هیوندای

نتایج تست تصادف هیوندای سوناتا 2018

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا IIHS بالاترین رتبه ایمنی خود را به هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ جدید اعطا کرده است. این سدان میدسایز کره‌ای هم‌اکنون یکی از تنها ۴ خودرویی است که در کلاس خاص خود امتیاز ایمنی Top Safety Pick+  را به دست آورده است.

2018-Hyundai-Sonata
پیش از پایان سال گذشته این موسسه قوانین موجود برای کسب بالاترین رتبه ایمنی را تغییر داد. در قوانین جدید خودروها باید امتیاز خوب را برای چراغ‌های جلو و حداقل امتیاز پذیرفتنی را در تست تصادف اورلپ کوچک از جلو به دست آورند.

هیوندای سوناتا 2018
این قوانین جدید به مواردی که قبلاً وجود داشته‌اند اضافه می‌شوند. برای کسب رتبه ایمنی Top Safety Pick  خودروها باید امتیاز خوب در ۵ تست تصادف، امتیاز پیشرفته در پیشگیری از برخورد و حداقل امتیاز پذیرفتنی در تست چراغ‌های جلو را کسب کنند.

تست تصادف هیوندای سوناتا
پس از تغییرات صورت گرفته لیست خودروهایی که بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کرده‌اند تنها به ۱۵ دستگاه رسیده است. علیرغم قوانین سخت‌گیرانه‌تر، سوناتای جدید که تابستان سال پیش عرضه شده به خوبی از عهده تست‌های تصادف برآمده است.

تست تصادف هیوندای سوناتا
این خودرو تقریباً در تمامی تست‌های این موسسه امتیاز خوب را به دست آورده است. البته در بخش صندلی کودک امتیاز مرزی برای سوناتای جدید ثبت شده است. این خودرو با کسب امتیاز Top Safety Pick+  یکی از ایمن‌ترین خودروهای میدسایز بوده و دیگر مدل‌های هم‌تراز با آن عبارت‌اند از سوبارو اوت بک، سوبارو لگاسی و تویوتا کمری.

تست تصادف هیوندای سوناتا
البته این امتیاز ایمنی تنها به سوناتاهایی تعلق می‌یابد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی مجهز باشند. همچنین مدل‌هایی که دارای چراغ‌های LED دینامیک هستند این امتیاز را دریافت می‌کنند.

تست تصادف هیوندای سوناتا
مدل سال ۲۰۱۸ سوناتا نسبت به سال قبل بهبودهایی داشته است. نسخه سال ۲۰۱۷ این سدان تنها امتیاز Top Safety Pick  را به دست آورده بود. چراغ‌های مدل ۲۰۱۷ امتیاز ضعیف را داشتند که همین امر مانع از دست‌یابی به بالاترین امتیاز ایمنی شده بود.


IIHS هنوز ویدئوی تست‌های تصادف سوناتا ۲۰۱۸ را منتشر نکرده اما اخیراً ویدئوی تست‌های مدل سال ۲۰۱۷ سوناتا را ارائه کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    Top Safety Pick+
    این پیشرفت هیوندای و به دست آوردن این رتبه ستودنیه اول سانتافه و سانتافه اسپرت و حالا هم سوناتا

    1. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      با سلام
      جالبی بیشترش اینجاس ایران خودرو و هویندای با هم کارشون شروع کردند هیوندای رتبه top safety پلاس از آمریکا می گیره و خودرو با افتخار ملی ایران فرغون یه ستاره اون هم با بدبختی می گیره ادعا هم می کنیم دنیا را می خایم مدیریت کنیم …..

  2. Raha

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    “البته این امتیاز ایمنی تنها به سوناتاهایی تعلق می‌یابد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی مجهز باشند. همچنین مدل‌هایی که دارای چراغ‌های LED دینامیک هستند این امتیاز را دریافت می‌کنند.”
    این هم جالبه!!!

