چند هفته پیش با تست هیوندای کُنای مجهز به پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی ملایم تحت تأثیر عملکرد این خودرو قرار گرفتیم؛ اما کنا با قوای محرکه دیگر از جمله نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی سنتی نیز عرضه میشود. ما برای اولین بار توانستیم پشت فرمان نسخه هیبریدی کنا ۲۰۲۱ بازنگری شده بنشینیم و آنچه میخوانید ماحصل تجربه رانندگی با این خودروی کرهای است.
کنا هیبرید در تئوری باید قویتر از مدل هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی ظاهر شود. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی با قدرت ۱۰۴ اسبی مجهز است. همراه این پیشرانه باتری کوچک ۱.۵۶ کیلووات ساعتی و واحد الکتریکی ۴۳ اسبی نیز وجود دارد که در کل قدرت ترکیبی ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۶ نیوتون متری تولید میکنند. این مجموعه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱ ثانیهای را برای مدل اولتیمیت تست شده ثبت میکند. شایان ذکر است آلایندگی دیاکسید کربن کنا هیبرید در هر کیلومتر ۱۱۵ گرم است که بیش از ۲۰ گرم کمتر از نسخه هیبریدی ملایم این خودرو میباشد.
البته پیچیدگی بیشتر قوای محرکه هیبریدی باعث افزایش وزن این خودرو نیز شده به گونهای کنا هیبرید ۱۴۰ کیلوگرم سنگینتر از نسخه هیبریدی ملایم میباشد. در واقع علیرغم گشتاور بیشتری که وجود دارد این خودرو سریعتر از مدل مجهز به پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی ملایم نیست. وجود گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه استاندارد هم کمکی به بهبود وضعیت شتاب گیری نمیکند چراکه هر از گاهی تعویضهای ناهنجاری را نشان میدهد. البته شما از پدالهای فرمان نیز میتوانید برای تعویض دنده استفاده کنید اما خب این کار با وجود گیربکس اتوماتیک خیلی خوشایند نخواهد بود.
این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد زیرا سیستم هیبریدی در کل به اندازه مدل هیبریدی ملایم کنا یکپارچه میباشد. شما به ندرت متوجه شاهد نقلوانتقال قدرت بین دو مجموعه بنزینی و الکتریکی خواهید شد و احتمالاً نرمافزار هوشمند بکار رفته در خودرو موجب این کار میشود. آرزو داشتیم که کاش گیربکس نیز عملکرد بهتری داشت. در کل باید گفت پیشرانه نرم و آرام عمل میکند.
همانگونه که گفته شد مدل تست شده سنگینتر از نسخه مجهز به پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی ملایم بوده و اگر بخواهید با خودرو خشن رفتار کنید شاهد محدودیتهای آن خواهید بود اما در کل بازنگریهای اعمال شده در سیستم تعلیق کنای فیس لیفت باعث شدهاند این خودرو توازن بهتری بین کنترل بدنه و راحتی سواری ایجاد کند. هرچند باید اذعان کرد ناهمواریها و چالههای بزرگ باعث ایجاد لرزش در کابین میشوند و اگرچه در زمان عبور از پیچها تکان های کمتری در بدنه وجود دارد اما خب این تکان ها بیشتر از خودرویی همچون فورد پوما هستند.
هیوندای امتیاز بهتری در تکنولوژی کابین میگیرد. پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی کیفیت و شفافیت بالایی داشته و نمایشگر مرکزی با همین ابعاد نیز جزو بهترینهای کلاس است و پاسخهای سریع و گرافیک باکیفیت را به نمایش میگذارد. حتی ناوبری کنا نیز جزو بهترینها بوده و البته سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به کمک رانندگان میآیند.
نمایشگرهای یاد شده جزو عناصر اصلی کابین هستند. این بخش همچنین کیفیت ساخت خوبی داشته هرچند از نظر جذابیت بصری نباید انتظار بالایی داشته باشد. استفاده زیاد از پلاستیک خاکستری و مشکی احساس جوان پسندانه ای را منتقل نمیکند.
فضای کابین و بار همچنان جزو نقاط ضعف کنا باقی ماندهاند. با فضای بار کم ۳۷۴ لیتری این خودرو به راحتی از رقبایی همچون رنو کپچر شکست میخورد.
