در اوایل سال جاری میلادی موسسه IIHS لیستی از ۹۰ خودرویی که توانستهاند رتبههای ایمنی Top Safety Pick یا Top Safety Pick+ را دریافت کنند منتشر کرد. سدان هیوندای الانترا و شاسیبلند سانتافه در لیست ابتدایی قرار نداشتند اما هر دو خودرو هماکنون دومین رتبه برتر ایمنی IIHS یعنی Top Safety Pick را دریافت نمودهاند.
البته کسب بالاترین رتبه ایمنی ممکن به چراغهای LED یک خودرو بستگی دارد.
سانتافه ۲۰۲۱ از این نظر مشکی نداشته است. تمامی تریم های این خودرو بهصورت استاندارد از چراغهای جلوی LED سود میبرند و LED های پروژکتور مانند در مدلهای لیمیتد، کالیگرافی و کالیگرافی ۲.5T AWD پرچمدار وجود دارد.
البته داستان الانترا فرق میکند چراکه چراغهای LED فقط در تریم لیمیتد این خودرو که نقش پرچمدار را دارد دیده میشود. این چراغها حتی بهصورت سفارشی در مدلهای N Line، SEL و SE پایه عرضه نمیشوند و بنابراین تنها راه دستیابی به رتبه ایمنی Top Safety Pick در الانترا به پرداخت مبلغ ۲۵۴۵۰ دلار برای مدل لیمیتد مربوط میشود. با این قیمت شاهد چراغهای LED استاندارد در لیست تجهیزات این سدان کرهای خواهید بود.
برایان لاتوف مدیر ایمنی ارشد هیوندای موتور آمریکای شمالی میگوید:
این رتبهبندیهای بالا نشان دهنده تعهد ما به ایمنی است. پیشرو بودن در بخش ایمنی و دستیابی به نتایج عالی در تستهای IIHS جزو اصول اساسی برند ماست و ما همواره به دنبال ارائه ایمنی برجسته برای مشتریان خود هستیم.
هیوندای در حال حاضر ۹ خودرو با رتبهبندی ایمنی Top Safety Pick یا Top Safety Pick+ را عرضه میکند هرچند همانگونه که گفتیم این موضوع شامل همهی تریم ها نمیشود. علاوه بر رتبهبندی خوب یا قابلقبول چراغهای جلو، خودروها باید در همه تستهای تصادف IIHS امتیاز خوب را کسب کنند و از تکنولوژی پیشگیری از برخورد جلو نیز سود ببرند. این تکنولوژی باید در تستها امتیاز پیشرفته یا عالی را کسب کند.
الانترا و سانتافه برای سال ۲۰۲۱ به شدت بهبود یافتهاند و از استایل بهتر و تکنولوژی مدرنتر سود میبرند.
00BEHZAD00
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰عاااالی
مزدا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چقد طراحی الانترا نچسب هست
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در حال حاضر محصولات هیوندای یکی از بهترینو قابل اطمینان ترین ماشینا تو بازارای جهانی هستن و حتی قیمت محصولای کمپانی هیوندای از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار تو فروش محصولای این شرکت بوده چون ماشینای کمپانی هیوندای نسبت به کیفیتو امکاناتشون قیمتای مناسبی دارن و نکته جالبشم اینجاست که هیوندای موتور دقیقاً چهار سال بعد از ایرانخودرو تاسیس شدو شروع به کار کرد ولی اونا الآن کجا هستن و ایرانخودروی ما الآن کجاست!!؟؟
میثم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰الانترا جدید اگه جلوشو تغییر بده بقیش خوبه
البته منظورم از خوب، متفاوته و به چشم جالب میاد ولی ممکنه زود هم از چشم بیافته
ولی از جسارت کره ایها خیلی خوشم میاد.
به هر دری میزنن که رشد کنن.
Nima RST
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کدوم محصول روی خط هیوندای عملکرد درخشانی در تست تصادف نداشته
خوشنام
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰به امید اون روزی که هیوندای و کیا تو فروش هم از تویوتا جلو بزنه.
فعلا که از لحاظ طراحی، زیبایی، ایمنی، کارایی و قیمت از تویوتا جلو زده.
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مطمئنی ایمنی از تویوتا جلو زده؟ اگه به سایت iihs مراجعه کنیم می بینیم که تویوتا و هوندا عملکرد ایمنی بهتری داشتن چون سه نماینده به رتبه tsp+ رسیدن.
از نظر طراحی هم اولا سلیقه ای هست ولی در کل واضحه که محصولات تویوتا زیباتر از هیوندای هستند. راجع به کارایی هم باز تا جایی که می دونیم چه از نظر قدرت چه فناوری و چه مصرف سوخت خودروهای تویوتا با کارایی بالاتر هستند.
متاسفانه سطح نظرات سایت به شدت پایین اومده.
به امید اون روز نباشید چون اساسا صنعت خودروی کره این پتانسیل رو نداره که شمارو به آرزوت برسونه. (اشاره به اینکه مجموع فروش هیوندای و کیا از تویوتا کمتر هست)
Hamid
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰حسین عزیز با این نظرات تند شما وضع سایت خراب تر میشه
اول میگی بحث طراحی ی چیز سلیقه ایه
بعد میگی واضحهه که محصولات تویوتا از هیوندای زیباترن!
آخه این اگه تعصب نیست چیه!
