نسل جدید هیوندای سانتافه که از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به معرض فروش گذاشته خواهد شد، جایگزین سانتافه اسپرت خواهد بود. همچنین جایگزین نسخه بزرگتر کنونی که با فاصله محوری بیشتری در خیابانها مشغول تردد است، یک شاسی بلند سه ردیفه جدید خواهد بود که تحت نامی متفاوت از سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. اگر هیوندای کنا جدید و مدل سلول-سوختی نکسو را نیز در نظر بگیریم و نسل جدید توسان را به همراه نسخه کوچکتر کنا که از سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهند شد، بدان اضافه نماییم، با شش محصول جدید و بازطراحی شده در میان خانواده کراساوور و شاسیبلندهای این خودروساز کرهای مواجه خواهیم بود.
برگردیم به سراغ سانتافه (اسپرت) جدید که نشان میدهد هیوندای بر روی مسیر درست گام نهاده است. طراحی محصول جدید پختهتر و دلنشینتر شده است. شیشه عقب نیز عمودیتر از قبل در سر جای خود نشسته تا فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف سوم و محفظه بار فراهم آورد.
به واسطه طول بیشتر، فاصله بین محوری بیشتر، کاهش فاصله چرخها تا انتهای هردو سمت
خودرو(overhang) و افزایش جزیی طول دورتادور فضای داخلی، محیط کابین نیز از فضای زیادی برخوردار شده است. میزان دید داخلی نیز به دلیل آنچه افزایش ۴۱ درصدی سطوح شیشهای کابین عنوان شده، به حد مطلوبی افزایش یافته است.
هیوندای جلو پنجره جدید خود را « آبشاری» نام نهاده که در رنگهای مشکی و آبی قابل حصول است و سبک طراحی آن در الگوی روکش صندلیها و پوشش روی اسپیکرها تکرار شده است. در کل با کابین زیبایی مواجه هستیم که از اجزای باکیفیتی تشکیل شده است. اگر با متعلقات تغییرشکل نیافته اهرم تعویض دنده مشکلی ندارید، قطعا طراحی داشبورد و مجموعه کابین، به ویژه با آن صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی استاندارد که به طور عمودی آماده انجام وظیفه است، میتواند مورد پسند شما قرار بگیرد.
صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی نیز به همراه سامانه مسیریابی به صورت سفارشی قابل نصب بر روی داشبورد این خودرو است. صفحه سرعت شمار پشت غربیلک فرمان هم به صورت استاندارد از یک نمایشگر ۳.۵ اینچی تعبیه شده درمیان دو نشانگر آنالوگ دورموتور و سرعت خودرو تشکیل شده که در تریمهای بالاتر، جای خود را به یک صفحه نمایشگر هفت اینچی خواهند داد. بسته به انتخاب نوع حالت رانندگی، رنگ تم صفحه سرعت شمار دیجیتال هفت اینچی تغییر خواهد کرد، به گونهای که در حالت نرمال آبی میشود و در دو وضعیت اسپرت و اکو به ترتیب شمایل قرمز و سبز رنگ به خود خواهد گرفت.
همچنین از سال ۲۰۲۰ یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی، به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۶.۶ نیوتن متر نیز برای این خودرو عرضه خواهد شد.
وظیفه خطیر انتقال نیروی پیشرانه هم بر عهده یک گیربکس جدید هشت سرعته نهاده شده که توسط هیوندای طراحی شده است.
هماهنگی میان جعبه دنده و پیشرانه در حد بسیار مطلوبی قرار دارد اما در هنگام روشن بودن سیستم استاپ/استارت، با اندکی ناملایمتی در استارت مواجه شدیم.
از جمله تجهیزات و امکانات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
شش عدد ایربگ، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، سامانه کمکی خروج ایمن از خودرو و هشدار سرنشین عقب.
سیستم جدید خروج ایمن از خودرو در صورت نزدیک شدن یک خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر از پشت سر به سرنشینان در هنگام خروج هشدار داده و در صورت نیاز دربها را قفل میکند. سیستم هشدار سرنشین عقب نیز در صورت وجود هر گونه حرکت در صندلیهای عقب، از طریق یک حسگر اولتراسونیک ارتعاشات را تشخیص داده و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و یا بوق، به راننده هشدار میدهد.
منبع: caranddriver
کارل شلبی
۱۵ اسفند ۱۳۹۶الان که بیش تر نگاش میکنم نمای عقب خوبی داره.
ولی جلوش هنوز فکر نکنم باب میل خیلیا باشه!
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۶قسمتی که مه شکناش و چراغاشو یکی کرده خیلی بد شده دل آدمو میزنه
دانیال
۱۶ اسفند ۱۳۹۶من زیاد با جلوش نمی تونم کنار بیام. بدم هم نیست. اما جلو پنجره اش برای زشت ترین جلو پنجره ای که دیدم. چراغ اش هم خیلی ریز و کوچیک شده
Audi
۱۵ اسفند ۱۳۹۶هم چراغای عقب هم جلو رو از لکسوس nx300 اسکی رفته هیوندای
شاهين
۱۵ اسفند ۱۳۹۶یادتونه ۵۰ میلیون بود ؟ اون *** رو لولو برد دیگه…الان ۴۰۰ تومن هم نمیدن دستت اینو..۸ برابر در کمتر از ۸ سال…
mohsen
۱۶ اسفند ۱۳۹۶یادمه
اون من تو یه بوتیک مشغول فروشنده بودم ماهای چهارصد هزار تومن دستمزدم بود
الان دستمزد تو بوتیک یک تا یک و سیصده و قیمت سانتافه 250 میلیونه
اون موقع که پنجاه میلیون بود من با حقوق 124 ماه میتونستم سانتافه بخرم
الان اگه تو یه بوتیک مشغول بشم باید 250 ماه کامل کار کنم تا بتونم سانتافه بخرم.
اینو به این علت گفتم که تو اروپا هر سال دستمزدها بر اساس توروم بالا میره و سندیکاهای کارگری که اینجا ممنوعه هر سال درصد اضافه شدن دستمزد رو اعلام میکنن به کارفرماها و کارفرماها بر همین اساس افزایش میدن.
بهراد
۱۸ اسفند ۱۳۹۶الانم نگران نباش بیزینس من های وطنی جوری شورشو در میارن که زیر ۴۵۰ نباشه، یکمم دلار بکشه بالا قیمتش میره بالای ۶۰۰ تومن
پول بنز میدی سانتافه تحویل میگیری
از بس انتخاب کمه، همون کم هارو هم رحم نمی کنن بهش، نمیشه که انتظار داشته باشیم حقوق کارگرا زیاد تر بشه و ماشینا ارزونتر، زشته آخه اینجا ایرانه
هر چی که خارج دیدی برعکسش کن میشه ایران
نسل ما باید آرزوی سوار شدن به اینجور ماشینا رو به گور ببره
والا خیلیا تو همین پراید کارکرده اقساطی هم موندن یه شکاف بزرگ تو مارکت خودرو هست ، ماشینای ایرانی آشغال زیر۵۰ میلیون داریم(با استاندارد بالاتر از بنز و هیوندای???)، چینی ها و بقیه برادران زیر ۱۵۰ میلیونی(منظورم از چینی همه نوعش هست) و ماشینای واقعی بالای ۳۰۰ که شامل لکسوس و آلمانی ها هستن، بقیه که سهمشون از بازار کمه یا که حرامن
امیرمحمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۶به نظر من که طراحی بسیار زیبا و مدرنی داره خدا میدونه تو ایران چقدر قیمت میخوره وقتی ازرا ۳۷۰ قیمت خورده مطمیینا این حداقل ۳۵۰ به فروش میرسه
محمدامین
۱۶ اسفند ۱۳۹۶درحال حاضر سانتافه فول ۱۷ ،قیمتش ۳۶۰ هست.این از ۴۰۰ عبور خواهد کرد?
امیرمحمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۶منم که گفتم حداقل ۳۵۰?
:::فرشاد:::
۱۵ اسفند ۱۳۹۶رکستون جدید شیکتر و جذابتره
power active
۱۵ اسفند ۱۳۹۶رکستون g4 آفرودشم خوبه این سانتافه آفرود نداره سوسولیه خخخخ
حسن
۱۵ اسفند ۱۳۹۶سانتافه از نظر ویژگیهای فنی بسیار شبیه کیا سورنتو است و به نوعی این دو پسرعمو هستند و فیلم آفرود سورنتو در مسیرهای بسیار صعب العبور موجوده.