  3. M.us

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    پرایدم جزو همین top safety هاس ولی نخاستن نشون بدن چشم دیدن پیشرفت صنعت خودرو سازی ایران رو ندارن (:

  4. صدرا

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه همچین موفق عمل نکردش! چون سر کمک راننده ب سمت ستون و فضای خالی دو ایربگ رفت و احتمال ضربه مغزی! از بیرونم ک لاستیک ماشین توی درش فرو رفت و احتمال شکستگی پا رو ب دنبال داره! هم چنین تاقش جالب عمل نکرد و ستون بی ب داخل فرو رفت!! یعنی من تنها این موارد رو دیدم؟؟ ملت ب چی به به و چهچه را انداختن ب منم با رسم شکل توضیح بدن!!!

    1. Khan

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (362 ديدگاه)

      خودشم نوشته فیلم مال مدل قبلیه و مدل جدید که این امتیاز رو گرفته هنوز فیلمش منتشر نشده.

  5. F۲۲RAPTOR

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    عکس شماره سه ضعیف بودن ستون a رو نشون میده که خیلی افتضاحه
    البته خوشبختانه تو عکسایه بعدی که مدل ۲۰۱۸ هست این مشکل به کل برطرف شده
    ۲۰۱۸ عالیه

  6. ناصر

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام دوستان اگر توجه کرده باشید این امتیازها با آنچه درعمل میبینیم تفاوت بسیار دارد چراکه تنها کارخانه ای که برای تستهای تصادف یک خودرو همانند آنچه دربازار وجود دارد رابرای تست روانه میکند مثلا اگر توجه دقیق کرده باشید کل کارخانه ها به استثنای کارخانه ولوو اتومبیلهای سدان وهاچبک وشاسی بلند خودرا بدون سانروف یا پانوراما روانه تست می نمایند اما ولوو دربین تمام کارخانه ها تنها کارخانه ای است که هیچ ترسی ازروانه کردن اتومبیلهای خود باسانروف ندارد ونیز یک تست غلتان از روی ارتغاع بالاتر ازسطح زمین بیشتر میدهد مثلا درتست تصادف شاسی بلند ولوو ایکس سی ۶۰ میبینیم که علاوه برتمام تستهایی که کارخانه های دیگر میدهند تست واژگون کردن باسرعت و۳ الی ۴ بار معلق خوردن یاغلتیدن خودرو از بغل رامیدهد بدون اینکه سانروف یاشیشه های عقب وجلو وبغلها باسه بار غلتیدن کامل شکسته شوند یاترک بردارند یا سقف خودرو ‌وستونهای آن کمی له شوند واین تست تست کاملی است که واقعا ایمنی خودرو رابه رخ کارخانه هایی چپن بنزو بی ام و وکیا وهیوندایی میکشد

  7. عبدالناصر

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان اگر توجه کرده باشید این امتیازها با آنچه درعمل میبینیم تفاوت بسیار دارد چراکه تنها کارخانه ای که برای تستهای تصادف یک خودرو همانند آنچه دربازار وجود دارد رابرای تست روانه میکند مثلا اگر توجه دقیق کرده باشید کل کارخانه ها به استثنای کارخانه ولوو اتومبیلهای سدان وهاچبک وشاسی بلند خودرا بدون سانروف یا پانوراما روانه تست می نمایند اما ولوو دربین تمام کارخانه ها تنها کارخانه ای است که هیچ ترسی ازروانه کردن اتومبیلهای خود باسانروف ندارد ونیز یک تست غلتان از روی ارتغاع بالاتر ازسطح زمین بیشتر میدهد مثلا درتست تصادف شاسی بلند ولوو ایکس سی ۶۰ میبینیم که علاوه برتمام تستهایی که کارخانه های دیگر میدهند تست واژگون کردن باسرعت و۳ الی ۴ بار معلق خوردن یاغلتیدن خودرو از بغل رامیدهد بدون اینکه سانروف یاشیشه های عقب وجلو وبغلها باسه بار غلتیدن کامل شکسته شوند یاترک بردارند یا سقف خودرو ‌وستونهای آن کمی له شوند واین تست تست کاملی است که واقعا ایمنی خودرو رابه رخ کارخانه هایی چپن بنزو بی ام و وکیا وهیوندایی میکشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا