتر بوده و فاقد شاخصه آینهای صفحه نمایشگر تلفن همراه است.
چیزی که کنا را در بین خیل عظیم حریفان متمایز نموده، ظاهر آن است. برخی آن را زشت میپندارند و بعضی دیگر نظر مطلوبی نسبت به آن دارند. به هرحال این خودرو به گونهای خاص در نظرها پدیدار شده است.
با وجود ابعاد یکسان نسبت به مزدا CX-3، سپرهای بزرگ و گلگیرهای برآمده، هیوندای کنا را بزرگتر از آنچه که واقعا هست، نشان میدهند. استفاده از پلاستیک میشکی رنگ در گلگیرها، سپرها و اطراف چراغهای جلو، ظاهری بااراده از این خودرو به نمایش گذاشته است.
بسیاری هنوز با چراغهای دو ردیفه جلو مشکل دارند اما به نظر ما این بخش در مقایسه با چهره بی نمک برخی رقبا همچون هوندا CR-V، هیجان انگیزتر جلوه میکند.
برخلاف هیوندایi30 که در داخل کابین از سطوح نرم زیادی بهره میبرد، کنا حتی فاقد یک استراحتگاه نرم برای آرنج بر روی پنل دربهای خود است که موجب میشود تا حس ارزانی از برخی نقاط کابین ساطع شود.
هیوندای کنا از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی همراه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره میبرد. این پیشرانه از چرخه اتکینسون برای افزایش بهره وری سود میبرد. توان خروجی آن برابر ۱۴۷.۵ اسب بخار بوده و گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن-متر تولید میکند که چندان چشمگیر نیست اما بهتر از برخی رقباست. همچنین برای آنهایی که تمایل دارند تا قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشند، پیشرانه ۱.۶ لیتری T-GDi توربوشارژ با توان ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن-متر به همراه سامانه چهارچرخ محرک قابل گزینش است.
به عنوان نتیجه، اگر به بازار آمدهاید تا یک کراس اوور کوچک را خریداری نمایید، هیوندای کنا یکی از بهترینهاست. پرفورمنس مناسب به ویژه با پیشرانه توربوشارژ به همراه هندلینگ خوب و سواری راحت و ظاهری که خاص رخ مینماید، همه و همه شما را به سمت خرید این خودرو سوق خواهد داد. در کشور ما، ایران نیز خبرهایی از سوی کرمان موتور مبنی بر ارائه هیوندای کنا در بازار کشورمان به گوش میرسد که در صورت تحقق این موضوع و البته با قیمت گذاری مناسب، میتواند به جایگاهی درخور در کشورمان دست یابد.
منبع: caradvice
همچنین بخوانید: بررسی کامل جدیدترین محصول هیوندای: کنا ۲۰۱۸
حامد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶به این ماشین فقط رنگ سیاه میاد تا پلاستیکای سیاه های زیادی که اطراف بدنش استفاده شده تو ذوق نزنه
اصلا این سبک جدید طراحی هیوندای رو درو نمیکنم
Landscape
۱۵ بهمن ۱۳۹۶هیوندا واقعا چه فکری کرده که تمام قسمت های چراغ ماشین از هم جدا کرده
باز قسمت عقبش طراحی بهتری داره ولی طراحی جلوش واقعا حال بهمزنه
پلاستیک کاری دورتادور ماشین که بدترشم کرده ولی طراحی داخلی خوبی داره
توان فنیش باید بعدا نظر داد.
شاهين
۱۶ بهمن ۱۳۹۶تا وقتی شاسی بلندهای مزدا وارد نمیشن میتونه عالی بفروشه و مافیای کرمان خودرو هم حالشو میبره متاسفانه
Ali
۱۵ بهمن ۱۳۹۶چرا اینقدر مصرف سوخت واقعی هیوندای با اعلامی کارخونه فاصله داره. 7.2 اعلام شده اما تو عمل 9.3. یعنی 30 درصد بیشتر. درسته اکثر ماشینا مصرف سوخت واقعیشون دقیقا اعلامی کارخونه نیست، اما هیوندای دیگه خیلی فاصله داره. حالا اینکه تو خارج تست شده به 9.3 دست پیدا کرده. اگه بیاد ایران و با کیفیت بنزین این جا، مصرفش بیشتر از اینم میشه. واسه یه ماشین 2 لیتری تنفس طبیعی خیلی زیاده. هیونداهایی هم که الان تو کشور هست مصرفشون تو عمل نجومیه. به خصوص تو شهر
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶به نظر من بزرگترین ایراد طراحیش پلاستیک های اغراق شده اطراف گلگیراشه در غیر این صورت طراحیه جسورانه و قابل احترامی داره
امیر رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶چراغ های باریک جلو و دور تا دور ماشین رو با قاب و حفاظ مشکی رنگ پوشوندن،یکم شبیه محصولات سیتروئن نشونش میده…
بهراد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶شخصیت ماشین مبهمه ، ماشین باید یه چراغ کامل داشته باشه مثل اس کلاس، همچی تو یه واحد جمع شده ، با اون سه تا چراغ تو هر طرف و جای پلاکش اصلا دوستش ندارم مث جوک که اونم اونقد کج و کوله شده که اصلا مورد پسند نیس، اما chr خوبه طراحیش مهندسی شدست ولی کم کم همه ی تولید کننده ها از حیله ی چراغ های بزرررگ دارن استفاده می کنن، چه اشکالی داره ماشین شخصیتش ساده باشه و هر چقدر دقیق تر نگاهش کنی بیشتر به راز درونش پی ببری. این ماشین شخصیتش مثل کفش ورزشی و کوله ی کوهنوردیه، بیشتر مخصوص جوون هاست تا افراد مسن یا افراد با شخصیت سنگین و با وقار، خوبه یه نظر سنجی در موردش انجام میشد بعد طراحی میشد چشم های ماشین باید بالا ی سپر باشن و هر طرف فقط یدونه شیک و واحد، طوری که از دور جلب توجه کنه”من به این ماشین میگم سدان دو طبقه”
حسین دهمرد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶پیتر شرایر طی نامه ای شخصا از شما دعوت به عمل آوردند تا این باید هایی که عنوان کردید انجام بشه
پ ن:شوخی
بهراد
۱۶ بهمن ۱۳۹۶من با این ماشین مخالف نیستم
اما خواستن یه چیز جدید بسازن و طراحی فضایی بهش بدن که خیلی هم موفق نبودن ، مردم ما هم از قبل فقط با ماشین های ساده مث پیکان پژو یا سمند اخت شدن و کمتر کسی از طراحی های جدید استقبال می کنه، اما طراحی های مهندسی شده همیشه مورد پسند بوده مث سانتافه یا اوپتیما، بیشتر ساده پسند هستیم تا شلوغ وپیچیده?
حسین وی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶از این که دیدم تهویه اش دستیه واقعا خندم گرفت ! شاید تو مدل پایه اینجوریه ولی بازم نباید باشه !
طراحیشم خیلی مالی نی خواسته شبیه سیتروئن c3 باشه یه جورایی بماند که همین بیاد تو ایران حکم یه خودروی فوق لوکس پیدا میکنه با این تعرفه هاشون
عبدالله
۱۶ بهمن ۱۳۹۶سایتتون خیلی خوبه متاسفانه من با گوشی میام نمیتونم زوم کنم رو عکس مگر اینکه توی صفحه جدا باز کنم که خیلیییی اذیت میشم یه فکری کنین ممنون
احمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۶هیوندا رفته یه شمایلی از سیتروئن با سبک خودش کپی کرده حیف از هیوندا که خودش صاحب سبک انگار سانتافه تو همین مایه هاست در کل سیر قهقهرایی داره طی میکنه
سورنا
۱۶ بهمن ۱۳۹۶فک کنم بیاد ایران هم قیمت لکسوس میشه :)