سوناتا رو دیدی؟ همونایی که تو ایران هستن … واقعا زیبان … دلیل نمیشه بگی کره پتانسیلش رو نداره!!!!! اصلا بر چه اساس این حرف رو میزنی؟ کره از کجا به کجا رسید! قطعا سرعت پیشرفتشون از ژاپنی ها و در کل از بقیه بیشتره … شاید بگیم چینی ها سریع تر از اونان … اما خب بازم کره ای ها بالاتر از چینی ها قرار میگیرن! ببین اگه یکم منطقی فکر کنی بزودی کره ای ها با ژاپنیا رقابت میکنن … پیشرفت از همینا شروع میشه … پس با این نظراتت به قول خودت سطح سایت رو نیار پایین
من دوستان ژاپنی باز زیاد دارم اما اینقدر تند و زننده نظر نمیدن … یکم منطقی باش … اصولا من طرفداران خودرو های ژاپنی رو منطقی تر از بقیه طرفدار ها میدونم اما خب بینشون همیشه ی عده تعصبی هست متاسفانه
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای حمید من یه مطلبی در قسمت خودرو بایتون نوشتم میتونید برید ببینید. گفتم :
مسیری که ژاپن تو 50 سال طی کردن کره ای ها همون مسیر رو 85 درصدش رو تو 25 سال رفتن
و همون مسیر رو چینی ها 75 درصدش رو تو 15 سال طی کردن.
.
حالا چه بخواهید چه نخواهید بخش عظیمی از بازار خودرو و دیگر بازار ها تا سال 2025 برای چین و کره جنوبی هست.
.
اقای حسین قبول کردنش سخته
ولی چینی ها با وجود پول بی ارزش ( پول کم ارزش سبب میشه هرچی تولید کنی حتی توش طلا هم باشه اون وسیله ارزون درمیاد ) اقتصاد قوی نیروی کار زیاد
مواد خوب و با کیفیت ؛صنعت خودرو دستشونه. کره هم در آینده خودرو دستشه ولی نه خیلی ولی دستشه.
بعضی چیز ها اجتناب ناپذیرهستن.
حسین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حمید جان. فعلا نظرات تعصبی رو این افرادی مثل خوشنام میدن که بدون داشتن مستندات بر اساس سلیقه ی چیزی میگن. من حرف متعصبانه نزدم ارجاع دادم به سایت خود اون موسسه ایمنی. البته این آمار و مستندات اینجا خریدار نداره ببشتر به همون حرف های سلیقه ای توجه میشه.
اگر گفتم خودروسازی کره پتانسیل اون کار رو نداره برای حرفم دلیل دارم. خودرویازهای کره ای نه در زنجیره تولید و تامین نه در بحث خدمات پس از فروش در بسیاری از مناطق دنیا فاصله ی خیلی خیلی زیادی با خودروساز های ژاپنی دارن. به عنوان مثال شما یه قطعه ساز بزرگ کره ای نام ببرید؟؟ در حالی که میدونید که بزرگترین تامین کننده های قطعه صنعت خودرو آلمانی و ژاپنی هستن. پس من نظر متعصبانه ندادم، خواننده متعصبانه میخونه نظر رو
Hamid
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حسین جان من قبول دارم کره هنوز با ژاپن خیلی فاصله داره
اما دلیل نداره ندید بگیریم
آره به جرئت میگم هیچ ماشین کره ای حتی توی لوکس ترین حالت به یه لکسوس معمولی نمیرسه اما خب دارن سعی و تلاششون رو میکنن تا بتونن جایی پیدا کنن واسه خودشون تو بازاری که بیشترش دست ژاپنه …
الان شاید فکر کنی من طرفدار ماشینای کره ایم و … اما اصلا اینطور نیست … بین کره ای ها فقط و فقط از ظاهر سوناتا و ی سری ماشینای دیگه خوشم میاد … و گرنه از هر لحاظ ژاپن فعلا بالاتر از کره قرار میگیره … ببین کره باید اونقدر خوب عمل کنه که ملت ماشینای ژاپنی و آمریکایی نخرن و برن سراغ کره ای … و این نشدنی نیست …
Dayan5775
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه پدال مقالشو گذاشت همین یک ماه پیش که گروه هیوندا کیا ایمن ترین گروه سال شدن طبق همون IIHS،دوم هم ولوو شد! حقیقت تلخه!
Amirreza
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا حسین بهتر نباشه بدتر نیست مثلا کیا پیکانتو یکی از چند تا هاچبک مینی شده که باالاتربن ایمنی رو دریافت کرده
ناخدا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰حسین آقا این اظهار نظرات و دعواهای الکی حتی تا صف نانوایی و دم درب بقالی سر کوچه هم بازخورد نداره و ارزشی نداره و حالا شما ژاپنی بازها و کره ای بازها هر روز بزنین به یال و کوپال همدیگه و همدیگه رو لت و پار کنین تا ببینم به کجا میخواین برسین با این کاراتون
00BEHZAD00
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حسین چه خوشحال باشی چه ناراحت این اتفاق میوفته
حسن
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدرزیباست سانتافه وچقدرمتفاوت هست النتراواقعا دسمریزادهیوندای کره
پراید عشق است
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سانتافه تکنولوژی های ایمنی بدرد بخر و عجیب و غریبی داره.