خودروی تست شده از نوع اولتیمیت بوده و قیمت ارزانی هم ندارد اما قطعاً به اندازهای که پول پرداختهاید تجهیزات خوبی دریافت میکنید. در این خودرو مواردی همچون پوشش چرم، صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده، صندلیهای عقب گرم شونده، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دندهعقب، فرمان گرم شونده، سانروف، هدآپ دیسپلی و سوکت های USB جلو و عقب وجود دارند.
اگر مدیر شرکتی هستید که هنوز آماده سفارش خودروهای تمام الکتریکی نیست، کنا هیبرید تنها نسخه این خانواده است که ارزش بررسی را دارد. آلایندگی رسمی این مدل کم بوده و باعث کاهش مالیات جادهای میشود. البته به سختی میتوان چشم بر این حقیقت بست که نسخه ۱ لیتری کنا از نظر راندمان در دنیای واقعی کاملاً نزدیک به این خودرو بوده و درعینحال قیمت پایینتری دارد و سواری آن با کنای هیبرید کاملاً مشابه میباشد.
مشخصات هیوندای کنا هیبرید اولتیمیت ۱.۶ T-GDi هیبرید
- قیمت: 29050 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 139 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 11.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
net
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خدا کنه ۴ چراغ جلو و عقب کنا مد نشه
ممد ژانگولر
۱۰ فروردین ۱۴۰۰بابا 4 تا چراغ مد بشه عیبی نداره، خدا کنه حالت انفجار و اتش سوزیها بین کره ایها فراگیر نشه یه وقتی
امیدوارم این هیبرید مشکلات باتری دیگه نداشته باشه تا اونهایی ک میخرن با خیالت راحت بتونن سوار شن، هی ترس نداشته باشن ک الان میرن رو هوا یا یکم دیگه و …
ولی خب هیجان زیادی خواهند داشت در کل
Mad.z.Max
۱۰ فروردین ۱۴۰۰من که این قیافه رو اصلا دوست ندارم، یجوریه
مثه آدم فضاییای توی فیلماس..
الان نوید باز با اون دوتا اکانت دیگریاش میاد اسم این ماشین رو مسخره میکنه.. با اکانت اصلیشم سعدی وار یسری ایراد میگیره و تجربیات فکاهی رانندگی با شاتل های ناسا.
کاملا قابل پیشبینی :))
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۰۱ – تا خودت خورده شیشه نداشته باشی ، اَنگ به دیگران نمیچَسبانی ( کاربر mad.z.max ) !
۲ – اسم ماشین پیشکش ، خود ماشین هم مسخرست ، فقط یکم چشمت باید باز بشه و نه رَگ تعصبت !
۳ – به روکش شُلووِل و وا رفتهی پشت گردنیهای خودرو توجه کنید که برای چی میگم کرهای با چینیها در یک حدّ هستند و اتفاقاً چینیها در خودروهای جدیدشان حتی بهتر از کرهایها دارند خودرو میسازند و اتفاقاً به جزئیات هم بیشتر اهمیت میدهند !
۴ – این خودرو نماد آتشسوزی و فلاکت تمام هست برای هیوندای و فقط گَندی که ساخته را داره هَمِش میزنه !
۵ – خیلی سخته قبول حقایق ولی این تلخی را با نَبات زعفرانی بنوش تا کمی معتدل شود روحیه حساس زِرَنگت!
Mad.z.Max
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ای بابا، این کامنته رو حذف کردم همون موقع، نمیدونستم مونده هنوز..
آقا ببخشید، عذر میخوام
Benz SLR
۱۰ فروردین ۱۴۰۰کنا تو بازار هایی مثل ایران شرق اسیا و اروپا موفقه
میثم
۱۰ فروردین ۱۴۰۰مصرفش به نسبت هیبرید بودنش خیلی هم پایین نیست
تویوتا یاریس با موتور 1800 خیلی کمتر مصرف میکنه
شاید بخاطر کراس بودنشه که آئرو دینامیک پایینتری داره
Avan
۱۰ فروردین ۱۴۰۰میگن یه نفر جلوی یه جمعی خورد زمین و برای اینکه ضایع نشه و نشون بده که اتفاقی نخورده زمین،بقیه مسیر رو سینه خیز رفت. حالا حس می کنم هیوندای هم یک سبک طراحی ابداع کرده که با اینکه زشته می خواد همون رو ادامه بده که ضایع نشه.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۰Avan جان
نگو عزیز
حالا نخودهای داغتر از آش ، شما را فِیک من میبینند چون نظر مخالف تعصب آنها را میدهی !
