هیوندای ix35 توسان ۲۰۱۴ نسخه بهبود یافته نمونههای قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچکترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک میکشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت ۵ سرنشین است که در بین خودروهای همکلاس خود یکی از کوچکترین مدلها به حساب میآید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.
قیمت پایه این خودرو ۲۲ هزار و ۳۲۵ دلار است و توسان دیفرانسیل جلویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از مدل Limited با قیمت ۲۹ هزار و ۸۳۵ دلار بود.
تست رانندگی
سیستم فرمان خودرو کاملاً نرم و سبک و کنترل و رانندگی با این خودرو ساده است. شتاب این مدل در کلاس خودش قابل قبول بوده و توسان استفاده شده در این تست ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸.۴ ثانیه پر میکرد (۷.۸ ثانیه برای مدل ۲.۴) که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریعتر است.
نمایش نیم رخ خودرو مانند دیگر SUV های کامپکت خیلی جذاب نیست و این مسئله میتواند به خاطر ضخامت توسان و نحوه طراحی ستونهایش باشد.
ایمنی
هیوندای توسان ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل خیلی هم تغییر چشمگیری نداشته است. تقریباً نتایج مشابه همان نتایج قبلی است. در تستهای تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو ۴ از ۵ ستاره بوده است. در تستهای خصوصی IIHS به توسان رتبه «خوب» را اهدا کرده است و در تستهای دیگر جز چندین تست معدود به آن عبارت ضعیف را نسبت دادهاند.
گرچه این خودرو از نبود برخی سیستمهای ایمنی معمول مانند سیستم هشدار جدا شدن جاده، ترمز خودکار و هشدار وضعیت ترافیک رنج میبرد ولی سرویسهای ایمنی زیادی را از جمله Assurance Connected مخصوص کمپانی هیوندای را به شما ارائه میکند. سیستم هشدار تصادف، سیستم دستیار جاده ای بهبود یافته، و دیگر سرویسهای مربوط به تعمیر و نگهداری نیز از جمله این خدمات است. دوربین عقب به صورت استاندارد بر روی مدلهای SE و Limited نصب شده است.طراحی داخلی
با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچکتر است ولی توسان جدید فضای بسیار مناسبی را چه در صندلیهای جلو و چه در صندلیهای عقب برای سرنشینان خود به ارمغان میآورد. صندلیهای جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آنها بسیار راحت است و میتواند در پیمودن مسافتهای طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۸ جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلیهای عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.
در سال جاری، کنسول وسط مدلهای SE و Limited به روز میشوند و در مدل Limited سیستم کنترل تهویه دو منطقه ای اضافه خواهد شد. حجم کنسول وسط کافی است ولی بزرگی آن تنها برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است. در زیر این کنسول نیز امکانات جانبی مناسبی نظیر جک کمکی، ورودی USB و خروجی برق ۱۲ ولت وجود دارد.ویژگیهای متفاوت توسان
توسان های AWD یا تمام چرخ متحرک دارای قفل مرکزی متفاوت هستند که عملکرد بهتری دارد و به سیستم کنترل ترمز در سراشیبی، و سیستم تقویت استارت در سربالایی مجهز است که در تمام تریم ها وجود دارد.
هیوندای برای این خودرو گارانتی ۱۰ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته است و میتواند یکی از معیارهای مهم شما در انتخاب باشد.
Mithrandyr
۱۵ دی ۱۴۰۱توسان انتخاب خوبی بین کراس اوور های بازار میتونه باشه،البته که ضعفهایی هم داره اما در این بازار آشفته با قیمتهای غیر منطقی انتخاب خوبی هست.
من کیا و هیوندای زیاد تجربه کردم.
برعکس اسپورتیج هیوندای توسان فنربندی نرمی داره.
اگر بنزین سوپر با اکتان بریزید و روغن ۵،۳۰ مرغوب استفاده کنید و لاستیکها خارجی باشند از سواری لذت خواهید برد.
اما ماشینهای کیا کلا سیستم تعلیق خشکتر دارند.
اما در عوض طراحی بیرونی و متریال داخلی با کیفیت بالاتری از هیوندای هستند.
هر کمپانی هدفی رو دنبال میکنه.
در کل تجربه سواری ماشینهای کره ای لذتبخش اسن.