مصطفی
۱۶ اسفند ۱۳۹۶با این تفاوت که سورنتو توسعه پیداکرده برای شرایط اسپرت تر و خشک تر و آفرود تر و سانتافه برای شرایط لوکس تر و نرم تر وشهری تر؛ البته به نظر من این عیب نیست برای سانتافه که آفرود آنچنانی نداشته باشه
net
۱۵ اسفند ۱۳۹۶از زمانی که عکس سانتافه ۲۰۱۹ دیدم هر روز سردرد میگیرم و اعصابم خورده واقعا هیوندای ناشیانه عمل کرده برای طراحی سانتافه ۲۰۱۹ فکر کنم هیوندای دیوانه شده و نباید طراحی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ رو تغییر میداد.عیبهای سانتافه ۲۰۱۹ عبارتند از چراغ جلو و عقب زشت ،داشبورد و ال سی دی روی داشبورد زشت،چراغ بزرگ زیر چراغ جلو که در سپر جلو بکار رفته و از کیا سورنتو ۲۰۱۹ کپی کرده خیلی زشت،کراس اور رو ۳ ردیف صندلی براش گذاشته ،خط استیل زیر چراغ و بالای جلو پنجره واقعا مسخره هست و فلسفه این خط استیل هیچکس نمیدونه برای چی هست،سقف سانروف کوچک
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۶نت جان حرص نخور ):
emad1990
۱۷ اسفند ۱۳۹۶این net موجود عجیبیه.دوست دارم یه بار از نزدیک ملاقاتش کنم یا عکسشو ببینم
خیلی دوست دارم بدونم چه شکلیه
hamid
۱۵ اسفند ۱۳۹۶جلوش افتضاحه. چراغا و جلو پنجرش واقعا زشت شده
net
۱۵ اسفند ۱۳۹۶تنها نکته مثبت سانتافه ۲۰۱۹ از بغل که نگاه میکنی خط استیل اطراف شیشه دربها که شبیه ماشینای کراس اور بی ام و شده و نسبت به سانتافه ۲۰۱۸ پهن تر و کلف تر شده قشنگه
net
۱۵ اسفند ۱۳۹۶هیوندای نباید طراحی داخلی و بیرونی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر میداد
عشق ماشین
۱۵ اسفند ۱۳۹۶داشبوردش شبیه محصولات مزدا نشده؟
Ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۶آره مثلا اومده از مزدا کپی کنه. ولی مزدا کجا و این کجا. یه نگاه به داخل CX-9 بندازید:
https://www.newautogroup.com/wp-content/uploads/2016/11/2017-Mazda-CX-9-16.jpg
Sardar
۱۶ اسفند ۱۳۹۶الان اگه این سانتافه چینی بود همه میگفتن همه چیزش کپی هست ولی چون سانتافه هست کسی چیزی نمیگه . بنظر من داخلش کاملا از محصولات مزدا کپی زده
Fk
۱۵ اسفند ۱۳۹۶اینم مثل لکسوس داره میشه
جلوه خوبی نداره جلوش
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۶داخلش که مشکلتر شده اما جلوش بنظرم یه فیس لیفت نیاز داره مخصوصا جلو پنجره.
کیوان
۱۶ اسفند ۱۳۹۶سانتافه همیشه زیباترین کراس اور بوده مزدا از هیوندائی تقلید میکنه نه بر عکس
Ali
۱۶ اسفند ۱۳۹۶صحیح!!!
داداش خجالت نکش، میخوای بگو آئودی هم از هیوندای کپی میکنه
رامـینـ
۱۶ اسفند ۱۳۹۶فکر کنم یادشون رفته بود عقب رو طراحی کن امدن از ایران خودرو کمک گرفتن.
ahmad
۱۶ اسفند ۱۳۹۶خوبه ولی بازم به کولیوس نمیرسه .
Mehdi
۱۶ اسفند ۱۳۹۶نمای عقبش به شدت شبیه جری تیگو هفت شده??
تصویر دوم رو با تصویر زیر مقایسه کنین.
https://goo.gl/images/2LKTdB