پدال ، لطفاً سانسور نکن تا همه ببینند کی شروع کنندهی این جریانات است ( کاربر mad.z.max ) !!!
mahan
۱۰ فروردین ۱۴۰۰نوید جان کسی که سکوتت رو نمیفهمه دادت هم نمیفهمه!
بهترین کار سکوت هست بگذار هر چی می خوان بگند باز خوبه تو در مورد تجربهت حرف زدی بعضیا در مورد عقده شون!
انشالله در یک بازار ازاد این ها جدید ترین کره ای ها رو سوار بشند مام جدیدترین المانی و ژاپنی هارو!
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۰???
درسته آقا ماهان
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان کسی نگفت که کره ایا بهتر آمریکاییا و ژاپنیا و ….. هستن ولی میگیم شما هم کم لطفی نکنین
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۴۰۰طراحی دشبورد قدیمیه/ بدنه بدی نیست / فکر میکنم بیشتر با سلیقه خانوما جوره ..
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۰برای آقایونی خوبه که میخواهند خانومهاشون در آتش این خودرو بسوزند و به قتل برسانندشان !
خانمها بترسید ، اگر شوهرانتان برایتان این خودرو را خریدند ، سوار نشده حکم طلاق را صادر و جایز کنید ، میخواهند مرگ و آتیش گرفتن شما را ، گردن هیوندای بیندازند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند ? !
Sina10
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خیلی خیلی گرون نسبت به چیزی که ارائه میده
دقت کنید قیمت به پوند نوشته شده
قیافه بسیار زشت
نه بخاطر چراغاش ( به نظرم طراحی چراغاش متوسطه)
مشکل اصلی طراحیش اون سپر های خاکستری پلاستیکی مسخره هستن ، خیلی شبیه سپر های پراید ، توی بازار های روز حتی روی داچیا ساندرو خیلی ارزون قیمت هم سپر های مشکی رو جوری نشون دادن که پلاستیکی دیده نشه ولی روی این ماشین گرون اومدن پر از سپر های زشت پلاستیکی اش کردن
این ماشین قبل از فیس لیفتش خیلی زیباتر بود و طراحی نسبتا خوبی داشت
عملکرد خیلی خوبی هم نداره
نه مصرف سوختش و نه آلودگیش ، خوب نیست
ماشینای تمام بنزینی خیلی زیادی هستن که الایندگی مناسب تری از این دارن
مزدا ۳ اسکای اکتیو یه نمونه اش هست
همچنین این ماشین کند و ضعیفه
خیلی با کیفیت هم نیست
ولی خب طراحی کابینش رو دوست داشتم ، هر چند این کابین واسه ماشین زیر ۲۰ هزار دلار عالیه نه برای ماشینی که ۲۹ هزار پوند قیمت داره!!
همون طوری که تو متن گفته فضای بار خوبی هم نداره
بطور کلی بخوام بهش نمره بدم بخاطر این قیمت ،میتونم بهش ۴.۵ از ۱۰ بدم
اگه این ماشین جای ۲۹ هزار پوند ، حدود ۲۳ هزار پوند بود میتونستم بهش نمره بهتری بدم
کوشا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰زشت ترین و نحس ترین ماشین کره ای… علاوه بر اینکه فیس لیفت مسخره ی این ماشین طراحی ماشین رو چند ده پله خراب کرده، رسوایی آتش سوزی های پیاپی مدل تمام الکتریکی و فراخوان ضعیف باعث لطمه ی بزرگی به اسم این برند شده! تعجب از اینکه برندی که ازش توسان و سانتافه و پالیسید در اومده چطور همچین چیز عجیبی رو ساخته!!!
م
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اسم این را باید گذاشت
سرگیجه سرگیجه تهوع …
وزغ خسته
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰با اینکه خودرو های هیوندا رو دوست دارم ولی این دیگه چیه ؟ چرا انقد قیافش عجیبه ؟ به نظرم این داره راه نسل قبل نیسان جوک رو ادامه میده